Náš národ je a vždy byl hodně technicky vzdělaný a díky tomu mnozí z nás mají rádi starší nekomplikovanou a jednoduchou techniku, kterou si v převážné většině udržují v perfektním stavu. Když vezmu sám sebe, tak já sám mám srdcovou záležitost Dodge Ram s 5,9 Cummins Turbodiesel, kterého jsem si koupil jako nového před 30 lety a se kterým najezdím ročně maximálně cca 2000 km a 6 letého Jeepa na normální ježdění. To znamená, že můj průměr stáří vozového parku je 18 let a já jsem ten padouch který tady dělá z Č.R. vrakoviště? Tak to je úplná kravina, prosím pány novináře vyvarujte se tendenčních článků a strašení obyvatelstva.
Nemusím a ani příliš nemám rád elektro auta ale co se musí přiznat, že Tesla je umí. Jenom prostá data 7 míst, vykon 514 PS, max. rychlost 217 km/h, 0-100 km/h za 5s a cena 1 348 400,- je naprosto bezkonkurenční. A to nejen mezi elektromobily, tak i mezi ostatními auty a je to opravdu k zamyšlení jak pro evropské výrobce tak i pro zákazníky.
V okamžiku kdy skončí akreditovaný zástupce nebo značka je definitivní konec a náhradní díly budou pouze ty co jsou na skladech a do vyprodání. To samé je technická podpora včetně softwarových aktualizacích, navíc na aftermarket se nedá spolehnout. Sofistikované a specifické díly jako řídící jednotky, elektronika, karosářské díly budou bez šance a z auta se stane nepojízdný soubor náhradních dílů. Takto relativně nedávno skončilo v Anglii dnes tolik opěvované MG (i když nutno dodat, že současné MG nemá s anglickým MG pranic společného), Saab ve Švédsku, rumunské ARO a kdo bude další opravdu těžko říci a u těchto nově vzniklých značek se absolutně nedá odhadnout jejich další vývoj a směr. Za sebe mohu pouze říct, že riziko je až příliš velké a nevyzpytatelná Čína je moc daleko abych tam jezdil na servis a pro náhradní díly.
Díky za normální článek a konstatování faktu. Sám mám úžasného funkčního Dodge Rama, kterého jsem si koupil nového před 30 lety a ročně najede max 2000 km a Jeepa kterého jsem koupil nového před šesti lety a používám ho na normální ježdění. Prostou matematikou průměrné stáří mého vozového parku je 18 let ale takto se to opravdu nedá počítat. Rozumím argumentům pana Prouzy který kromě jiného zastupuje tuzemské výrobce a bohužel byla vždycky Škoda auto ten co nejvíce tlačil legislativu i vládu z pozice největšího výrobce a zaměstnavatele v ČR k podobným krokům ale to, že tomu rozumím neznamená, že s tím souhlasím a nevím proč celý národ by se měl řídit tím co chtějí výrobci nebo jedna fabrika.
Bohužel pan Fiala má pravdu ale ta zdaleka není až tak radostná. Platy v některých specifických oborech a platy některých manažerů jsou již opravdu na úrovni Německa, stejně tak počet miliardářů a multimilionářů na počet obyvatel ale to souvisí s úplně něčím jiným. Dalším je fakt, že i platy v Německu se liší podle regionů, kdy v bývalém východním Německu jsou platy výrazně nižší než třeba v Bavorsku ale to koneckonců vidíme i u nás. Nicméně nešťastné premiérovo vyjádření způsobilo bouři na sítích a v médiích ale s chladnou hlavou nutno dodat, že to je bouře pouze ve sklenici vody a takových vyjádřeních určitě ještě bude a to nejen od našich ale i světových politiků. Na druhou stranu o čem bychom tady diskutovali a na co a na koho bychom nadávali takže díky za to.
Stáří vozidla s jeho stavem až tak nesouvisí ale s čím přímo souvisí je vztah majitele k vozidlu, způsob jeho používání, kvalita údržby a servisu a další. Na západ od nás neprojde klidně čtyřleté auto a důvodem jsou brzdy (například hrany na kotoučích - jejich vysoké opotřebení), stav náprav, stav silentbloků, ochranných manžet a mnoho dalšího. Auto je relativně vysoce sofistikovaný a složitý stroj, který musí fungovat vždy a za každých podmínek i počasí a opravdu to není bezúdržbová lednice nebo televize. I dnešní auto (kvalita dnešních aut je díky úsporám výrobců opravdu trošku pokulhávající) při správném servisu a údržbě dokáže správně a bezpečně fungovat řadu let a dělat radost svému majiteli. Za stav vozidla odpovídá jen a jen jeho majitel a je pouze na něm jak k vlastnímu autu bude přistupovat.
Škoda, že se v článku zapomnělo na ikonický Jeep, Fiat Panda 4x4 a další. Jeep i v těch nejmenších modelech jako Renegade a Compass jsou neskutečně schopná auta s minimem závad a problémů, v některých verzích jsou vybaveny i přídavnou převodovkou (redukcí) pro zvládnutí obzvlášť těžkého terénu a o heslu tam kde v terénu jakékoli SUV končí, tam Jeep teprve začíná netřeba pochybovat. Nejspolehlivější a nejúspornější motorizace je klasický naftový 2,0 a 2,2 Multijet od Fiatu nebo 2,8 a 3,0 WM ale tady už o úspornosti nemůže být tolik řeč.
