Držíme palce, stát nekomunikuje a tlačí vše na sílu. Takhle se strategické investice určitě neprosazují.
S VRT je to podobné, ekonomické analýzy vylhané, oponentské posudky tajné, rozpočet minimálně 1,25 bilionu v časové ceně a dotace z EU max 30%.
A kdo to zaplatí? - my všichni z daní, protože železniční doprava je silně prodělečná.
Projekt za 1 250 mld Kč v časové ceně a Havlíček dokonce mluví o 2 000 miliardách ( to je jeden celý státní rozpočet). Peníze na to nemají, ale vesele utrácejí za všelijaké projekty. Max dotace z EU číní 30%. Stát se tak bude muset zadlužit 1 bilion Kč (peníze ze státního rozpočtu, PPP projekty, zelené dluhopisy). Jen úrok z těch dluhů bude ročně tak 30 mld. Již teď je železní doprava ročně dotována 80 mld Kč.
Přitom jejich modely a předpoklady jsou ze říše snů. Jen neustále lžou a jednat nechtějí, vše tlačí z pozice síly, jako za komunistů.
Časový rozpočet na vysokorychlostní tratě je 1 250 miliard a Havlíček to odhaduje dokonce na 2 000 miliaard. PPP projekty jsou jen odložené dluhy, protože vlaková doprava je silně ztrátová. Ročně je dotována cca 80 miliardami Kč (rok 2022).
EU na to přispěje max 30% uznatelných investičních výdajů. Stát se díky VRT zadluží minimálně o daší bilion. Ale politikům je to jedno.
Ano, je za to placený, a proto to propaguje. Nechci úplně napsat že lže, tak napíšu že nemluví pravdu. Časová cena pouze VRT podle ARI ( Asociace pro rozvoj infrastruktury) je více než 1250 mld Kč. K tomu musíme ročně připočítat cca 50 - 60 mld na investice a opravy do stávající železniční infrastruktury. Pokud to rozložíme na 30 let je to tedy cca v průměru necelých100 mld. ročně a celkem tedy cca 3 000 mld. Kč. To jsou reálná čísla a každému je bez problémů vysvětlím.
A jaký je zábor půdy v reálu. U nás před vesnicí minimálně 60 m (včetně protihlukových valů) a další desítky metrů na kompenzační opatření. Mám na to celou mapu od Správy železnic, jestli to někdo chce vidět.
Problémem je, že si náš stát už teď ročné na infrastrukturu půjčuje více než 20 mld od EIB, a to se ještě ani nekoplo.
Jen pro doplnění - v roce 2022 byla železniční doprava dotována 79 mld. Kč. Až postaví VRT, tak to bude ročně 100mld. cca 5% státního rozpočtu.
Je potřeba se ptát, opravdu se zadlužíme asi 1000 mld Kč, abychom v každém roce vytvořili ztrátu?
A navíc železnice přepraví pouze asi 6% všech cestujících.
Rozpočet projektu minimálně 1 bilion Kč, podklady plné vymyšlených čísel, SŽ jedná jen z pozice síly, bodejť by se lidé kolem trasy nebouřili. Ještě se ani nezačalo a už je zničený plynovod, to přesně svědčí o tom, jak je celý projekt připravený. 9. aktualizaci Zásad územního rozvoje Středočeského kraje řeší skoro 2 roky. Proč?, když je ten projekt tak důležitý.
Nebo jsou Ti úředníci tak neschopní?
Osobní železniční doprava je ročně dotována cca 60 mld Kč.
Výstavba VRT má stát (základní 3 větve) 1 200 mld Kč a i provoz se bude muset dotovat, jinak budou jízdenky tak drahé, že tím nikdo nebude jezdit. Je potřeba si nalít čístého vína, peníze na výstavbu VRT prostě nemáme a EU nám přispěje v řádu jednotek %, to je fakt.
Pokud to chce někdo stavět, měl by to lidem říct a za mně, ať si to zaplatí, ten kdo tím bude jezdit. Nevím proč bychom měli všechno dotovat!!
Správa železnic si podklady pro studie proveditelnosti prostě vylhala, jen aby ji vyšla ekonomická anylýza, to je také fakt. Vše lze doložit, jen to nikdo nechce slyšet.
Jde o princip, chovají se jak ho.ada a za naše peníze nám budou znárodňovat majetek. Jdou na ruku jen velkým a často nadnárodním firmám, prý abychom se měli lépe. Zvýšili hlukové limity, z ČR udělají křižovatku Europy a vše zabetonují.
Děkuji nechci
Vše prošlo formou přílepků, proč asi??
Zadluží nás na desítky let a my a naši potomci to budeme muset ve formě daní zaplatit. Jak dlouho si tohle ještě necháme líbit??
