Proboha co jste to zase stvořili? To si zaplatil Metrostav tenhle plátek? Vážně brečí paní, že jsou kolony ze Stodůlek na Smíchov? V metru? Opravdu? Aha, paní je jenom líná jet do práce MHD a radši zdržuje autobusy, tramvaje a řidiče z povolání na povrchu. Vzhledem k tomu, že každá silnice je potřeba jednou za 20 let vyměnit, opravy budou někde vždy. Rozšiřování na úkor chodníku opravdu není řešení - jediné řešení je snížit počet aut na tech silnicích, aby si lidi nevozili zadky ráno do kanclu a nechali silnici pro ty, kdo ji skutečně potřebují. A když to očividně nejde po dobrém, budou muset následovat nějaké restrikce, poplatky za vjezd do centra, výrazné zdražení a omezení parkování atd. - počet aut v Praze roste o 45000 každý rok, za 10 let už tu nebude k hnutí.
Co takhle si vytáhnout hlavu z pozadí? Vždycky máte možnost nekupovat si vodu v petlahvích. V celé ČR máme kvalitní pitnou vodu v kohoutku. CocaCola opravdu není životní nutnost. Jestli nejste ochotná postarat se o své vlastní odpadky, tak si tu balenou vodu nekupujte. Tohle je zrovna jedna z věcí, bez které se, až na nějaké extrémně specifické výjimky, opravdu můžeme obejít.
OSN nic "nepřiznává", naopak ukazuje prstem na členské země (včetně nás), že nedodržujeme ani ty závazky, ke kterým už jsme se zavázali a navíc postupně zjišťujeme, že i ty byly příliš mírné. To není žádné "oops", to je varování před nadházející katastrofou, protože po desetiletích "snahy" emise pořád jen rostou, místo aby se snižovaly - a ne, nemůže za to jen Čína...
"Zdržení pro některé domácnosti nebude udržitelné" - TO JE ÚČEL, KURNÍK! Měli jsme 15 let kotlíkové dotace, nová zelená úsporám, moderní plán obnovy - uhelný kotel se dal vyměnit prakticky zadarmo, s tepelným čerpadlem se investice navíc vrátí na úspoře energie. Jak jinak tedy chcete donutit lidi, kteří zarytě a tvrdohlavě odmítají přestat topit uhlím a plynem? To, že topení uhlím způsobuje dýchací potíže a možná i rakovinu, víme už dávno, o problému emisí ani nemluvě. Proč teda dál tolerujeme tuhle bezohlednost?
Hezky tam narafičujete ty "prázdné" BUSpruhy. Nejenže jste si museli počkat, aby se Vám ho podařilo vyfotit skutečně bez jediného autobusu, zároveň ale i ty "prázdné" BUSpruhy přepraví mnohonásobně víc lidí, než ten jeden automobilový. Člověk, co sedí v autě sám (a že jich je drtivá většina) opravdu nemá právo stěžovat si na kolony v dopravní špičce. Sedíš v autě, jsi součástí kolony.
Ach jo. Celý článek a diskuze poměrně inteligentní, jen v posledním odstavci si nemohl odpustit ten žvást, že zemní plyn a biomasa jsou "dekarbonizace". Opravdu nejsou, a používat plyn jako "přechodné palivo" příštích 40 let je také jen další způsob, jak nacpat prachy do kapes oligarchům. I centrální teplárny mohou vyrábět teplo průmyslovými tepelnými čerpadly, a i kdyby se používala elektřina z toho plynu, pořád je to 3x-4x méně plynu, než když se prostě jen spálí na teplo... a takové projekty již existují a fungují ve světě, není to jen teorie. Stavět úplně nové plynové zdroje je opravdu silně kontraproduktivní...
Je od Vás opravdu nechutné navrhovat, že zkrachovalá automobilka zanechala toxický odpad jen proto, že vyráběli elektromobily. Dodnes zkrachovalo mnohem víc konvenčních automobilek, než elektromobilek, a rozhodně po sobě neuklidily. Ostatně ty nezkrachovalé po sobě toxický odpad nechávají dodnes, k tomu navíc lidi nechávají pneumatiky všude možně, teče jim z toho auta kdeco, a to se všechno míchá do naší pitné vody. Tak zase trochu klid s těmi hejty na elektromobily. Velký průmysl byl vždycky problém a dokud bereme ekonomický růst jako jediný ukazatel úspěchu, a jakákoliv ekologie je až na 20. místě, tak se opravdu není čemu divit...
Aby taky nebyla ta Praha neprůjezdná, když si vozíte zadky do kanceláří. Řemeslníci a mnoho jiných lidí má legitimní důvod, proč po Praze musí jezdit autem. Rozvoz dětí do školky cestou z periferie do centra do kanclu legitimní důvod opravdu není. Blokujete tím úplně všechny, včetně MHD, a pak se tady pohoršujete, jak je ta Praha zacpaná. Opravdu není důvod, proč jeden člověk jen s aktovkou/batůžkem musí jet do práce 10 kilometrů autem. Máme skútry, elektroskútry, kola, elektrokola a výbornou MHD. Když jezdíte do práce sám autem, nemáte právo stěžovat si na kolony v Praze, protože je sám vytváříte. Tečka.
Vážně je váš závěr, že si ŘSD namastí kapsy 50-60 miliony navíc? To je fakt odvaz, když to pošleme do okruhů a dálnic, postavíme jich... 100-300 metrů. Wow. Jestli chcete tvrdit, že dalnicni známky platí za stavbu a údržbu dálnic, musely by stát asi tak desetinásobek. Tak tady nebrečte, že z daní všech dotujeme dálnice pro těch 10% lidí, kteří je používají...
Už zase jen jednostranný plátek soustředící se na jeden jediný bod a ignorující kontext a širší souvislosti. Je elektromobil ekologičtější než spalovací auto? Ano, jednoznačně. Dokonce i když se nabíjí z uhelné elektřiny. Je elektrokolo/skútr/autobus mnohonásobně ekologičtější než 3tunový elektromobil? Také jednoznačně ano. Dá se jezdit na elektrokole úplně všude a na všechny nákupy? Samozřejmě že ne. Dá se na něm jezdit na naprostou většinu běžných cest většiny lidí? Ano.
Baterie jsou navíc recyklovatelné a po využití v autě se mohou využít ještě v domě k fotovoltaice (teoreticky). Spálený benzín už nepoužijete nikde a jeho těžba zahrnuje ekologické katastrofy, otroctví a financování genocid. Těžba litia a dalších prvků sice není bez kontroverzí, ale s ropou si vůbec nezadá.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To ale není "minuta za 1000" - to jsou třeba 2 hodiny a 1 minuta - a zpravidla to postihne někoho, kdo tam nešel nakoupit, ale kdo si tam nechal auto a šel si někam jinam. Proč by soukromý majitel měl dotovat parkování pro zákazníky jiných obchodů? A jaká by měla být pokuta, aby řidiče odradila? 50 Kč? 200? 200 se u nás dává za parkování na chodníku a očividně je to málo, 1000 mi přijde pořád docela mírné... Nabubřelost některých řidičů opravdu nezná mezí - mám auto, jsem král, zastavím si kde chci, kdy chci, klidně na chodníku nebo cizím pozemku a pak se budu pohoršovat, že jsem dostal pokutu...