Nějak mi ty procenta v článku nesedí. Cituji:
"
V extrémních případech, které postihly asi 1 % dotčených vozidel (360 z celkových 36 000)
"
Mě to vychází na 0,1%, tak nevím kde pak asi bude chyba. Ideálně by to chtělo dát odkaz na původní článek z kterého je to přeložené.
EDIT: Neumím počítat, v článku je to správně
Po pravdě ta mě vůbec netrápí. Nová vozidla jsem kupoval zpravidla na 5 let. Ročně najezdím cca 90tis km. Po 5 letech zůstatkové hodnoty vozidel včetně spalovacích byly opravdu jen symbolické. Vozidel jsem je začal zbavovat, jelikož náklady na servis již byly vysoké.
Elektrické vozy nejsou složité stroje a neměli by být tak náchylné na servis a údržbu. Pakliže vozidlo i po tomto nájezdu bude dobře sloužit ( s degradací baterie počítám) vymyslím mu jiné trasy a může sloužit i nadále.
Můj akční rádius je cca 200-300km. Vozidlo které kupuji Renault 5 má WLTP dojezd 410km což je mnohem více nežli potřebuji.
Takže v tom problém nevidím.
Pokud by se vozidlo po této době neoplatilo vozidlo servisovat, nechám baterii z vozidla vymontovat a předělat na stacionární úložiště, které by nadále pomáhalo s vykrytím špiček ( jsem na spotovém trhu s energií) 52Kwh baterie je už slušné úložiště.
Zbytek vozidla bych prodal na náhradní díly nebo nechal ekologicky zlikvidovat. Každopádně baterie bych se nezbavoval. Takto Vás nemusí trápit zůstatková hodnota vozidla jelikož takto se to oplatí více vyřešit.
V ČR jsou firmy, které tyto přestavby dělají již dnes
Díky za odpověď, při Vašem nájezdu, chápu, že to pak můžete "hodit do šmelcu", já najezdím tak 25000/rok a tam je zůstatková hodnota zásadní.
Též v pátek podepisuji závaznou objednávku na EV.
Celkové náklady na vlastnictví vozu (TCO) vychází nejlépe.
Pokud někdo má domácí či firemní nabíječku EV vychází v celkových nákladech skvěle.
K tomu spotové ceny a FVE a máte dokonalý systém levného ježdění.
A co zůstatková hodnota auta? To je to co mě odrazuje nejvíce a dost narušuje právě TCO. Teda pokud se bavíme o dospělém autě na normální ježdění.
problém je mapy.cz jsou jediní kteří mají naprosto špičkovou mapu se všemi turistickými stezkami, vyhlídkami, restauracemi a desítky dalších bodů zájmu. To Google nenahradí ani omylem, když v jejich mapách je velký kulový.
Já využívám mapy.cz jen na turistiku v ČR jo a taky na Kypru byli lepší než google maps. Jinde vždy google maps.
To neni uplne pravda. Pro automobilky je snažší vyrobit auto v plné palbě a funkce zablokovat. A nechat si platit průběžně. Tohle už se stalo u softwarů a čekáto i telefony. Prodej je pro ně na nic, pronájem je lepší. Filmy na DVD si taky uz nikdo nekupuje, platí si knihovny. Neříkám že se mi to líbí ale chápu je.
Jak říkají ostatní tohle platí pro cloudové služby jako je online navigace, adnroid auto/apple car play. Ale buď auto má v sedadle vyhřívací dečku a nebo nemá. Stejně tak kamery, pokud tam jsou tak tam jsou, pokud ne tak můžete aktualizovat jak chcete, ale kamera se neobjeví. A to je ta prasárna, když v tom autě ta technika je, jen bez zaplacení se neobjeví menu co by jí spouštělo ...
Dnes jsou bezpecnostni prvky zcela jinde..napriklad zastaveni pred prekazdou.. nouzove zastaveni vozu pri nereakci ridice a hlidani v pruzich.A to jsem mrknul jen na yarise ..15 let stara ovce s vybouchanyma tlumicema a silenblokama rezae nosniky ..s eco zatezi z vyfuku je fakt pecka
S tímhle nesouhlasím, hlídání jízdy v pruzích většina lidí vypíná, funguje to prostě blbě. Brždění před překážkou funguje jen v nízkých rychlostech a když si vezmu kolik to má falešných poplachů ... Eco zátěž z výfuku versus eco zátěž s výrobou novýho auta? To se nedá srovnávat. To, že někdo nemění tlumiče je sice možné, ale jakou to má příčinnou souvislost s počtem nehod? A když to vezmu opačně, jak staré auto je ještě dle Vás v pořádku? Mám auto z roku 2019, už bych se ho měl zbavit nebo ještě dobrý?
Hlavně je potřeba si říct, že 15 let starý auto je dvojková Octavia, moderní auto, airbagy, základní bezpečnostní prvky jako elektronická stabilizace podvozku. To auto je prostě funkční. Nebavíme se o Favoritu. A je kvalitní, proč by ho měli lidi měnit. Průměrné stáří aut roste i jinde ve světě. Prostě ty auta víc vydrží a to, že nemají vestavěnou navigaci není důvod na výměnu auta.
Po přečtení článku mám chuť začít chlastat, očividně by mi bylo líp 🙂
Já teda suchý únor nezaznamenal, ale myslím, že letos jsem ještě nepil. Rád si s kamarády pivo nebo drink dám, ale mě třeba odnaučilo stěhování a zbrojní průkaz. Bydmím v díře po granátu, takže všude jezdím autem a nosím zbraň, to se s pitím jaksi neslučuje ne jen z pohledu zákonů a tak je vymalováno.
A jako bonus, když se někdo zeptá zda si nedám, tak odpověď, že jsem autem většinou stačí, u těch neodbytnějších se zmíním i o zbrani 🙂
To je ale xenofob a islamofob! 😄
Jak ti obhajci lidskych prav vzdy skonci s tou svou naivni obhajobou presne v momentu, kdyz se jich to primo dotyka, ze?
Typický pokrytec. Jako otec ho chápu a to jak s vlivem islámu tak stěhováním někam kam je to 5 hodin letadlem a 3 autem k tomu. Typický levičák, dokud nařizuje ostatním tak je to v pohodě.
Řekl bych, že tady Land Rover udělal dost velkou chybu. 100 % off-road se na trhu uživí spíš, než další velké SUV.
Když se podíváte na prodeje nového Defenderu tak rozhodně chybu neudělali. I u nás v CZ jich potkávám hodně. Za to rámových off vozidel potkávám minimum, když nebudu počítat ty svoje dvě.
V článku je chybně napsáno, že prodloužené provedení Porsche Panamera se v Evropě nenabízí. V českém konfigurátoru je normálně k dispozici pod názvem Executive. Cituji:
"Modely Panamera Executive kombinují sportovní jízdní vlastnosti a komfort na zadních sedadlech. Karoserie vozu byla prodloužena o 15 cm"
Teď je ještě otázka zda se v číně neprodává Panamera s ještě delším rozvorem. Každopádně tohle by mohl autor článku dopracovat, protože na první přečtení to co píše není pravda.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Podle me mu moc neslo ani rizeni. To ke konci ani nezvedal,ani nerovnal.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
šel pod šíleným úhlem, divím, se, že někdo vůbec přežil 🙁