vzhledem k tvým hejtům na elektromobilitu je úplně jasný, že ty EV nemáš a ani mít nebudeš, kde by na něj koneckonců takovej směšnej a hloupej lůzr vzal 😁
Jaký hejty na elektromobilitu?
Já se tady posmívám tobě.
Vždyť nedokážeš srávně napsat ani jednu větu, jakej jsi primitiv.
A to nemluvím o tvé chronické potřebě lhát a vymýšlet si. 😄
Elektromobilita je mě celkem ukradená a nemám problém říkat nahlas jaký to má nevýhody. Zkušeností s tím mám dost.
Ty budeš jeden z těch co si pořídili EV jen proto, že se o nich říká, že je to drahé viď?
Vsadím se, že iPhone v kapse uz tě přetal uspokojovat.
Projevuješ se tu celkově jako primitiv, což bývá pro fanatické majitele EV typické.
Jsi ten typ co přiletí do diskuse, pouráží všechny okolo, protože "ty na EV nemáš" a přitom jezdíš po dálnici 110 a počítáš na kolik halířů tě vyjde kilometr. 😄
Já to tak nežeru a větší potěšení mě stejne přinese jízda na benzín a pro ten zážitek je mě jedno, jestli jedu za 12, nebo 15l 98čky.. Elektrika je tak do mesta.
celej tvůj sáhodlouhej příběh je jen hloupej, Přibyl tvrdí, že lidi nemají kde nabíjet, Kamiš ví, že mají 😉 já elektroauto mám, takže o tom něco vím, ale ty si klidně pouštěj do diskuzí ty lži a bláboly, mně je to fuk
Kamiš tvrdí, že každý může dobíjet doma.
Zjevná lež.
Že by lidi neměli kde nabíjet jsem nikde neřekl. Kamiš zase lže.
Vzhledem k úrovni Kamišovi gramatiky, kdy je celý ten výblitek napsaný jako jedna věta, tak byl Kamiš přistižen jak lže hned 2x v jedné větě.
No a konečně se nám Kamiš vyznal, že má auto s baterkou, takže toho ví mnohem víc než já. Prý.
Tady se Kamiš zase dopouští chyby, protože si předem neověřil, jestli já taky náhodu nemám auto s baterkou.
Celkem pozoruhodný tvoreček to Kamiš.
Zatím se zdá, že kdykoliv otevře hubu tak umyslně lže, nebo se aspoň plete.
Sharing je sdílení jednoho auta, kola nebo koloběžky více lidmi za úplatu, tedy klasická půjčovna. A celá změna je jenom o tom, jaký bude poměr mezi vlastnictvím a sdíleným. A ten poměr se bude, hlavně ve velkých městech, dost měnit.
Prave ze klasicka pujcovna ne.
Puvodni myslenka carsharingu bylo spise kratkodobe pujcovani privatne vlastnenych vozu v dobe, kdy ho neuzivate, takze se vam snizi vase provozni naklady. At uz cizim, ci spise jako komunitni projekt. Melo to snizit celkovy pocet vozu. Slo predevsim o myslenku zelenych socialistu.
Podivejte se, jak to ma treba popsane wiki (anglicka, ne ceska).
Jenze prave toto se vubec neuchytilo. A protoze ten pojem byl jeden cas velmi popularni, ale nedoslo realne k jeho naplneni, chytily se toho nektere autopujcovny a prebrandovaly sve provozovny tak, aby se to tvarilo jako carsharing.
Ano, castecne doslo u techto pujcoven i k uprave provoznich podminek, kdy zacaly nabizet i ty krtkodobejsi pronajmy a tam musi byt proces predani vozu flexibilnejsi, nez kdyz jedete na jednu pobocku sepsat smlouvu atd a zabere vam to dve hodiny. Proto ty systemy, kdy si auto najdete na ulici a odemknete apkou, nebo cipem a jedete.
