Stáří vozidla s jeho stavem až tak nesouvisí ale s čím přímo souvisí je vztah majitele k vozidlu, způsob jeho používání, kvalita údržby a servisu a další. Na západ od nás neprojde klidně čtyřleté auto a důvodem jsou brzdy (například hrany na kotoučích - jejich vysoké opotřebení), stav náprav, stav silentbloků, ochranných manžet a mnoho dalšího. Auto je relativně vysoce sofistikovaný a složitý stroj, který musí fungovat vždy a za každých podmínek i počasí a opravdu to není bezúdržbová lednice nebo televize. I dnešní auto (kvalita dnešních aut je díky úsporám výrobců opravdu trošku pokulhávající) při správném servisu a údržbě dokáže správně a bezpečně fungovat řadu let a dělat radost svému majiteli. Za stav vozidla odpovídá jen a jen jeho majitel a je pouze na něm jak k vlastnímu autu bude přistupovat.
Škoda, že se v článku zapomnělo na ikonický Jeep, Fiat Panda 4x4 a další. Jeep i v těch nejmenších modelech jako Renegade a Compass jsou neskutečně schopná auta s minimem závad a problémů, v některých verzích jsou vybaveny i přídavnou převodovkou (redukcí) pro zvládnutí obzvlášť těžkého terénu a o heslu tam kde v terénu jakékoli SUV končí, tam Jeep teprve začíná netřeba pochybovat. Nejspolehlivější a nejúspornější motorizace je klasický naftový 2,0 a 2,2 Multijet od Fiatu nebo 2,8 a 3,0 WM ale tady už o úspornosti nemůže být tolik řeč.
Alfa Romeo byla, je a doufejme i bude auto orientované na řidiče a radost z jízdy. Fiat nejen benzínové ale i naftové motory vždy uměl, vzpomeň mě na bájné 1,9 TD, 1,9 JTDm, 2,4 JTDm, 2,0 Multijet a další, koneckonců to byla Alfa Romeo kdo vymyslel a dotáhl do konce nejlepší naftový systém Common rail. Giulie i Stelvio jsou nepochybně výborná auta včetně spolehlivosti a to i ve slabších motorizacích a já osobně bych uvítal a umím si představit i Giulii ve verzi kombi. Giulie je auto s obrovským charakterem, které Vás dokáže vtáhnout do dění, komunikuje s Vámi a dělá Vám radost. Také díky tomu zapomenete na menší objem kufru, ne úplně perfektní infotainment a další drobnosti, které vlastně se řízením auta nemají nic společného. Cena za tento pořádný, poctivý kus auta není v žádném případě přehnaná i když já sám bych si jí přál o řády stovek tisíc Kč níž, ale to je holt dnešní doba.
Základem je, že lidé od VW si myslí, že jsou neomylní a jejich rozhodnutí jsou vždy správná. VW zabijí ústup od kvality ve prospěch kvantity, šetření za každou cenu, obchodní arogance a žádná sebereflexe. Dnešní kvalita automobilů VW je pouhým stínem ještě nedávné minulosti a zákazníci si to nechtějí nechávat líbit. Vize a zaměření na čínský trh je také krásný příklad špatného rozhodnutí.
No, ono to není tak jednoduché. Všechny aut modely pro USA jsou oproti Evropě jiné a i díky VINu (čísla karoserie) je okamžitě rozpoznatelné jaký je to model a pro jaký trh byl určen. Další je německý TÜV (STK) kde auto musí projít a německý T.P. kde je uvedeno, že auto je z USA, takže zastřít původ není až tak jednoduché nehledě na věci jako jiné světla, tachometr v mílích a další.
Neskutečně smutné a lidsky nepochopitelné. Egoismus a idiocie na prvním místě a navíc to zavdává vzniku dalších otázek jako: jaká je správná barva pleti, vlasů, výška, váha a mnoho dalšího. A ještě nutno připomenout, že už jsme to tady jednou měli od roku 1939 do 1945 kdy rasa nadlidí (übermenschen) nám diktovala co a jak a co je správné.
Rok provozu u 85KW vychází na 34 320,- Kč v nájmu za baterií to znamená 340 320,- Kč za 10 let a to už není úplně málo. Co ostatní náklady pneu, brzdy, standardní servis, aktualizace a další? Bylo by chybou si myslet, že EV je zcela bezúdržbová záležitost, auto opravdu není telefon nebo pračka, musí fungovat v -40 jako v +50 stupních, za sucha, mokrá, v soli atd. Jsem trošku skeptický v nadšení pro čínské značky, protože až zkouška časem ukáže kdo je opravdu dobrý.
