OSN nic "nepřiznává", naopak ukazuje prstem na členské země (včetně nás), že nedodržujeme ani ty závazky, ke kterým už jsme se zavázali a navíc postupně zjišťujeme, že i ty byly příliš mírné. To není žádné "oops", to je varování před nadházející katastrofou, protože po desetiletích "snahy" emise pořád jen rostou, místo aby se snižovaly - a ne, nemůže za to jen Čína...
"Zdržení pro některé domácnosti nebude udržitelné" - TO JE ÚČEL, KURNÍK! Měli jsme 15 let kotlíkové dotace, nová zelená úsporám, moderní plán obnovy - uhelný kotel se dal vyměnit prakticky zadarmo, s tepelným čerpadlem se investice navíc vrátí na úspoře energie. Jak jinak tedy chcete donutit lidi, kteří zarytě a tvrdohlavě odmítají přestat topit uhlím a plynem? To, že topení uhlím způsobuje dýchací potíže a možná i rakovinu, víme už dávno, o problému emisí ani nemluvě. Proč teda dál tolerujeme tuhle bezohlednost?
Hezky tam narafičujete ty "prázdné" BUSpruhy. Nejenže jste si museli počkat, aby se Vám ho podařilo vyfotit skutečně bez jediného autobusu, zároveň ale i ty "prázdné" BUSpruhy přepraví mnohonásobně víc lidí, než ten jeden automobilový. Člověk, co sedí v autě sám (a že jich je drtivá většina) opravdu nemá právo stěžovat si na kolony v dopravní špičce. Sedíš v autě, jsi součástí kolony.
Ach jo. Celý článek a diskuze poměrně inteligentní, jen v posledním odstavci si nemohl odpustit ten žvást, že zemní plyn a biomasa jsou "dekarbonizace". Opravdu nejsou, a používat plyn jako "přechodné palivo" příštích 40 let je také jen další způsob, jak nacpat prachy do kapes oligarchům. I centrální teplárny mohou vyrábět teplo průmyslovými tepelnými čerpadly, a i kdyby se používala elektřina z toho plynu, pořád je to 3x-4x méně plynu, než když se prostě jen spálí na teplo... a takové projekty již existují a fungují ve světě, není to jen teorie. Stavět úplně nové plynové zdroje je opravdu silně kontraproduktivní...
Podobných jednotek jako v Borkovanech by mělo být v české soustavě víc. Pomohou při dekarbonizaci soustavy a na rozdíl od plynových elektráren se dá celý projekt stihnout za rok až dva.
Asi jsem špatně vzdělaný, ale odkdy vede spalování zemního plynu k dekarbonizaci? Je to fosilní palivo a sice je o trochu čistší než uhlí, ale vzhledem k "provozním ztrátám" opravdu ne o moc...
Až mi někdo vysvětlí, jak budou na sídlištích bydlící lidé nabíjet své desetitisíce elektromobilů každý druhý den a nebude se elektřina vyrábět spalováním uhlí, nebudu mít nic proti. Do té doby je to nesmysl.
Vy bydlíte na sídlišti, pořídil jste si auto a teď se rozčilujete, že na veřejném pozemku, za který platíte možná 100Kč měsíčně, nemáte předinstalovanou i nabíječku, ideálně zdarma? A chcete vědět, jak takový neřešitelný problem řeší všude jinde na světě? Na několik těch parkovacích míst se nainstalují nabíječky. Já vím, taky mi to hlava nebere :-O
Je od Vás opravdu nechutné navrhovat, že zkrachovalá automobilka zanechala toxický odpad jen proto, že vyráběli elektromobily. Dodnes zkrachovalo mnohem víc konvenčních automobilek, než elektromobilek, a rozhodně po sobě neuklidily. Ostatně ty nezkrachovalé po sobě toxický odpad nechávají dodnes, k tomu navíc lidi nechávají pneumatiky všude možně, teče jim z toho auta kdeco, a to se všechno míchá do naší pitné vody. Tak zase trochu klid s těmi hejty na elektromobily. Velký průmysl byl vždycky problém a dokud bereme ekonomický růst jako jediný ukazatel úspěchu, a jakákoliv ekologie je až na 20. místě, tak se opravdu není čemu divit...
Autor prezentuje data dost manipulativně. Kdo by nabíjel za 17Kč? Přece buď nabíjím doma, a když nemůžu tak tak třeba u PRE je to s paušálem 150Kč za 7Kč AC (do 49 kW), 10 Kč DC (do 149 kW) nebo 12 KčUFC (nad 149 kW).
Taky by bylo dobré so uvědomit, kolik ze začátku stály např. placaté televize (přes 200 tisíc) a elektromobily jsou zatím v ranném stádiu. Takže věřím že i pořizovací cena bude za 2 roky někde jinde. Například teď Elroq a Karoq s automatem nejsou takový rozdíl a to je Elroq větší auto.
Další věc kterou autor záměrně nebo z neznalosti vynechal je cena za pravidelný servis. Kdy u spalovacího auta musí probíhat vyměna oleje v motoru a převodovce a další s tím spojené náklady.
Každý by se také měl zamyslet, co chce podporovat. Od koho se kupuje ropa a kde auto způsobuje emise a kolik.
