OSN nic "nepřiznává", naopak ukazuje prstem na členské země (včetně nás), že nedodržujeme ani ty závazky, ke kterým už jsme se zavázali a navíc postupně zjišťujeme, že i ty byly příliš mírné. To není žádné "oops", to je varování před nadházející katastrofou, protože po desetiletích "snahy" emise pořád jen rostou, místo aby se snižovaly - a ne, nemůže za to jen Čína...
"Zdržení pro některé domácnosti nebude udržitelné" - TO JE ÚČEL, KURNÍK! Měli jsme 15 let kotlíkové dotace, nová zelená úsporám, moderní plán obnovy - uhelný kotel se dal vyměnit prakticky zadarmo, s tepelným čerpadlem se investice navíc vrátí na úspoře energie. Jak jinak tedy chcete donutit lidi, kteří zarytě a tvrdohlavě odmítají přestat topit uhlím a plynem? To, že topení uhlím způsobuje dýchací potíže a možná i rakovinu, víme už dávno, o problému emisí ani nemluvě. Proč teda dál tolerujeme tuhle bezohlednost?
Hezky tam narafičujete ty "prázdné" BUSpruhy. Nejenže jste si museli počkat, aby se Vám ho podařilo vyfotit skutečně bez jediného autobusu, zároveň ale i ty "prázdné" BUSpruhy přepraví mnohonásobně víc lidí, než ten jeden automobilový. Člověk, co sedí v autě sám (a že jich je drtivá většina) opravdu nemá právo stěžovat si na kolony v dopravní špičce. Sedíš v autě, jsi součástí kolony.
Ach jo. Celý článek a diskuze poměrně inteligentní, jen v posledním odstavci si nemohl odpustit ten žvást, že zemní plyn a biomasa jsou "dekarbonizace". Opravdu nejsou, a používat plyn jako "přechodné palivo" příštích 40 let je také jen další způsob, jak nacpat prachy do kapes oligarchům. I centrální teplárny mohou vyrábět teplo průmyslovými tepelnými čerpadly, a i kdyby se používala elektřina z toho plynu, pořád je to 3x-4x méně plynu, než když se prostě jen spálí na teplo... a takové projekty již existují a fungují ve světě, není to jen teorie. Stavět úplně nové plynové zdroje je opravdu silně kontraproduktivní...
Je od Vás opravdu nechutné navrhovat, že zkrachovalá automobilka zanechala toxický odpad jen proto, že vyráběli elektromobily. Dodnes zkrachovalo mnohem víc konvenčních automobilek, než elektromobilek, a rozhodně po sobě neuklidily. Ostatně ty nezkrachovalé po sobě toxický odpad nechávají dodnes, k tomu navíc lidi nechávají pneumatiky všude možně, teče jim z toho auta kdeco, a to se všechno míchá do naší pitné vody. Tak zase trochu klid s těmi hejty na elektromobily. Velký průmysl byl vždycky problém a dokud bereme ekonomický růst jako jediný ukazatel úspěchu, a jakákoliv ekologie je až na 20. místě, tak se opravdu není čemu divit...
Aby taky nebyla ta Praha neprůjezdná, když si vozíte zadky do kanceláří. Řemeslníci a mnoho jiných lidí má legitimní důvod, proč po Praze musí jezdit autem. Rozvoz dětí do školky cestou z periferie do centra do kanclu legitimní důvod opravdu není. Blokujete tím úplně všechny, včetně MHD, a pak se tady pohoršujete, jak je ta Praha zacpaná. Opravdu není důvod, proč jeden člověk jen s aktovkou/batůžkem musí jet do práce 10 kilometrů autem. Máme skútry, elektroskútry, kola, elektrokola a výbornou MHD. Když jezdíte do práce sám autem, nemáte právo stěžovat si na kolony v Praze, protože je sám vytváříte. Tečka.
