Řekl bych, že covid ukázal nepřipravenost našeho systému. Určitě není ideální, když prvňáček má sedět doma u počítače. Ale měli by se postupně vést k autonomii. Ne všichni to zvládnou, ne vždy je to vhodné, samozřejmě. Ale školství se mění, jsou tady domškoláci. Takže ta klasická kolektivní škola, v mnoha případech nutná není. Já vím, že se všechno nějak posouvá, ale pořád je to ze své podstaty ta kolektivní škola, která funguje dost podobně jako před 40 lety... To má svoje nevýhody, svoje limity.
Ano - Covid ukázal nepřipravenost systému, ale také posunul české školství do 21. století. První stupeň jsem ve svém příspěvku vůbec na mysli neměl. Třeba první pololetí první třídy je jen o tom, aby se děcka naučila 20 minut v kuse dávat pozor a to fakt u monitoru nejde...
Domškoláci jsou fajn, mnohdy ale pak mají problém začlenit se do klasické třídy. Z ekonomického pohledu to určitě výhodné není - vše má své výhody a nevýhody.
Ještě zpět ke kolektivní škole - je to jediný způsob, jak vzdělat masy. Těžko si představit, že by každá rodina platila soukromého učitele, což by samozřejmě byl lepší způsob z pohledu nabytých vědomostí/schopností.
A ještě malá poznámka k frontální výuce - rozhodně vypadá jinak, než pře 40 lety a ta vypadala jinak, než před 100 lety... Také jsem někde četl (a přesná čísla si již nepamatuji), že není tak neefektivní, jak si mnozí lidé myslí - je to spíše taková sázka na jistotu - ostatní metody jsou obvykle efektivnější pouze v případě, že jsou provedeny opravdu dobře a při nesprávném provedení mohou být výrazně méně efektivnější. Zdroj bohužel už nedohledám. Hezký den.
Současný školský systém je sám o sobě zastaralý, neefektivní a značně nákladný. V současné době asi nepotřebujeme platit tisíce učitelů toho klasického typu, kteří neustále po celý život reprodukují svůj výklad, svou přednášku, tak jako gramodeska skupině žáků, přičemž pomalu profesně vyhořívají, což je smutné a velmi nákladné . Frontální výklad se dá nahradit kvalitní videem, které stačí vyrobit jednou a pak používat en bloc v celé republice. Stačí se podívat na Youtube např. na tvorbu pana učitele Valáška. Je to docela prosté, ale kapři si pochopitelně nebudou vypouštět svůj vlastní rybník, půjde to pomalu a ztuha...
Tak zrovna Valášek není nic jiného než čistý frontální výklad 🙂 (a za mě je dost zábavný, protože má takovou tu správnou zmatenost, kterou správný matikář má mít). Dle Vaší teorie stačí žákům dát učebnice (a že jsou dnes fakt pěkné i interaktivní s videi) a říci učte se - lockdown ukázal, že to tak nefunguje a jen relativně malá část žáků je schopna samostudia. Navíc není pravda, že by se školství neměnilo - na školách se se učí jinak než před 10, 20, 30 lety.
Přeji hezký večer...
Já s autorem článku souhlasím.
Vy se zamyslete, co udělal pan Babiš pro stát. Sliboval reformy včetně důchodové a nedělal mimo díry v rozpočtu nic.
Babiše jsem nevolil a volit nikdy nebudu (dle mě by měl sedět), ale před samotným COVIDem spěl k vyrovnanému rozpočtu. A během COVIDu nynější premiér v rozhovorech v jednom souvětí říkal, že 1) Babiš nedává dost na podporu lidem, 2) Zadlužuje stát --- říkat toto v jedné větě je přímmo exkrementní populismus. Když Babiš chtěl dávat výběrově (např jen OSVČ, co odvádějí daně==přiznávají příjem), byl to opět Fiala, že to musí být přidáno všem... A celá rétorika vlády je, že za všechno Babiš... S inflací se chlubili, jak s ní zatočili, tím že pěkně počkali (tj. nedělali nic) -- a kde jak vysoko jsme se v žebříčku inflací v EU dostali? podobně asi jako Babiš s tím "best in covid".
---- nechci, aby vláda padla, a ani učitelé to nechtějí - ale je jejich plné právo upozornit na to, že nesouhlasí s tím, aby provozním zaměstnancům škol snižovali platy a snižoval se počet půlených hodin, protože to opravdu vede ke zhoršení výuky. O platech učitelů stávka nebyla.
Existuje prostý návod, jak najít na čtení knížek víc času. Podle zprávy Global Web Index’s Social Media Trends totiž prožije typický uživatel webu každý den 2 hodiny a 24 minut na sociálních sítích a diskutováním na messengerech.
