Ano to je základní rozdíl, ale netuším která cesta, je lepší. Protože jsem četl hodně stížností lidí na Teslu, pokud jde o dílenské zpracování a technologii vůbec. Zatím co jak píšete je spokojenost s se software. Tak trochu mi to přijde, jako by se programátor rozhodl vyrábět auta, a strojní inženýr se rozhodl , že bude programovat.
Ja Teslu mel jako sluzebni auto, bylo to nejlepsi auto, ktere jsem kdy ridil. Dilenske zpracovani spickove (slo o Model Y z Berlina), neuveritelny vykon a hlavne zabava pri rizeni. Ted jsem v nove praci vyfasoval A4 TDI a smal jsem se nahlas, je to jak vylet do minulyho stoleti. Strasny auto za stejny penize.
Tak u těch elektro aut se toho nemá tolik co pokazit. Elektro auto je ze své podstaty vlastně velmi jednoduché zařízení. Tak že kde se může soupeřit? No podvozky, design, Použité materiály, dílenské zpracování. Problém je, že jaké materiály se použijí, je jen věc rozhodnutí vedení společnosti. Design? Čínské automobilky přeplácejí nejlepší návrháře na světě, a aby je nenutily se stěhovat do Číny, zakládají návrhářská studia po celém světě. Dílenské zpracování? Byl jsem se podívat na Čínská auta z produkce 2022 až 2024. Musím říci, že Čínské automobilky udělaly obrovský skok v kvalitě. Podvozek? Když koukám na evropská auta z levnějšího segmentu, a vidím že například auta používají zadní vlečnou nápravu, zatím co Čínská lepší více prvkovou nápravu, tak kde to pak jsme?
Nejvetsi vyzvou je software. Proto je Tesla tak uspesna, protoze se ke svym autum postavila jako k pocitaci na kolech. Ostatni konvencni automobilky na to jdou z druheho konce - snazi se elektrifikovat svoje spalovaci modely, jsou zamereni na HW, ale srazi je nefunkcni SW. Ktera cesta je uspesnejsi, ukazuje trh pomerne jednoznacne.
Jak je to jenom mozny? Strejda Lojza z kravina rikal tuhle v patek v hospode, ze elektroauta jsou u nas nesmysl, kdyz 55% lidi bydli v panelacich a ze neni blazen, aby obden nabijel, ze zlata Oktavka 1.9TDI. On teda jezdi maximalne dvakrat v tydnu do Penny a jednou rocne na Zeme zivitelku, ale libi se mi, ze ma v zivote jasno. I kdyz ten se mu ocividne msti - pres Lojzuv nesporny rozhled a erudici, to dotahl nejdal na krmice v jezedaku V ty Cine teda bydli vsichni asi ve vilach s vlastni fotovoltaickou elektrarnou, ne? Jinak prece nejde BEV provozovat, rikal strejda nekdy po patym kousku...
Mila Alisho, kolik na tebe a Tvuj tym, prosim, chodi divaku? Kolik divaku ma zajem sledovat zensky fotbal v televizi? Od toho se prosim pekne odvijeji prijmy tveho klubu - jak z prodanych vstupenek, tak ze sponzorskych prijmu, tak i z televiznich prav. Z techto prijmu ti pak plati klub tvoji vyplatu. Neni to tak slozite pochopit, ze?
To mi teda nějak neštimuje s těmito daty: Odkaz
Ted na to taky koukam, ale prisambohu, byl jsem tam a videl na vlastni oci dno. Ono je to teda horni a nejsirsi cast prehrady, do ktere se vleva Malse je mozny, ze u hraze to vypada jinak.🤷
Měl jsem možnost vyzkoušet několik elektromobilů přímo na silnici. Nezlobte se na mě, ale kontinuálním tahem, výkonem, pohodou a komfortem se mému Mistubishi se spalovákem nevyrovnal ani jeden. Všechny zaostaly.
Dovolim si o Vasem tvrzeni silne pochybovat, pane Zemane nebo jste testoval maximalne tak Dacii. Pro elektromobily typicka linearni krivka krouticiho momentu neni proste se spalovacim motorem dosazitelna, ani jeji okamzity nastup pri seslapnuti plynoveho pedalu, natoz u nejhorsi z japonskych znacek (ostatne dnes vice francouzske, nez japonske). O tichu, klidu a pohode se nebavim, to jsou subjektivni kategorie - byt i tady jsem presvedcen, ze pokud jste sedel v nejakem obstojnem neevropskem elektroaute (Tesla, KIA, Hyundai, BYD), ani toto byste nenapsal.
Jenže kolik procent lidí se rozhoduje výhradně podle porovnání poměru cena/výkon 😉
Já i kdybych ty peníze měl, Teslu si nekoupím i kdyby na jedno nabití ujela milion kilometrů a dala stovku za pikosekundu. Pro mě je to auto šeredné na pohled a ovládání všeho jen přes dotykovou obrazovku se mi hnusí. A takhle uvažuje spousta lidí
Fair enough...kazdy ma sva kriteria. Urcite existuji kupci, kteri si koupi dle svych preferenci vypadajici, ale spatne elektroauto. Pak je to ale otazka vkusu a emoci. Ze statistik prodeju je vsak zrejme, ze jde o mensinu. V Evrope nejprodavanejsimi elektromobily roku 2023 byly Model Y (255 tis. prodanych vozu - ten je dokonce nejprodavanejsim autem vubec) a Model 3 (101 tis.). Nejuspesnejsim evropskym vozem byl VW ID4 (83 tis.).
Zlaté časy Tesly končí. Už je na trhu mnoho konkurenčních elektromobilů. Kdo má přes milion na elektroauto, rozhodně si nekoupí designově nudnou a nezajímavou Teslu...
Kazdy, kdo si umi udelat zakladni porovnani cena/vykon zjisti, ze Tesla zadnou relevantni konkurenci v Evrope nema. Bohuzel. Jedinou konkurenci budou od pristiho roku cinske automobily. A snad se probudi i evropske automobilky a zacnou vyrabet neco relevantniho...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ptal ses, jaky kmotr ho dovedl do politiky, tak jsem ti to jmeno dal. Nevim, z ceho usuzujes, ze bych se neceho bal.