To co popisujete musí být naprosto autonomní prostředky, protože jednak zde hraje obří roli latence a za druhé jakákoliv komunikace lze zarušit, byť samozřejmě je to čím dál těžší.
Přesně tak. Když se podíváte na nové digitální bezzrcadlovky třeba špičkový Nikon Z8 zjistíte, že jsou schopny zaostřit v min. čase na lidský obličej, na psa ... prostě na to co výrobce zadal do software. Cena této zrcadlovky je 80.000 Kč bez DPH a obsahuje v podstatě naváděcí systém bezpilotního letadla. Jen díky masové výrobě se dostal na tuto cenu. Dále má obrazové rozlišení 46 milionů bodů, Stingry a jiné opticky naváděné střely mají rozlišení do 100 tisíc bodů a to jsem to zcela určitě přehnal. K tomu musíte přidat špičkový objektiv řekněme do 30.000 Kč a jsme na základu 110 000 Kč. Pro jednotlivce to může být cena neskutečná, ale pro vojenskoprůmyslový komplex je ta cena naprosto směšná. Za dobrého počasí tato sestava je schopná rozlišit na 300 metrů kolik má člověk hvězdiček na frčkách. Jsou další výrobky které by šlo použít pro danou zbraň a celkem lacino. Tj serva, krokové, motory, lineární motory atd. Myslím, že je otázka kdo se toho chopí první.
To ale hovoříte o době, která možná přijde za několik desítek let, předtím ale přijdou CCA (Collaborative Combat Aircraft), které budou řízeny právě z těch F-35.
Proč desítky let. Ta doba je naprosto reálná již teď tedy technologický. Spíš jde v současné době o to ty technologie zlevnit a o tom by mohl vyprávět Henry Ford . Přeji dobrou noc doufám že, zítra najdu čas diskutovat . Tedy pokud budete mít zájem.
Chápete že ty F-35 co sjíždějí z výrobní linky dnes, mají podstatně větší schopnosti než ty co sjížděly před 10 lety? F-35 už dostává 3 technologický refresh, který je v článku zmíněn pod TR-3. My budeme mít nový Block 4, který bude mít právě ten TR-3, nový radar, nové schopnosti. A takto to půjde dále, letoun je stavěn s důrazem na průběžné modernizace.
Ale, jistě to chápu. Ale, na druhou stranu ten pilot a jeho spojení s letounem má jistou hmotnost která má vliv na dolet, dále je podstatně omezena rychlost ohledně přetížení pilota. Nechci říkat, že máme umělou inteligenci, ale na obzoru je hodně schopný řídící systém a čidla bez další potřeby v průběhu letu s čímkoliv komunikovat dopravit k cíli cokoliv. Tj. co nejvýše, co nejrychleji, s omezenou manevrovatelnosti ohledně výpočtu balistické křivky, klidně bez návratu a hlavně co nejlaciněji. A to je náporový motor tj. Scramjet a pokročilé řídící systémy. pilot je jaksy něco na víc.
Vidíte, třeba takové F-16 už jsou na světě půl století a takový Block 70/72 bude ještě nějakých 20 let relevantní, byť samozřejmě má proti letounům 5. generace naprosto zásadní handicap.
To máte pravdu, ale v případě války s Ruskem by ta F 16 byla zastaralá už před deseti lety. Dále je potřeba brát v potaz protileteckou obranu. Ta. Bude akcelerovat z hlediska nových technologií. I ta F 16 bude ještě dalších 10 let užitečná v lokálních konfliktech. F35 počítám zastara cca po 20 letech. Do draků letadla nejde zasahovat tak jako do šasi tanku Abrams. Konflikt na Ukrajině napovídá tomu, že pilotované letectvo je tak trochu na odpis.
3
Sledujících
1
Sleduje
3
Sledujících
1
Sleduje
Ty numera máte pravděpodobně jako vždy od rádoby nezávyslých zdrojů.
1 odpověď
3
Sledujících
1
Sleduje
3
Sledujících
1
Sleduje
Zdrojů co mají za úlohu pasovat propagandu na podporovatele války. Dejte ty slova dohromady a potom začněte přemýšlet.