Proboha co jste to zase stvořili? To si zaplatil Metrostav tenhle plátek? Vážně brečí paní, že jsou kolony ze Stodůlek na Smíchov? V metru? Opravdu? Aha, paní je jenom líná jet do práce MHD a radši zdržuje autobusy, tramvaje a řidiče z povolání na povrchu. Vzhledem k tomu, že každá silnice je potřeba jednou za 20 let vyměnit, opravy budou někde vždy. Rozšiřování na úkor chodníku opravdu není řešení - jediné řešení je snížit počet aut na tech silnicích, aby si lidi nevozili zadky ráno do kanclu a nechali silnici pro ty, kdo ji skutečně potřebují. A když to očividně nejde po dobrém, budou muset následovat nějaké restrikce, poplatky za vjezd do centra, výrazné zdražení a omezení parkování atd. - počet aut v Praze roste o 45000 každý rok, za 10 let už tu nebude k hnutí.
Co takhle si vytáhnout hlavu z pozadí? Vždycky máte možnost nekupovat si vodu v petlahvích. V celé ČR máme kvalitní pitnou vodu v kohoutku. CocaCola opravdu není životní nutnost. Jestli nejste ochotná postarat se o své vlastní odpadky, tak si tu balenou vodu nekupujte. Tohle je zrovna jedna z věcí, bez které se, až na nějaké extrémně specifické výjimky, opravdu můžeme obejít.
OSN nic "nepřiznává", naopak ukazuje prstem na členské země (včetně nás), že nedodržujeme ani ty závazky, ke kterým už jsme se zavázali a navíc postupně zjišťujeme, že i ty byly příliš mírné. To není žádné "oops", to je varování před nadházející katastrofou, protože po desetiletích "snahy" emise pořád jen rostou, místo aby se snižovaly - a ne, nemůže za to jen Čína...
"Zdržení pro některé domácnosti nebude udržitelné" - TO JE ÚČEL, KURNÍK! Měli jsme 15 let kotlíkové dotace, nová zelená úsporám, moderní plán obnovy - uhelný kotel se dal vyměnit prakticky zadarmo, s tepelným čerpadlem se investice navíc vrátí na úspoře energie. Jak jinak tedy chcete donutit lidi, kteří zarytě a tvrdohlavě odmítají přestat topit uhlím a plynem? To, že topení uhlím způsobuje dýchací potíže a možná i rakovinu, víme už dávno, o problému emisí ani nemluvě. Proč teda dál tolerujeme tuhle bezohlednost?
Hezky tam narafičujete ty "prázdné" BUSpruhy. Nejenže jste si museli počkat, aby se Vám ho podařilo vyfotit skutečně bez jediného autobusu, zároveň ale i ty "prázdné" BUSpruhy přepraví mnohonásobně víc lidí, než ten jeden automobilový. Člověk, co sedí v autě sám (a že jich je drtivá většina) opravdu nemá právo stěžovat si na kolony v dopravní špičce. Sedíš v autě, jsi součástí kolony.
Ach jo. Celý článek a diskuze poměrně inteligentní, jen v posledním odstavci si nemohl odpustit ten žvást, že zemní plyn a biomasa jsou "dekarbonizace". Opravdu nejsou, a používat plyn jako "přechodné palivo" příštích 40 let je také jen další způsob, jak nacpat prachy do kapes oligarchům. I centrální teplárny mohou vyrábět teplo průmyslovými tepelnými čerpadly, a i kdyby se používala elektřina z toho plynu, pořád je to 3x-4x méně plynu, než když se prostě jen spálí na teplo... a takové projekty již existují a fungují ve světě, není to jen teorie. Stavět úplně nové plynové zdroje je opravdu silně kontraproduktivní...
Podobných jednotek jako v Borkovanech by mělo být v české soustavě víc. Pomohou při dekarbonizaci soustavy a na rozdíl od plynových elektráren se dá celý projekt stihnout za rok až dva.
Asi jsem špatně vzdělaný, ale odkdy vede spalování zemního plynu k dekarbonizaci? Je to fosilní palivo a sice je o trochu čistší než uhlí, ale vzhledem k "provozním ztrátám" opravdu ne o moc...
