Stáří vozidla s jeho stavem až tak nesouvisí ale s čím přímo souvisí je vztah majitele k vozidlu, způsob jeho používání, kvalita údržby a servisu a další. Na západ od nás neprojde klidně čtyřleté auto a důvodem jsou brzdy (například hrany na kotoučích - jejich vysoké opotřebení), stav náprav, stav silentbloků, ochranných manžet a mnoho dalšího. Auto je relativně vysoce sofistikovaný a složitý stroj, který musí fungovat vždy a za každých podmínek i počasí a opravdu to není bezúdržbová lednice nebo televize. I dnešní auto (kvalita dnešních aut je díky úsporám výrobců opravdu trošku pokulhávající) při správném servisu a údržbě dokáže správně a bezpečně fungovat řadu let a dělat radost svému majiteli. Za stav vozidla odpovídá jen a jen jeho majitel a je pouze na něm jak k vlastnímu autu bude přistupovat.
Škoda, že se v článku zapomnělo na ikonický Jeep, Fiat Panda 4x4 a další. Jeep i v těch nejmenších modelech jako Renegade a Compass jsou neskutečně schopná auta s minimem závad a problémů, v některých verzích jsou vybaveny i přídavnou převodovkou (redukcí) pro zvládnutí obzvlášť těžkého terénu a o heslu tam kde v terénu jakékoli SUV končí, tam Jeep teprve začíná netřeba pochybovat. Nejspolehlivější a nejúspornější motorizace je klasický naftový 2,0 a 2,2 Multijet od Fiatu nebo 2,8 a 3,0 WM ale tady už o úspornosti nemůže být tolik řeč.
Alfa Romeo byla, je a doufejme i bude auto orientované na řidiče a radost z jízdy. Fiat nejen benzínové ale i naftové motory vždy uměl, vzpomeň mě na bájné 1,9 TD, 1,9 JTDm, 2,4 JTDm, 2,0 Multijet a další, koneckonců to byla Alfa Romeo kdo vymyslel a dotáhl do konce nejlepší naftový systém Common rail. Giulie i Stelvio jsou nepochybně výborná auta včetně spolehlivosti a to i ve slabších motorizacích a já osobně bych uvítal a umím si představit i Giulii ve verzi kombi. Giulie je auto s obrovským charakterem, které Vás dokáže vtáhnout do dění, komunikuje s Vámi a dělá Vám radost. Také díky tomu zapomenete na menší objem kufru, ne úplně perfektní infotainment a další drobnosti, které vlastně se řízením auta nemají nic společného. Cena za tento pořádný, poctivý kus auta není v žádném případě přehnaná i když já sám bych si jí přál o řády stovek tisíc Kč níž, ale to je holt dnešní doba.
Docela by mě zajímalo, jak velký podíl zákazníků, kteří dříve kupovali výhradně VW/Audi přešel např. ke značkám Hyundai, Kia, SsangYong, MG, BYD apod.
Třeba těch malých SUV MG ZS nebo SsangYong Korando teď na cestách podkávám čím dál víc.
Asi nejvíc Hyundai a Kia je pro VW koncern hodně nepříjemná konkurence, která jim odebrala nejen soukromé ale i firemní a flotilové zákazníky. O dost lepší cena, přiměřená kvalita, konzervativnější pojetí, nearogantní chování, jasná vize i strategie dokázalo své a evropský zákazník není hlupák. Dle mého názoru cena musí kopírovat kvalitu tj. vysokou cenu může ospravedlnit pouze vysoká (nejvyšší kvalita) a na to u VW trochu zapomněli.
Základem je, že lidé od VW si myslí, že jsou neomylní a jejich rozhodnutí jsou vždy správná. VW zabijí ústup od kvality ve prospěch kvantity, šetření za každou cenu, obchodní arogance a žádná sebereflexe. Dnešní kvalita automobilů VW je pouhým stínem ještě nedávné minulosti a zákazníci si to nechtějí nechávat líbit. Vize a zaměření na čínský trh je také krásný příklad špatného rozhodnutí.
No, ono to není tak jednoduché. Všechny aut modely pro USA jsou oproti Evropě jiné a i díky VINu (čísla karoserie) je okamžitě rozpoznatelné jaký je to model a pro jaký trh byl určen. Další je německý TÜV (STK) kde auto musí projít a německý T.P. kde je uvedeno, že auto je z USA, takže zastřít původ není až tak jednoduché nehledě na věci jako jiné světla, tachometr v mílích a další.
Neskutečně smutné a lidsky nepochopitelné. Egoismus a idiocie na prvním místě a navíc to zavdává vzniku dalších otázek jako: jaká je správná barva pleti, vlasů, výška, váha a mnoho dalšího. A ještě nutno připomenout, že už jsme to tady jednou měli od roku 1939 do 1945 kdy rasa nadlidí (übermenschen) nám diktovala co a jak a co je správné.
Rok provozu u 85KW vychází na 34 320,- Kč v nájmu za baterií to znamená 340 320,- Kč za 10 let a to už není úplně málo. Co ostatní náklady pneu, brzdy, standardní servis, aktualizace a další? Bylo by chybou si myslet, že EV je zcela bezúdržbová záležitost, auto opravdu není telefon nebo pračka, musí fungovat v -40 jako v +50 stupních, za sucha, mokrá, v soli atd. Jsem trošku skeptický v nadšení pro čínské značky, protože až zkouška časem ukáže kdo je opravdu dobrý.
