Většinou s články autorky souhlasili, tady mi to úplně někde. Volna mají učitelé daleko víc než 40 dnů, kterými se myslí hlavní letní prázdniny. Jsou zde podzimní prázdniny, dny ředitelského volna, prázdniny vánoční atd. Příprava některých učitelů spočívá v tom, že je víceméně nulová, opakující se testy pro žáky stejných ročníků, v půl druhé opouští školy většina profesorů a těžko lze předpokládat, že si jdou domů dělat přípravu na druhý den ... Nelze to jistě generalizovat, ale o úrovni školství , které prezentuje zejména učitel , si nedělám velké iluze. Co s dětmi neudělá rodič doma, to si často ze školy opravdu nepřinesou. Za mě je učitel za to, co odvádí, hodnocen finančně dobře plus má nadprůměrně hodně placeného volna.
Edit: díky za všechny komentáře, informace...Je to moje zkušenost rodiče se současným školstvím, od ZŠ po gymnázium a s dovolením si na svém, slušně vyjádřeném , názoru budu trvat. 😊
Pane Novák, divadelní prázdniny Vám nevadí? Parlamentní prázdniny Vám nevadí? Vy pracujete ve školství, že zde poskytujete rozbor volna, systém příprav a jak se rodiče věnují svým dětem doma?
Nevím, jaký plat má školník. Ale v dnešním nedostatku manuálně pracujících by jinde dostal daleko víc. Pokud ale vím, obvykle je ke školnictví služební byt za nízký nájem a nízké bytové náklady, dotované obědy pro celou rodinu a nějak moc se nenadře.
A ještě jste zapomněl, ze má prázdniny stejně jako každý prvňáček 😁
Komedie.
Konečně na výzkumných pedagogických pracovištích vypotili tuto tragédii
a politici těšící se na nevzdělané, ale loajální snadno ovlivnitelné voliče,
jim to rádi schválili. Z tohoto pohledu dávají všeobecná lycea skutečně smysl.
Všeobecná lycea budou "gymnázia" druhé až třetí kategorie pro ty,
kteří na opravdové studium nemají, tedy ani na gymnázia, nemají ani na odborné střední vzdělání technického typu a rukama se jim makat nechce a ani většinou neumí, aby šli na učňovské školy a doplnily řady tolik potřebných kvalitních řemeslníků. Těchto dětí je díky našemu katastrofálnímu školskému systému
čím dál více, tedy co s nimi ? Šup na všeobecná lycea a potom dál do státní správy, neziskovek, různých zbytečných úřadů atd, kde nic nezkazí a budou pobírat slušný plat na úkor např. zdravotníků či hasičů.
😁 výborná je věta... na výzkumných pedagogických pracovištích.... 😁😁😁, tam jsou vědci... jak na MIT!
A je naprosto bizarní počet docentů s velmi podivných oborech jako je třeba Muzikologie... a mnoho dalších, s tím ze jde o akademický titul, který v západním světě není. A každý docent je mnohem finančně náročnější pro systém než ředitel... O zodpovědnosti, pracovní době a nasazení není třeba ani polemizovat... Možná by měl tento člověk mluvit v kontextu....
No já myslím, že ale tady nejde o VŠ....Jde o dokončení ZŠ
Souhlas. Spíš půjde o to eliminovat lenost ( moralne volní vlastnosti) u rodičů i potomků. Řešit konkrétní záležitostí v konkrétní pedagogické praxi a ne "vědeckou" publikací na bázi doporučení od doktorandky(a) na PF kat. Pepsy... pod supervizí Doc. , kdy jich praxe na ZS či SŠ je cca 12,5 dne... Dohromady 😁
Jasný posun a dohledatelny v rozšíření vzdělání, od použití technologií po rozšíření použití jazyků. Je hrozné, že děti vyučují dámy bez osobnostní posun- progresu.
V rozšíření vzdělání? A kde? Myslíte na PF pedagogických ústavech nebo samozvaných vzdělávacích centrech? A teď ještě ty výhody statniho zamestnance, tomto konkrétním případě učitele, prosím...
Líbí se mi komentář z pohledu učitele. Sama jsem viděla ve svém okolí odcházet z výrobní sféry do školství několik dam. A viděla jsem, že se přesunuly do školství pro lepší finanční ohodnocení za nižší pracovní dobu. A stačilo jim absolvovat doplňkové vzdělání- nebudu jmenovat. Dámy nešly do školství, že si vybraly práci s dětmi ale výhody státního zaměstnance. No stížnosti na děti a naprostou prepracovanost slýchám stále. Do té doby, než bude jasný a stálý posun ve vzdělání pedagogů, se situace nezmění.
Zdravím, je možné blíže specifikovat jasný a staly posun ve vzdělání pedagogů a výhody statniho zamestnance?
On Bartoš studoval sice informační vědu, ale na filosofii. Kdyby měl ČVUT, byla by to jiná klasa. 🙂 Další problém ve státní správě bývá ten, že analytici jednají s politiky, lidé z praxe jsou u přípravy řešení minimálně. Takže všechno je easy, okrajové případy se do řešení téměř nezahrnou. A k tomu si přičtěme, že starý systém lidé obsluhovali jaksi automaticky "míchou", u nového musejí opravdu číst každou obrazovku, je to jiné, jinak členěné, podle nového zákona. Úředníkům nadávají lidi i politici, tak když se dostanou ke slovu, zákonitě bědují.
