No to se dalo čekat. Jenom blázen by propagoval tak nákladný provoz a pořizovací cenu. Východiskem z nouze jsou vodíkové motory, nebo jiná verze pohonu, která díky majitelům ropných polí leží v trezoru. Vždycky jde jenom o prachy. Ty slinty o ekologii, to je takové líbivé pozlátko.
Teď jste mne s tím nákladným provozem docela pobavil. Mám 8let starý R ZOE. Nabíjím ze sítě kde mám kWh za 6 Kč. V létě jezdím za 13kWh na 100km v zimně za 18-20 kWh na 100km. V létě tedy jezdím za 0,78 Kč/km a v zimně za 1,2 Kč/km. Chtěl bych vidět spalovák který se tomu alespoň přiblíží. O úplně jiném svezení nemá ani cenu mluvit, ale každý ať si jezdí v čem chce. Jen mi trochu vadí oborníci na elektromobilitu kteří elektromobil nikdy neřídili ale přesně vědí, že netopí, neklimatizuje a podobně.
Se tu za pár hodin sešla zase spousta erudovaných odborníků. 😃 Model 3 Performance bezesporu po stránce parametrů je extrémně zajímavá nabídka.
Tak výkonné auto za podobné peníze (EV/spalovák) moc koupit nejde.
Porovnejme si cenu a parametry srovnatelné Škody Octavia RS. Výrazně pomalejší za stejné peníze.
BMW M3 stojí víc a je pomalejší.
A pak je tu samozřejmě otázka provozních nákladů. Zrychlení z 0-100 na úrovni supersportů, ale náklady na 1 km jak u jedničkové Octavie 1.9 TDI. 🙂
No pokud budu jenom porovnávat cenu/výkon(zrychlení) tak je mnohem zajímavější nabídka Volvo EX30
Michail Vasiljevič Lomonosov vyslovil r. 1748 zákon zachování energie. Pro názornost jednoduchá laická představa. Při přechodu na elektromobilitu bude třeba veškerou energii pohoných hmot automobilů, stav strojů a pod nahradit elektřinou. Nevím, jaká je roční spotřeba barelů ropy, jaká je její celková energie? Na to sou známý tabulky. Tu budou muset nahradit elektrárny s náležitým okamžitým výkonem! To bude klást nároky na patřičný dimenzování rozvodné sítě. Čerpací stanice nahradit nabíjecíma, schopnýma v reálným čase odbavit patřičnej počet aut. Doma ze zásuvky, jak mobil to asi nepude. Podobný rozvahy sem nikde neviděl.
A z čeho získáme tu elektřinu, ze slunečníků, větrníků, uhlí, plynu, atomky, proti které někteří brojí, nebo z té nepotřebné ropy? Kam s ňou? V chemii se asi nezpotřebuje? Konec ropnýho průmyslu?
Tož to je oříšek do r. 2040, kdy má být tuším úplnej přechod na elektromobilitu. Automobilky ty si s tím poradí, pro ně to bude job, nevím, jak výroba baterií, to bude taky problem. Největší problém vidím ve výrobě a hlavně distribuci "ekologické"elektřiny
Elektromobil vlastním jako druhé auto v rodině, najezdím s ním odhadem víc jak 95% všech jízd v domácnosti a jinak než doma ze zásuvky 230V ho nenabíjím.
Zase tendenčně napsaný nadpis, když si článek přečtete tak zjistíte, že skutečným důvodem "kolapsu" sítě nejsou ani elektroauta ani TČ ale skutečnost, že město a nároky na spotřebu se rozvíjejí rychleji než infrastruktura.
Samozřejmě kdyby lidé topili uhlím a jezdili v autech na naftu a benzín tak by se určitě ještě spousta domácností mohla připojit. Úplně největší rezervu by ale rozvodná síť měla, kdyby lidé svítili svíčkami, prali v potoce, netopili a chodili pěšky.
Pokud se za kolaps sítě považuje skutečnost, že se v daném místě nedají navyšovat stávající a připojovat nové odběry tak takových u nás najdete poměrně hodně a vždy to souvisí se stavem sítě (elektromobilů je u nás jako šafránu).
Mrkněte na ceny aut z evropské produkce. A garantuji vám, že technologie u Číňana jsou o parník dál. Navíc oni už vyrábějí méně luxusní el. auta s cenou nižší než česká modla Oktávka. No a u nich stojí 1 kWh 15 haléřů! Takže určitě nikomu nemusí nařizovat, že nové auto bude elektrickě. No a NIO baterky pronajímá, takže určitě neřešíte výměnu.
Nevím jak jste přišel na ten údaj o životnosti baterie. Určitě máte zkušenosti s několika elektromobily.
Já má ZOE z roku 2016. Letos v létě mi skončí osmiletá záruka na baterii a kapacita baterie je na 96% nové baterky, takže se ji rozhodně nechystám měnit.
Citace: "Nemůžeme ale předpokládat, že lidi tady na Václavském náměstí dokáže přesvědčit o svých krocích. Už jsou dotlačeni – ať už z vlastní vůle nebo z aktivit organizátorů – do pozice, ze které sami neodejdou.“
Tak to je síla - podle Seznamu jsou demonstrující v pozici do které se dostali z vlastní vůle.
Stejný blábol jako několikrát zdůrazňovaný "poloplný" Václavák nebo nižší desítky tisíc demonstrujících. Stačí se podívat na fotky. Takhle vypadá správná propaganda.
Nevím proč by se paní Shillerová měla stydět v jakém stavu předala státní kasu.
Možná by nebylo od věci vzpomenout si kam peníze ze státního rozpočtu v době covidu tekly. Kdo hned od prvních dnů nejvíce skučel, že jeho voliči, pro které je stát v "normální době" úhlavní nepřítel č. 1, jsou prakticky žebráci bez příjmů, kteří nutně potřebují finanční podporu.
Babiše jsem nikdy nevolil a asi ani nebudu, ale velice dobře si pamatuji kdo napadal prakticky jakákoliv vládní opatření u všech možných i nemožných soudů a živě si dokáži představit jak bychom dopadli kdyby byl premiérem třeba Míra Kalousek nebo moudrý pan Fiala. Těm a jím podobným šlo v době covidu především o to, aby co nejvíce poškodili vládu a ani v nejmenším jim nezáleželo na občanech. Přesně podle hesla čím hůře tím lépe.
Takže hloupé řeči o obětování tisícovek občanů podložené "přesnými" matematickými výpočty nepovažuji za nic jiného než předvolební propagandu.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Pokud je to pravda, tak si bude dobře rozumět s panem prezidentem :-)
2 odpovědi