Vy co fandíte VRTu tak počítejte s tím, že se dluh ČR zvýší minimálné o 1 bilion Kč, plus každoroční úroky z dluhů, plus každoroční dotace provozu po VRT. Takže další daně a nebo přesun peněž od důchodců, ze školství nebo ze zdravotnictví. To je bohužel realita.
Vy co s tímto názorem nesouhlasíte, tak napište, jak to tedy budete financovat!!
Držíme palce, stát nekomunikuje a tlačí vše na sílu. Takhle se strategické investice určitě neprosazují.
S VRT je to podobné, ekonomické analýzy vylhané, oponentské posudky tajné, rozpočet minimálně 1,25 bilionu v časové ceně a dotace z EU max 30%.
A kdo to zaplatí? - my všichni z daní, protože železniční doprava je silně prodělečná.
Projekt za 1 250 mld Kč v časové ceně a Havlíček dokonce mluví o 2 000 miliardách ( to je jeden celý státní rozpočet). Peníze na to nemají, ale vesele utrácejí za všelijaké projekty. Max dotace z EU číní 30%. Stát se tak bude muset zadlužit 1 bilion Kč (peníze ze státního rozpočtu, PPP projekty, zelené dluhopisy). Jen úrok z těch dluhů bude ročně tak 30 mld. Již teď je železní doprava ročně dotována 80 mld Kč.
Přitom jejich modely a předpoklady jsou ze říše snů. Jen neustále lžou a jednat nechtějí, vše tlačí z pozice síly, jako za komunistů.
Časový rozpočet na vysokorychlostní tratě je 1 250 miliard a Havlíček to odhaduje dokonce na 2 000 miliaard. PPP projekty jsou jen odložené dluhy, protože vlaková doprava je silně ztrátová. Ročně je dotována cca 80 miliardami Kč (rok 2022).
EU na to přispěje max 30% uznatelných investičních výdajů. Stát se díky VRT zadluží minimálně o daší bilion. Ale politikům je to jedno.
Jasně koridor je Praha - Ostrava to jsem popletl 🙂
.
Myslím, že jsem slyšel někde Jančuru vyprávět, že víc vagonů už nejde přidat, protože Taurusy co používají mají taky omezený maximální výkon a měly by problém se zrychlením.
.
A i kdyby ministerstvo dopravy objednalo delší rychlíky a donutilo tím ČR koupit výkonnější lokomotivy, tak jsou to vyhozené peníze, protože je můžeme nacpat do vyšší kapacity, kterou dodá VRT a jako bonus tím zlepšit dojezdové časy 🙂
.
Mám pocit, že se tu za vysoké peníze snažíme optimalizovat funkční systém s minimální přidanou hodnotou a přitom máme možnost postavit systém úplně nový za stejné peníze a s daleko větší přidanou hodnotou.
A ještě jeden dodatek, pokud nechce Jančura nebo ČD kupovat nové lokomotivy, lze vysoutěžit dalšího dopravce a stát to nebude stát vůnec nic. Takhle je na to potřeba koukat
Jasně koridor je Praha - Ostrava to jsem popletl 🙂
.
Myslím, že jsem slyšel někde Jančuru vyprávět, že víc vagonů už nejde přidat, protože Taurusy co používají mají taky omezený maximální výkon a měly by problém se zrychlením.
.
A i kdyby ministerstvo dopravy objednalo delší rychlíky a donutilo tím ČR koupit výkonnější lokomotivy, tak jsou to vyhozené peníze, protože je můžeme nacpat do vyšší kapacity, kterou dodá VRT a jako bonus tím zlepšit dojezdové časy 🙂
.
Mám pocit, že se tu za vysoké peníze snažíme optimalizovat funkční systém s minimální přidanou hodnotou a přitom máme možnost postavit systém úplně nový za stejné peníze a s daleko větší přidanou hodnotou.
Bohužel v mnoha městech je krátké nádraží.
Já chci vidět jen čísla a ta SŽ ani MD bohužel nemá. Na takový projekt přes 1 bilion Kč by měla být vypracována dopadová studie.
Jediný dokumet, který to řesí je Program rozvoje rychlých železničních spojení z roku 2017, a tam je jasně napsáno, že modernizace současných tratí v porovnání s
výstavbou VRT vyjde asi na 1/2 nákladů.
