Všichni se můžete pomátnout, že skončil CZC šop? Koho ale tady zajímá třeba, že u nás skončily cukrovary, pekárny, zemědělská družstva, obchody v menších městech, zubaři, jednoduchá a dostupná auta ... atd? Takže shrneme - CZC by asi dále nebylo konkurenceschopné na trhu všech šopů (Ali, Ebay, Temu a další) tak to vykoumali takhle.
Co je mi po nějakém cukrovaru a pekárně v menším městě, když tam nikdy nic nenakoupím, pokud nebudu naprostým omylem projíždět okolo? U CZC jsem nakupoval, mám tam pěknou historii nákupů, je to šikovná databáze informací o produktech, tak se mě ten konec dotýká. Né nějaké preclíkárny z Horní Dolní.
Gratuluji, vyřešit manažerskou neschopnost dosatečně platově ohodnotit zaměsnance tím, že tam pošlu hasiče, protože stejně nic nedělají, pokud nehoří, to je vrchol bezpáteřnosti bílých límečků.
Pochopil bych, kdyby se místo posilky nabídli sami z vlasní dobré vůle, ale mám pocit, že se takto nestalo.
Ještě zareaguju na ten váš edit - ano pokud je standardem ten kelímkovej servis na někoho outsourcovat, je klidně možný, že ten náklad je pro pořadatele festivalu v takovým případě vyšší - ale to je právě zase argument naprosto mimo mísu - my se přece v principu bavíme o rozdílu v nákladu na použití kelímku vs. koncovou platbu za využití. To, že se o tenhle rozdíl organizátor podělí s nějakým subkontrakrorem na tom přece opět absolutně nic nemění. 😄 Jinýma slovama od začátku říkáte věci, které jsou dost možná smysluplné, ale naprosto mimo pointu toho, o čem je tady řeč. Každopádně pokud vás tam příliš dráždí to "organizátor festivalu", klidně uznam, že je to nepřesné vyjádření a můžete si tam místo toho dosadit "organizátor festivalu a jeho subdodavatelé." Což samozřejmě na celé věci absolutně nic nezmění, ale pro klid vaší duše to beru a děkuju za upřesnění.
Reakci na edit jsem si přečetl až po odeslání předchozí zprávy. Ano, co vím, tak je to stále standard. Nechci se zastávat ceny 70,-Kč pro koncového návštěvníka, samotnému se mi to nelíbí, protože to pak svádí "krást" odložené kelímky, za které zaplatil někdo zálohu a vzniká tenhle bordel, který se v Praze stal.
Ale je opravdu těžké porovnávat cenu za téměř surový kus plastu vs. kelímek, který si vyzvedne zákazník. Je to celkem složitý koloběh, co ten kelímek a lidé okolo musí absolvovat a každý si na tom musí něco vydělat, včetně toho festivalu (platí z toho mimo jiné i náklady pro lidi, kteří se starají o ty kelímky na akci). Samozřejmě se ziskem, nikdo nechce být tratný na tom, že kvůli ekologii by neměl používat jednorázové kelímky.
V předchozí zprávě jsem zmínil ta rizika a náklady spojené s potenciálním nákupem vlastních kelímků, nejenom, že žádný fesťák si nezaplatí vlastní technologii na mytí (protože stojí nesmysl), ale i vlastní způsob a náklady na uskladnění a zajištění, aby v kelímcích nevznikl za ten rok nový život, by stál tolik, že je možná snazší a levnější to outsourcovat. Nehledě na to, v případě špatného odhadu je dodavatel schopný dodat kelímky nad rámec objednávky, na rozdíl od prázdného skladu festivalu, kdyby nějaký měl.
