Prezident neziskové organizace Autoklub ČR slibuje dostat Formuli 1 do České republiky, přitom ta samá organizace pláče, že nemá peníze na organizaci normálního motosportu včetně sportu pro mládež. Současně Autoklub údajně dluží přes 160 mil. a jeho finanční situace nevypadá vůbec dobře. Navíc dle článku z 13.12.2023 na iDnes byl (možná ještě i je Autoklub a jeho vedení vyšetřováno policií). Tak nevím ale nemyslím si, že toto je úplně v pořádku a asi nejdříve bych důkladně prověřil Autoklub a jeho vedení a až potom pořádal Moto GP případně F1 a to jsem velký fanoušek motosportu.
Další nesmyslný článek, v tomto případě retroaktivita není možná a ani evropská komise o to neusiluje. Ano, soud to sice má projednávat ale absolutně se nepočítá s tím, že auta s normou Euro 5, 6 by přišly o schválení technické způsobilosti. Prosím redaktora ať nevytváří zbytečnou paniku, protože věta: majitelé o ně přijdou, není vyhnutí je opravdu monstrózní kravina.
Ne, že bych vám nevěřil, ale zkuste spotřebu nesledovat z počítače auta, ale počítejte si to při tankování. Ty rozdíly bývají zajímavé.
Samozřejmě že vím, že spotřeba v palubním počítači a realita může být a bývá jiná ale my ty auta nejen prodáváme ale i servisujeme a navíc máme zpětnou vazbu od našich zákazníků. To co píšu je realita ale samozřejmě se najdou i výjimky a navíc nejvíc záleží stejně na řidiči. Našich pár příkladů: Fiat Ducato 2,3 Multijet spotřeba palubní počítač 10.9 a reálná měřená 9,8 l/100km ono je to opravdu složité další příklad 2x Fiat Tipo 1,6 Multijet II r.v 2018, téměř stejné najeté km, mladý majitel jezdí za 5,5l a starší majitelka za 7,3l a obě auta jsou v naprosto perfektním stavu a obě podíl město/venkov 30/70%.
Stellantis má v současné době největší problémy v Americe. Ram má problémy s kvalitou a se skladbou modelů, Charger a Challenger bez V8 neoslnili nikoho, Jeep jakbysmet a k tomu ceny nesmysl, Chrysler vlastně jako takový de facto neexistuje a je toho hodně ale za to může jen a jen vedení Stellantisu.
Zcela neuvěřitelně jste mne donutil projít spotřebu uvedených modelů 500X/Renegade/Compass s 9°AT a 2.0 Multijetem na spritmonitor.de, a světe div se, reálné údaje spotřeb odpovídají tomu co tvrdím. Lidi si rádi vymýšlejí příběhy o spotřebě 🙂. A těžká noha s 500X je 140 km/h po dálnici přes 8l, ale jezdit se s tím skrze hluk takto běžně nedá.
Že si rádi lidé vymýšlejí příběhy, tak samozřejmě s tím souhlasím ale problém je v tom, že u nás po každém standardním servisu připojujeme auto na diagnostiku a vidíme palubní počítač a tam to je. V případě buď vysokých nebo nízkých hodnot navíc probíhá i komunikace se zákazníky a řeší se proč. Náš rekordman je Jeep Cherokee 2014 4WD, 2,0 Multijet automat a spotřeba 5,3l/100 km na 3870km, další je Renegade 5,5 l/100km při ujetí 2742 km-majitelka na denní krátké trasy 10-15km do práce. Absolutně nemám důvod si vymýšlet nesmysly toto je realita. Jinak 180, 190 (výjimečně při dobrých podmínkách i lehce přes 200km/h) ty auta umí jezdit jinak 170 - 180 km/h a pořád je to snesitelné. Opravdu záleží na technickém stavu a kondici každého auta, jízdním stylu a dalších okolnostech ale toto je realita. Je mi líto ale u Vašeho auta je pravděpodobně něco špatně a může to být i úplná hloupost ale určitě bych to řešil. Zvýšený hluk při standardních a ne čínských pneu ve 140 km opravdu nevěstí nic dobrého.
Se spotřebou nemohu úplně souhlasit, v sesterském Fiatu 500X jezdí převážně manželka za 7,5l/100km (2.0 103kW 9°AT) s víceméně lehkou nohou. Viním za to zejména zpřevodování, vyšší stavbu auta a konec konců motor jako takový. Je spíše spolehlivý, ale vůbec ne dieselově úsporný. Pro zajímavost, s ingotem Jeep WK2 3.0 jsem schopen jezdit za 9l stejným stylem.
Tak musí být problém jinde, protože nejen z naší zkušenosti ale i našich zákazníků cca 60 aut (Compass, Renegade, 500X automat a 2,0 Multijet) se spotřeba opravdu pohybuje mezi dokonce 5,6 až 6,5 l. Těžká noha max 7l. Za sebe doporučuji kompletní kontrolu vozidla, případně výměnu oleje v automatu. Tady velký pozor doporučuji pouze originální olej.