VRT se musí postavit najednou a co nejrychleji, aby byly vůbec nějaké přínosy. Oprava současných tratí může být velice pozvolná.
A navíc, ikdyž je postaví VRT, současné trati se stejně budou muset rekonstruovat.
Holt budete muset do USA, kde se do železnice moc neinvestuje a musí ukázat návratnost - tam se třeba nákladní vlaky vyplatí, protože převezou hodně na velkou vzdálenost. Tady ovšem nemají nákladní vlaky prioritu, takže musí čekat, než je pustí na trať. Čímž dosti ztrácí konkurenceschopnost. Což stavba VRT může významně zlepšit, protože dálkové rychlíky uvolní koridory. Nebo ještě můžete ocenit Maltu, tam není žádná železnice. Jinak ano, naprostá většina zemí EU silně podporuje železniční dopravu. Důvody už jsem uvedl.
Jediné co chci, aby lidé reálně viděli skutečné náklady a přínosy železniční dopravy.
Jinak pokud by měla VRT fungovat jako např. ve Francii, tak třeba poplatek na použití dopravní cesty je někde až 18 eur na 1 km, ale tady plánují jen 1 euro, aby bylo co nejnižší jízdné. Proto se to pak u nás bude muset tak silně dotovat. Jinak VRT ve Francii přepraví mezi 130 - 140 mil cestujících ročně, což je cca 2 násobek počtu obyvatel Francie.
U nás SŽ ještě ani nekopla do země a už předpokládá, že VRT přepraví asi 40 mil cestujících ročně při počtu obyvatel asi 10, 5 milionu. To znamená 2 krát tolik na počet obyvatel co ve Francii.
Tolik cestujících po VRT na počet obyvatel nemá ani Japonsko!!
Ale SŽ to má kvalitně spočítané a podpořené kvalitními studiemi proveditelnosti 🙂.
Děkuji. Říkám hledal jsem to, už jsem neřekl, že našel. A proto znovu říkám, že uvádět poměr mezi dorpavními módy v počtu přepravovaných cestujícíh je matoucí. To byste nutně musel usoudit, že dávat peníze do letišť je naprosté vyhazování peněz.
Ano, auta jasně vedou, a to i v oskm. Ale to přece neznamená, že máme dávat peníze jen do silnic a dálnic. Každý mód dopravy má své přínosy. Určitě nebudete zpochybňovat rozvoj MHD, nebo snad ano? A hlavním přínosem VRT je obrovské zrychlení přepravy lidí, kterému auta nemůžou konkurovat, při zachování ohleduplnosti vůči přírodě/klimatu. V tom je železnice naprosto nejvýhodnějším dopravním módem a proto taky má takovou podporu do budoucna.
Auty a autobusy se přepraví x krát více osob i nákladu, přesto jsou výdaje ze státního rozpočtu na železnici jen o málo nižší než na silnice a dálnice. To je prostě fakt. Přes to je tu neustále přehazováno, že jsou železnice v porovnání se silnicemi a dálnicemi podfinancované - není to pravda.
Realita je taková, že železniční doprava je drahá a bez vysokých dotací je prostě nekonkurenceschopná. A pokud SŽ chce, aby po VRT jezdil vysoký počet cestujících, bude to muset silně dotovat z daní ostatních lidí co po železnici nejezdí. To, že se vstupní náklady na VRT nikdy nevrátí, je více než jasné.
On ten vlak může taky z té VRT sjet a obsloužit Velkou Bíteš, Žďár, Přibyslav, Havlíčkův Brod, Světlou a zas na VRT najet. Pak zastávka u Jihlavy, výrazné zrychlení vlaků Brno - Jihlava - České Budějovice (Brno - Jihlava po VRT), Praha - Jihlava může pokračovat např. na Třebíč atd.
Na tuto obsluhu plánují pouze 1 pár vlaků za hodinu, je to sice lepší než nic, ale spoj 1x za hodinu???
To je krásné mluvit o 6% cestujících a považovat to za málo 🙂 Vezměte si třeba trať Praha - Brno tam je ve špičce vlaků tolik, že se tam nevejde nákladní doprava. Tohle je přesně ta trať kterou je potřeba posílit a taky to je v plánu pomocí VRT. A přesně jak píše Matěj Švehlík posilovat stávajícíc trať nemá ekonomický smysl a pro cestující by to ani nepřineslo mnoho navíc.
.
Máte na mysli dotování vlakové dopravy mimo koridor Praha - Brno?