No počkejte ale - zaprvé on na nich pořadatel platí DPH nebo co? Tipoval bych, že spíš ne, takže je to dvacka, přesně jak říkám, a to je prosím pěkně v koncových cenách pro člověka z ulice za pár kartonů - za kontajner objednanej rovnou z čínský fabriky to tím pádem bude max polovina. A ano mytí samozřejmě něco stojí (řekněte mi schválně kolik - nízké jednotky korun za kelímek?) - no a mytí přece právě implikuje, že ten kelímek použijete vícekrát, tzn. že na něm při každém použití znovu otočíte těch 70 korun. Jinýma slovama potvrzujete přesně můj argument - náklad na jedno použití toho kelímků je pro toho pořadatelé méně než 10 korun, ale inkasuje 70 korun za každé jeho vydání zákazníkovi.
Jestli platí nebo neplatí DPH je ve výsledku jedno, ano, dostáváme se pak z 30 korun po zaokrouhlední na dvacku (cca 24 korun) za kelímek, který je průhledný bez "hezké" fólie. V "mojí době" si dodavatelská firma myla a potiskávala jen své kelímky, kvůli nastavení strojů. Tedy nebrali na myčku a případné fólie kelímky od jiných (ne)značek.
Pořadatele festivalu stojí pronajatý kelímek pořád stejně. Levněji vyjde obecný, který už třeba navštívil 10 fesťáků po celé ČR (odpadá cena za individuální fólii/potisk), dražší je ten "na míru" (který se spíš ale vrátí v minimu, protože si to lidi berou jako suvenýr). Ale je jedno, jestli je to první objednávka nebo desátá, pořád pořadatel platí stejnou cenu dodavateli.
Ale je opravdu důležité rozlišit dodavatele kelímků, který zajišťuje i příslušný servis až "k bráně festivalu" a pořadatele festivalu, který si kelímky pronajme.
Jestli by vyšlo festival levněji koupit si kelímky vlastní, nechat si je někde potisknout, po festivalu najmout partu brigádníků, kteří je umyjí a vysuší tak, aby během skladování přes rok nezplesnivěly je otázka, ale v praxi se tak neděje.
Zajímavý, že já si ho můžu koupit za 20 korun nejspíš už s marží 3 překupníků v počtu pár kusů.
.
.
Jestli nakonec nebude hlupak ten, který si ho v počtu stovek tisíc kusů kupuje za dvojnásobek, pane chytráku😊
Balení 10ks za 301,30 Kč, to je cca 30,-Kč za kelímek. Při maximální slevě 25,-Kč Transparentní bez potisku, bez dopravy, bez ceny manipulace a bez ceny následného mytí pro další použití.
Nebo si myslíte, že vrácené kelímky myje dodavatel zdarma, stejně tak jako ze svého zaplatí náklaďáky, které kelímky přivezou a lidi, kteří se o kelímky na straně dodavatele starají? (Na festivalu pak manipulaci zajišťuje většinou personál festivalu.)
Opravdu nemá smysl se v tomhle se mnou dohadovat. ☺️
Edit: Protože nechápu vaše výpočty a ekonomické myšlenkové pochody, tak mě ještě teda napadlo, jestli si uvědomujete, že dodavatel kelímků není zároveň pořadatel festivalu. Pořadatelům festivalu by se tohle nevyplatilo, nakoupit, obrandovat a použít jednou/dvakrát za rok, zbytek času někde skladovat. Proto se kelímky vypůjčují i s kompletním servisem před bránu festivalu, který se musí do ceny kelímku promítnout. Kolik si pak přihodí samotný festival, ať už do pokrytí nákladů na manipulaci uvnitř festivalu, případně pro zisk v případě nevrácení už je na nich.
Za prvé to na principu té věci absolutně nic nemění, za druhé těch 35 korun bude předpokládám na nový kelímek s vlastním potiskem, jehož cena bude samozřejmě silně závislá na tom, v jakém počtu si je necháte vyrobit, inflace ceny u tohohle zboží nemusela být žádná, naopak vzhledem k nárůstu konkurence v daném odvětví mohly ceny spíš klesat atd. To, kolik stál custom kelímek pro festival dechovky v horní dolní fakt není dobrou indicií pro to, kolik za něj platili pořadatelé majálesu. Ale především jak už bylo řečeno to absolutně nic nemění na tom zmíněném principu, takže moc nerozumím, co se vlastně snažíte říct.
