A pokud jde o rychlost, ta nema s bezpecnosti nic spolecneho. Jezdim pravidelne pres SRN 200 - 270 km / h a spousta aut kolem mne take a citime se bezpecne. Pocet nehod (mrtvych ...) na nemeckych dalnicich je na pocet ujetych km velmi nizky. Proste to ti lide umeji a v pohode bez nervu jedou - mimo jine proto, ze nejsou zbytecne nervovani nesmyslnymi omezenimi ani pomalu jedoucimi (samozrejme az na tisice kamionu z Polska, Rumunska atd. ... to je jina kapitola)
Jako tradicne se nekolik diskutujich ohani Svycarskem. Ne - az na vyjimky se zde u nas (ve Svycarsku) nadavaji pokuty dle vyse majetku dotycneho hrisnika. Ne, nejezdi se zde vyhradne podle predpisu. Ne, ... atd. dalo by se dloho pokracovat.
Co ale jednoznacne plati - zde (ve Svycarsku) se jezdi rozumne. A dopravni znacky s omezenim rychlosti stoji take rozume - tedy je-li zde nekde 60, budte si jisti, ze projet to 70 uz by hranicilo s hazardem. A 50-ka neni automaticky u zacatku obca, ale az tam, kde to dava smysl. A nikdy schovana v lese daleko za poslednim domem, jak je tomu v Cechach. A lide jsou zde ohleduplni - vzdy senejak domluvi, jedou vsichni podobne - zatimco kdyz prekrocim hranice do CR, hned jede polovina jako blazen a druha jako s hnojem. Ten rozdil je do oci bijici.
Ja porad verim, ze pokryteckym hovadum, kteri kazdy mesic zbytecne stehuji letadly Evropsky parlament, tisice lobbystu a 17.000 beden od bananu s dokumenty mezi Bruselem a Strasbourgem, kteri letaji soukromymi tryskaci vzdalenosti kolem 100 km, a kteri jezdi na dovolenou velelodmi se spotrebou 12.000 l mazutu za hodinu, proste evropsti volici takova zverstva nedovoli. Kdyz bude moc tuho, proste zvoli protestni strany, ktere to preci jen utnou.
Venkovani uprosterd hor na Krete nebo na severu Finska proste nemaji sanci zit s elektromobilem. A krome toho - proste nebude v Evrope dost stale el. energie. 6.500.000 registrovanych aut v CR, 11.650 Km prumerny rocni najezd a 20 kW prumerna spotreba na 100 Km - staci si to znasobit. (+ pouvazovat o realnosti nabijeni aut na nabijeckach, kdyz jich bude ne 20.000 ale 3 miliony a vic.
Ziju v zahranici a prave jsem se vratil z tydenniho pobytu v Cechach. To mnozstvi "vraku" na silnicich, z nichz se vali cerny dym pri kazdem seslapnuti plynu mne sokovalo. Bezohledna hovada za volantem aut s vykastrovanym filtrem P C kaslou na to, co zpusobuji ostatnim a je jim jedno, ze jejich auta (spolu se starymi nakladaky) produkuji 95% skodlivin, vcetne tech nejhorsich, silne rakovinotvornych, ktere v modernich autech davno nejsou.
Kdyby EU prestala dotovat mrtvy smer elektromobility a dotovala nakup modernich (3-6 let starych) aut pro lidi, ktere si je nemohou dovolit, aby ty stare vraky vyhodili, udelala by pro zivotni prostredi konecne neco zasluzneho. Cpanim penez do nesmyslneho e-projektu primo zapricinuje zdrazovani a nedostupnost novych aut a tim i zastaravani autoparku = dela pro zivotni prostredi to nejhorsi, co muze.
Precetl jsem par reakci na clanek a domnivam se, ze jde casto o nepochopeni. Autor mladou generaci neodsuzuje, ale varuje. Ziju mimo CR a vim proto, ze zde se na cesky fenomen: "Chci hned bydlet ve vlastnim , beru si hypoteku 80-100% na X desetileti a jeste napul s nekym, s kym podle statistik s P>50% nevydrzim ani 5 let..." divaji s neskryvanym udivem.
Nejde o to nekoho soudit, ale mlade varovat a vysvetlit jim, ze musi mit i realisticke scenare B a C, pro pripady, kdy neco nevyjde.
A pravda je, ze se mezi nimi opravdu vyskytuji (zdaleka ne vsichni) taci, kteri si mysli, ze na vlastni bydleni (nejlepe v Praze), dobre zdravotnictvi zadarmo, elektrinu v cene roku 2018 atd. maji PRAVO. Ne, nikdo na takove veci pravo nemame. Bohudik.
