Já se Vas nechci nijak dotknout, je však třeba koukat na věc že všech stran. Já sám bydlím na horách a každou zimu zápasim s lopatou, v létě pak se dřevem a třeba taky s tím, že jak mám vypozorovat, se u nás natiraji plechové střechy 2-3x častěji než v kraji. A taky toho nejsou plně noviny. Naproti tomu mám příbuzné u Litomeric, které to splachlo a když pak byli u nás v zimě na lyžích a viděli to, prohlásili "raději 1xza 10 let povodeň než každou zimu tohle"
Máte pravdu. Jogger je skvělá volba.
Každý má však trochu jiné požadavky. Pro někoho je jediná možná volba dodávka a pro jiného kabriolet. Pak se podíváte na účet a víte hned, kde jsou vaše možnosti. Nové, či ojeté? Základ, střed nebo prémie? Pro mě je třeba důležitý interiér. Sebekrásnější exteriér mi neumožní nákup auta, pokud se mi nelíbí interiér. To je jako s člověkem.
A to mi mluvíte z duše. Já přece to auto používám zevnitř, je mi fuk, jestli má venku ladné křivky nebo účelové hrany. Už jsem to sem kdysi psal, že fotky nových modelů jsou hlavně zvenku, ale mě zajímá, kam dát kafe, PETku, knihu jízd. Na druhou stranu jak mi to je jedno, nepovažuji se za odborníka.
Pobavila mě tato věta: "při vývoji patentů pro elektrický pohon". Mohou si patentovat co chtějí. Čína jim bohužel v EV dávno utekla.
Byla tu řečena spousta teorií o důvodu poklesu prodejů.
Napadá mě ještě jeden důvod. Nová auta jsou tak ošklivá a jejich interiér a ovládání natolik na palici, že si lidé nechávají auta z dob, kdy výrobci měli ještě rozum a auta se dala ovládat poslepu. Dnešní lov čehokoliv v tabletu je hazard s vlastním životem.
Souhlasím. A mě napadá ještě jeden důvod. Auto pro mě vždycky byla hromada plechu určená k převozu z A doB. A já za koncernové auto prostě z principu milion nedám, šel jsem do Joggera v plný palbě, a vyhovuje mi, že nemá hromadu asistentů, které si sice můžu vypnout, ale já je tam prostě nechci.
Ne, nee, to není pravda, co se tady předkládá. To je zlej sen.
Ne to fakt ne :-)
Vsakovaci objekt nemusi byt nutne u objektu, muze byt kdekoliv cestou, kudy povede odvodnovaci potrubi. Prefabrikovana jimka nestoji majlant a nutne take nemusi byt hned u zakladu domu. Reseni jsou, kdo chce, hleda zpusoby, kdo nechce, hleda duvody, to je cele.
Ale tuším, že v některém příspěvku jste měl na mysli jimku u každého svodu. Prave proto, ze po nekolika metrech kanaldy je retence 2 m3 spis pro smich.
Ano, jímka nestojí majlant. ale sama na pozici nenaleze a nezahrabe se.
Řešení jsou, také se realizují, ale postupně.
Kanalizace ani tak nejsou tak staré a historická zástavba tedy nemohla počítat s tím, že by se naopak nezasakovalo.
Pokud to někdo udělá blbě, tak je to stejné, jako když blbě uděláte jiné věci a používat to jako argument je hloupé.
Nemyslím blbě nedbalostne, myslím tím, že se musí udělat řádný průzkum a vsakovaci objekt umístit třeba pod současné základy apod. Dokážete si představit kolik by takový objekt u každého domu stal?
A historická (řekněme od 19.stol.) zástavba počítala právě s tím "vodu a splasky rychle pryc"
Text je potreba cist cely a ne si jen vyzobavat. Pokud jsou domy uzke apd, vyplati se tyto svody shlukovat, tedy delat vetsi nadrze pro vice svodu najednou. Zalezi na situaci. Krom toho, destovka se na mnohych mistech muze soucasne i vsakovat, presne tak, jak by se vsakla, kdyby tam nebyly ani domy a ani ulice. Mimochodem, nase zakony pro novou vystavbu na to jiz pamatuji a s touto pro vas naivni predstavou pocitaji - destovka u novostaveb u nas nesmi byt zakoncena v kanalizaci a pocita se pouze se zasakem v miste. Je zajimave, ze s tim neni problem...
Ano u novostaveb se s tím počítá, jenže to je něco jiného než budovat retenční nádrž v historické huste zástavbě. Právě proto, že se dříve na zasak nemyslelo, nejsou stavby a okolí k tomu uzpůsobené. Takový dodatečný zasak, pokud nebude proveden řádně, může podemlit základy. Proto je v našich poměrně starých městech odtokovy koeficient víceméně 0.9 a pokud je tam ještě historicky JK, buď dojde k vyplaveni ČOV, nebo pokud je tam odlehčovací objekt, dojde k natoku splasek do vodotece. Proto si myslím, ze VH v Paříži udělali to nejlepší co mohli, prostě maximální egalizaci podle dostupných prostředků a technických moznosti.
Problém je, že se to chce vyřešit buď celé a nebo vůbec a výsledkem jsou jen utracené peníze do řešení, která prostě nefungují.
Systém kanalizace máme stejný a máme stejné problémy a taky to v podstatě nikdo neřeší a přitom podstatné je udělat si plán a postupně ho naplňovat.