Nicmene stale je to jen sluzba poskytovana komercne firmou-pujcovnou, ktera to ma jako hlavni napln podnikani a cili prevazne na klientelu jako jsou turiste.
hele Přibyl ty budeš fakt natvrdlej, tak naposled, zásuvka jakákoli je pro elektroauto zdroj energie... zásuvku maj zkrátka všichni, že všechny nedosáhnou k autu je věc druhá... ale ten zdroj mají prostě všichni... ti co ho nemají tak nabijou na veřejnejch stanicích jako nic. takže tvoje tvrzení, že většina lidí nemůže nabíjet je totální kravina a tím bych to ukončil... osobně považuju odpůrce elektromobilů za pitomce, podle vás bysme měli asi prát na valše anebo se rovnou vrátit do jeskyně
Tys to zase Zkamišoval.
Takže nabíjecí místo má doma každej, protože nabít se dá z úplně jakýkoliv zásuvky. To že z některejch se nabíjet vůbec nedá, protože jsou třeba v obýváku v pátým patře paneláku je až podružná nedůležitá informace, která na pravdivosti Kamišova tvrzení, že nabíjecí místo má každej doma nic nemění...
Jaseně. Hele Kamiš jestli tobě taková demagogie pomůže, abys jako mohl odejít a tvářit se u toho že jsi nehal, tak tě musím trochu zklamat. Na ostatní čtenáře tohle fungovat nebude.
Normální chlap, když je přistiženej jak se spletl, nebo jak lže, tak se pod tíhou nezvratných důkazú přizná, aby si udržel tvář před ostatními a mohl jít dál rovně.
Pak jsou taky lidi, kteří trvají na zjevných a absurdních lžích, protože největší ostuda pro jejich ego je přiznat chybu. Je jim jedno, že je maj všichni za lháře. V politice jsou takové defektní osobnosti standard. Tam by jste se hodil.
Úplně vás vidím, jak roky trváte na příběhu, že v té krabici kterou jste nedal z ruky bylo víno a na peníze se to přeměnilo nejak samo.
Zrovna včera jsem jí viděl v nějaké diskusi, jak se tam rozčiluje a říká "já sem dáma, tak mě neskákejte do řeči" 😄 Následně asi 2x oponentovi skočila do řeči ona a když zase on jí, tak se otočila na moderátora, že tam má neukázněného diskutujícího, ať to řeší.
Taky si vybavuji onehdá nějakou její předvolební diskusi, kde se popsala jako atraktivní...
No sebevědomí jí rozhodně nechybí, ale působí dost arogantně.
Proto také neuvádím ty numera co kolují na internetu. Ono to bude i dost při přepravě a pod. Jen píši že čistý přepočet není skutečnost.
To jo, ale velká část té přepravy se opět uskuteční na fosilní paliva (tankery, cisterny). Snad jen ten ropovod je poháněný el. energií.
Celkově tedy pokles výroby ušetří minimum el. energie, neb celá ta mašinerie jede na ropu a nikoliv na el. energii.
proč by natahovali prodlužovák, vám teče z kohoutku benzín? existují normální nabíjecí stanice i v každým menším městě a vesměs prázdný, jste tak zabedněnej nebo to jenom děláte?
Já vám to zrekapituluju, protože máte zjevně dost krátkou paměť, když neudržíte 4 příspěvky dozadu v paměti.
Kamiš tvrdí: Nabíjecí místa maj všichni doma, nabijete z každý zásuvky.
Já tvrdím: Nabíjecí místo doma všichni nemaj, ohromné množství lidí doma nabíjet nemůže:
Kamiš dělá machra: Jo, některý lidi doma nemaj elektriku, ale bezdomovci nemaj ani auta.
Já tvrdím: Miliony lidí bydlí v paneláku a doma nenabijou.
Kamiš dělá salto, otáčí a přichází s překvapivým tvrzením, že: Proč by nabíjeli doma, když existují nabíjecí stanice?