Co se týká osobokilometrů, tak železnice zajiš´tuje asi 10 % přepravy.
Jinak trasa Praha - Brno je dotována. Jediná trasa, která není dotována je Praha Ostrava.
A co zvýšit kapacitu vlaků - přidat vagóny. Vlaků jezdí dost, ale krátkých.
Nebudu rozporovat ta kvanta doměnek a falešných odhadů. Ovšem říct, že železnice přepravuje jen 6 % cestujících je značně zavádějící. Jednak jsou v tom kromě osobních aut a linkových autobusů i prostředky MHD, kde jsou sice kvanta cestujících, ale na krátké vzdálenosti. No a v osobokilometrech má železniční doprava větší objem než MHD i linkové autobusy. Nehledě na to, že železnice s MHD opravdu nesoutěží - tyto dopravní módy se vhodně doplňují. Nadto železnice figuruje ve velkých aglomeracích i v MHD.
Jsou to čísla ze statistiky, popřípadě prezentací SŽ a ministerstva dopravy, klidně si to najděte. Co se týká osobokilometrů, tak železnice má podíl asi 10 %.
Ano, je za to placený, a proto to propaguje. Nechci úplně napsat že lže, tak napíšu že nemluví pravdu. Časová cena pouze VRT podle ARI ( Asociace pro rozvoj infrastruktury) je více než 1250 mld Kč. K tomu musíme ročně připočítat cca 50 - 60 mld na investice a opravy do stávající železniční infrastruktury. Pokud to rozložíme na 30 let je to tedy cca v průměru necelých100 mld. ročně a celkem tedy cca 3 000 mld. Kč. To jsou reálná čísla a každému je bez problémů vysvětlím.
A jaký je zábor půdy v reálu. U nás před vesnicí minimálně 60 m (včetně protihlukových valů) a další desítky metrů na kompenzační opatření. Mám na to celou mapu od Správy železnic, jestli to někdo chce vidět.
Problémem je, že si náš stát už teď ročné na infrastrukturu půjčuje více než 20 mld od EIB, a to se ještě ani nekoplo.
Jen pro doplnění - v roce 2022 byla železniční doprava dotována 79 mld. Kč. Až postaví VRT, tak to bude ročně 100mld. cca 5% státního rozpočtu.
Je potřeba se ptát, opravdu se zadlužíme asi 1000 mld Kč, abychom v každém roce vytvořili ztrátu?
A navíc železnice přepraví pouze asi 6% všech cestujících.
Rozpočet projektu minimálně 1 bilion Kč, podklady plné vymyšlených čísel, SŽ jedná jen z pozice síly, bodejť by se lidé kolem trasy nebouřili. Ještě se ani nezačalo a už je zničený plynovod, to přesně svědčí o tom, jak je celý projekt připravený. 9. aktualizaci Zásad územního rozvoje Středočeského kraje řeší skoro 2 roky. Proč?, když je ten projekt tak důležitý.
Nebo jsou Ti úředníci tak neschopní?
Proč jsou lidi tak hloupí a věří populistům jako Babiš že za nich bude líp ? Jedině na sekeru. Ono nestačilo že jsme mohli vidět, jak dopadlo Řecko. A ten kdo se snaží konsolidovat veřejné finance je tady vyvrhel. To si musí lidi v každém státě zkusit a dopracovat to až tam že nám na ten život nad poměry už nikdo ani nepůjčí ? Lidstvo blbne závratnou rychlostí. To že máte v ruce chytrý telefon neznamená že jeho uživatel je chytrý taky.
5k si to dělá sama, jejich zástupci jsou neschopní a navíc odmítají demokratickou diskusi. Kde vidíte nějakou konsolidaci? Pořád jedou téma antibabiš a jsou tak sami do sebe zahledění, že si ani neuvědomují jak moc jim to škodí. Už by jim to někdo měl říct, nafoukancům. Pokud v příštích volbách posílí Babiš a nacionalisti, bude to jenom jejich vina.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Od toho si přeplácíme politiky a vedení ČD a Železničních cest, nebo jak se to jmenuje. Vaše argumenty jsou na úrovni rodiče, který řekne dětem, že je vezme na dovolenou až mu na ni seženou peníze. Ale neschopnost na vedoucích pozicích je našim nenahraditelným vrozená.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já na dovolenou bez peněz nejezdím