V tomto případě je tedy zahájit třídění této vody už u zdroje. Roury to nemusí být ohromné, úplně stačí, aby u každého svodu ve městě byla v chodníku třeba dvoukubíková nádrž, která bude umět zachytit dešťovou vlnu a postupně ji uvolnit do sběrného potrubí. To může být celkově poměrně maloprofilové, protože na odtok můžeme uvažovat klidně celý den. Nádrže mohou být pochopitelně řešeny třeba i hromadně apd, ale základem je nesmíchat ty vody dohromady a to je přesně to, co v Paříži neudělali a mysleli si, že to nahradí nějakou super čističkou.
Takový systém se samozřejmě bude budovat dlouho, někde se třeba vybuduje při rekonstrukcích a přitom se zkratkou zatím stále pustí do jednotné kanalizace, protože to nebude zatím kam poslat, ale podstatné je začít. Za těch více než sto let, co města tento problém mají, kdyby to takto řešili, tak už ten problém mohl být klidně 50 let vyřešen a to kdyby se systém řešil jen pokud i tak bude probíhat rekonstrukce ulice, tedy by nešlo o speciální rozkopaní ulic.
Velice naivní úvaha.
To je jen teorie, reálně se kabely běžně i chladí kapalinou, tak stačí méně.
Jistě, ono nejde tak o tu konečnou nabíječku, ale o přívod k té "benzince". Podle mě je třeba počítat soudobost 1, pumpa někde na dálnici po obou stranách řekněme s 16 stojany, výkon mi vyšel asi 540 kW, dohromady tedy asi 8.6 MW. Ani to není problém, tak prostě budou pumpy u rozvodu VN. V CR je asi 5 000 000 OA, když budeme uvažovat, že pouze 20% se dobíjí najednou máme to 540 GW potřebného příkonu. Vykon elektraren v CR je za r23 asi 21 GW. Ačkoli je super nápad udělat precerpavacku z Vltavská kaskády, a čísla jsem bral jen hrubě, pořád se nepotkavame řádově.
Může mi prosím někdo vysvětlit jeden detail, který fakt neumím spočítat ?
Pokud se má za 10 minut nabít baterie s kapacitou hrozněmoc Ah, nemusí to nutně znamenat i nějaké obrovské hodnoty nabíjecího proudu a průměr drátu nabíječky asi dva centimetry ?
Prosil bych pokud možno slušnou faktickou odpověď - nevím to a pouze jsem se zdvořile laicky zeptal 🙂
jo řekněme kapacita 90 kWh, napětí psali 800 V, E = UIt a z toho I = E/(Ut) tj. 675 A,
vodič 240 mm2 tj. 17.5 mm průměr x 2, samozřejmě závisí na tom napeti
Podle toho, co jsem četl já (T. Snyder a dalsi) tam jeden podstatný rozdíl byl. A sice, že ruské gulagy měly sloužit jako ekonomická síla. Tj., ačkoliv nelze popřít nelidské podmínky, že život neměl valnou cenu, v principu nebyly likvidační. To je také důvod, proč byly v 60. letech oficiálně zrušeny, protože se přišlo na to, že to moc nefunguje. Nacistické lagry ale byly vždy v konečném důsledku likvidační. Samozřejmě zvěrstvo jsou obojí.
Já s Vámi v podstatě souhlasím, ale nějak nevěřím, že když někomu dáte na výbě oktávku nebo joggera, tak si vybere joggera :)
No takto, já jsem pořád poslouchal vyprávění, že škodovka je tak drahá, protože je to ta kvalita. Měl jsem dvě a obě měly problém hned do 30.000 km (ložisko, ventil vzt a klimatizaci). Takže ještě plus výše uvedené a koncern jsem ve firmě zakázal. Jistěže se to může stát u každého auta, ale základní premisa pro škodovku byla je drahá, protože je kvalitní. A to prostě neplatilo.
A pro mě je auto hromada plechu z A do B, ideálně že se do toho leje palivo a nic to po mně nechce. A to Jogger splňuje.
po nákupu nového auta v nejvyšší výbavě jsem rovnou v servisu nechal vypnout všechny asistenty - značky, pruhy, vzdálenost, hlídání prdů v sedačce ..... a různá "vylepšení", některé tak, že je prostě ucvakli a odstranili chybová hlášení v počítači vč. 3 druhů zvuku výfuku
ha ha ha - svět se zbláznil
říkali, že nejsem první
už se těším jak si jednou koupím Dacii
máme doma starší sporťák pro zábavu - volant, páka, pedály -NIC víc to je jízda
A já jsem to takhle přesně udělal. Nutil
mně prodejce Octavii IV, chtěl jsem tažné, navigaci a vyhřívání předních sedadel (manzelka), bezdrátové android auto. Nakonfiguroval to v těch balíccich, vylezlo to nad milion a řekl
mi, že tyhle ostatní bonusové asistenty můžu přece vypnout. Optal jsem se ho, jestli mysli vážně, že si koupím něco, abych to pak vypnul? S díky jsem mu ten zkušební krám vrátil, šel jsem koupit joggera a jsem naprosto spokojený. Už jsem joggery koupil dalším třem ve firmě a všichni si libují
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Jen nechápu, proc jsou v těchto nejvice okupovaných lokalitach stale civilisté ? Je tam přeci hruzostrasna valka a oni si tam žijí, jako by tam bylo jen nějaké cviceni!
Potom se nedivme, ze umírají , meli 2,5 roku na to, aby uz tam nebyly a blaze si zili třeba v CR
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vysvětlím vám to - zrovna se vracím z Kriveho Rihu. Ti lidé se snaží bojovat třeba tím, že udržují v chodu nemocnice, přehrady, zázemí pro bojujíci armádu, železárny v chodu a prostě se jen rozhodli neustoupit.
Když je během noci 4x letecký poplach, poprvé je to sok a pak si zvyknete, že při každém poplachu neletite do krytu.