Jen k té terminologii: není to cena určovaná státem, ale omezovaná státem. Energetické sítě jsou přirozeným monopolem, ale jsou vlastněny soukromými podnikateli. Ti musí vůči ERÚ obhájit přiměřenost svých nákladů, tedy cen a zisku. Stát tak s pomocí ERÚ brání spotřebitele před monopolním růstem ceny.
Problém je v tom, že sítě musí být ze zákona udržovány v bezpečném a provozuschopném stavu v souladu s normami. Náklady na údržbu jsou v podstatě konstantní, bez vztahu k množství přenášené energie. Platí tedy, že čím více klesá odběr energie, tím vyšší náklad na přenos jednotky energie, tedy tím vyšší cena nakupované MWh v části regulovaných cen za přenos.
Nestřílejte, prosím, po státu, dělá většinou, co může, aby vás ochránil před monopoly. 🙂
Stat tohle vsechno zavinil. Kdo jiny ?!? Stat urcuje mantinely, nuti OZE a elektromobilitu, pokutuje "nevhodnou" vyrobu. Ano, pak "chrani" pred monopolem, jenze primarni duvod aby musel ochranovat je Green Death, eeee, Deal a dementni energeticka politika Nemecka. Diky nemeckym "zelenym" krokum je elektrina mnohem drazsi i u nas a navic Nemece emise CO2 ROSTOU !!!
Proč je ten most přes Vltavu šikmo?
A proč se říká tomu podivnému betonovému soklu u vjezdu z levého břehu bazém pro hrocha? 🙂
Vite, za bolsevika kazda vetsi stavba musela mit nejaky kulturni doplnek. Pro kulturni obohacovani prosteho lidu. A bazen pro hrocha a na druhe strane takova ta vlnovka na piliri jsou prave ony kulturni dila.
Tak ono nějakou nabíječku najdete, ale mít v telefonu aplikaci pro danou nabíječku a nabitej kredit, bude větší oříšek.
Davalo by to trochu smysl, kdyby spolu s elektroautem pujcovan poskytla i pristup na (hustou) sit nabijecek. Ncimene jak pisou i mnozi dalsi, kdyz si nekde pujcuji auto, urcite ne proto abych se na neznamem miste ucil zjistovat kde a za jakych podminek mohu nabijet a pak na nabijecce travil minimalne hodinu.
Je to neuveritelne! Stat vymysli pravidla co jsou dobra pro vsechny, ale sam pro sebe chce vyjimku ?!?! Cemu se ale divit, kdyz v EU je to stejne. Chteji odposlouchvat veskerou elektronikou komunikaci ... ovsem s vyjimkou pro top predstavitele EU (zatim jeste(?) neproslo, ale cca kazdy rok to zkousi) Uzakonili emisni povolenky pro vsechny ... ovsem s vyjimkou pro soukrome tryskace a jachty. (tohle uz opravdu plati :- ( ... Ryba smrdi od hlavy!
to jako opravdu, Morální Maják je člen Komunistické strany Československa, přihlášku podal v roce 1983 a po dvouletém kandidátství byl 13. února 1985 do strany přijat, později se stal předsedou základní organizace KSČ, následně se v rozmezí let 1988 a 1991 vzdělával v postgraduálním kurzu organizovaném 26. oddělením Zpravodajské správy Generálního štábu (tzv. Zpravodajským institutem) pro pracovníky vojenské rozvědky pro práci v zahraničí a speciální úkoly (s krycím jménem Pávek) a jeho věrná partnerka absolventka bratislavské Vojenské politické akademie Klementa Gottwalda
naprosto NESPORNY OBSAH :-)
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
Kecy v kleci. Síť se musí udržovat. To je správně. Náklady na změnu parametrů musí uhradit ten, co je vyvolal. FVE pokud pracuje v ostrovním provozu 0 Kč, pokud chce elektřinu dodávat a přeposílat musí uhradit náklady na posílení sítě. Tedy cena zelené elektřiny musí být vysoká. Kdo chce ať koupí. Kdo ne, ať se drží fosilních zdrojů a atomovek.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Bohuzel! EU nam vsem ty zelene zdroje prikazuje, zadny vyber neni. Tedy neni ani na vyber ceny. Jsme v EU, EU chce green deal, ergo, budeme platit jako mourovati. Na vyber neni.
2 odpovědi