Račte si povšimnout, že jste nejdřív tvrdil, že úplně všichni můžou nabíjet doma, protože přece elektriku maj všichni krom bezdomovců. To byla taky věc, kterou jsem rozporoval, protože je to samozřejmě blbost a lidi v panelácích a bytovejch domech zjevně elektriku maj, bezdomovci nejsou a přesto doma zjevně nenabijou.
Načež jste votočil a začal jste tvrdit, že proč by jako nabíjeli doma, když můžou nabít na veřejný nabíječce.
Ráčej si všimnout, že jediné co jsem rozporoval je to vaše "nabíjecí místo maj všichni doma", což je zjevná lež a vůbec na první pohled nesmysl.
Nabíjet na veřejný nabíječce jsem nikomu neupíral a ani nehodlám. To ovšem nebyl náš spor. Spor byl o to zda mají, nebo nemají "všichni doma nabíjecí místo".
A to jste zjevně argumentačně prohrál, tak se snažíte stočit svou argumentaci jako že spor byl o něco jinýho, aby jste mohl dál mlátit hubou, machrovat a vůbec chovat se dál jako spratek.
Desítky let? Tak to těžko: Odkaz
Kolony bez příčiny? VIditelné denně na D1. x km dlouhé kolony, kde když dojedete na její konec, tak se auta normálně rozjedou a žádný důvod to nemá. A proč ty kolony jsou? Protože lidi neumí jezdit plynule, jezdí v koloně brzda plyn a mezitím přejíždí z pruhu do pruhu čímž ten provoz jenom brzdí a kolonu prodlužují. O dodržování uličky pro záchranáře ani nemluvím. Lidští řidiči jsou prostě mor a rakovina českých cest a čím dřív zmizí její větší část, tím lépe. A čím víc se budou používat spolujízdy a auta na zavolání, tím méně bude aut na cestách a kolem sídlišť.
Vždycky se najde nějaká výjímka potvrzující pravidlo. Obecně kolony vznikají s houstnoucím provozem a obráceně.
Spolujízdy carsharig atd. jsou podobná utopie, jako to autonomní řízení. Taky se o tom pořád mluví a nic.
V pořádku, já se nehádám,jenom informuji. Ale co je podstatné je to, že oba asistenti stojí za starou belu a svůj život bych jim rozhodně nesvěřil. Ono pokud auta budou převážně samořízená, tak podobných problémů ubyde. Ten chaos a ježdění proti předpisům, ty kolony bez reálného důvodu které každý dobře známe dělají právě lidští řidiči. Už aby to bylo.
No to určitě stojí za prd.
Já bych tedy nesvěřil svůj život žádnému dnešnímu systému.
Vaše nadšení nesdílím. Myslím, že to bude trvat ještě desítky let, než budou podobné systémy schopny plně nahradit člověka. A doby kdy na silnici převládnou se my už nedožijeme.
A hlavně za chaos a kolony nemohou řidiči, kteří by je jen tak vytvářeli bez zjevných příčin, ale mohou za to většinou přetížené komunikace.
Článek má pravdu pouze v nadpisu - je potřeba umět počítat, autorovi to bohužel vůbec nejde:
1) průměrný nájezd 20.000km je blbost tolik průměrné auto rozhodně nenajde
2) I nárůst spotřeby o 12TWh, rozložený do 20 let je z pohledu sítě bez problémů zvládnutelný, zvláště v tomto případě - elektromobily se nabíjejí primárně v noci, kdy je zatížení sítě nízké. Potřebné investice do infrastruktury jsou tedy minimální.
3) Kobalt byl z baterií téměř odstraněn, Niklu je dost, případně lze nahradit železem. Potřeba je lithium, kterého je všude mrak (a v nejhorším je i rozpuštěn v mořské vodě), případně do budoucna nahraditelny sodíkem.
4) Ekologicky náročná je těžba surovin pouze jednorázově, dnes staré baterie recyklujeme s účinností 92-95%.
5) Instalace dobíjecí míst je relativně jednoduchá a bezproblémová, už nyní je kapacita stanic podstatně vyšší, než počet elektromobilů na silnicích
1) No uvádí se různá čísla. Někde 20t. Někde 10 až 20tkm.
