EV od Stelantisu jsou tragické parodie na EV a tato zkušenost to jenom dokazuje. Já jsem jel poprvé (v červnu) s EV o kapacitě baterie 28kwh z Děčína do Znojma a překvapivě uplně bezproblémů ( se dvěmi zastávkami a dálniční 120km/h). Je to naše nejpoužívanější auto a další bude zase jedině EV. Ted v zimě je spotřeba vyšší o cca. 15-20%.
Zákaz spalováků v roce 2035 byl hloupost, protože se k tomu tradiční automobilky upnuly a nereflektují vůbec skutečnost, že o spalováky nebude zájem už mnohem dříve.Za 2-3 roky už spalovák nebude dávat smysl pro většinu lidí. Takže místo fňukání by konečně měli začat něco dělat a přijít s přijatelným EV s dobrým poměrem cena/ výkon, protože jinak do pár let skončí jako Nokia ...
BMW bude svolávat 1.5milionu aut z let 2022-2024 kvůli problémům s brzdami, ale o tom se nikde nedočtete. Zato u pár tisíc Tesel je z toho hned ohromné haloo 😄 . doporučuji mrknout na web Odkaz , at se vrátíte trochu zpátky do reality.
To je placená reklama Mikulovem nebo co má byt zač tento "článek"??
Jestli je hlavním důvodem drahota, tak se nabízí, že by měli slevit. Přece není normální, aby mně vyšla levněji dovolená v Chorvatsku než v ČR ...
A moravské "Toskánsko" je trochu více na východ, ovšem s Toskánskem tato zemědělsky zdevastovaná krajina zvlněná následky dolování nemá nic společného ( možná až na ty vedra).
Podstata domaci FVE je co nejvice vyrobene energie spotrebovat pro vlastni spotrebu. A tam bude uspora vzdycky ( o cca. 50% mene energie ze site nez pred FVE) . A az potom energii prodavat. Reseni je pomerne jednoduche- nedodavat prebytky do site protoze se vykupni cena v radu haleru za kw ty poplatky nepokryje.
Proč padají ceny ojetých elektromobilů? Je to jednoduché, protože to je jako u mobilních telefonů - jeden rok je telefon na špičce ale další rok ho už překoná jiný a ten loňský nikoho nezajímá. V současné době probíhá boom v oblasti technologií pro EV vozy, pak už nebudou inovace tak bouřlivé. Je to ideální doba pro koupi EV, za 2-3 roky, až fosiloví fanatici pochopí výhody EV se poptávka zvedne a ceny půjdou nahoru. Jen blázen by si dnes koupil složitý fosilní vůz, nedej bože hybrid a platil jako mourovatý za jeho opravy. Mně bohatě stačí údržba mé "nesmrtelné" benzínové 1.6tky, která už po 150tis. km neprošla emisemi a po 250tis. km se hodí jen na jízdu do krámu pro rohlíky. A to dostávala a bylo měněno vše, co bylo třeba. Koupil jsem místo toho elektroauto a už nic jiného nechci. A klidně si zato připlatím, nákladově je provoz takového auta o řád níže než fosil. Než začnete papouškovat nesmysly ( výdrž baterie, nejde s tím cestovat, drahý provoz, apod.) tak si to elektro auto někde půjčte, není to problém a udělejte si vlastní názor. Ne nadarmo se stalo za rok 2023 nejprodávanějším autem celosvětově model Y od Tesly.
Jestli byl systém rok funkční, tak to, jestli to montovala firma nebo svépomocí nehraje podle mě roli protože nějaká chyba při kompletaci by se dávno projevila. Na youtube je plno videí, jak vypadají instalace od rádoby "profesionálních "FVE firem, kterých se díky možnosti shrábnutí dotací vyrojilo spoustu. LiFePo baterie jsou považovány za nejbezpečnější a nevěřím, že bouchly baterie a udělaly takovou tlakovou vlnu, která vyvalila zeď ... jsem spíš sázel na termiku a bouchnutí nějaké akumulačky. Jsem zvědavý, jaký bude závěr vyšetřování. Titulek je zbytečně tendeční, je mně líto majitelů ...
Spalováky jsou už mrtvé, v Japonsku to ale bohužel nevidí a ty jejich elektropočiny podle toho vypadají. Spalovací motor je tady přes 100let a už se nemá kam dál vyvíjet, elektroauta jsou tady zatím 10let a každý rok je tam výrazný posun v inovacích, dojezdu, rychlosti nabíjení atd.Jasně, pro českého Pepíka, který jede 1x za rok do Chorvatska 1000km v kuse bez zastavení, to stále není ( a ani nebude, protože to není třeba) ale pro běžného člověka jsou už auta bezproblému použitelná.
Pokud by byla cena 350.000,-Kč, pak ano, byl by extrémně levný na poměry EV ale 500tis za auto velikosti Citigo je cena uplně mimo. To radši větší Citroen e-C3 vyráběnou na Slovensku o 100tis dražší, která je o třídu větší auto. Číňanům hodně narostlo sebevědomí a myslí si, že evropani jim vykompenzují ty jejich nízké domácí ceny.
PR článek na podporu realitek.
Aby domy začly zdražovat, tak to by museli za ty dva roky výrazně zlevnit, a to se nestalo. Ty ceny jsou i nyní nesmyslné a jen nižší úroková sazba je nespasí.
My jsme v roce 2016 koupili novostavbu domu za 2mil, nyní se prodavají za 7mil takže vymlouvání se na to, že je to kvůli drahému stavebnímu materiálu, práci atdl je hloupost. Nic nezdražilo o 300%. Je to jenom uměle vyhnané nenasytnými realitkymi a stavebními firmami.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Je úsměvné, jak se všichni teď ohánějí přehradou Nové Heřminovy jako spásou, která by všechny zachránila, přitom by tato přehrada měla kapacitu na pozdržení velké vody o max. nižší jednotky hodin. Voda je živel, a pokud někdo u vody žije, musí počítat s tím, že něco takové může přijít. Já být státem, tak naopak zakážu jakoukoliv výstavbu kolem břehů řeky a místo sevření mezi bariéry bych ji dal naopak možnost rozlití. Řeka se nedá spoustat. A nechápu, když stát nic od 97 nic nedělal, proč to nevzaly do rukou samotné obce a města ...