Věnovat tenhle čas četbě, přečetli bychom prý za rok víc než dvě stovky knih. Zní to sice triviálně, leč dokáže to málokdo z nás. Schválně si to od pondělí na týden zkusme. Vsadím se, že vydrží 5 procent z nás. Závislost, tak se tomu myslím říká.
Jsem pomalý čtenář, ale snad nejsem úplně nějpomalejší, ale představa, že knihu přečtu za méně než 4,5 hodiny nesmyslná. Tedy pokud autor zprávy úvahy nečte deník malého poseroutky a jim podobné dětské knihy - ty se za tento čas přečíst dají...
Pouštěl jsem si to několikrát za sebou a budu bránit Bořila: Situace faul na branaře, jasná karta. Branař řve na ležícího Chytila - logické vyústění. Seběhne se hlouček hráčů, kam přibíhá Wiesner a "klekne" na stále ležícího Chytila. Ze zadu přiběhne Bořil snaží se Wiesnera odtáhnout pryč, což se mu ani pořádně nepodaří, protože velmi aktivně zakročí kapitán sparty a v počátku souboje, než do sebe zaklesnou je on aktivnější, pak se strkají. Pak přibíhá Haraslín, ale očividně nikoli s důvodem je od sebe odtrhnout, ale jen tam "opruzovat" (kdyby tam chtěl pomáhat, tak vleze mezi ně), takže na Bořila jdou 2 na 1. Když ho tedy Bořil odstrčí, tak Haraslín teatrálně padá. Záměrné šlápnutí nesmysl: byl vyedený z rovnováhy, jak ho drželi 2 protihráči a celé škobrtnutí (které na RUIKu popsali jako úmysl u došlápnutí), bylo jen snaha udržet stabilitu.
Na první shlédnutí mi též připadlo, že Bořil byl ten aktivnější, ale vstup Krejčího do souboje byl až v opakovačkách...
Nicméně Bořil, stejně jako Krejčí přestřelili, ale nic z toho se nemuselo stát, kdyby rozhodčí naopak hned na začátku nastolil pořádek - tj. ve 3. minutě dal kartu Kuchtovi za nechtěný faul ramenem na hlavu (věřím, že ho nechtěl trefit, jen rozhodit, jak se bohužel v naší lize dělává). Prostě si někdo usmyslel, že když se derby pustí z otěží, tak se začne hrát fotbal - opak je pravdou...
Kradení vlajek, házení pyra do lidí, ničení záchodů => demence (neomluvitelná, narozdíl od těch hráčů)
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Tak samozřejmě s tím se dá souhlasit. I bych souhlasil s těmi novináři, ale na druhou stranu...kdysi nedávno bylo zvykem, že vedení účtu se platilo, že se platilo za odchozí i příchozí platbu a díky medializaci ankety o nejhorší bankovní poplatek a srovnávání s jinými státy, kde takové poplatky neexistují se to dostalo do povědomí a objevili se banky, kde to šlo "jinak" a lidi měli možnost volby. Dnes již takové poplatky nejsou. A pokud toto "poštvávání" zavede povinnost přijímat obojí platby, tak logicky bude i tlak na zlevnění těch plateb (ano i Visa musela před pár lety zrušít svá 3% poplatek..) a všichni budou spokojení a svět bude růžovější a věřte tomu, že i ty terminály budou u některých bank zdarma...takže dost možná tento humbuk toto léto je ku prospěchu věci.
A já jen za sebe říkám, že bych raději na vodě rád platil kartou a kromě automatů na kafe jsem jinou možnost neměl - je to alespoň jeden způsob, jak to dát vědět. Dál už mě napadá jen hodnocení na stránkách typu tripadvisor, neob psaní prosebných mailu provozovatelům kempů a zástávek, kde jsem utrácel (ale to fakt dělat nebudu).
Tento komentář byl smazán uživatelem.
V lecčem se dá diskutovat, ale tvrdit, že nevadí, že někdo něco ukradne, protože pak si za ukradené peníze něco koupí a stát dostane alespoň část ukradeného zpět je fakt zcela mimo. Navíc "zloděj" má konkurenční výhodu oproti poctivému obchodníkovi.
Před týdnem jsem jel Vltavu - za celé 3 dny jsem narazil na 1 ceduli, která lákala návštěvníky na platby kartou. Všude kde jsem byl (kempy, vodácká stanoviště) nebyla možnost platit kartou a účtenku dávala cca třetina obchodníků - a nemluvím tady o pár stokorunách - zastávka 5-členné rodiny na oběd v turistické oblasti se pod 1000kč nevejde.
