Považuji se za Pražáka (i když dávno bydlím na venkově) i za příznivce vládnoucího uskupení. V tomto případě si ale myslím, že neodložit volby je velká chyba. Znám dobře situaci v MS kraji, byl jsem v době záplav ve vsi kus od Ostravy, naštěstí zaplavené jen částečně. Přesto je mi jasné, že každý kdo má ruce a nepadl vysílením řeší škody doma, pomáhá sousedům nebo uklízí v obci. Obec řeší dodávky vody, elektřiny, náhradní ubytování, poškozený most nebo úklid... a do toho organizace voleb? Kdo si půjde sednout do komise, když má v obýváku vrstvu bahna? Kdo bude mít chuť vůbec jít řešit takové marginálie, když přišel o všechno? Paradoxně si myslím, že volby tak naopak, bohužel oprávněně, pomohou kritikům koalice.
Právě jsme zde na východním pobřeží a vše je parádní. Kromě dokonalé vody též památky, nuraghi a nádherné románské kostely. Lidí mi rozhodně moc nepřipadá. Ke gastronomii se vyjádřit nemohu, varime si sami. Chce to ale vše si zajistit na vlastní pěst, vybírat měně známá místa. Já to třeba důkladně plánuji doma i podle satelitní mapy, na cestovky nespoléhám.
A co teprve až budou hlasovat aerolinky z Gambie.... Odkaz
Pro zpestření nedělního odpoledne doporučuji ještě nahlédnout mimo Evropu třeba do Afriky: Odkaz
Vidím, že Sudety v názvu se staly třaskavou diskusní municí. Tak jen pro upřesnění: správně je to geografický (a přírodovědný) pojem, zahrnující převážně hornaté slezské pohraničí. Teprve za pohnutých událostí před válkou se toto jméno uměle začalo používat pro celou severní půlku našeho pohraničí obývanou Němci (nikoli jižní, kde žili také Němci).
I proto je označení Sudety pro celé pohraničí českých zemí nesprávné, stejně jako umělý pojem "sudetští Němci", v podstatě vykonstruovaný nacistickou mocí. Byli to čeští Němci. Sami měli mnoho nářečí - úplně jinak mluvili na Chebsku, ve slezském pohraničí nebo třeba na jižní Moravě; a také měli zcela odlišnou kulturu.
A aby to nezapadlo: Benešov je moc pěkné a zajímavé SEVEROČESKÉ město.
Blahopřeji pánovi ke krásnému koníčku, a trochu i závidím!
Doma mám štos nepostavených modelů ... a od roku 1996 z půlky rozestavěnou katedrálu v Chartres od vydavatele L'Instant Durable. Říkám si, že až jednou, jednou někdy v budoucnu bude čas, pustím se zase do toho. Ale hlavně aby na to člověk ještě vůbec viděl!
No, nicméně tu katedrálu taky nepostavili za měsíc, třeba na ni taky jednou dojde.
Je pravda, že soudruh Alexandr Ivanovič dostal za vynikající pracovní zásluhy nový zahraniční automobil?
Ano, v zásadě je to pravda, ale nebyl to Alexandr Ivanovič ale Timofej Pavlovič, nebyl to nový zahraniční automobil, ale ojeté sovětské jízdní kolo a on ho nedostal za pracovní zásluhy, ale ukradl.
Já se na to těším ... i když jsem asi mezi komentátory v menšině. Trochu škoda, že "Spit" přišel o nezaměnitelnou elegantní siluetu svých křídel, ale subjektivně mi to připadá zajímavé, budí to diskusi a na tupé (i když dnes oceňované) fasádě Máje bude něco provokativně neotřelého.
Aniž bych to chtěl srovnávat, takový obchodní dům Goldman&Salatsch ve Vídni v době vzniku taky způsobil skandál a povyk ... ještě že tehdy neměli FB.
Jen doplním, že v okolí kláštera San Galgano ležícího pod zmiňovanou kaplí (mimochodem, jedinečná památka) se objevuje zobrazení světce s mečem zaraženým do skály velmi často - zejména na kamenných na reliéfech. Nejvíce pak v jeho rodišti, městečku Chiusdino.
Pověst o svatém Galganovi je však významově značně odlišná, meč je naopak do skály "pohřben", nikoli z ní vysvobozen. Také časový horizont se liší o mnoho století. Pozoruhodné však je - a to se zde píše - že se nejedná o atrapu, nýbrž o skutečný meč značné délky, uvízlý v kameni. Bůh ví, jak se do něj mohl dostat.
Historie především nezná "kdyby". Těžko předvídat, co by se stalo kdyby. Faktem ale je, že doba 17. století přála českému jazyku a (katolické) inteligenci, zatímco nekatolická inteligence byla často (nikoli bezvýhradně) vázána na německé protestantské prostředí. Celková germanizace přišla až s koncem 18. století ruku v ruce se snahou o centralizaci státní správy.
Baroko přineslo do Čech obrovský kulturní rozmach evropského významu. Na druhou stranu se nedá říci, že by se obecně v té době žilo nějak zvlášť dobře. Utužující se feudální vztahy, narůstající rozsah robotních povinností, špatné až bídné životní podmínky venkovského obyvatelstva a jako přirozená reakce selské rebelie, skoro bez výjimky neúspěšné. Venkovskému lidu skutečně přinesla (částečné) vysvobození až doba josefínských reforem. To přiznávám při plném vědomí, ačkoli jsem sám obdivovatel baroka a naopak komunistický výklad dějin mi pije krev.
Alespoň se zase lidé hádají o umění .... před nějakými sto, stodvaceti lety se byli schopni hádat i v parlamentu.
Můj názor? Máji to nijak neublíží... naopak Máj (ač je nyní statusem památka) těžce poškodil urbanistické prostředí Prahy v citlivém místě. No tak bude mít na sobě rok "motýle", no Bože.... Všeho do času, i kdyby tam vydržely dvacet let. A pokud by vydržely ještě déle, třeba se již stanou jednou z historických uměleckých vrstev památky a budou najednou chráněné. Nebylo by to poprvé. A pokud svoji kvalitu neprokáží, stačí vzít flexu a šroubovák a půjdou dolů a Máj bude zase jaký byl. Takovému zásahu se říká reverzibilní.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Řadu let byl Nymburk mým domovem a mám ho rád; napohled obyčejný, ale moc příjemný.