Co je ekologické na tom, když budu muset vozit autem láhve plné vzduchu do obchodu vzdáleného několik kilometrů?
Když mohu zmačkané láhve vyhodit do kontejneru, který je od domů několik metrů...
Můžete to hodit do plastu stejně jako můžete házet lahve od piva do skla. Protože bez těch zmuchlaných petek v autě byste už nikdy do žádného obchodu nejel a žil byste ze vzduchu :-D
Čím déle bude trvat dodání, tím méně lidí umře. Doufám, že jsou lidi spokojení, že díky jejich sbírkám zemřelo už tolik lidí. Že se lidi pořád nepoučí a nepochopí, že podporovat válku je nesmysl a odnáší to jen nevinní.
Asi se zítra nastěhuju k vám do obýváku a věřím, že pochopíte, že nejlepší bude, když se nebudete nijak bránit a nikdo vás nebude podporovat. Jinak by to neslo zbytečné oběti.
Proč by měl konzultovat? Tak, nemusel by. Kdyby Maďarsko vystoupilo z EU a NATO, pak nemusí nic s nikým konzultovat. Ale pokud vystoupit nehodlá (což evidentně nehodlá), pak je součástí struktur a politiky EU i NATO a měl by reprezentovat oficiální politiku. A ne ji rozvracet a konat na vlastní pěst. Je zkrátka potřeba si vybrat.
Jenže když ti tečou prachy z unie a levná ropa z Ruska, tak to hraješ na všechny strany.
Tak sankce hlavně zatím vůbec nefungují. Rusové si pro odbyt ropy apsol. našli jiné trhy. A v podstatě jsou jinak soběstační.
Našli si trhy, kam prodávají o dost levněji než na západ a soběstační rozhodně nejsou. Kupují sice západní zboží přes prostředníky, ale s přirážkou. Ano, není to tak, že by sankce měly dopad na to, aby něco nebylo, ale je toho méně a je to dražší. Kuba začínala podobně…
Já samozřejmě nevidím do hlavy jiným lidem co je pro ně použitelné, nicméně lidé volí peněženkou. Tedy nechme mluvit čísla:
Loni se prý nově zaregistrovalo cca 220 tisíc aut. Elektromobilů bylo necelých 7 tisíc. Tedy jinými slovy 7 000 lidí ukázalo nákupem, že je pro ně výhodnější elektormobil. 213 000 lidí ukázalo, že je pro ně výhodnější cokoli jiného. Úplně tam tedy nevidím tu "podstatnou část". Asi je to prozatím spíše jen "část", nebo "částečka" 🙂. Prostě spalovací motor považuje za výhodnější pořád ještě drtivá většina lidí.
U kamionů je to zřejmě ještě markantnější. Nenašel jsem nikde zmínku o tom, že by se loni prodal byť jen jeden elektrický.
Prostě pár let to ještě potrvá...
Já jsem psal, že rozhodují peníze. Ale můj první komentář (na který tu reagujeme) byl reakcí na to, že elektromobil je technicky nepoužitelný. A to prostě není pravda. Pro podstatnou část obyvatel je technicky lepší než spalovák.
No a co autobusy a kamionová doprava? Toto vám z toho jaksi "omylem" vypadlo.
Pro vaši informaci, kamion najezdí typicky 10 tkm měsíčně. V případě, že bychom elektromobilitu začali brát opravdu vážně, v první fázi budeme muset postavit ohromné nabíjecí plochy pro kamiony podél dálnic. Nabíjení bude zřejmě během noční přestávky, taková nabíjecí centra ale budou muset mít výkony v řádu MW. Bude potřeba postavit zcela nové části přenosové soustavy a zřejmě i zcela nové elektrárny.
No jasně, ale to je otázka let. V osobní dopravě, kterou řeší i článek nad touto diskusí, je ale EV pro podstatnou část lidí použitelná možnost. Ano, cena je stále problém, ale funkčně jsou ta auta už docela v pohodě.
Aby odběratel zaměstnavatele ušetřil. Ty peníze za vyšší cenu mu zaměstnavatel někde dohnat. Jedině že by kupoval el. Dacii.