Rád bych platil kartou, protože vozit na vodě větší hotovost se mi nechce, ale pokud chci jet na vodu, tak na výběr nemám.
Ne vždy "svobodná ruka trhu" funguje, mnohdy je pokroucená regulacemi, ale na druhou stranu bez regulací to jde celé do kopru - protože namísto dokonalé konkurence vše spěje naopak ke vzniku mezinárodních korporátů (kde se již o konkurenci a volbě nedá mluvit). Debata by tedy neměla být o tom, zda regulace ano/ne, ale jaké.
Hezký den.
U škol naprosto normální jev a mohdy to jinak ani nejde (školy nejsou proslaveny velkými parkovišti v okolí...), jezdit okolo školy rychlostí 50 je známkou toho být psychopat. Navíc v textu bylo řečeno, že auto je zaparkované, ale ono tam jen zastavilo (čili ani né stání, z citovaného paragrafu). Pokud je škola na frekventované silnici, tak tam má být 20 km/h a před a za úsekem učiné retardéry.
Toť můj názor.
PS: Mám štěstí a děti do školy vodím pěšky
PS2: když zastavím, tak se podívám do zrcátka a řeknu, kdy mohou opustit auto (před domem mám parkovací místa vedle zdi a nikdo odsud jinak než do silnice nevyleze...
To je názorná ukázka nepochopení počítání s procenty.
a dle výsledku v anketě to tak bohužel má většina republiky (oprava, většina lidí čtoucí tento článek a ochotní hlasovat)
Za mě jednoznačně položená úloha a správný výsledek na tuto úlohu je 25%. Výsledek 20% je také správný, ale pro jinou otázku.
Ukol pro pana Krivcika: uprvatve diskutované zadání úlohy tak, aby správný výsledek byl 20%.
Hezký den všem :-)
To ano 🙂
Nicméně v Praze Vám všude staví bytové domy. V plánu obvykle bývá ZŠ, ale ta obvykle vznikne se spožděním a střední defacto nevznikají, ale počet dětí, které se na tyto školy hlásí přibývá a najednou všichni píšou a snaží se zjistit, kdo za to může - a ano, můžou za to Ti, co to naše hlavní město bobtnají...ne ZŠ špatně připravující žáky, ne rodiče nevěnující se dětem, ne mobily...
Vemte pole okolo Brna, či jiného velkého města. Prodejte (levně) pozemky jednotlivcům pod podmínkou, že se tam nastěhují. Firmě, která tam přesune svoje podnikání dejte 10 let bez daní... a hlavně tam správně naplánujte školy, lékařská centra, divadla, silnice a MHD ... a máme tu utopii 😄
Děti u zkoušek uspěly (minimálně stejně velký počet jako loni) - není to test, kde by top děti měly mít 100% bodů - a pro všechny to bylo stejné. Je-li to letos těžší, pak je to těžší pro všechny. Problém je, když se Vám na 60 míst ve škole hlásí 500 dětí a to je problém především Prahy. Pak je jasné, že na takovou školu se dostanete pouze s velmi vysokým percentilem, který by Vám jinde zajištoval přední příčky u přijímaček. V Praze je výhodné žít a proto tam lidi chtějí žít a samozřejmě velké množství ambiciózních lidí (nejen z Prahy, ale z dojezdového okolí), kteří děti posílají na gymnázia. Praha je zacpaná, bydlení drahé, takže stavět školy pro více dětí je zbytečné - lepší řešení je zajistit, aby v dalších městech bylo výhodné žít natolik, aby se Praha (a její satelity) už nerozrůstala a vyrostla nám tu další velká města.
Pak se problém škol, drahého bydlení, zacpanosti vyřeší sám.
Dejme tedy Prahu turistům a vybudujme lepší a čistčí města.
Co je prosím vás "vyvolat flame"
Znám slova flám a fáma. Vyberte si.
Osobně bych líného zaměstnance nechtěla. Ten je drahý i zadarmo.
Článek mimo jiné ukazuje na rozdílnou pracovní produktivitu OSVČ pracujícího aby se uživil a zaměstnance pracujícího pro někoho. A že se pilný a schopný člověk lépe prosadí na trhu práce je fakt. Co se vám na tom nelíbí?
1) Vyvolat flame znamená vyvolat hádku (anglicky flame = plamen). Flám, ani fáma se do tohoto kontextu nehodí.
