Ty baterky v autech nikdy tak dlouho nevydrží za dva až tři roky jsou většinou kaput. Aby se elektrické auta opravdu rozšířily taky by se musela výrazně prodloužit životnost baterií. Co si budem povídat baterka taky není ekologická...
Ať už z nevědomosti nebo Vaší hlouposti lžete. Baterky vydrží po celou dobu životnosti auta ( 70% kapacity) ( 20 let). Takže se Vám sníží dojezd. A pak se z recykluje. Já jsem teď rušil "nesmrtelnou" benzínovou 20 let starou koncernovou modlu, do které jsem sice mohl natankovat na 700km dojezdu, ale netroufal jsem si stím jet dále než 100km, takže mně dojezd byl k ničemu.
A výroba baterie ekologická určitě není ale v celkové zátěži EV to vychází při energetickém mixu ČR tak, že při kapacitě baterie např. 64kwh začíná být EV ekologičtější po už nájezdu 64.000km než srovnatelné spalovací vozidlo.
Cena.
Zatím EV mají vysokou cenu, která se bude snižovat. Brzy EV budou levnější ( už dnes je pro někoho výhodnější si koupit dražší EV)
Ke konci roku budu objednávat další EV Renaulta 5, který by měl být levnější. Základní verze by měla stát od 25tis Euro.
Od roku 2027 se budou do cen promítat emisní povolenky ( min 2kč - 15kč na každém litru) Tedy ceny paliv půjdou výrazně nahoru. Vozidla kupuji na dobu 5-7 let tedy i počítám s výrazným zdražením paliv, a proto se mi i přes počáteční vyšší pořizovací náklady již dnes EV s vysokým ročním nájezdem vyplatí.
Jako firma hledím na dlouhodobý horizont.
Cena EV bude klesat včetně elektřiny
Cena paliv a spalovacích motorů půjde nahoru. Od roku 2025 jsou nové emisní limity myslím s limitem 95g na km. Za každý gram navíc se bude platit pokuta 95Euro.
Průměrné vozidlo dnes má myslím kolem 125g na km. Tedy ceny nových tradičních vozidel půjdou nahoru
Až na tu klesající cenu elektřiny souhlas. Tam bude otázka, jak stát přistoupí k silniční dani za EV, která se ted neplatí.
Nerozumím tomu. Dnes a denně nás média a liberálně progresivistická část spektra politiků informuje o tom jak cena baterií za posledních 5 let klesla na třetinu, jak elektroauta jsou jednodušší na údržbu protože se v jejich motorech nic netočí ("ministr Hladík v otázkách Václava Moravce") a přesto to lidi nekupují. Kdepak je asi chyba?
Nadpis článku je účelově napsaný tak, aby to vypadalo že se to vztahuje na všechny elektromobily, přitom je článek jeno o Hyundaii a tomu se opravdu v EV moc nedaří. Stejně jako většině zavedených automobilek. Přivádějí na svět nekonkurenceshopné vozy a pak se diví, že ti lidi to nechců kupovat. Jinak jsem vlastník 7 let starého EV od Hyundaii a určitě už spalovák nechci doma nikdy vidět. EV tady jsou už do roku 2012 takže údajů o spolehlivosti je už spousta.
A proč ne? Máte argument, nebo jenom nic neříkající výkřik, protože se na nic smysluplnějšího nezmůžete?
Urcite vite, ze dotace je pouze v pripade, ze si na vuz vezmete uver ktery preplatite. Kamarad chtel Enyaq na firmu za hotove - nelze. S uverem by preplatil 195tis, takze vysledna dotace 5tis. … sam jsem vlastnik EV, ale toto si za 600tis musi koupit leda blazen. To je male mestke auticko, za 350tis mate jety Renault Zoe s 50kwh baterii. Za podobnou sumu by mel byt i tento cinan aby o nem nekdo vubec uvazoval- 4roky jety Renault vs novy Cinan. Furt se omila o levnych EV z Ciny ale zatim jsem zadne takove nezaregistroval. V Cine se takove auto nemuze prodavat za vice nez 10tis USD. Stejne tak BYD Seal ….
Marně hledám souvislost. Uhlí hoří, elektromobil hoří a Litium taky hoří nebo proč to píšete? Copak si někdo kupuje elektromobil kvůli ekologii?
Samozřejmně, elektromobil je mnohem ekologičtější než spalovák, jsou na to nezávislé studie. To je jenom tady furt přežívají v lidech hoaxy o tom, jaký jsou elektromobily zlo.
Asi jste tu větu nepochopil... Jde o to, že místo toho aby tyto spalovací motory zlevňovaly, tak se zdražují... Právě kvůli elektroautům, na které hodně lidí nemá. A zároveň se mluví a konci spalovacích motorů. To žene cenu nahoru. Prostě auto bude časem luxus. Ale tím se stáří vozového parku bude stále navyšovat. Každý si radši nechá svoje staré auto, než aby si za milion koupil elektroauta... O elektro autech za cca 500tis se nebavím. Ty jsou pro jednoho člověka a nákupní tašku. Bavím se o autech pro rodiny...
Spalovaci auta jsou drazsi uplne z jinych duvodu nez si namlouvate. A kdyz chce nekdo udrzovat pri zivote stary kram tak ok, ale at plni to co ma. Doufam ze tech kontrol pribude nasobne vice aby tyto cmoudici kramy uzemnili a hlavne si doslaply na podvody pri mereni emisi, to je zaklad problemu.