Zdroj k cenám:
Autor také mluví o druhém autu do rodiny, jako by to byl nějaký doplněk, který každá druhá rodina potřebuje, něco jako druhý pár bot na víkend na procházku v lese. Je třeba se trochu zamyslet, kam ty auta budeme dávat, když každá rodina bude mít 2 a více aut (což už teď máme). Nějak jsme za ty roky zapomněli, že se dá vydržet i chvilka nepohodlí cestou na skútru nebo na kole, jehož provoz stojí nula nula prd, obzvlášť ty dnešní elektrické co jezdí za halíře na km. To, že máme v republice 85 aut na 100 obyvatel (včetně dětí) je úplně absurdní statistika. Většina z těch aut navíc jezdí méně než 15km denně, a v naprosté většině případů v nich jede jen řidič a veze si sváču do práce. Jasně že se auto občas hodí, ale mít ho pro každého jako každodenní primární dopravní prostředek, to je opravdu vrcholná blbost...
Aby taky nebyla ta Praha neprůjezdná, když si vozíte zadky do kanceláří. Řemeslníci a mnoho jiných lidí má legitimní důvod, proč po Praze musí jezdit autem. Rozvoz dětí do školky cestou z periferie do centra do kanclu legitimní důvod opravdu není. Blokujete tím úplně všechny, včetně MHD, a pak se tady pohoršujete, jak je ta Praha zacpaná. Opravdu není důvod, proč jeden člověk jen s aktovkou/batůžkem musí jet do práce 10 kilometrů autem. Máme skútry, elektroskútry, kola, elektrokola a výbornou MHD. Když jezdíte do práce sám autem, nemáte právo stěžovat si na kolony v Praze, protože je sám vytváříte. Tečka.
Vážně je váš závěr, že si ŘSD namastí kapsy 50-60 miliony navíc? To je fakt odvaz, když to pošleme do okruhů a dálnic, postavíme jich... 100-300 metrů. Wow. Jestli chcete tvrdit, že dalnicni známky platí za stavbu a údržbu dálnic, musely by stát asi tak desetinásobek. Tak tady nebrečte, že z daní všech dotujeme dálnice pro těch 10% lidí, kteří je používají...
Naprosto souhlasím, že elektromobil v tomto stavu, jaký je dneska, je především auto do města. Tam je naprosto super. Proto nechápu, proč se dneska dělají především jako velká auta, neto Bože SUV.
Určitě dojde na to, že budou super i na dálkové cesty. Prozatím o tom nejsem přesvědčen.
Bral bych elektromobil velký jako CITYGO, kdyby stál tolik jako srovnatelné auto na benzín. Jenom bych musel mít před domem nabíječku.
K čemu je vám auto jako CITYGO? To je tak malé, že co odvezete v citygo úplně v klidu naložíte na skútr nebo odvezete MHD. Městská auta jako kategorie by vůbec neměly existovat, to je jen extrémně neefektivní využití městského prostoru a veřejných financí na infrastrukturu.
A na dlouhé cesty vám úplně v klidu stačí auto s 300km dojezdem a rychlonabíjením, což jsou dnes víceméně všechna. Někdo se sice chvástá, že ujede 800km bez jediného zastavení, ale většina lidí po 2 hodinách jízdy potřebuje přestávku, a během těch 20-30 minut dobijí na dalších 300km jízdy.
Je to vhodné na 2000km cestu do Španělska? Spíš ne. Ale možná je třeba klást si otázku, jestli je vhodné jezdit autem 2000km do Španělska...
Stačí si položit otázku , jak se ta elektřina vyrábí pro nabíjení vozidel, zvlášť v naší republice.
Nestačí. I elektřina vyrobená z uhlí se použije v elektromobilu s tak vysokou účinností, že vypustí méně emisí, než těžba+rafinace+doprava+spálení v motoru. A vzhledem k tomu, že se snažíme opustit elektřinu z uhlí a zrovna elektromobily s obrovskými akumulátory jsou primárními kandidáty na agregaci flexibility (spotřeba když zrovna hodně svítí a fouká), tento argument je rok od roku slabší a slabší.
Už zase jen jednostranný plátek soustředící se na jeden jediný bod a ignorující kontext a širší souvislosti. Je elektromobil ekologičtější než spalovací auto? Ano, jednoznačně. Dokonce i když se nabíjí z uhelné elektřiny. Je elektrokolo/skútr/autobus mnohonásobně ekologičtější než 3tunový elektromobil? Také jednoznačně ano. Dá se jezdit na elektrokole úplně všude a na všechny nákupy? Samozřejmě že ne. Dá se na něm jezdit na naprostou většinu běžných cest většiny lidí? Ano.
Baterie jsou navíc recyklovatelné a po využití v autě se mohou využít ještě v domě k fotovoltaice (teoreticky). Spálený benzín už nepoužijete nikde a jeho těžba zahrnuje ekologické katastrofy, otroctví a financování genocid. Těžba litia a dalších prvků sice není bez kontroverzí, ale s ropou si vůbec nezadá.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Co takhle si vytáhnout hlavu z pozadí? Vždycky máte možnost nekupovat si vodu v petlahvích. V celé ČR máme kvalitní pitnou vodu v kohoutku. CocaCola opravdu není životní nutnost. Jestli nejste ochotná postarat se o své vlastní odpadky, tak si tu balenou vodu nekupujte. Tohle je zrovna jedna z věcí, bez které se, až na nějaké extrémně specifické výjimky, opravdu můžeme obejít.