Je neuveritelne, jak se dokola opakuji ty nic nechapajici komentare "odborniku", sociologu a politologu - ted tedy vcetne CT - na uspech Turka. Psal jsem to uz 10x a muzu znova - nesouhlasim s mnoha jeho nazory, ani osobne neni ma krevni skupina, ale je naprosto LOGICKE, ze uspel, protoze normalne a s trochou zdraveho rozumu pojmenoval veci, ktere velkou spoustu lidi proste opravdu trapi. Pojmenoval nekompetentnost a pokrytectvi uredniku z EU a napriklad jeho debata s Peksou ukazala tragicky rozpor mezi nekym, kdo bere fakta za dana a nekym, kdo od faktu utika k prazdnym a heslum a nerealistickym ideologiim. Ze na dobijemi EL-aut nebude dost energie je fakt. Ze sit neni pripravena na XY GW z fotovoltaiky je fakt. Ze E-Auta nezlevni na 80.000-100.000 (prumerna cena spal-auta na ceskem venkove) je fakt. Atd... Kdyby toto spravne pojmenovala a alespon slibila snahu o reseni nejaka "standardni" strana, nemel by Turek volne pole... Jo - a nejsem ani mlady ani podprumerne vzdelany muz se zalibou v hranatosti... Turka u nas v rodine volila jen moje 82-leta maminka.🙂)
Mila Terezko, dite naivni, nejak jsi opomnela zminit to hlavni - Turek ma jedno tema, ktere zasahuje vsechny z nas a prebije to ostatni. Nejsledovanejsi porad na svete je Top Gear o autech. Nejrozsirenejsi konicek na svete je automobilismus. Nejcasteji denne pouzivana vec po kartacku na zuby a mobilu je auto. "Autickari" jsou a) nejvetsi klub na svete + b) vsichni, kteri jsou zasazeni dementnim zakonem 2035. Kdyby zakazali kartacky na zuby, body by sbiral ten, kdo by proti zakazu bojoval. Vse ostatni (politicke plky, historie tech kandidatu, kdo je plati, nazor na Ukrajinu...) je podruzne. Vsichni kolem mne, kteri uvazuji, ze je budou volit, maji jediny duvod - zakaz spalovaku. Nezapomen, v Cesku je 6.500.000 automobilu. A nekdo nam je chce vzit.
Tak teda dlouho uz jsem nevidel nekoho, kdo je fakticky tak mimo , jako pani Stuchlikova a pritom si troufa delat politickeho komentatora. Osobni nazory necht ma jake chce, to je v poradku, ale fakta by ignorovat nemela. A pokud elektromobilite, Green Dealu a ekologii absolutne nerozumi, mela by se proste tomuto tematu zcela vyhnout a komentovat nove nazvy CSSD, kde se vyzna. Nic proti jeji ignoranci sveta techniky, vyroby aut atd... ale proste kdyz ji to nic nerika, tak at to necha stranou. A uz vubec by nemela komentovat vyjadreni lidi, kteri - na rozdil od ni - ta fakta znaji a ve svete se orientuji.
Jina vec je, ze mi Turek nesedi v jinych oblastech (treba jeho nazory na valku na Ukrajine), ale o stavu elektro-sveta a postojich automobilek neco vi.
A nejvtipnejsi je, kdyz pani Stuchlikova komentuje, co kdo z volicu chce - tedy ze hodnoty Turka nikoho dnes uz nezajimaji a ze je stary dinosaur ... to jsem fakt premyslel, jestli muze myslet vazne. Pokud ano, je neuveritelne slepa a ignorantska.
Jinak at si kazdy koupi co je mu libo. Male cinske el auto za 400.000 Kc do mesta, jako druhe v rodine, mate-li fotovoltaiku a dobrou vyplatu, to muze davat smysl.
Pro mne nepouzitelne - jezdim nekolikrat mesicne 950 km za 6 hodin (stovky km v rychlostech 200 - 270 km/h) a opravdu si nemohu dovolit to jezdit za 12 hodin kvuli nabijeni a omezene rychlosti auta. Ekologicky silenstvi men donutilo jen k tomu, ze jsem si do zasoby koupil druhe benzinove auto, ktere susim v garazi na horsi casy...
Jo a kdysi jsme jezdili ve Skode 100 (860 kg) a ja si rikal, jak neekologicke/neekonomicke je vozit jedno telo, ktere ma 80 kg v necem, co musi uvezt samo sebe = dalsich 860 kg... Dneska na to same telo 80 kg potrebuje E-Auto 2 tuny. A nejak tusim, ze na posunuti 2 tun potrebuji vic energie nez na posunuti 860 kg.... co nevypada moc ekologicky.
Predevsim se (nekde) mlci o tom, ze je to technicky NEREALIZOVATELNE. Vemte na 1 minutu kalkulacku a vynasobte si: 6.500.000 aut v CR * 11350 Km (prumerny najezd rocne vcetne tech ve stodole) x 20 kW energie / 100 km. K tomu minimalne 20-30% ztratove energie (zahrivani baterie, prenos el en, samovybijeni...) a zjistite, kolik jadernych bloku byste museli postavit, kdybyste tu energii chteli nekde vzit. A pridejte nedostatek energie (= vykupovani) v cele Evrope, vykyvy obnovitelnych zdroju, masovy prechod na tepelna cerpadla etc...
