Války začínají a ukončují politici. Zbraně jsou pouze nástroj. Takže v první řadě je třeba jednat.
Vůle politiků jednat je nutná, nikoliv postačující podmínka
Abyste mohli jednat, musíte mít za zády silnou armádu.
Jinak totiž nepřítel nemá důvod s vámi jednat, když vás může vojensky porazit… proč by to dělal, že?
A to je současný stav s Ruskem. Pouze vojensky natolik silná Ukrajina, že ji Rusko nebude moci vojensky porazit, je pro Rusko partner k jednání. Cokoliv ostatního je jen prodlužování války.
A jak se Vám líbilo, když před rokem 1989 vyhazovali komunisté třeba z vysokých škol studenty, jen proto, že si dovolili mít jiný názor než ten marx-leninský? Evidentně se Vám po takové době stýská.
Jedna věc je jiný názor, druhá věc je kolaborace s nepřítelem…
Překrucování faktů a podobné argumentační fauly jsou ta druhá.
Uvědemuješ si ty mudrlante , že 95% procent času jedeš na 10-15 kw a tak do max 100Nm. Při najíždění na dálnici nebo při předjíždění v situaci, kdy by jsi předjíždět vůbec neměl, si na pás sekund šáhneš tak na 50 kw a plný krouták a pak zase klesneš na těch 15 KW . Troufám si odhadnout, že pokud nejsi nebezpečný "Niki Lauda" , kterého nechce nikdo nikdy potkat, tak ses nikdy přes 50 KW nedostal.
Dobrý den, ano při ustálené jízdě po rovině to může být třeba okolo těch 10-20 kilowatt, ale přes 50kW, se dostanete pokaždé, když se třeba připojujete na hlavní silnici, nebo nedejbože najíždíte na dálnici a nechcete všechny okolo brzdit…
Pokud třeba s tím “hrozným” 1.0 TSI jezdíte v pásmu 2až 3,5 tis otáček, kdy má 200Nm, tedy 42-73kW, tak nikdy nedáte plný plyn? Asi zcela běžně, že?
Atmosféra bude mít ve stejných otáčkách možná 140Nm, takže 29-51kW a to poznáte.
Málokdo, kdo si tenhle motor koupí, ho bude točit mezi 4 až 6tis, a v těch “běžných” otáčkách to bude v dnešním provozu (spolehlivá) brzda…
Vlastní zkušenost s 1.6 auris atmosférou, kdy to neudrželo konstantní rychlost do kopce…
(kdo si dneska koupí auto, za půl milionu, kde musíte do kopce pro udržení stovky podřazovat o dva stupně?)
O tom dost pochybuju , že jako první poslali zrovna F35. Proč tam riskovat letadlo bratru za 3 miliardy, když tu samou práci vykoná řízená raketa (např tomahawk) za 200 milionu
Protože to letadlo dokáže detekovat jak radary, případně radarem skenovat území a najít mobilní S300/400 a navádět na něj jiné zbraně (třeba střely s plochou dráhou letu)... Samotný Tomahawk musí dostat zadané údaje, kam má letět. Když dopadne 100m vedle, žádné škody nezpůsobí...
Něčím musíte cíl najít, a k tomu je právě F35. Nemohu teď najít ten článek o schopnostech AESA radarů, ale principiálně to letadlo dokáže skenovat stovky kilometrů čtverečních území a detekovat na něm třeba právě se pohybující nákladní automobil systému S300 a navádět na něj jiné zbraně. V tom je hodnota F35...
To je teda článek s nulovou informační hodnotou, tady spíš se zápornou hodnotou, mohl by nám jeho reklamní pisálek vysvětlit, proč se mu nelíbí energetické štítky na pneumatikách? Ty štítky tam rozhodně nejsou jen tak - a metodika jejich získání je dost přísná.
Nelíbí se mu třeba proto, že kritéria pro získání písmen/hodnocení se v časech měnila, takže pokud prodáváte starší pneumatiku s indexem B, je horší, než novější pneumatika s indexem C…
Další věcí je, že tato měření si výrobci provádí sami, u některých výrobců může být s otazníkem, do jaké míry jsou měření přesná / správná / zavádějící. Můžete samozřejmě věřit že čínská LingLong green max winter pneumatika má přilnavost na mokru C stejně jako Dunlop winter sport… ale spíš ne… 😁
Jinými slovy tyto štítky jsou matoucí zavádějící a údaje na nich nespolehlivé.