Je mi líto, ale zklamu vás. Nejsou to částky a počty nějaké dechovky v Horní dolní, jak se opět mylně domníváte, ale právě akcí co do velikosti a místa velmi podobné Majálesu, kde jsou objevnávky ve stovkách tisíc kusů.
"Nový" kelímek s vlastním potiskem je logicky dražší, protože se musí "potisknout" a v případě, že se vrátí, tak následně "svléknout". Na rozdíl od kelímků s obecnou grafikou, které se jen umyjí a jedou dál. S tím ta inflace a obecně co se dělo poslední roky, co jsem mimo branži, tak se zvýšily náklady na energie, zaměstnance, dopravu, které se jistě do ceny promítly (ale ne na 70 korun).
Snažím se říct, že jste hlu pák, jestli si myslíte, že ten kelímek vyjde pořadatele na 10 Kč a vydělá na něm 60. Nicméně ale musím s vámi souhlasit, že každý nevrácený kelímek je skutečně "zisk" pořadatele, stejně tak způsob komunikace ve stylu "Došly peníze, kelímky už nevykupujeme" nelze nazvat ani "nešťastný".
Informace, že peníze budou do 30 minut, vyplynula až z pozdějších vyjádření v médiích, lidé, kteří tam v tu chvíli byli, dostali (dle mých kamarádů, kteří tam byli) informaci, že výkup končí, že došly peníze.
Pane já se omlouvám, ale vy jste si očividně nečetl článek. Výměna kelímků kus za kus je skoro vždy. Tady to ale tak nebylo. Každý nápoj do čistého kelímku. Proto lidé, kteří vypili 5 piv, měli 350 v kelímkách. Špatně vymyšlený systém, který spoléhá na ztráty a rozbití kelímků.
A vy jste, pane, nečetl celý můj komentář, kde jsem zmínil, že jsem tam byl (nepotřebuju čerpat z článků) a přišel se špinavým, odevzdal, dostal čistý s pivem a zaplatil jen za pivo. Takhle po celou dobu festivalu u různých stánků. Logicky jsem nevyzkoušel všechny, to bych si nic nepamatoval. Ale výměna fungovala, tedy buď jsem měl štěstí na stánky a nepoctiví prodejci byli jinde, nebo jsou v tom článku zavádějící informace od lidí, kteří neví, jak to fungují a nechali se oj eb at stánkaři.
Začalo to tim, ze vam do kelimku, ktery jste si vy sam uslintal už znovu nenalijou s nejakou vagni hygienickou vymluvou a donuti vas tak koupit dalši.. Ja myslim, ze záměr vydělat na nevracenych kelimcich je tady do oči bijici..
Psal jsem výše, až půjdete další na řadu po človeku, co se do kelímku nejdřív vymočí, pak si do něj nechá načepovat pivo, kdy se kelímek dotýká pípy... Tak určitě z toho budete mít jako další zákazník radost. Festivalů jsem zažil už hodně a i tohle nakládání s prázdným kelímkem je možné. 😁
Vracení kelímku možné od 19:00- krádež číslo 1... při každém vracení kelímku jste si museli koupit novy kelímek + piti. Dost trapny. Personal katastrofa. Pořadatel ať vrátí peníze a chodí kanalama nahrabal si dost a teď tu bude fňukat
Přišel jsem se špinavým kelímkem, dostal jsem čistý s pivem a zaplatil jen za pivo. Na konci (ale asi hodinu před tím osudovým časem) jsem vrátil jeden kelímek a dostal zpět zálohu 70 Kč. Kde je chyba, kde se bere to, že nutili stánkaři koupit nový kelímek?