Prezident neziskové organizace Autoklub ČR slibuje dostat Formuli 1 do České republiky, přitom ta samá organizace pláče, že nemá peníze na organizaci normálního motosportu včetně sportu pro mládež. Současně Autoklub údajně dluží přes 160 mil. a jeho finanční situace nevypadá vůbec dobře. Navíc dle článku z 13.12.2023 na iDnes byl (možná ještě i je Autoklub a jeho vedení vyšetřováno policií). Tak nevím ale nemyslím si, že toto je úplně v pořádku a asi nejdříve bych důkladně prověřil Autoklub a jeho vedení a až potom pořádal Moto GP případně F1 a to jsem velký fanoušek motosportu.
Další nesmyslný článek, v tomto případě retroaktivita není možná a ani evropská komise o to neusiluje. Ano, soud to sice má projednávat ale absolutně se nepočítá s tím, že auta s normou Euro 5, 6 by přišly o schválení technické způsobilosti. Prosím redaktora ať nevytváří zbytečnou paniku, protože věta: majitelé o ně přijdou, není vyhnutí je opravdu monstrózní kravina.
Stellantis má v současné době největší problémy v Americe. Ram má problémy s kvalitou a se skladbou modelů, Charger a Challenger bez V8 neoslnili nikoho, Jeep jakbysmet a k tomu ceny nesmysl, Chrysler vlastně jako takový de facto neexistuje a je toho hodně ale za to může jen a jen vedení Stellantisu.
Co se mých zkušeností týče ze servisu a prodeje vozidel, tak mohu zařadit Jeep a myslím tím i Renegade mezi nadprůměrně spolehlivá auta. Nicméně je pravdou, že je zapotřebí pečlivější servis, který opravdu není nijak drahý, já například doporučuji i zkrácené výměny motorového oleje t.j. benzínové motory po 10 tis. km a nafta max. 15tis. km. Současně zde musím i oponovat se spotřebou, která se u motoru 2,0 Multijet pohybuje mezi 6-6,5 maximálně 7l/100km při hodně silném zatížení. V terénu je spotřeba samozřejmě vyšší. Ostatní technika v Jeep je opravdu spolehlivá a auta vykazují minimálně závad oproti konkurenci.
A jak je to v případě půjčeného auta (od fyzické osoby), firemních aut, operativního leasingu a aut z půjčovny? Nemohou sebrat auto co nepatří viníkovi. Nebo ano, ono Rakousko je tak trochu dementní. Potrestání viníka je naprosto v pořádku a to včetně vězení ale auto. Navíc co věci v autě např telefon, počítač atd to taky? Je to skoro víc otázek jak odpovědí a určitě by to stálo za upřesnění.
Ověřený seznam a kým nebo čím a podle jakých parametrů? To jsou jen další otázky. Navíc kde jsou motory Fiatu 1,6 JTD i Multijet, 1,9 JTD, 2,0 Multijet, 2,3 Multijet (Ducato, Iveco), 3,0 (Iveco), 5,9 a 6,7 Cummins (RAM, DAF...) Dnes relativně hodně automobilů ujede 1 mil. km ale za jakou cenu. U některých typů BMW je například doporučeno ve 100 000km měnit ložiska na klikové hřídeli atd ono to je opravdu relativní a žádá si to větší hloubku.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Bohužel pan Fiala má pravdu ale ta zdaleka není až tak radostná. Platy v některých specifických oborech a platy některých manažerů jsou již opravdu na úrovni Německa, stejně tak počet miliardářů a multimilionářů na počet obyvatel ale to souvisí s úplně něčím jiným. Dalším je fakt, že i platy v Německu se liší podle regionů, kdy v bývalém východním Německu jsou platy výrazně nižší než třeba v Bavorsku ale to koneckonců vidíme i u nás. Nicméně nešťastné premiérovo vyjádření způsobilo bouři na sítích a v médiích ale s chladnou hlavou nutno dodat, že to je bouře pouze ve sklenici vody a takových vyjádřeních určitě ještě bude a to nejen od našich ale i světových politiků. Na druhou stranu o čem bychom tady diskutovali a na co a na koho bychom nadávali takže díky za to.