Ja jsem taky koupil polaris 6 uz asi před 2 rokama a jsou zlatý. Navíc mám je nabutý na 4x4 takze vubec neřešim jestli maj o chlup horsi trakci nebo ne. Hlavně že nehučej. Se čtyrkolkou bych stejne skoro vsude vyjel i na letnich
Polaris 6 byla představena letos, takže dva roky je asi nemáte. Trakce při pohonu 4x4 je jistě fajn směrem dopředu, pak tu máme ještě brzdění a zatáčení, kde už je přínos menší…
Měl jsem na firemních autech všechno včetně pravidelného střídání zimních a letních. Při mé řekl bych klidné jízdě jsem nikdy nepoznal zásadní rozdíl žádné ze značek. Skončil jsme tak, že soukromě jezdím celý rok na zimních pneu, protože mi to garantuje kvalitní gumy v zimě a obstojné chování v létě...navíc mi vydrží 4-5 let, což je přesně ta doba, kdy bych gumy stejně měnil tak jako tak bez ohledu na jejich opotřebení vzorku, ale z důvodu jejich věku...
Zkuste celoroční pneu, je to lepší kompromis než zimní v létě.
Voliči petidemolice nejen netuší, co je populismu, ale ani netuší, co je demagogie.
Populismus je líbivá politika. Nikdo voličům nebude slibovat, že když je zvolí, budou se mít hůř, ale přesně naopak, všichni politici slibují, že když budou zvolení, budou se mít lidé líp. Z toho jasně vyplývá, že populisty jsou všechni politici.
Otázkou je jen, jestli je ten populismus reálný - levice, nebo nereálný - pravice.
Neslyšel jsem, že by ANO chtělo zvýšit daně, jestli vy zase nepodsouvate vaše lži jiným.
ANO chce bojovat s daňovými úniky. Jen v roce 2022 se nevybralo podle NKÚ 100 miliard na daních, a dalších 70 miliard na sociální a zdravotní pojištění, a to díky i zrušení EET.
Proč si myslíte, že levicový populismus je reálný a pravicový nereálný? Levice bývala o větší míře přerozdělování od bohatších k chudším, pravice bývala více o samostatnosti, odpovědnosti sám za sebe a menších zásazích státu…
Kde si myslíte (v jaké zemi), že se lidé mají z hlediska životní úrovně dobře a jaké tam mají vlády z hlediska směřování země.
Petr Fiala a celá jeho vláda dostali šanci, po které tak toužili. Bohužel - ale oni zklamali. Proč by je někdo měl znovu volit, když ty katastrofální výsledky jejich vládnutí všichni znají.
Protože v podstatě není jiná rozumná možnost… 🫤
Jinak souhlas s tím, že dostali šanci, silný mandát a nebyli připraveni realizovat to, co slibovali udělat.
Naprosto souhlasím s tím, že zbraně rychle morálně stárnou. Ví to také Černochová, když objednávala pro rok 2032 F-35?
Ano ví, proto objednala nejmodernější letouny reálně dostupné na trhu a to ve verzi block4 která bude aktuální v době dodání.
(můžete si samozřejmě myslet že jsme se rozhodli špatně, otázka je jestli se špatně rozhoduji i všechny ostatní armády a státy které letadla F 35 pořizují… Možné to je, pravděpodobné nikoliv)
Co kdyby se Trumpovi podařilo dosáhnout klidu zbraní na Ukrajině? To by byl konec mnoha lukrativních zbrojařských kšeftíků! Takže raději Kamalu, ta se o to raději ani nepokusí.
Proč by to dělal?
Pokud chce Trump prosazovat politiku “amerika first”, práci spíše chudším Američanům, a vydělávat na exportu (zbraní), tak nemá jediný důvod tlačit Putina k ukončení invaze na Ukrajinu, případně Ukrajinu ke kapitulaci…
Voličům bude samozřejmě vykládat něco jiného…
Ne, na par kliku zadate cil v navigaci (nebo mobilu) a presne vidite kde budete nabijet, jak dlouho, kolik to stoji a jaka obsazenost. Je rok 2024, ne 1980.
Většinou se musíte přizpůsobovat více než se spalovacím motorem.
Early adopters a nadšenci chtějí, většina nechce. Hlavně je to ale o ceně. Elektro je prostě dražší a nedostupné pro většinu společnosti. A i ti, kteří mají milion dva na elektro auto nejsou tak bohatí, aby mohli fungovat bez většinové společnosti. Jen jim nedochází, že frustrovaná většina to pak ve volbách nahází někomu, “pod jehož vládnou” se jim ani za plotem v drahém (elektro 😉)domě dobře žít nebude.
Problém není elektromobil jako přepravní prostředek, problém je to sociální inženýrství okolo toho, zákazy, nucení….