Tesla Y vyjde plátce DPH na nějakých 630tis. To v porovnání s dobře vybavenou Octavií vychází velmi dobře. Nějaké elektriky už ve firmě máme a tak máme i srovnání nákladů, kde jsou EV také výhodnější.
Další nesmyslná propagace těžkých předražených krámů. Ale fyziku neoblbneš. Energetický tok pistole naftového stojanu je skoro 7 MW, při zohlednění účinnosti naftového motoru jsou to 3 MW, to znamená 10x vyšší příkon než nejvýkonnější nabíječky. A navíc 300 kW nabíječka to je menší továrna, kterou jen tak nepřipojíš. Takže 40 kW nabíječka je naprostý výsměch.
Pokud najedeš cca 30tis ta rok (jako asi 70% řidičů u nás), tak k nabíjecí stanici pojedeš tak 10x ročně. Zbytek budeš tankovat u baráku (i u paneláků už rostou nabíječky 2 na každé lampě) nebo v práci. Takže nějaký průtok pistolí je ti pak úplně jedno.
cituji článek
"V reálných podmínkách tak EV9 dokážete nabít v efektivním spektru 10-80 % za cca půlhodinku (a to se bavíme o baterii s majestátní kapacitou bezmála 100 kWh), což je tak akorát na to, aby si celá rodina na cestách stihla vyprázdnit své měchýře a naplnit bříška. Po návratu k autu pak máte nabito dost energie na další tři hodiny jízdy. A to už docela jde, ne?"
Ne, to nejde, tankování za půlhodiny v případě, že potřebuju natankovat, je prostě nepoužitelné. Kde je psáno, že potřebuju natankovat po třech hodinách jízdy a že nutně musím na záchod, na oběd a na kafe, vyvenčit psa a zahrát si s dětmi únikovku? Parametry jsou takové jaké jsou, ve světle pokroku snad dobré, v praxi k ničemu. Ale to je můj osobní, zkreslený a zaujatý pohled. Jistě se mohu mýlit.
My děti nemáme a stavíme každých 300km na 20-30minut. Jasně, není to auto pro vás, ale mě by to nijak neomezovalo. A když si vezmu, že více jak 400km jedu na jeden zátah tak 10x ročně, není o čem. Už řeším se zaměstnavatelem, aby moje další auto nebyla nafta, ale EV. Tankovat to budu z 95% doma a nabíjecí stanice budu řešit tak max 10x v roce.
pět metrů dlouhá a dva metry široká stodola vážící dva a půl tuny
tady bych viděla průser elektromobilů. ta filosofie je celá špatně. jediné, kde by to teoreticky mohlo dávat smysl, je nějaké malé vozítko typu smart, které si koupí panička na odvoz dítěte do školky nebo pojíždění po městě.
stodoly, které spotřebují hromadu energie jen na uvedení těch tří tun do pohybu, to fakt není ono.
Klasické combi, např Toyota Avensis, dvoulitr, nafta (bez hybridu) měla taky dvě tuny. Neumělo to (vcelku logicky) rekuperaci, nižší efektivita spalováku… výsledná spotřeba energie je podobná. A co teprv kdybychom to porovnávali třeba s autem podobné velikosti, Hyundai Santa Fe v naftě… tam už by ta energetická náročnost byla na straně EVčka.
No, ano i ne. Nemůžete do firmy nepříjmout člověka na základě jeho víry, rasy apod. Nemůžete říct, že třeba nebudete obsluhovat lidi z nějaké minority apod. Tomu se říká diskriminace... Ale pokud se to nehodí, tak je to samozřejmě dobře, že se diskriminují nepohodlní lidé. Zkrátka opět dvojí metr.
Tady nejde o zaměstnance, ale o podnikající osoby. Jde o vztah mezi dvěma podnikajících subjekty. Naše firma si také vybírá, kde si koupí reklamu a zásadně to dělá s apolitickými subjekty.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
A už jste obvolal všechna nemakačenka? Tam je zakopaný pes.
5 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Není. Nezaměstnanost je skoro nulová.