2) Tohle je zajímavé. Jiní zase tvrdí, že elektromobily se budou nabíjet přes den lacinou a čistou el. energií ze solárů.
Mě na tom spíš děsí to, že zjevně neexistuje koncepce.
Jinak ten nárůst není velký, ale problém je, že chceme zároveň vyřazovat nečisté zdroje, jako tepelné elektrárny vyrábějící z fosilních paliv a postavit nový blok jaderné elektrárny trvá desítky let.
jo, některý lidi opravdu nemají elektřinu, ale bezdomovci nemají asi ani auto... ale nevím ani o lidech, kteří by měli doma svojí benzínku
To opravdu jen tak přehlížíte několik milionů lidí co žijí v ČR v bytových domech a panelácích, takže skutečně nemají možnost natáhnout si z domova kabel k autu, nebo ze sebe děláte hlupáka jen tak pro zábavu?
Mnoho energie se spotřebuje i při výrobě pohonných hmot. Pokud klesne spotřeba PH klesne i spotřeba el. Energie. Takže ten nárůst by rozhodně nebyl tak velký jak mu kalkulačka ukázala.
No ono někteří rádi uvádí kolik kW energie je třeba na výrobu benzinu/nafty atd. ale to neznamená, že rafinerie bere el. energii z elektráren, aby mohla vyrábět.
Rafinace ropy je vlastně destilace v koloně. Ropa je zahřívána a k tomu zahřívání dochází v důsledku spalování čísti ropy samotné (většinou odpadní složky). Rozhodně není ropa v rafineriích zahřívána el. energií.
Ty kW energie co se uvádí že jsou zapotřebí na výrobu toho benzínu/nafty je pak jen energetické vyjádření té spálené složky v rafierii.
Ano, něco el. energie ty rafinerie taky spotřebují (ne přímo na výrobu), ale zpravidla mají své elektrárny, protože tam mají dost odpadu co se dá energeticky využít.
úplně scestný a nesmyslný počty, článek plnej absurdit a fabulací...vozovej park se mění desítky let a postupně, asi těžko to uděláte ze dne na den... a mimochodem ty nabíjecí místa už mají všichni doma, nabijete totiž z každý zásuvky 😉
No nabijeci mista rozhodne vsichni doma nemaji. Naopak je ohromne mnozstvi lidi co doma nabijet nemohou.
Kdyby na to byly ty desitky let, tak OK, ale podle EU uz se spalovaky nebudou prodavat uz za 10let. Pri nejake prumerne vydrzi vozu by tedy do cca 30 let melo byt uz prakticky vse vymeneno (ne jen polovina jak kalkuluje autor). Za 30 let nestihneme postavit ani jeden novy blok atomky tak odhaduju.
Na oranžovou nemáte co jezdit ale brzdit. Vic se k vašemu porušování dopravních předpisů nemá smysl vyjadřovat. Jenom dobře až místo lidí začnou auta řídit sama. A je otázka o čem mluvíte vy, já o Mercedes Drive pilot, což je, podle Merglu samořízení SAE Level 3. Realita je taková jako je vidět na videu, které jsem tady linkoval.
No vždyť já jsem vám psal, že si myslím, že mají něco lepšího ve vyšších třídách, že to nebude to samé co mám já. A vy celou dobu víte jak se to jmenuje a nepovíte 😄
Tohle o čem píšete je dostupné jen v třídě S.
To chování co jsem popisoval já jsou jen obyčejní asistenti level 2.
Jinak pokud vy jezdíte tak, že nikdy neporušíte žádný předpis, tak klobouk dolů. Já na to nervy nemám no. Ale myslím, že drtivá většina řidičů to bere tak nějak s rezervou a selským rozumem a striktně je nedodržuje prakticky nikdo. Stroj je ovšem bude muset dodržovat vždy. Jinak by to nešlo dostat do žádného právního rámce.
