Na jedné diskuzi byla vtipná hláška, že největší problém s dojezdem elektromobilů mají majitelé spalovacích aut...
Ja ted mel nahradni VW T-Cross benzin 1.0l - desivy auto mimochodem, nechapu, ze si to nekdo za ty penize koupi - a se spotrebou 8,5 litru (aby ne, kdyz to pri 130 km/h toci 3000 otacek), kdyz jsem natankoval plnou (cca 40 litru), tak jsem mel dojezd 540 km. Smal jsem se, az jsem se za bricho popadal. Jak ze to rekl sef VW: "Pro nase auta nejsou na trhu zakaznici.."?
Ne, to auto fakt nebude prodejni hit, protoze svoji technikou reaguje na modely, ktere vysly ven pred dvema lety. To auto ma mizerny dojezd, slaby vykon a pomale nabijeni. Chybejici tepelne cerpadlo v socialni verzi vybaveni je v kombinaci s malou baterkou neuveritelny! Pokud budu chtit auto, ktere splnuje to, co od BEV ocekavam, dostanu se na cenu, za kterou se da koupit MY nebo EV6 - proc bych si pak mel proboha koupit Skodovku?
VW je predevsim vysmech! Mam bohuzel sluzebni A4, u ktere cekam pres mesic na zimni kola (!). Upozornuji, ze jde o absolutni chudobku, nemam zadne specialni profily. Takze jsem dostal nahradni vuz, napred dva roky stary Passat a ted T-Roc, oboji jsou strasne spatny auta, smal jsem se nahlas, kdyz jsem v tom jel prvni kilometry. Je neuveritelny, jaky auta se koncern nestydi nabizet a za jake penize.
tvl Audi uz nikdy. Mam novou sluzebni A4, ma to obstojny motor, ale jinak je to auto naprosto priserny. Desnej design zvenku naprosto odpovidajicim zpusobem doplnuje jeste horsi design interieru, ktery odpovida tak roku 2010. Je to samozrejme chudobka s manualne nastavitelnymi sedadly (kolecko a paka pod sedakem). Radici paku jsem mel podobnou na CC (DSG) v roce 2010. Kdyz se pusti naplno vetraky, tak to v interieru hvizda. Bezdratove nabijeni telefonu prehriva telefon takovym zpusobem, ze se vypina! Apple Carplay spojeni se ustavicne prerusuje a odpojuje. Auto za 1M! S velkym zadostiucinenimi sleduji pad koncernu a preju jim ho, za tu aroganci, povysenost vuci zakaznikum a neschopnost vyvijet konkurenceschopna auta.
jen mi reknete proc tesla ma 15% zisku na kazdem aute, proc jim to jde? nadavate na brusel, ale prijde mi to ze tu jen vsichni breci! (sef skody, sef toyoty)
Tesla ma super jednoduchy a efektivni produkt a vysoke objemy, tzn. amortizace neprimych a fixnich nakladu je nizsi, nez u konkurence. Problem u konvencnich automobilek je, ze nezvladaji tranzici od tradicniho automotive smerem k technologickym firmam (jako je napr. Tesla). Zatimco Tesla je pocitac na ctyrech kolech s high-end SW, klasicke automobilky se snazi narvat do soucasnych spalovacich platforem baterku a elektromotor a cele to ridit narychlo spichnutym low-end SW.
Jestli automobilky nevydělávají na elektrických autech, která jsou mnohem jednodušší než auta se spalovacími motory, tak něco dělají špatně anebo nemluví pravdu.
Hlavni problem prameni z neprimych a fixnich nakladu, ktere se spatne rozpousteji v nizkem objemu prodanych automobilu. Vyvoj, certifikace, instalace vyrobnich kapacit, overhead s tim spojeny - to vse drasticky snizuje marzi - a to napric celym dodavatelskym retezcem.
Ano to je základní rozdíl, ale netuším která cesta, je lepší. Protože jsem četl hodně stížností lidí na Teslu, pokud jde o dílenské zpracování a technologii vůbec. Zatím co jak píšete je spokojenost s se software. Tak trochu mi to přijde, jako by se programátor rozhodl vyrábět auta, a strojní inženýr se rozhodl , že bude programovat.
Ja Teslu mel jako sluzebni auto, bylo to nejlepsi auto, ktere jsem kdy ridil. Dilenske zpracovani spickove (slo o Model Y z Berlina), neuveritelny vykon a hlavne zabava pri rizeni. Ted jsem v nove praci vyfasoval A4 TDI a smal jsem se nahlas, je to jak vylet do minulyho stoleti. Strasny auto za stejny penize.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Strasny auto. Sam mam bohuzel sluzebni A4, a neco tak nudnyho jsem dlouho neridil. To auto by bylo senzacni pred 15 lety, ted je to pouze memento faktu, ze zpohodlneli designeri a inzenyri z VW koncernu brutalne zaspali dekadu 2010-2020. Ma to slusnej motor, i kdyz me ten vykon po prechodu z Tesly MY LR fakt neohromi. Infotainment hruza - porad se odpojuje apple carplay, menu neprehledny, pripojit dva telefony desne slozity, bezdratovy nabijeni prehriva mobil tak, ze se vypina. Ovladani sedacek pakou a koleckem, calouneni low cost textil. Absence dvouzonovy (!) klimatizace. Vyvody vetrani k zadnim sedackam zaslepeny. Za 43.000 EUR, neuveritelna drzost neco takovyho nabizet. Na druhou stranu, ted jsem cekal na zimni kola ctyri tydny (!), tak jsem mel moznost ridit dve nahradni auta od VW. Sokujici je, ze obe byla jeste daleko daleko horsi, nez ta A4. VW je mrtve.