1 bilion je cena v současné době ( zdroj Odkaz ), pokud vezmeme v úvahu inflaci a nárust cen i v souvislosti s Green dealem budou to 2 biliony Kč. ( to říká i exministr Havlíček). Na západě je cena jízdného na VRT určitě vyšší než na normální železnici, jen u nás se to bude dotovat.
Dnes článek na zdopravy. cz o modernizaci železničního uzlu Praha v současných cenách 200 mld. Kč, tzn. reálná cena v době dokončeni po roce 2050 cca 500 mld.
Současné dotace do železnice v ČR 80 mld. Kč za rok (včetně dotací krajů a obcí). Není to málo Ivane Pavloviči?? V Čechách se udotujeme k smrti. Ale je potřeba si uvědomit, že jsou to naše peníze, daňových poplatníků a ne politiků. Přitom politici si je rozhazují, jako by jim patřili. Já jsem zásadně proti.
Kod chce vědet z jakých čísel čepám, zašlete e-mail adresu, rád zašlu odkazy, že si nevymýšlím.
A kdo to zaplatí?
Původní rozpočet z let 2019 - 2020 udával cenu 640 mld, pak 800 mld, dnešní cena je již 1000 mld (1 bilion)- zdroj vrtky.cz.
Již dnes jde do železniční dopravy z rozpočtu státu, krajů a obci 80 mld Kč. Až tu budou vrtky, tak to bude přes 100 mld plus úroky z dluhu, za který se VRT postaví. Železniční doprava je velice drahá a musí se silně dotovat - cestující totiž platí pouze 20% skutečné ceny.
Komunikace s obcemi je velice špatná, veškeré podkladové dokumenty včetně ekonomických analýz byly z webových stránek Správy železnic odstraněny a na stránkách Odkaz se přesunulo jen obecné povídání bez konkrétních čísel, prý chybou programátorů.
Proč pan ministr Kupka neřekne veřejnosti z čeho se to bude financovat a rozepíše v jednotliváých letech výstavby a provozu, kolik to vlastně bude stát ( jak to v jednotlivých letech zatíží náš rozpočet). To mne zajímá a ptám se na to již několik let, ale bohužel bez odezvy.
VRT má rozpočet jako 4 jaderné bloky. Stavět se má ale pouze jeden, protože na ostatní nejsou peníze Jak to tedy, že na VRT peníze jsou??
Vy co fandíte VRTu tak počítejte s tím, že se dluh ČR zvýší minimálné o 1 bilion Kč, plus každoroční úroky z dluhů, plus každoroční dotace provozu po VRT. Takže další daně a nebo přesun peněž od důchodců, ze školství nebo ze zdravotnictví. To je bohužel realita.
Vy co s tímto názorem nesouhlasíte, tak napište, jak to tedy budete financovat!!
Držíme palce, stát nekomunikuje a tlačí vše na sílu. Takhle se strategické investice určitě neprosazují.
S VRT je to podobné, ekonomické analýzy vylhané, oponentské posudky tajné, rozpočet minimálně 1,25 bilionu v časové ceně a dotace z EU max 30%.
A kdo to zaplatí? - my všichni z daní, protože železniční doprava je silně prodělečná.
Projekt za 1 250 mld Kč v časové ceně a Havlíček dokonce mluví o 2 000 miliardách ( to je jeden celý státní rozpočet). Peníze na to nemají, ale vesele utrácejí za všelijaké projekty. Max dotace z EU číní 30%. Stát se tak bude muset zadlužit 1 bilion Kč (peníze ze státního rozpočtu, PPP projekty, zelené dluhopisy). Jen úrok z těch dluhů bude ročně tak 30 mld. Již teď je železní doprava ročně dotována 80 mld Kč.
Přitom jejich modely a předpoklady jsou ze říše snů. Jen neustále lžou a jednat nechtějí, vše tlačí z pozice síly, jako za komunistů.
Časový rozpočet na vysokorychlostní tratě je 1 250 miliard a Havlíček to odhaduje dokonce na 2 000 miliaard. PPP projekty jsou jen odložené dluhy, protože vlaková doprava je silně ztrátová. Ročně je dotována cca 80 miliardami Kč (rok 2022).
EU na to přispěje max 30% uznatelných investičních výdajů. Stát se díky VRT zadluží minimálně o daší bilion. Ale politikům je to jedno.