Podstata domaci FVE je co nejvice vyrobene energie spotrebovat pro vlastni spotrebu. A tam bude uspora vzdycky ( o cca. 50% mene energie ze site nez pred FVE) . A az potom energii prodavat. Reseni je pomerne jednoduche- nedodavat prebytky do site protoze se vykupni cena v radu haleru za kw ty poplatky nepokryje.
Proč padají ceny ojetých elektromobilů? Je to jednoduché, protože to je jako u mobilních telefonů - jeden rok je telefon na špičce ale další rok ho už překoná jiný a ten loňský nikoho nezajímá. V současné době probíhá boom v oblasti technologií pro EV vozy, pak už nebudou inovace tak bouřlivé. Je to ideální doba pro koupi EV, za 2-3 roky, až fosiloví fanatici pochopí výhody EV se poptávka zvedne a ceny půjdou nahoru. Jen blázen by si dnes koupil složitý fosilní vůz, nedej bože hybrid a platil jako mourovatý za jeho opravy. Mně bohatě stačí údržba mé "nesmrtelné" benzínové 1.6tky, která už po 150tis. km neprošla emisemi a po 250tis. km se hodí jen na jízdu do krámu pro rohlíky. A to dostávala a bylo měněno vše, co bylo třeba. Koupil jsem místo toho elektroauto a už nic jiného nechci. A klidně si zato připlatím, nákladově je provoz takového auta o řád níže než fosil. Než začnete papouškovat nesmysly ( výdrž baterie, nejde s tím cestovat, drahý provoz, apod.) tak si to elektro auto někde půjčte, není to problém a udělejte si vlastní názor. Ne nadarmo se stalo za rok 2023 nejprodávanějším autem celosvětově model Y od Tesly.
Jestli byl systém rok funkční, tak to, jestli to montovala firma nebo svépomocí nehraje podle mě roli protože nějaká chyba při kompletaci by se dávno projevila. Na youtube je plno videí, jak vypadají instalace od rádoby "profesionálních "FVE firem, kterých se díky možnosti shrábnutí dotací vyrojilo spoustu. LiFePo baterie jsou považovány za nejbezpečnější a nevěřím, že bouchly baterie a udělaly takovou tlakovou vlnu, která vyvalila zeď ... jsem spíš sázel na termiku a bouchnutí nějaké akumulačky. Jsem zvědavý, jaký bude závěr vyšetřování. Titulek je zbytečně tendeční, je mně líto majitelů ...
Elektroauta jsou tady déle než spalovací, jak můžete s tak masivní neznalostí vůbec něco komentovat?
Uplne bezproblemu. Elektroauta brzdily baterie ale diky pokroku v posledni dekade a turbolentnimu vyvoji v oblasti baterii zasadi spalovakum posledni ranu. Proto pocitam pocatek elektromobility od roku cca. 2010. Staci se podivat kolem sebe, elektroauta pribyvaji kazdym dnem. A loni nejprodavanejsi auto sveta bylo na elektriku.
Spalováky jsou už mrtvé, v Japonsku to ale bohužel nevidí a ty jejich elektropočiny podle toho vypadají. Spalovací motor je tady přes 100let a už se nemá kam dál vyvíjet, elektroauta jsou tady zatím 10let a každý rok je tam výrazný posun v inovacích, dojezdu, rychlosti nabíjení atd.Jasně, pro českého Pepíka, který jede 1x za rok do Chorvatska 1000km v kuse bez zastavení, to stále není ( a ani nebude, protože to není třeba) ale pro běžného člověka jsou už auta bezproblému použitelná.
Pokud by byla cena 350.000,-Kč, pak ano, byl by extrémně levný na poměry EV ale 500tis za auto velikosti Citigo je cena uplně mimo. To radši větší Citroen e-C3 vyráběnou na Slovensku o 100tis dražší, která je o třídu větší auto. Číňanům hodně narostlo sebevědomí a myslí si, že evropani jim vykompenzují ty jejich nízké domácí ceny.
Nebudeš ty závistivá kobliha? Já FVE mám a těch pár stovek, co za rok dostanu, stát nevytrhne. Ale ušetřím 60 tisíc ročně. Takže mám elektrárničku za 4,5 roku zpátky. Ty zemědělče...
Těch 4,5 roku máte z kalkulace od dodavatele? Protože takovou návratnost v reálu nemá žádná FVE. Že máte 10kWp elektrárnu, která Vám vyrobí 10MWh energie při předchozí spotřebě 10MWh, neznamená, že 10-10=0.
PR článek na podporu realitek.
Aby domy začly zdražovat, tak to by museli za ty dva roky výrazně zlevnit, a to se nestalo. Ty ceny jsou i nyní nesmyslné a jen nižší úroková sazba je nespasí.
My jsme v roce 2016 koupili novostavbu domu za 2mil, nyní se prodavají za 7mil takže vymlouvání se na to, že je to kvůli drahému stavebnímu materiálu, práci atdl je hloupost. Nic nezdražilo o 300%. Je to jenom uměle vyhnané nenasytnými realitkymi a stavebními firmami.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To je placená reklama Mikulovem nebo co má byt zač tento "článek"??
Jestli je hlavním důvodem drahota, tak se nabízí, že by měli slevit. Přece není normální, aby mně vyšla levněji dovolená v Chorvatsku než v ČR ...
A moravské "Toskánsko" je trochu více na východ, ovšem s Toskánskem tato zemědělsky zdevastovaná krajina zvlněná následky dolování nemá nic společného ( možná až na ty vedra).