Žádnou práci dělníků nedegraduji. Jen konstatuji, že jim je při výkonu jejich práce v továrně jejich základní vzdělání a všeobecný rozhled téměř k ničemu. A to je prostě pravda. Bohužel.
Tak to jste bohužel na velkém omylu. Před mnoha lety jsem se vyučil řemeslu a posléze jsem získal i technické vzdělání. Pracoval jsem ve vývoji a dovedu posoudit hodnotu našeho všeobecně vzdělaného dělníka.
To říkáte vy, ne já. Já nahoře nepíšu, že má dítě jen mluvit a nic se neučit. Není to tak, že jen škola rovná se vzdělání a nikdy už nic jiného. To je jen vaše osobní desinterpretace toho, co jsem napsal.
Přesně to jste napsal. Navíc degradujete i práci dělníků. Hloupý a nevzdělaný člověk nedokàže nic.
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až kolem 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Režim jakým je dnes všeobecné vzdělávání nastaveno by byl snad částečně vyhovující pro vysokoškoláky a jejich pozice. Tam by se to s výhradami dalo i akceptovat. Těch je něco přes 25 procent. Snad částečně i u středoškolských odborných a řemeslných profesí by to mohlo být přijatelné. I když řemeslo se dá v nouzovém režimu dobře osvojit i za půl roku. Ostatně i vysokoškolské studium je podle mě velmi často zbytečně dlouhé. Ale něco přes polovinu lidí pracují na dělnických a dalších pomocných pozicích a tam je tento styl a režim vzdělávání v podstatě zcela nadbytečný a neužitečný. Tam se zaškolí pracovník u pásu u cnc stroje do půl hodiny plus nějaké občasné školení. To je všechno. Je to ztráta energie i času.
Ono podle Vás stačí jen umět mluvit. A umělá inteligence vše zařídí.
Připomenu takovou paralelu z roku 1989, kdy pražský tajemník Štěpán KSČ tragikomicky poučoval shromážděné dělníky, tuším že to byli dělníci z ČKD, že není na světě režim, kde by děti (myšleno demonsrtujici studenti) rozhodovaly, kdo bude v zemi vládnout. Myslel jsem, že podobná scéna se již v demokracii nebude opakovat. A ejhle slovenský ministr vnitra Eštok se do pozice tajemníka KSČ tak vžil, že slovenské studenty v tomto smyslu poučuje. Možná že je to ale tím, že na Slovensku se již o demokracii nedá mluvit, že zemí vede proruský, pomstychtivý fašista jménem Fico.
Však oni to tenkrát děti nerozhodli. I když si to někteří myslí. Jen posloužily těm zasvěceným
No co k tomu říct. Jestliže se ruští soudruzi spojili se Severní Koreou, tím nejzrůdnějším co na planetě existuje, tak snad nemůže být nikdo zdravě a svobodně smýšlející, kdo by se s těmito režimy sbližoval. Snad jen naprostý hlupák, naivista, nebo nějaký sociopat, kterému imponuje zlo, popřípadě někdo, koho si Rusáci vydržují.
Možná, že jste větší soudruh než Fico.
1. Nevim, kde berete predstavu, ze jsou u nas sikovni lide, jiste ne ze zkusenosti z obdobnych staveb.
U nás na Moravě most přesunuli. Je sice jenom před řeku Moravu. Slouží na novém místě už řadu let.
Pozde bylo uz vcera.. ze se Putlerovskemu Rusku jasne a silne nenastavily mantinely. Ted nas bude povazovat za slabochy na kterych muze vydobit jeste lecos. A kdovi jestli ne pravem.. proste se bojime bojime a jeste jednou bojime. Tohle jim dejme a tohle taky. Treba se s tim spokoji. Vazne je uz tak nezname? 😉
A přitom stačilo jen seriózní jednání.
Vzdát svých území se může jen Ukrajina, nikdo jiný jí to nemůže přikázat. A jelikož se jedná o porušení mezinárodního práva a válečné zločiny ze strany Ruska, musí civilizovaný svět (od Japonska přes Evropu až po USA a Kanadu) dát Putinovi najevo, že bude následovat ekonomická, kulturní, vízová a sportovní blokáda Ruska do doby něž Ukrajině ukradená území navrátí. Navíc, civilizované země Ukrajině nabídnou Marshallův plán II a co na to asi řeknou Rusové či Ukrajinci uvízlí ve zničených částí anektovaných území.
Rakušané se Jižního Tyrolska vzdali sami a dobrovolně?
Jak jistě dobře tak za První a po té za Druhé světové války padlo několik mých příbuzných a rozhodně to nebyla žádná příjemná událost pro členy rodiny.To že obě dvě války nemusely vůbec být se nemusíme snad dohadovat.Ale obě měly stejný vývoj a to eskalaci.Dnes již víme že tehdy opravdu stačilo hned na začátku dát viníkovi jasnou stopku a miliony lidí mohli žít.Nestalo se tak a proto mnozí z nás právě v těchto dnech zapalujeme svíčky na hrobech.Ale jsou i tací co neměli to štěstí aby se náležitě rozloučili a dnes u zažloutlých fotografií vzpomínají.Válka je vždy hrozná událost a proto je vždy nutné i nediplomaticky ukončit něčí choutky.
Ale tady bohužel opět selhala diplomacie. Ono je totiž všechno složitější. Slogany nestačí. Pěkný den.
Jste hlupák nebo jeden z neúspěšných absolventů základní školy.Po žádné válce by nebylo ale naopak by hitlerovská povaha Putina a jeho ,,dvořanů" postupovala stejně jako Hitler po Mnichovské dohodě.Tehdy stejní lidé jako vy tvrdili že po odstoupení Sudet zavládne mír.A ejhle co se v krátké době stalo.
Jak jsem napsal, geniální. Jen malý dotaz. Padl Vàm někdo ve válce? Mě ano.
3
Sledujících
1
Sleduje
3
Sledujících
1
Sleduje
V jiném článku jsem četl, že je jich jedna třetina
2 odpovědi