Alfa Romeo byla, je a doufejme i bude auto orientované na řidiče a radost z jízdy. Fiat nejen benzínové ale i naftové motory vždy uměl, vzpomeň mě na bájné 1,9 TD, 1,9 JTDm, 2,4 JTDm, 2,0 Multijet a další, koneckonců to byla Alfa Romeo kdo vymyslel a dotáhl do konce nejlepší naftový systém Common rail. Giulie i Stelvio jsou nepochybně výborná auta včetně spolehlivosti a to i ve slabších motorizacích a já osobně bych uvítal a umím si představit i Giulii ve verzi kombi. Giulie je auto s obrovským charakterem, které Vás dokáže vtáhnout do dění, komunikuje s Vámi a dělá Vám radost. Také díky tomu zapomenete na menší objem kufru, ne úplně perfektní infotainment a další drobnosti, které vlastně se řízením auta nemají nic společného. Cena za tento pořádný, poctivý kus auta není v žádném případě přehnaná i když já sám bych si jí přál o řády stovek tisíc Kč níž, ale to je holt dnešní doba.
Docela by mě zajímalo, jak velký podíl zákazníků, kteří dříve kupovali výhradně VW/Audi přešel např. ke značkám Hyundai, Kia, SsangYong, MG, BYD apod.
Třeba těch malých SUV MG ZS nebo SsangYong Korando teď na cestách podkávám čím dál víc.
Asi nejvíc Hyundai a Kia je pro VW koncern hodně nepříjemná konkurence, která jim odebrala nejen soukromé ale i firemní a flotilové zákazníky. O dost lepší cena, přiměřená kvalita, konzervativnější pojetí, nearogantní chování, jasná vize i strategie dokázalo své a evropský zákazník není hlupák. Dle mého názoru cena musí kopírovat kvalitu tj. vysokou cenu může ospravedlnit pouze vysoká (nejvyšší kvalita) a na to u VW trochu zapomněli.
Základem je, že lidé od VW si myslí, že jsou neomylní a jejich rozhodnutí jsou vždy správná. VW zabijí ústup od kvality ve prospěch kvantity, šetření za každou cenu, obchodní arogance a žádná sebereflexe. Dnešní kvalita automobilů VW je pouhým stínem ještě nedávné minulosti a zákazníci si to nechtějí nechávat líbit. Vize a zaměření na čínský trh je také krásný příklad špatného rozhodnutí.
No, ono to není tak jednoduché. Všechny aut modely pro USA jsou oproti Evropě jiné a i díky VINu (čísla karoserie) je okamžitě rozpoznatelné jaký je to model a pro jaký trh byl určen. Další je německý TÜV (STK) kde auto musí projít a německý T.P. kde je uvedeno, že auto je z USA, takže zastřít původ není až tak jednoduché nehledě na věci jako jiné světla, tachometr v mílích a další.
Neskutečně smutné a lidsky nepochopitelné. Egoismus a idiocie na prvním místě a navíc to zavdává vzniku dalších otázek jako: jaká je správná barva pleti, vlasů, výška, váha a mnoho dalšího. A ještě nutno připomenout, že už jsme to tady jednou měli od roku 1939 do 1945 kdy rasa nadlidí (übermenschen) nám diktovala co a jak a co je správné.
Rok provozu u 85KW vychází na 34 320,- Kč v nájmu za baterií to znamená 340 320,- Kč za 10 let a to už není úplně málo. Co ostatní náklady pneu, brzdy, standardní servis, aktualizace a další? Bylo by chybou si myslet, že EV je zcela bezúdržbová záležitost, auto opravdu není telefon nebo pračka, musí fungovat v -40 jako v +50 stupních, za sucha, mokrá, v soli atd. Jsem trošku skeptický v nadšení pro čínské značky, protože až zkouška časem ukáže kdo je opravdu dobrý.
A není to vyšetřování z dob PaeDr. J? S tím nemá Šťova nic společného....
Ne není, to se týká aktuálního dění. Ale stejně za předchozího on dělal místopředsedu a když kandidoval, tak samozřejmě přísahal, že o ničem nevěděl. Je to složitý ale s těmito lidmi jde sport do háje. Dle mého názoru Autoklub se má starat o motosport jako takový od toho je určený a ne pořádat mega akce a potom brečet že nemá peníze na sport tady, podporu závodišt, prodávat majetek atd.
Prezident neziskové organizace Autoklub ČR slibuje dostat Formuli 1 do České republiky, přitom ta samá organizace pláče, že nemá peníze na organizaci normálního motosportu včetně sportu pro mládež. Současně Autoklub údajně dluží přes 160 mil. a jeho finanční situace nevypadá vůbec dobře. Navíc dle článku z 13.12.2023 na iDnes byl (možná ještě i je Autoklub a jeho vedení vyšetřováno policií). Tak nevím ale nemyslím si, že toto je úplně v pořádku a asi nejdříve bych důkladně prověřil Autoklub a jeho vedení a až potom pořádal Moto GP případně F1 a to jsem velký fanoušek motosportu.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Dnešní svět je velice turbulentní. KTM je vlastně v řízené insolvenci, s VW to to taky nevypadá úplně nejlépe, Nissan je na hraně propasti a do toho nové zprávy o úžasných čínských autech. Nicméně je opravdu důležité si zachovat chladnou hlavu a o věcech přemýšlet. Osobně mohu porovnat kvalitu u daleko méně sofistikované věci a to u pneumatiky. Michelin (u mne č.1), Continental, Goodyear a další slušní výrobci (včetně jihokorejského Hankook) proti Číně. Naprosto nesrovnatelné. U čínských pneu: nedají se snad nikdy 100% vyvážit a musí se vyvažování opakovat, daleko vyšší hlučnost, vysoké a nerovnoměrné opotřebení, některé jízdní vlastnosti na hraně zvlášť při vyšším zatížení a to jsou servisní zkušenosti z X počtu aut i zákazníků. Ano, nízká cena je zajímavá pro zákazníka ale cena nedělá výrobek a je na každém z nás co preferuje ale za sebe děkuji a čínské pneu a ani auto nechci.