Další nesmyslný článek, v tomto případě retroaktivita není možná a ani evropská komise o to neusiluje. Ano, soud to sice má projednávat ale absolutně se nepočítá s tím, že auta s normou Euro 5, 6 by přišly o schválení technické způsobilosti. Prosím redaktora ať nevytváří zbytečnou paniku, protože věta: majitelé o ně přijdou, není vyhnutí je opravdu monstrózní kravina.
Stellantis má v současné době největší problémy v Americe. Ram má problémy s kvalitou a se skladbou modelů, Charger a Challenger bez V8 neoslnili nikoho, Jeep jakbysmet a k tomu ceny nesmysl, Chrysler vlastně jako takový de facto neexistuje a je toho hodně ale za to může jen a jen vedení Stellantisu.
Co se mých zkušeností týče ze servisu a prodeje vozidel, tak mohu zařadit Jeep a myslím tím i Renegade mezi nadprůměrně spolehlivá auta. Nicméně je pravdou, že je zapotřebí pečlivější servis, který opravdu není nijak drahý, já například doporučuji i zkrácené výměny motorového oleje t.j. benzínové motory po 10 tis. km a nafta max. 15tis. km. Současně zde musím i oponovat se spotřebou, která se u motoru 2,0 Multijet pohybuje mezi 6-6,5 maximálně 7l/100km při hodně silném zatížení. V terénu je spotřeba samozřejmě vyšší. Ostatní technika v Jeep je opravdu spolehlivá a auta vykazují minimálně závad oproti konkurenci.
A jak je to v případě půjčeného auta (od fyzické osoby), firemních aut, operativního leasingu a aut z půjčovny? Nemohou sebrat auto co nepatří viníkovi. Nebo ano, ono Rakousko je tak trochu dementní. Potrestání viníka je naprosto v pořádku a to včetně vězení ale auto. Navíc co věci v autě např telefon, počítač atd to taky? Je to skoro víc otázek jak odpovědí a určitě by to stálo za upřesnění.
Ověřený seznam a kým nebo čím a podle jakých parametrů? To jsou jen další otázky. Navíc kde jsou motory Fiatu 1,6 JTD i Multijet, 1,9 JTD, 2,0 Multijet, 2,3 Multijet (Ducato, Iveco), 3,0 (Iveco), 5,9 a 6,7 Cummins (RAM, DAF...) Dnes relativně hodně automobilů ujede 1 mil. km ale za jakou cenu. U některých typů BMW je například doporučeno ve 100 000km měnit ložiska na klikové hřídeli atd ono to je opravdu relativní a žádá si to větší hloubku.
Konečně trocha rozumu a díky moc Alfo (p. Imparato). Snad i běžní lidé a nejenom my fanoušci řízení a normálních motorů si najdou cestu k Alfě a začnou se o ní zajímat a jinak ze své bohaté zkušenosti mohu říci, že Italové opravdu nedělají špatná auta. Podpořit fabrikou lze pouze tím, že si koupíme jejich produkt a budeme jí fandit a doufat, že se k nám přidají další jinak za pár let budeme jezdit v plastových elektrických krabicích.
Koupě starší a opotřebované věci má vždy svá rizika (to může být cokoliv a nejen nákup auta) která ovšem v dnešní době při zachování chladné hlavy lze snížit na minimum. Základním kamenem úrazu je produkt takzvané výhodné koupě, která samozřejmě neexistuje a na tom je založen celý systém. Dalším problémem kupujícího je fixní představa o vlastní chytrosti, který si myslí, že on na to vyzrál a jemu se nemůže přeci nic stát. Na západ od nás to funguje jinak. Kupující tady zohledňuje i další aspekty jako je zajištění servisu vozidla, porovnání finančních služeb, prodloužení záruky, místní příslušnost, recenze a relativně dost dalších věcí. Je s podivem že u nás stále vítězí hloupost, arogance, lenost a pak následuje pláč a obvinění všech ostatních jen ne sebe sama.