400k za 5 let starou ojetinu .. se nekdo zblaznil. Nove i30 za 469k nebo klidne jen 409k s vykupnim bonusem a vezmete si uver
Hm, jenže za 409 je to atmosféra 70kW a manuální klimou.
Úvěr znamená přeplacení na úrocích o dalších pár desítek tisíc. K tomu spíše dražší pojištění od nich, protože bez toho to nejde a výkupní “bonus” znamená, že si od vlas vezmou vaše staré auto sice bez práce, ale za cenu o pár desítek tisíc nižší než byste ho prodal…
Žádná automobilka není charita, ani bankovní či nebankovní úvěrové společnosti.
Ještě jste měli doplnit ceny těch náplní. Od Škodovky je nehorázná lumpárna chtít za litr převodového oleje do manuálu více jak 2000,- Kč. Bohužel tento jako jediný ze všech není vzhledem ke konstrukci synchronů nahraditelný, takže výměna v manuální převodovce vyjde na 6000,- a 3/4 litru Vám zbyde.
A kecy o doživotní náplni ať si nechají od cesty...
Otázka je, jestli je ten originální olej jiný, než převodový olej dané specifikace od normálního výrobce autodílů a náplní…
(Ona škodovka žádné fabriky na výrobu vlastních specifických olejů nemá, že…)
Skodovku uz nikdy ani zadarmo..mam bohuzel doma funglovku 2024 v Monte carlo od nova problem se spojkou uz po 4 servis x soucastek kolem pedalu se menilo potom po 40km jizde na dalnici neslo vyradit atd takovej kram uz nikdy sos modlu lepsi nemluvit zvuk otevirani oken to stejny... jeste mame fabii 4 a najeto 20k a uz neco chrasti v prevodovce nebo spojk.lozisko...redeji hyundai mg cinu dacii cokoli uz jen ne skodu..ani zadarmo !!!
A proč jste si ji koupil?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Srovnání je jednoduché.
Jedny celoročky na jednom autě
Proti dvěma sadám - letní a zimní. Na druhém autě.
První zima.
Nazuju celoročky nebo zimáky.
Nějak se ojedou, +- stejně.
Jizdní vlastnosti skoro podobné, samozřejmě zimní o něco lepší.
Po zimě nechám celoročky a u druhého letní.
Ojíždím tedy v létě celoročky a letňáky. Celoročky se ojíždí o nějaký kousek více.
Druhá zima.
Nechám celoročky a u druhého dám zimní.
Už nějak ojeté celoročky (1zima, 1 léto) a zimní ne moc ojeté (1zima).
Rozdíl v zimním vlastnostech výrazný.
Celoročka znatelně horší, protože má ojetí výrazně větší proti zimní.
Druhé léto.
Nechám celoročky (jeté 2 zimy, 1 léto) a letní (jeté 1 léto).
Celoročky se ojíždí více.
Třetí zima!!!
Začnu od druhého auta.
Nasadím trochu jeté zimní (2 zimy).
Co první auto?
Mám na zimu nechat dost sjeté celoročky? (2 zimy, 2 léta).
Podle mne to už nepůjde. Celoročky budou dost sjeté.
Tedy koupim nové celoročky.
Jezdím tedy třetí zimu.
Nové celoročky proti zimním (začínají 3 zimu) budou podobné, možná i lepší.
Třetí léto.
Nechám celoročky (1 zima) a nasadím letní (2 léta).
Opotřebení celoroček během provozu vyšší.
Čtvrtá zima.
Nechám celoročky (1 zima, 1 léto) a nasadím zimní (3 zimy).
Vlastnosti +- podobné.
Čtvrté léto.
Nechám celoročky (2 zimy, 1 léto) a letní (3 léta).
Pátá zima!!!
Nové celoročky a asi nové zimní.
Takže se ojely 2 sady celoroček a 1sadu zimní a 1 sadu letní.
Kruh se uzavřel.
Možná ne úplně.
Letní možná ještě jedno léto vydrží.
Souhrn:
4 roky=2 sady celoroček.
4 roky=1 sada zimní+1 sada letní. To si určitě vyberu já. Pokaždé budu mít lepší gumy na autě.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ty pneu nemusí být vždy lepší, viz naměřené hodnoty a musíte auto častěji přezouvat, což stojí čas a peníze. Taky musíte mít prostor na skladování kol, případně platit uskladnění v servisu…. Nicméně sezónní pneu si jistě své kupce najdou.
Pro někoho s malým nájezdem (<10tis?) a neagresivním způsobem jízdy to může být dobrá volba. Pro někoho ne.
1 odpověď