Jako řidič jsem na nich strávil 37,5 roku v Praze. Díky tomu přechodo mezi laminátovým předkem (a zadkem) do kabiny silně táhlo, takže v zimě to bylo utrpení. Takže se novinami ucpávaly zásuvky na kabel, otvory kolem palubní desky, větráky (tamtudy taky táhlo solidně), otvor kolem páky sypače. Výkon kaloriferu zas takový nebyl aby to zvládal vytopit. Zvláště do doby než se začali montovat do vozů ty šoupací dveře. Naopak v létě zase vedro na padnutí. Bočním okýnkem táhlo na levou část těla (vznik revma, bolesti kloubů apod.), větracími otvory v čele vlétaly do kabiny mušky a zase to foukalo na hlavu. Když zapršelo tak zase do kabiny zatékalo, právě těmi čelními větracími otvory, kolem oken těsněním. Většinou dole a pak voda tekla kolem a namočila vše co bylo na těch bočních plochách, kam si řidič odkládal tašku, noty a jiné věci. Z těch čelních otvorů ( i když byly zavřeny) kapala voda přímo na kolena a někdy i přímo tekla. Konec konců to zatékání vody a proudění vzduchu do kabiny je problémem dodneška i u těch rekonstruovaných modelů T3. Do vozů typu KT jen zatékalo. Vše (snad bylo vyřešeno až nástupem vozů 14T a 15T. Takže pro řidiče a jeho komfort ta T3 zas takový zázrak nebyl. Ale jinak parádní svezení. Pro mne hlavně díky vozovně Hloubětín, kde od mého počátku ježdění byly hlavně tyristorové vozy, které díky depu byly seřízeny tak perfektně " že mohli jet i bez spojených spřáhel ". To je samozřejmě nadsázka. A pak asi dva roky úprava T3 vozů " serioparalel ", na službu na těchto dvou soupravách jsem se také těšil.
No vidíte, a ani to ve článku není uvedeno.
Tak oni tam píší o jízdě. Do toho kopce tramvaj vyjede i proto, že se dostatečně včas rozjede, třeba Trojská. A navíc si může přisypat pod kola písek. U novějších typů pod každý podvozek. U starých T3 jen pod první podvozek, prvního vozu. Výjezd je horší když padá listí, je čerstvě nasoleno, či na začátku deště, než se koleje omyjí. To pak pěkně prokluzuje a bez písku by někdy ani ta tramvaj nevyjela. A taky nezabrzdila. Někdy se stávalo u starých T3 to, že když byly špatně nastaveny čelisťové brzdy ( u sóla by měly udržet asi 360 A jízdy) že tramvaj po zastavení v kopci. buď sjížděla dopředu nebo dozadu. Což bylo velice nepříjemné a pak bylo nutno soupravu "přiklepnout kolejovkama ". A pak se modlit, že se to zastaví.
Zbývá dodat, že AWD u tramvaje ji nepomůže při brzdění z kopce. Na to má brzdné kolejnicové magnety, zpravidla mezi nápravami podvozku. To jí dává proti vlaku výhodu, ale taky nezastaví na fleku, takže kdo chce v městské džungli přežít, musí mi oči na stopkách.
Kolejnicové magnety jsou určeny pro NOUZOVÉ brzdění. Provozní brzda je JEN elektrodynamická. A když sníží rychlost někam k 1-2 km/h zasáhne brzda čelisťová (typicky T3) či kotoučová KT, 14T,15T apod. která tramvaj drží na místě.
Je to hezké, konečně jako návrhy a pak i uniformy dřívější. Záleží ale na materiálu. Pokud tam bude spousta umělých vláken, jako u uniforem z minulého století (třeba košile 100% umělého vlákna, kalhoty z 95 % umělé vlákna) pak je to v provozu nenositelné. Možná tak ještě v kanceláři. Vím o čem píši, fasoval a pak i nosil jsem to skoro 37 let. Teprve při nástupu Odborového hnutí OSPEA se situace o 100 % zlepšila a oděvy se dali nosit celoročně.
Když mám pár věcí a jde jen o sejmutí kódu čtečkou, volím samoobslužnou. Ale s plným vozíkem zboží, kde je nutno i zboží vyhledat na monitoru volím normální pokladnu. Jednou jsem udělal tu chybu, že i s plným košíkem jsem šel na samoobslužnou pokladnu a strávil na ní asi 3x víc času než kdybych šel na normální pokladnu. Navíc asi 3 věci (pečivo) neměli zadány na obrazovce a tak byla přivolána obsluha, která ovšem také ty kódy neznala a tak se musela zeptat u těch pokladen normálních a pak teprve je zadala u mne. No hrůza. Měl jsem tam i něco zmrzlého, takže to rozmrzlo. Tak s plným košíkem už jen k normální pokladně. Kdyby mi řekli, že MUSÍM k samoobslužné pokladně, tak jim tam ten košík nechám a půjdu nakoupit jinam, kde je ještě svět normální!
49
Sledujících
2
Sleduje
49
Sledujících
2
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Já si pamatuju opravený refrén ,,Generála Laudona":
,,Šejna je vemeno, v kapse má semeno...generál Šejna jede skrz hranici , generál Šejna už jede ven..."
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Já si pamatuju jak se říkalo: Záleží na umístění lejna, zda vzejde obilí nebo Šejna.