2) Můj komentář byl nadsázkou/ironií nad úvahou autora, který článek napsal ve stylu OSVČ = schopný vs zaměstnanec = neschopný a líný - a to se mi prostě nelíbilo. Potkávám naprosto běžně schopné a pracovité zaměstnance (kteří nejdou domů, dokud nemají splněno) a naopak jsem potkal nemálo flinků OSVČ, kteří práci odfláknou, aby ji měli rychle, nebo se naopak poflakují, aby jim práce na 2 hodiny vystačila na celý den.
Ten článek je tak hnusně zaujatej 🙂 Co byste chtěli - schopného a spolehlivého OSVČ, nebo neschopného a líného zaměstnance? A kdo se mnou nesouhlasí, tak je závistivec. Asi záměr vyvolat flame, aby lidi psali do diskuzí a přitom si zobrazili nějakou tu reklamu...těžko odhadnout jeslti to psal novinář OSVČ, nebo v zaměstnaneckém poměru - asi to druhé (dle kvality) 😄
Ano, máte pravdu, všechna tvrzení jsou nadsazená. "Internet vzniknul kvůli pornu" je záměrná nadsázka.
S tou ilegálností - je to složitější; nepodařilo se to říc správně. Jde tam i o autorská práva. Jinak zpeněžit porno chce skoro každý. To, že nechce, znamená spíš, že ví, že natočil něco, co by prodávat neměl. 70 % smazaného obsahu ale nebude přímo obsahovat znásilnění.
Nadsázka dobrá, jen mi to přišlo, že to je víceméně jako vážnější video, tak mi tam neseděla 🙂. K té ilegálnosti - souhlasím, že to bude asi naprostá většina obsahu. Nicméně v různých komunitách je spousta lidí, kteří i třeba kvůli menší změně (něž je povinná registrace) na nové podmínky nepřistoupí i přesto, že nic nelegálního nedělají.
Každopádně pěkné video, bavilo mě a musím říci, že to je 2. video od Vás (Bastardi 4) a obě hodnotím kladně, výše napsaný koment rozhodně není kritika, ale zpětná vazba...
Tvrdit, že internet vznikl kvůli pornu je naprostý nesmysl - stačí si přečíst něco málo o historii počítačových sítí a internetu. Tvrdit, že se internet rozvíjí především kvůli pornu je také dosti odvážné (nebo spíše bulvární) tvrzení - předpokládám (nemám k tomu data a ani je hledat nechci), že "průměrný" člověk určitě věnuje pornu v porovnání s ostatním obsahem výrazně méně (a to i po stránce velikosti dat). Jinak video se mi líbí a je tam spousta zajímavých informací.
PS: Tvrdit, že po zavedení nutné registrace pro nahrání videí je rozdíl mezi "předtím" a "potom" všechno videa s nelegálním základem je též hodně manipulativní.
Hezký den
A co to zastavení před kopem? Co si o tomhle mysli pravidla. Za mě se nesmělo ani zpomalit.
V pravidlech je, že hráč nesmí při kopu použít fintu, ale při rozběhu ano. Nejsem žádný pravidlový expert, ani rozhodčí, ale chápu to tak, že zpomalilt může, zastavit by neměl a fintu při kopu si představím, že nesmí třeba naprázdno kopnout a pak podruhé dle toho kam skočil branař...
Také jsem se tam dočetl, že když hráč rozehraje penaltu dozadu, tak se místo toho kope nepřímý kop - očividně pravidla jsou složitá, protože se to různě snaží hráči "ohýbat" (rozehrát pomalu dopředu, aby gól dal nabíhající hrač zpoza vápna je tedy asi legální)
Nevím co na té ruce viděli sporného. A opakování PK? To předčasné vbíhání hráčů do vápna se děje téměř při každé penaltě, záleží na "ochotě" rozhodčího, nechat penaltu opakovat, každopádně si to rozhodnutí obhájí. Spíš mne zaráží že dvě evidentní situace rozhodčí řešil až na pokyn VAR, přitom je měl přímo před sebou.
Dle pravidel je to takto:
A) hráč kopající penatlu dá gól: pokud tam vběhne bránící hráč, tak gól platí, nicméně pokud tam naběhne útočící hráč, tak se penalta opakuje
B) hráč kopající penatlu nedá gól: pokud tam vběhne kdokoli (utočící, či bránící hráč), tak se penalta opakuje
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Steaua je sakra jiný level než ti Belgičani ty nemehlo.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Helemese novej Vacíno 🙂 Samozřejmě, že FCSB je nižší level než Union a tudíž by přes něj měl Union hladce přejít - nicméně fotbal dokazuje, že to poměrně často končí jinak, než je předpoklad a proto se na něj nedá sázet... na druhou stranu díky tomu je krásný na koukání, protože kdo by se chtěl koukat na něco, co ví, jak dopadne.