Obdivuji její sebedůveru, jak si myslí, že všechno dělají dobře. Ale myslím, že to pramení z toho, že opravdu nemá žádné životní zkušenosti.
Bohužel za peníze nás daňových poplatníků nám jen zvyšují daně a těm, co na celé situaci nehorázně vydělávají (banky, energetické společnosti, obchodní řetězce) jen posluhují.
Jak dlouho si tohle ještě necháme líbit?
Zvýší mýto, aby byla železnice konkurenceschopnější, to je Kupkova mantra.
Jako ve Švýcarsku - myslím, že zvýšilili daně na pohonně hmoty, aby z toho mohli financovat železnice.
Ano, zdraží to veškeré zboží a podpoří inflaci, čímž dojde ke znehodnocení našich přijmů. Z peněz co vyberou navíc budou financovat vysokorychlostní železnice, které jsou tvrdě prodělečné a EU nám dle plánů ARI (asociace pro rozvoj infrastruktury) přispěje celá 4 %.
Jiný důvod nevidím.
Letos dluh na dopravní infrastrukturu 26 mld, příští rok zase 26 mlld - úvěr od EIB při úroku 4,5 % jak říká Havlíček, tzn. jen na úroku budem platit přes 2 mld ročně. A to je přesně to, o co Kupka okradl kraje na opravu silnic.
Jeďte se podívat na venkov jak vypadají silnice 2. a 3. třídy.
2 mld na silnice nejsou, ale na plánování VRT půjdou jednoky mld Kč. Studie, plány propagace to se vyplatí.
Takže ekonomická realita české železnice, z 9500 km tratí je pouze cca 2 000 km dvou a vícekolejných a pouze cca 33 % je elektrifikováno. Pokud chceme zvýšit kapacitu přepravy na železnici, je potřeba s tím něco udělat!!!
Správa železnic dostává ročně na na investice, údžbu a opravy ročně cca 60 mld Kč, z čehož cca 15 mld jde z EU. Tržby za použití dopravní cesty jsou ale pouze 3 - 4 mld. Kč. Navíc je osobní žel. doprava ročně dodována cca 16 mld Kč (4,5 mld stát, 11,5 mld kraje.
Pokud tedy jde do železnice ročně cca 76 mld, je to nejvíce dotované odvětví v ČR, kam se na to hrabou zemědělci. A pokud tu někdo tvrdí, že rozvoj železnice zvýší ekonomickou výkonnost naší země, tak bych rád viděl odkaz, nebo model z jakého se vychází a samozřejmě částku - takže pánové čekám.
A že VRT umožní dojíždění např z Brna do Prahy? Tak počítejte se mnou.
Jízdenka dnes stojí cca 2 Kč na 1 km. To znamená cesta tam a zpět 400 km krát 2 Kč je denní jízdné 800 Kč. Krát 20 dní je to 16 000Kč. nepočítám cenu MHD v Praze.
K tomu musím přičíst čas na cestě denně minimálně 2 hodiny ( opět nepočítám čas strávený v MHD v Praze). Hodnota času v roce 2020 ze Studiií proveditelnosti cca 300 Kč / hod, to je 600 Kč denně, krát 20 dní znamená 12 000 Kč
Celkem tedy cestovné plus čas strávený na cestě 28 000Kč měsíčně. O tolik musím mít vyšší výplatu v Praze než v Brně, aby se mi to vyplatilo.
A to že budeme Ostrov v srdci Evropy???
Němci napojení na Drážďany 200 km/ha, napojení na Polsko přes Ostravu max 250 km/hod, Vídeň napojení 200 km/hod, Bratislava 160 km/hod. Ale my stavíme na 350 km/hod.
Takže před několika dny Kupka 5 bilionů do dopravní infrastruktury (cca do roku 2050) z toho polovina asi na dluh. Ted 1,75 bilionu na jaderné elektrárny. Chtěl ještě bych vědět kolik nás budou sumárně stát výdaje na zbraně do roku 2050. Možná bychom si měli postavit kosmickou stanici, on se ten bilion už ztratí.
Ti pánové tam asi opravdu jedou na kokainu jako Vaňková, jinak by tohle vůbec nemohli vypustit z úst.
Už by jim měl nějaký ekonom říci, ať si udělají alespoň excelovskou tabulku a tam si ty svoje plánu sepíšou a sečtou a pak se podívají na stav ekonomiky. Stále by mělo platit MÁ DÁTI=DAL.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vy co fandíte VRTu tak počítejte s tím, že se dluh ČR zvýší minimálné o 1 bilion Kč, plus každoroční úroky z dluhů, plus každoroční dotace provozu po VRT. Takže další daně a nebo přesun peněž od důchodců, ze školství nebo ze zdravotnictví. To je bohužel realita.
Vy co s tímto názorem nesouhlasíte, tak napište, jak to tedy budete financovat!!
1 odpověď