No takhle, tenhle kelímkovej systém, je spíš než jakákoli ekologie především jedno velký hrabání peněz že strany pořadatelů. Vezmete kelímek, na kterej je váš náklad max 10 korun a naúčtujete za něj 70 - na každým, kdo ho pak ztratí, rozbije, vyhodí atp. jste 60 korun v plusu. Vzhledem k tomu objemu budou těch nevrácených kelímků tisíce.
.
A teda upřímně požadavek "počkejte půl hodiny, abyste mohli dostat zpátky zálohu, kterou jsme vás donutili z výše vysvětlený hrabivosti zaplatit", je těžce mimo mísu - čas lidí je fakt dražší než aby někde půl hodiny zevlovali na louce kvůli 70 korunám - jinejma slovama - ať už schválně nebo svojí neschopností jste je nutili si vybrat, že se o těch 70 korun radši nechají okrást. Měli byste se s pokorou omluvit a všem návštěvníkům těch 70 korun vrátit na účet, místo týhle snahy tvářit se, že je to jejich chyba.
Náklad festivalu byl před pár lety 35-45 korun, dneska to bude vzhledem k inflaci víc (nicméně samozřejmě né 70). Takže vaše počty jsou mylné a nepřijde mi vhodné vyjadřovat se k něčemu čísly, o kterých nic nevíte.
Pokud pořadatel lidem slíbí, že jim za kelímky vrátí zálohu,ale nesplní to - je to podvod. Výrobní cena těchto kelímků je malá, ale pořadatel za ně chtěl zálohu 70,- - už to není normální. Pokud odmítl peníze vrátit, byla to zlodějina. Na kolik si asi za obyčejné kelímky při tom velkém množství celkem přišel? Nemluvě o tom, že dal návod k podvodu dalším.
Pár let zpátky vyšel kelímek od dodavatele na nějakých 35-45 korun, podle toho, jestli měl obecný potisk nebo individuální pro konkrétní akci. V ceně od dodavatele byla zahrnuta i manipulace, drahá technologie na mytí, potisk a jeho odstranění. Samotnou cenu za ten kus plastu bez zohlednění nákladů těžko říct, ale o tom podnikání není. Nicméně bych řekl, že se to za ty roky na 70 korun nevyšplhalo.
Použité kelímky se vracely jen na dvou místech,které byly jinde,než se vydávalo pivo.Aspoň tak to bylo napsáno v původním článku o incidentu
Pletete jablka s hruškami, kdybyste byla na místě nebo měla zkušenosti s festivaly i jinak než ze zpráv, tak byste věděla, že:
Použité kelímky se měnily kus za kus. Tedy přijdu pro pivo se špinavým kelímkem, odevzdám ho a dostanu čistý kelímek s pivem. Zaplatím jen za pivo.
Vracení kelímků (kdy si nic nekupuji) probíhá na výkupních stáncích, které zde byly dva a jen tam přinesete kelímek, ten si vezmou a dají vám zpět zálohu.
Z mojí vlastní zkušenosti ze soboty se kelímky měnily u piva, nicméně četl jsem v diskuzích, že ne. Mám ale pochybnosti, že ti lidé skutečně na místě byli, myslím si, že majáles znají jen z diskuze na internetu.
Největší problém byl, že každé pivo prodávali do nového kelímku. Tak když někdo vypil napriklad 5 piv, měl v kelímkách 350 Kc. A další problém byl, ze kelímky se vraceli jen na dvou místech a pivo se prodávalo na x
Výměna kelímek za kelímek fungovala. Nevím, jestli všude po celou dobu, ale když jsem přišel, vždy jsem dal starý, dostal nový a platil za pivo 70.
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak,takovouhle kartičku si vytiskne ,orazítkuje a zafoliuje každá kancelářská krysa v baráku policie.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Miluju, když se k takovým věcem vyjadřuje někdo, kdo kartičku neviděl ani z dálky. Až se někdy zvednete od klávesnice a narazíte na ni za oknem nějakého auta, tak si všimnete, že má hologram. Pak je na první pohled vidět, jestli to někdo vytiskl nebo je to originál.