Až mi někdo vysvětlí, jak budou na sídlištích bydlící lidé nabíjet své desetitisíce elektromobilů každý druhý den a nebude se elektřina vyrábět spalováním uhlí, nebudu mít nic proti. Do té doby je to nesmysl.
Vy bydlíte na sídlišti, pořídil jste si auto a teď se rozčilujete, že na veřejném pozemku, za který platíte možná 100Kč měsíčně, nemáte předinstalovanou i nabíječku, ideálně zdarma? A chcete vědět, jak takový neřešitelný problem řeší všude jinde na světě? Na několik těch parkovacích míst se nainstalují nabíječky. Já vím, taky mi to hlava nebere :-O
Je od Vás opravdu nechutné navrhovat, že zkrachovalá automobilka zanechala toxický odpad jen proto, že vyráběli elektromobily. Dodnes zkrachovalo mnohem víc konvenčních automobilek, než elektromobilek, a rozhodně po sobě neuklidily. Ostatně ty nezkrachovalé po sobě toxický odpad nechávají dodnes, k tomu navíc lidi nechávají pneumatiky všude možně, teče jim z toho auta kdeco, a to se všechno míchá do naší pitné vody. Tak zase trochu klid s těmi hejty na elektromobily. Velký průmysl byl vždycky problém a dokud bereme ekonomický růst jako jediný ukazatel úspěchu, a jakákoliv ekologie je až na 20. místě, tak se opravdu není čemu divit...
Autor prezentuje data dost manipulativně. Kdo by nabíjel za 17Kč? Přece buď nabíjím doma, a když nemůžu tak tak třeba u PRE je to s paušálem 150Kč za 7Kč AC (do 49 kW), 10 Kč DC (do 149 kW) nebo 12 KčUFC (nad 149 kW).
Taky by bylo dobré so uvědomit, kolik ze začátku stály např. placaté televize (přes 200 tisíc) a elektromobily jsou zatím v ranném stádiu. Takže věřím že i pořizovací cena bude za 2 roky někde jinde. Například teď Elroq a Karoq s automatem nejsou takový rozdíl a to je Elroq větší auto.
Další věc kterou autor záměrně nebo z neznalosti vynechal je cena za pravidelný servis. Kdy u spalovacího auta musí probíhat vyměna oleje v motoru a převodovce a další s tím spojené náklady.
Každý by se také měl zamyslet, co chce podporovat. Od koho se kupuje ropa a kde auto způsobuje emise a kolik.
Zdroj k cenám:
Autor také mluví o druhém autu do rodiny, jako by to byl nějaký doplněk, který každá druhá rodina potřebuje, něco jako druhý pár bot na víkend na procházku v lese. Je třeba se trochu zamyslet, kam ty auta budeme dávat, když každá rodina bude mít 2 a více aut (což už teď máme). Nějak jsme za ty roky zapomněli, že se dá vydržet i chvilka nepohodlí cestou na skútru nebo na kole, jehož provoz stojí nula nula prd, obzvlášť ty dnešní elektrické co jezdí za halíře na km. To, že máme v republice 85 aut na 100 obyvatel (včetně dětí) je úplně absurdní statistika. Většina z těch aut navíc jezdí méně než 15km denně, a v naprosté většině případů v nich jede jen řidič a veze si sváču do práce. Jasně že se auto občas hodí, ale mít ho pro každého jako každodenní primární dopravní prostředek, to je opravdu vrcholná blbost...
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To ale není "minuta za 1000" - to jsou třeba 2 hodiny a 1 minuta - a zpravidla to postihne někoho, kdo tam nešel nakoupit, ale kdo si tam nechal auto a šel si někam jinam. Proč by soukromý majitel měl dotovat parkování pro zákazníky jiných obchodů? A jaká by měla být pokuta, aby řidiče odradila? 50 Kč? 200? 200 se u nás dává za parkování na chodníku a očividně je to málo, 1000 mi přijde pořád docela mírné... Nabubřelost některých řidičů opravdu nezná mezí - mám auto, jsem král, zastavím si kde chci, kdy chci, klidně na chodníku nebo cizím pozemku a pak se budu pohoršovat, že jsem dostal pokutu...