Tesla se asertivitu naučila i ve větších městech, než je ta přerostlá vesnice za Brnem ... Zkuste si uvědomit, že Česko a tím tupůem Praha opravdu není pupek světa a benchmark, podle kterého cokoli poměřovat. Pokud zvládne jezdit asertivně v násobně větěích městech, zvládne to i mezi notorickými nedávači přednosti v Praze.
No a jak se jakékoliv autonomní řízení vypořádá se situací, kdy čekáte na vedlejší, chcete najet na hlavní po které teče nepřetržitý proud aut a nikdo vás nepustí?
Asi bude prostě čekat ne? Semafor na oranžovou taky nevytěží atd.
Troufám si říct, jak znám svoji ranní trasu a vím kde kolik a čím ušetřím, že jakýkoliv automat co bude poctivě dodržovat veškeré předpisy tam bude za dvojnásobek času...
Jinak koukal jsme co to stojí v tom Mercedesu a prodávají balík jízdních asistentů za cca 50 tisíc. Neprodávají autonomní řízení. Je to položkově balík věcí jako adaptivní tempomat, active breake, rozpoznávání značek, zadní radary atd.
Celkem běžné funkce, ale nikde o tom netvrdí, že jde o autonomní řízení.
Ne, žádný systém za vás předpisy porušovat nebude, tíms píš ne tak zásadní jako nedání přednosti a jiné, které jsou velmi nebezpečné a navíc za body. A vy byste také neměl. V pořádku, já se s vámi nepřu o to, jestli vy byste to používal nebo za to chtěl dokonce platit, to je vaše rozhodnutí. Dávám to sem jenom za naši diskusi pro ostatní. Neberte to nijak osobně.
Já samozřejmě nemyslím nějaké pirátění. Mluvím o takové té nutné asertivitě bez které se Praha projet nedá. Jak mě kdysi učil už instruktor v autoškole a říkal, že bez toho by Praha stála.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
hele co znamená srávně a přetal, to neznám 😝 no já si ev pořídil kvůli absenci vejfuku, nemám plíce zrovna v kondici... nechci se hádat, v lecčems máš i pravdu, na dálnici to žere jak kyselina a fakt je to spíš do města a na okresky...já mám nabíjení fakt všude, v garáži, v bytovce můžu z okna kabel což nedělám a taky na chatě
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Me je eko ukradeny. Respektive neverim, ze je tohle nejlevnejsi a nejlepsi reseni jak se dostat k vysledkum.
Provozni naklady taky neresim.
Vyzkousel jsem si BEV (Teslu jen na kratky ridicsky zazitek, pak nejaky Hyundaje uz vic/dyl) a dosel k zaveru, ze tohle fakt nechci. Ja bych si teda Hyundai nikdy neporidil. To je odpad. Spis to bylo k dispozici na dyl-vyzkouset v principu zda dokazu zit v tom ekosystemu. Nedokazu. Prilis mnoho ustupku a omezeni. Takze k vyberu konkretniho BEV sem ani nepristoupil. Kdybych musel, takova i4 grancupe atd. by byl smer kam bych koukal.
Ted uzivam PHEV s 25kWh baterkou a kupodivu me to prijde mnohem pouzitelnejsi, bez BEV. Jako by si to bralo vyhody z obou systemu.
Kombinovany vykon 230kWh je fajn. Ovsem je to vuz, ktereho se bude treba vcas zbavit.
Musi se to zazit. Priznivci BEV to nenavidi, protoze to ma vyfuk. Ostatni to nenavidi, protoze to ma baterku. Takovy univerzal na hejtovani. To si ani majitele BEV nepredstavi.
Co me presvedcilo jsou jizdni vykony. Je to auto, ktery tahne jak vicevalec ci EV, ale na rozdil od vetsiny EV neodpadne ve vyssich rychlostech (maximalky 180 u spousty EV). Taky se s tim da jet trvale 180+ a nevybije se v tomhle rezimu po 140km.
1 odpověď