Vážně je váš závěr, že si ŘSD namastí kapsy 50-60 miliony navíc? To je fakt odvaz, když to pošleme do okruhů a dálnic, postavíme jich... 100-300 metrů. Wow. Jestli chcete tvrdit, že dalnicni známky platí za stavbu a údržbu dálnic, musely by stát asi tak desetinásobek. Tak tady nebrečte, že z daní všech dotujeme dálnice pro těch 10% lidí, kteří je používají...
Už zase jen jednostranný plátek soustředící se na jeden jediný bod a ignorující kontext a širší souvislosti. Je elektromobil ekologičtější než spalovací auto? Ano, jednoznačně. Dokonce i když se nabíjí z uhelné elektřiny. Je elektrokolo/skútr/autobus mnohonásobně ekologičtější než 3tunový elektromobil? Také jednoznačně ano. Dá se jezdit na elektrokole úplně všude a na všechny nákupy? Samozřejmě že ne. Dá se na něm jezdit na naprostou většinu běžných cest většiny lidí? Ano.
Baterie jsou navíc recyklovatelné a po využití v autě se mohou využít ještě v domě k fotovoltaice (teoreticky). Spálený benzín už nepoužijete nikde a jeho těžba zahrnuje ekologické katastrofy, otroctví a financování genocid. Těžba litia a dalších prvků sice není bez kontroverzí, ale s ropou si vůbec nezadá.
Pořád spoustě lidí nedochází, že ne všechny věci jsou si v udržitelnosti rovny. Neříkám, že máme nemáme recyklovat a plýtvat jídlem. Přestat používat fosilní paliva na topení a osobní dopravu je však mnohem důležitější. Stejně jako je sice dobré kupovat jen elektrická auta, ale v první řadě je potřeba snižovat počet aut a kamionů celkově, ve prospěch železnice a MHD. I ty kontejnerové lodě v přepočtu na tunu jsou mnohem lepší než kamiony přes půl kontinentu...
Njn, za tyhle peníze mohla být naše země převážně uhlíkově neutrální a tyto extrémní jevy se mohly jednou přestat zhoršovat (jakože budou, rok od roku, horší a horší). Místo toho ale jen zaplatíme škody, zadotujeme uhlobarony, zafinancujeme Putina - hlavně aby se "ušetřilo". Co na to, že následky klimatických změn zabíjí i v ČR stovky lidí ročně, emise další tisíce - my si naše uhlí, plyn a auta nenecháme vzít, ony to naše děti zaplatí...
Ministr životního prostředí by měl vědět, že takové extrémní počasí způsobuje a umocňuje klimatická změna a množství CO² v atmosféře. Škody budou mnohem vyšší, než co se rozdává na dotacích za OZE, ale páni Křetínský, Tykač a celý náš automobilový komplex budou hlasitě křičet, jak se bez nich neobejdeme a nedá se bez nich žít, co po tom, že se sem tam někdo utopí a nějaké tornádo zlikviduje pár vesnic...
Njn, to se stane, kdyby lidi neposlouchali žvásty oligarchů a klimapopíračů, nainstalovali tepelná čerpadla, soláry, úsporné spotřebiče a zaizolovali byt (navíc za štědré dotační podpory), ceny energií by se jich vůbec nedotkly. Přes celou krizi minulých dvou let jsme za energie doma platili dokonce míň, než dřív - a s klesajícími cenami už budeme platit míň a míň... Ale někdo prostě musí topit plynem a uhlím za každou cenu - tak ať si to užije, ale pak nebrečí, že jsou drahé energie...
Jak je možné, že stačila jen taková banální "komplikace", aby se snížil počet aut v ulicích? Já bych si podle názorů našich politiků a místních diskutérů býval myslel, že je potřeba mít nejméně 3 okruhy, aby ubylo aut v centru - příště mi řeknete, že dražší parkování sníží počet zaparkovaných aut, takové lži a pomluvy!
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
AlE cO tY kOlObĚžkY nA ChoDníCícH?!?!?!?!