Co se mých zkušeností týče ze servisu a prodeje vozidel, tak mohu zařadit Jeep a myslím tím i Renegade mezi nadprůměrně spolehlivá auta. Nicméně je pravdou, že je zapotřebí pečlivější servis, který opravdu není nijak drahý, já například doporučuji i zkrácené výměny motorového oleje t.j. benzínové motory po 10 tis. km a nafta max. 15tis. km. Současně zde musím i oponovat se spotřebou, která se u motoru 2,0 Multijet pohybuje mezi 6-6,5 maximálně 7l/100km při hodně silném zatížení. V terénu je spotřeba samozřejmě vyšší. Ostatní technika v Jeep je opravdu spolehlivá a auta vykazují minimálně závad oproti konkurenci.
A jak je to v případě půjčeného auta (od fyzické osoby), firemních aut, operativního leasingu a aut z půjčovny? Nemohou sebrat auto co nepatří viníkovi. Nebo ano, ono Rakousko je tak trochu dementní. Potrestání viníka je naprosto v pořádku a to včetně vězení ale auto. Navíc co věci v autě např telefon, počítač atd to taky? Je to skoro víc otázek jak odpovědí a určitě by to stálo za upřesnění.
Ověřený seznam a kým nebo čím a podle jakých parametrů? To jsou jen další otázky. Navíc kde jsou motory Fiatu 1,6 JTD i Multijet, 1,9 JTD, 2,0 Multijet, 2,3 Multijet (Ducato, Iveco), 3,0 (Iveco), 5,9 a 6,7 Cummins (RAM, DAF...) Dnes relativně hodně automobilů ujede 1 mil. km ale za jakou cenu. U některých typů BMW je například doporučeno ve 100 000km měnit ložiska na klikové hřídeli atd ono to je opravdu relativní a žádá si to větší hloubku.
Konečně trocha rozumu a díky moc Alfo (p. Imparato). Snad i běžní lidé a nejenom my fanoušci řízení a normálních motorů si najdou cestu k Alfě a začnou se o ní zajímat a jinak ze své bohaté zkušenosti mohu říci, že Italové opravdu nedělají špatná auta. Podpořit fabrikou lze pouze tím, že si koupíme jejich produkt a budeme jí fandit a doufat, že se k nám přidají další jinak za pár let budeme jezdit v plastových elektrických krabicích.
Koupě starší a opotřebované věci má vždy svá rizika (to může být cokoliv a nejen nákup auta) která ovšem v dnešní době při zachování chladné hlavy lze snížit na minimum. Základním kamenem úrazu je produkt takzvané výhodné koupě, která samozřejmě neexistuje a na tom je založen celý systém. Dalším problémem kupujícího je fixní představa o vlastní chytrosti, který si myslí, že on na to vyzrál a jemu se nemůže přeci nic stát. Na západ od nás to funguje jinak. Kupující tady zohledňuje i další aspekty jako je zajištění servisu vozidla, porovnání finančních služeb, prodloužení záruky, místní příslušnost, recenze a relativně dost dalších věcí. Je s podivem že u nás stále vítězí hloupost, arogance, lenost a pak následuje pláč a obvinění všech ostatních jen ne sebe sama.
Článek je úplně mimo. Jasně že v Německu a i dál mají takzvané Umweltzone kam mohou pouze auta s Euro 5 a Euro 6 ale bez rozdílu paliva. To znamená nafta nebo benzín to je úplně jedno a jak by asi probíhalo zásobování když 90% užitkových vozidel jezdí na naftu. Je vidět, že opravdu je třeba informace třídit a hlavně přemýšlet, ten článek je úplná kravina.
Trestný čin se stal, nicméně nelze dokázat....
aneb rozhodnutí chytré horákyně. My můžeme jen spekulovat kdo byl u soudu mocnější, jestli oligarchovi peníze a s tím i jeho právníci nebo strach soudce před takto silným protivníkem. Samozřejmě přichází do úvahy ještě možnost a to je slepá spravedlnost ale na tu bych nesázel. Je jen škoda, že váhy spravedlnosti neváží vždy všem stejně.
Ministerstvo průmyslu a obchodu už jednu investiční pobídku Onsemi schválilo loni v listopadu. Na jejím základě stát do výroby speciálních čipů investoval 546 milionů korun. Takže už jsme jednou dostali a teď chceme víc. To jako vážně aby z našich daní se financovaly soukromé firmy a důvodem je také to , že to chce Škodovka další soukromá firma navíc patřící Němcům. Jak potom má ten státní rozpočet vypadat? Stát zachraňoval Liberty a jaký je teď výsledek. Neříkám jednorázově pomoci ale profinancovávat nějakou výrobu to opravdu nejde, protože co se dnes jeví jako výborný nápad, tak zítra z toho může obrovský problém. A Škoda má sama máslo na hlavě když její výrobu a koncepci si VW řídí sám včetně přesouvání výroby sem a tam a kouká pouze na to kde mu dají víc.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A není to vyšetřování z dob PaeDr. J? S tím nemá Šťova nic společného....
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Ne není, to se týká aktuálního dění. Ale stejně za předchozího on dělal místopředsedu a když kandidoval, tak samozřejmě přísahal, že o ničem nevěděl. Je to složitý ale s těmito lidmi jde sport do háje. Dle mého názoru Autoklub se má starat o motosport jako takový od toho je určený a ne pořádat mega akce a potom brečet že nemá peníze na sport tady, podporu závodišt, prodávat majetek atd.