Máte naprostou pravdu, že to nebylo dobře připravené, Já k tomu přidávám, že blbě byla už přípravná analýza, vypadá to tak, že se doprogramovávají celé přílepky. U žádného ostrého nasazení se nedá předem odzkoušet stoprocentně všechno, ale tahle prodleva je opravdu příliš.
Naprostý souhlas! Plky o IT na FF.... To musí být opravdu vyvedeny obor...
A mám otázky, o kterých nad Nadi novináři neinformuji, neptají se, je ticho... Kdo celý systém programoval? Jak se firma jmenuje? Kolik systém stal peněz? Byla zakázka proplacena? Kdo drží záruky?
To si můžete snadno najít sám. Např. na soukromém gymnáziu v krajském městě je školné 5-8 tisíc za měsíc.
Ale tady je hlavně potřeba přiblížit financování státního školství. Za vzdělávání jednoho žáka na státní ZŠ nebo SŠ platíme asi 5 tisíc měsíčně. Platíte to VY z Vašich daní. Rodiče s průměrným platem v současnsti zaplatí za vzdělání svých dětí ve státních školách asi 2 miliony Kč.
Fakt? To jsem netušil, ze je to tak jednoduché... Zkuste si pročíst zákon 306/1999 O poskytování dotací soukromým školám... Vy počtáři 😁. Soukromá škola v ČR je státní škola, která si vybírá školné. Dostane od státu na mzdové náklady+ odvody a s dobrou účetní a právníkem i 100% rozpočtu. Je to hodně slušný, hodně slusny byznys od školky až po VŠ na úkor agendy školství.
Sdiraji z kuze?
Myslime ty same ucitele, ktere maji vic nez dva mesice volna (a ne, do toho nezapocitavam dvoumesicni letni prazdniny, pouze cast z nich)!
Dostat 28 tisic cisteho za mene nez deset mesicu prace mi prijde docela dost dobry deal i dnes.
Navic klasicky statni sprava nedokaze (nebo rozhodne nedostatecne) rozlisit mezi dobrymi a spatnymi uciteli. To je problem celeho statniho sektoru. Nevim proc bych mel platit spatnemu uciteli s dvacetiletou praxi, na ktereho jsou stiznosti 130% prumerne mzdy.
Naopak mlade holce po skole (nebo klidne i starsi pani, neni to o veku) ktera ma drive bych to platil rad. To same plati pro nektere dalsi statni sektory.
A nezapominejte na jednu vec, skolstvi neuveritelne nabobtnalo co do poctu lidi. Jestli driv ucila ucitelka 20 deti a ted uci 23 deti dve ucitelky (vlastne pardon jedna asistentka), prijde vam, ze mohou mit obe stejny plat jako predtim?
Kdyby tomu odpovidal narust kvality vyuky, tak budiz, ale nic takoveho zatim zdokladovano neni (a buh vi, zda bude).
Pane Čermák, divadelní či parlamentní prázdniny Vám nevadí? 😁
3
Sledujících
3
Sleduje
3
Sledujících
3
Sleduje
Kdo vytváří nový spotřební koš ?
Na změně stravování dětí ... pracuje Meziresortní pracovní skupina ..., kterou zaštítil i ministr zdravotnictví. Tým Odborné skupiny vede Státní zdravotní ústav. Ve spolupráci s lékaři, nutričními terapeuty, metodiky školního stravování i hygieniky ... Po přečtení tohoto odstavce mne mrazí. Kolik desítek, stovek týmů na tom bude pracovat do září 2025 ? Kdy vznikly uvedené pojmy ? K čemu je to dobré, jaký to bude mít přínos ? Záporný, klesne počet vydaných jídel, zvýší se množství zbytků ! Stačí se podívat ráno do obchodů na trasách ke školám co si děti kupují. Mlaďoši sladkosti + slazené pití, které ti starší nahradí energetickými nápoji 1x do školy a 1x na cestu ze školy !
A ty spotřební koše budou celostátně platné a neměnné, nebo i regionální, .... Určitě vzniknou kontrolní úderky na jejich nutriční dodržování, kontrolní skupiny ochutnávačů, ... Docela by mne zajímalo kolik takových všelijakých specialistů, pedagogů, školníků, kuchařek, psychologů, ..., min. úředníků, ..., připadá na jednoho žáka / studenta.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Dobrý den, pedagogů prosím ne... Jinak se vším nelze než souhlasit. A kolik to stojí peněz... tzv. odborníci a "věda", resp. tato věda...
Výsledek této vědy? Několik barelů zbytku navíc pro mistniho chovatele vepřů a výrazně zvýšení trzby v kebabu, v Penny, Lidlu, Bille atd. naproti škole 😀. Realita opravdu nejsou "Doporučení pro praxi" z članku z konference...
1 odpověď