A není to vyšetřování z dob PaeDr. J? S tím nemá Šťova nic společného....
Ne není, to se týká aktuálního dění. Ale stejně za předchozího on dělal místopředsedu a když kandidoval, tak samozřejmě přísahal, že o ničem nevěděl. Je to složitý ale s těmito lidmi jde sport do háje. Dle mého názoru Autoklub se má starat o motosport jako takový od toho je určený a ne pořádat mega akce a potom brečet že nemá peníze na sport tady, podporu závodišt, prodávat majetek atd.
Prezident neziskové organizace Autoklub ČR slibuje dostat Formuli 1 do České republiky, přitom ta samá organizace pláče, že nemá peníze na organizaci normálního motosportu včetně sportu pro mládež. Současně Autoklub údajně dluží přes 160 mil. a jeho finanční situace nevypadá vůbec dobře. Navíc dle článku z 13.12.2023 na iDnes byl (možná ještě i je Autoklub a jeho vedení vyšetřováno policií). Tak nevím ale nemyslím si, že toto je úplně v pořádku a asi nejdříve bych důkladně prověřil Autoklub a jeho vedení a až potom pořádal Moto GP případně F1 a to jsem velký fanoušek motosportu.
Další nesmyslný článek, v tomto případě retroaktivita není možná a ani evropská komise o to neusiluje. Ano, soud to sice má projednávat ale absolutně se nepočítá s tím, že auta s normou Euro 5, 6 by přišly o schválení technické způsobilosti. Prosím redaktora ať nevytváří zbytečnou paniku, protože věta: majitelé o ně přijdou, není vyhnutí je opravdu monstrózní kravina.
Ne, že bych vám nevěřil, ale zkuste spotřebu nesledovat z počítače auta, ale počítejte si to při tankování. Ty rozdíly bývají zajímavé.
Samozřejmě že vím, že spotřeba v palubním počítači a realita může být a bývá jiná ale my ty auta nejen prodáváme ale i servisujeme a navíc máme zpětnou vazbu od našich zákazníků. To co píšu je realita ale samozřejmě se najdou i výjimky a navíc nejvíc záleží stejně na řidiči. Našich pár příkladů: Fiat Ducato 2,3 Multijet spotřeba palubní počítač 10.9 a reálná měřená 9,8 l/100km ono je to opravdu složité další příklad 2x Fiat Tipo 1,6 Multijet II r.v 2018, téměř stejné najeté km, mladý majitel jezdí za 5,5l a starší majitelka za 7,3l a obě auta jsou v naprosto perfektním stavu a obě podíl město/venkov 30/70%.
Stellantis má v současné době největší problémy v Americe. Ram má problémy s kvalitou a se skladbou modelů, Charger a Challenger bez V8 neoslnili nikoho, Jeep jakbysmet a k tomu ceny nesmysl, Chrysler vlastně jako takový de facto neexistuje a je toho hodně ale za to může jen a jen vedení Stellantisu.
Zcela neuvěřitelně jste mne donutil projít spotřebu uvedených modelů 500X/Renegade/Compass s 9°AT a 2.0 Multijetem na spritmonitor.de, a světe div se, reálné údaje spotřeb odpovídají tomu co tvrdím. Lidi si rádi vymýšlejí příběhy o spotřebě 🙂. A těžká noha s 500X je 140 km/h po dálnici přes 8l, ale jezdit se s tím skrze hluk takto běžně nedá.
Že si rádi lidé vymýšlejí příběhy, tak samozřejmě s tím souhlasím ale problém je v tom, že u nás po každém standardním servisu připojujeme auto na diagnostiku a vidíme palubní počítač a tam to je. V případě buď vysokých nebo nízkých hodnot navíc probíhá i komunikace se zákazníky a řeší se proč. Náš rekordman je Jeep Cherokee 2014 4WD, 2,0 Multijet automat a spotřeba 5,3l/100 km na 3870km, další je Renegade 5,5 l/100km při ujetí 2742 km-majitelka na denní krátké trasy 10-15km do práce. Absolutně nemám důvod si vymýšlet nesmysly toto je realita. Jinak 180, 190 (výjimečně při dobrých podmínkách i lehce přes 200km/h) ty auta umí jezdit jinak 170 - 180 km/h a pořád je to snesitelné. Opravdu záleží na technickém stavu a kondici každého auta, jízdním stylu a dalších okolnostech ale toto je realita. Je mi líto ale u Vašeho auta je pravděpodobně něco špatně a může to být i úplná hloupost ale určitě bych to řešil. Zvýšený hluk při standardních a ne čínských pneu ve 140 km opravdu nevěstí nic dobrého.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Bohužel pan Fiala má pravdu ale ta zdaleka není až tak radostná. Platy v některých specifických oborech a platy některých manažerů jsou již opravdu na úrovni Německa, stejně tak počet miliardářů a multimilionářů na počet obyvatel ale to souvisí s úplně něčím jiným. Dalším je fakt, že i platy v Německu se liší podle regionů, kdy v bývalém východním Německu jsou platy výrazně nižší než třeba v Bavorsku ale to koneckonců vidíme i u nás. Nicméně nešťastné premiérovo vyjádření způsobilo bouři na sítích a v médiích ale s chladnou hlavou nutno dodat, že to je bouře pouze ve sklenici vody a takových vyjádřeních určitě ještě bude a to nejen od našich ale i světových politiků. Na druhou stranu o čem bychom tady diskutovali a na co a na koho bychom nadávali takže díky za to.