Ano, je za to placený, a proto to propaguje. Nechci úplně napsat že lže, tak napíšu že nemluví pravdu. Časová cena pouze VRT podle ARI ( Asociace pro rozvoj infrastruktury) je více než 1250 mld Kč. K tomu musíme ročně připočítat cca 50 - 60 mld na investice a opravy do stávající železniční infrastruktury. Pokud to rozložíme na 30 let je to tedy cca v průměru necelých100 mld. ročně a celkem tedy cca 3 000 mld. Kč. To jsou reálná čísla a každému je bez problémů vysvětlím.
A jaký je zábor půdy v reálu. U nás před vesnicí minimálně 60 m (včetně protihlukových valů) a další desítky metrů na kompenzační opatření. Mám na to celou mapu od Správy železnic, jestli to někdo chce vidět.
Problémem je, že si náš stát už teď ročné na infrastrukturu půjčuje více než 20 mld od EIB, a to se ještě ani nekoplo.
Jen pro doplnění - v roce 2022 byla železniční doprava dotována 79 mld. Kč. Až postaví VRT, tak to bude ročně 100mld. cca 5% státního rozpočtu.
Je potřeba se ptát, opravdu se zadlužíme asi 1000 mld Kč, abychom v každém roce vytvořili ztrátu?
A navíc železnice přepraví pouze asi 6% všech cestujících.
Rozpočet projektu minimálně 1 bilion Kč, podklady plné vymyšlených čísel, SŽ jedná jen z pozice síly, bodejť by se lidé kolem trasy nebouřili. Ještě se ani nezačalo a už je zničený plynovod, to přesně svědčí o tom, jak je celý projekt připravený. 9. aktualizaci Zásad územního rozvoje Středočeského kraje řeší skoro 2 roky. Proč?, když je ten projekt tak důležitý.
Nebo jsou Ti úředníci tak neschopní?
Osobní železniční doprava je ročně dotována cca 60 mld Kč.
Výstavba VRT má stát (základní 3 větve) 1 200 mld Kč a i provoz se bude muset dotovat, jinak budou jízdenky tak drahé, že tím nikdo nebude jezdit. Je potřeba si nalít čístého vína, peníze na výstavbu VRT prostě nemáme a EU nám přispěje v řádu jednotek %, to je fakt.
Pokud to chce někdo stavět, měl by to lidem říct a za mně, ať si to zaplatí, ten kdo tím bude jezdit. Nevím proč bychom měli všechno dotovat!!
Správa železnic si podklady pro studie proveditelnosti prostě vylhala, jen aby ji vyšla ekonomická anylýza, to je také fakt. Vše lze doložit, jen to nikdo nechce slyšet.
Jde o princip, chovají se jak ho.ada a za naše peníze nám budou znárodňovat majetek. Jdou na ruku jen velkým a často nadnárodním firmám, prý abychom se měli lépe. Zvýšili hlukové limity, z ČR udělají křižovatku Europy a vše zabetonují.
Děkuji nechci
Vše prošlo formou přílepků, proč asi??
Zadluží nás na desítky let a my a naši potomci to budeme muset ve formě daní zaplatit. Jak dlouho si tohle ještě necháme líbit??
Obdivuji její sebedůveru, jak si myslí, že všechno dělají dobře. Ale myslím, že to pramení z toho, že opravdu nemá žádné životní zkušenosti.
Bohužel za peníze nás daňových poplatníků nám jen zvyšují daně a těm, co na celé situaci nehorázně vydělávají (banky, energetické společnosti, obchodní řetězce) jen posluhují.
Jak dlouho si tohle ještě necháme líbit?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Rychlotratě v letošních cenách mají stát přes 1 bilion korun. Aby Správě železnic vyšly studie proveditelnosti, část ukazatelů si musela upravit, něco zatajit a něco vylhat. Obce se s nimi nechtějí bavit kvůli jejich arogantnímu jednání. Žádné úpravy nejdou.
Veškerá železniční doprava je prodělečná a u nás je dotována asi z 80%. PPP projekty jsou jen odložené dluhy a každá společnost si nechá investice a rizika dobře zaplatit. Samozřejmě vše musí garantovat stát z našich daní. Myslím, že by byla od politiků alespoň elementární slušnost vést debatu s lidmi, kterých se výstavba bezprostředné týká.