Článek je úplně mimo. Jasně že v Německu a i dál mají takzvané Umweltzone kam mohou pouze auta s Euro 5 a Euro 6 ale bez rozdílu paliva. To znamená nafta nebo benzín to je úplně jedno a jak by asi probíhalo zásobování když 90% užitkových vozidel jezdí na naftu. Je vidět, že opravdu je třeba informace třídit a hlavně přemýšlet, ten článek je úplná kravina.
Trestný čin se stal, nicméně nelze dokázat....
aneb rozhodnutí chytré horákyně. My můžeme jen spekulovat kdo byl u soudu mocnější, jestli oligarchovi peníze a s tím i jeho právníci nebo strach soudce před takto silným protivníkem. Samozřejmě přichází do úvahy ještě možnost a to je slepá spravedlnost ale na tu bych nesázel. Je jen škoda, že váhy spravedlnosti neváží vždy všem stejně.
Ministerstvo průmyslu a obchodu už jednu investiční pobídku Onsemi schválilo loni v listopadu. Na jejím základě stát do výroby speciálních čipů investoval 546 milionů korun. Takže už jsme jednou dostali a teď chceme víc. To jako vážně aby z našich daní se financovaly soukromé firmy a důvodem je také to , že to chce Škodovka další soukromá firma navíc patřící Němcům. Jak potom má ten státní rozpočet vypadat? Stát zachraňoval Liberty a jaký je teď výsledek. Neříkám jednorázově pomoci ale profinancovávat nějakou výrobu to opravdu nejde, protože co se dnes jeví jako výborný nápad, tak zítra z toho může obrovský problém. A Škoda má sama máslo na hlavě když její výrobu a koncepci si VW řídí sám včetně přesouvání výroby sem a tam a kouká pouze na to kde mu dají víc.
Vypadá mezi dnešními auty hodně dobře, tak uvidíme jak bude jezdit. Koneckonců Fiat vždycky uměl dělat auta, to je bez debat od Pandy, 500, dnešního Tipa které se stále vyrábí i v naftě až po Ducato. U 600 snad přijde i hybridní verze (uvidíme)a s ní i jiná cena. Jinak i elektrické MG také stojí bezmála 800 tis., tak ta cena s vyšším dojezdem odpovídá a ruku na srdce ta 600 oproti Číňanovi nebo i Korejci vypadá úchvatně.
Tohle už je válka jako titulek je fakt trochu přehnané. Čínské automobilky už několikrát zkusili vstoupit v minulosti na evropský trh jako Great Wall, BYD atd a nebyla to žádná sláva. V současné realitě vysokých cen aut na našem trhu jim tímto evropští výrobci otevřeli trh a Číňan toho 100% využil. Spravedlivě nutno dodat, že velkou část podílu na vysokých cenách aut v Evropě nemá jen Green deal ale i stále stoupající mzdy a sociální výdobytky v evropských automobilkách. Dnes i ve Škodě Auto mají velice hezké a i nadprůměrné platy než v jiných oborech. Čínská ekonomika je určitý hybrid mezi tržní a plánovanou ekonomikou řízenou komunistickou stranou a v kombinaci s asijským myšlením se jedná o obrovské nebezpečí pro evropskou i americkou ekonomiku viz jak dopadl textilní, elektrotechnický, farmaceutický průmysl. Kvalitu a schopnosti čínských automobilů ukáže až čas a miliony najetých km, nicméně osobně vždy budu raději preferovat evropské nebo americké auto.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Prezident neziskové organizace Autoklub ČR slibuje dostat Formuli 1 do České republiky, přitom ta samá organizace pláče, že nemá peníze na organizaci normálního motosportu včetně sportu pro mládež. Současně Autoklub údajně dluží přes 160 mil. a jeho finanční situace nevypadá vůbec dobře. Navíc dle článku z 13.12.2023 na iDnes byl (možná ještě i je Autoklub a jeho vedení vyšetřováno policií). Tak nevím ale nemyslím si, že toto je úplně v pořádku a asi nejdříve bych důkladně prověřil Autoklub a jeho vedení a až potom pořádal Moto GP případně F1 a to jsem velký fanoušek motosportu.
1 odpověď