A dalsi vec - infrastruktura nabijeni - 24 cm kabely v prumeru v milionech km po cele Evrope - ani neni tolik medi ! Proste se ptejte odborniku, kteri tomu skutecne rozumi. Je to na 100 let, ne na 20. A kdo vi, co se za 100 let vyvine... Kazde nuceni je spatne.
V rijnu 2021 jsem napsal clanek, kde jsem vysvetlil, ze zakaz spalovaku v r 2035 nemuze projit. 90% mych tehdejsich nazoru se potvrzuje. Je to jednoduche - komu jde o ekologii, premysli jak omezit lety soukromych tryskacu na 100 km, obri vyletni lode, jak omezit dojizdeni miliardy lidi do prace (homeofice, online...), jak omezit vozeni jablek ze Spanelska, kdyz rostou vsude kolem + naucit ekologii hospodareni j. Ameriku, Afriku, Asii ... a asi 100 dalsich veci. Z osobni dopravy v Evrope pak jak donutit lidi nevybrakovat filtry pevnych castic. To vse by skutecne pomohlo.
Naopak - nuceni nesmyslnych a pro vetsinu nepouzitelnych E-aut lidem neresi nic, krome zniceni Evr. prumyslu, ktery bude nahrazeny cinskym, NEEKOLOGICKYM. Takze vysledek je jasne ekologicky zaporny.
Nehlede na to, ze s kalkulackou si i dite spocita, ze nahradit vs. aute E-auty neni mozne z duvodu energetickych.
Autorovi jde o vse jine, jen ne o ekologii. Asi ho bavi cist tyhle komentare 🙂
V souctu vyhranych zapasu (play-off i celkem), bodu atd. jsou Pardubice jasne lepsi. Jenze Trinec se uz nekolik let dokaze vylizat z kazde slamastyky a predevsim psychikou vyhrat i nevyhratelne (0:3 na zapasy, 0,2 sec. pred koncem, 4:3 - 4:3 - 4:3...) Skoro se to az podoba zazraku. Kdo zna teorie od Prezidenta Americke unie psychologu, popsane v knize Nauceny optimismus, asi bude tusit, o co tu jde. Krome stesti je to mentalni nastaveni.... to uz nemuze byt nahoda - 5 let za sebou.
V poslednim nejmene roce se se clanky pomlouvajici TC roztrhl pytel. Neuveritelne absurdni "argumenty" zcela popirajici logiku - typu, ze do ceny TC se musi pripocitat kubatura zaplneneho prostoru domu i zahrady + ovsem i vsechny uroky za 30 let hypoteky pozdeji zaplacene atp. (tedy se "vykalkuluje" umele cena TC na milion a pak se porovnava s kotlem, kde se ale podobne kejkle kupodivu s vypoctem nedelaji) jsou v techto clancich vsude a jediny otazka je, kdo a proc to plati. Ferove je priznat reklamu (prodejce plynovych kotlu?).
Osobne mam TC 9 let, jednou v zaruce pozvana firma na sestelovani krivek, jinak jsem si celych 9 let niceho nemusel vsimat - pohodli, klid... domek 52 let stary, okna dvojita, zadny passiv. A naklady jsou jasne - TC maji zruba tretinove naklady na vytapeni nez sama elektrina, v teplych letech jeste mensi procento (neni treba nikdy pritapet primo). Takze pak jde o to, kolik kde elektrina stoji. Pokud nekdo bydli u lesa a topi drevem ... pak to ani sebelepsi TC financne nedozene. Ale casto je to vyrazne vyhodnejsi nez plyn atd. A zadna zavislost na dodavatelich... Ja mam to stesti, ze mam od dodavatele elektrinu 100% zelenou, ale to je jiste zde vzacne. Naopak zase ferove priznam, ze TC mne stalo na zacatku hodne. Takze je potreba nelhat a uvade vzdy vsechny argumenty.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Konecne rozumny napad. Kazdy vi, jak je to s organizovanou mafii na STK, kazdy vidi ty kourici vraky na silnicich a je bezmocny. Kazdy taky vi, ze tech 20 procent nejhorsich udela 95% emisi a to i s mikrocasticemi (nejhorsi pro zdravi vubec) a jen diky nim nam nuti tu elektromobilitu. Zasah proti bezohlednym hajzum s vybrakovanymi filtry by byl to nejpotrebnejsi pro cisty vzduch vubec. V zapadni Evrope by sli do lochu i s technikem od STK. Tady to neresi vsechno, ale aspon muze vzit na miste STK a tim vyradit ten hnus z provozu - a o to jde predevsim.
1 odpověď