Konecne rozumny napad. Kazdy vi, jak je to s organizovanou mafii na STK, kazdy vidi ty kourici vraky na silnicich a je bezmocny. Kazdy taky vi, ze tech 20 procent nejhorsich udela 95% emisi a to i s mikrocasticemi (nejhorsi pro zdravi vubec) a jen diky nim nam nuti tu elektromobilitu. Zasah proti bezohlednym hajzum s vybrakovanymi filtry by byl to nejpotrebnejsi pro cisty vzduch vubec. V zapadni Evrope by sli do lochu i s technikem od STK. Tady to neresi vsechno, ale aspon muze vzit na miste STK a tim vyradit ten hnus z provozu - a o to jde predevsim.
Mě spíš vytáčí že se neumíme rozjíždět na semaforu. Blik zelena a rozjede se první, pak mezera a rozjede se druhy, zase se nic neděje a třetí už jede skoro na oranžovou a čtvrtý auto už stojí. A přitom je to tak jednoduchý se rozjíždět skoro všichni součastně. A hle, najednou projede vklidu i deset aut najednou.
Na tohle delali testy uz v sedmdesatych letech. Pouceni testovaci ridici odjeli tempem 1 za 3 vteriny. Prumer nepoucenych laiku byl jeden za 9 vterin.
To je názor jako od školáka. Je úplně jedno, jestli jedete u nás nebo v Německu. Pokud pojedu 150 a někdo si mě nevšimne a začne najednou předjíždět ve 120, tak to s velkou pravděpodobností ubrzdím. Pokud je ovšem první proměnná 250, situace se razantně mění, a Vámi zmíněný kamion může někdo předjíždět právě i ve 120 a myslet si, že jste dostatečně daleko!
Hodne o Vas mluvi to, ze nazyvate ridicky "samicemi za volantem"
a v jinych prispevcich ostatni "idioty" atd. A to je mimochodem jeden z rozdilu mezi CZ a CH. V CH se s podobnou urovni diskuze nesetkate. V CR bezne.
Ale k veci - ano, jiste, jedete-li rychleji, musite i s vetsim predstihem predvidat. Ale to by melo byt jasne kazdemu skolakovi. A rozdil je v tom, ze ve zminenem Nemecku ti lide umeji ridit i ve vyssich rychlostech a predvidaji. Jsou zvykli. Proto mene bouraji. No a kdo to neumi, drzi se proste vpravo. Jet 250 v hustem provozu, kdy je dalnice plna je samozrejme vyssi riziko. Ale zkuste premyslet, pro i pres toto riziko se v SRN boura mene casto nez v CR. Jiste na to po chvili prijdete. Hodne stesti.
A pokud jde o rychlost, ta nema s bezpecnosti nic spolecneho. Jezdim pravidelne pres SRN 200 - 270 km / h a spousta aut kolem mne take a citime se bezpecne. Pocet nehod (mrtvych ...) na nemeckych dalnicich je na pocet ujetych km velmi nizky. Proste to ti lide umeji a v pohode bez nervu jedou - mimo jine proto, ze nejsou zbytecne nervovani nesmyslnymi omezenimi ani pomalu jedoucimi (samozrejme az na tisice kamionu z Polska, Rumunska atd. ... to je jina kapitola)
Jako tradicne se nekolik diskutujich ohani Svycarskem. Ne - az na vyjimky se zde u nas (ve Svycarsku) nadavaji pokuty dle vyse majetku dotycneho hrisnika. Ne, nejezdi se zde vyhradne podle predpisu. Ne, ... atd. dalo by se dloho pokracovat.
Co ale jednoznacne plati - zde (ve Svycarsku) se jezdi rozumne. A dopravni znacky s omezenim rychlosti stoji take rozume - tedy je-li zde nekde 60, budte si jisti, ze projet to 70 uz by hranicilo s hazardem. A 50-ka neni automaticky u zacatku obca, ale az tam, kde to dava smysl. A nikdy schovana v lese daleko za poslednim domem, jak je tomu v Cechach. A lide jsou zde ohleduplni - vzdy senejak domluvi, jedou vsichni podobne - zatimco kdyz prekrocim hranice do CR, hned jede polovina jako blazen a druha jako s hnojem. Ten rozdil je do oci bijici.
Ja porad verim, ze pokryteckym hovadum, kteri kazdy mesic zbytecne stehuji letadly Evropsky parlament, tisice lobbystu a 17.000 beden od bananu s dokumenty mezi Bruselem a Strasbourgem, kteri letaji soukromymi tryskaci vzdalenosti kolem 100 km, a kteri jezdi na dovolenou velelodmi se spotrebou 12.000 l mazutu za hodinu, proste evropsti volici takova zverstva nedovoli. Kdyz bude moc tuho, proste zvoli protestni strany, ktere to preci jen utnou.
Venkovani uprosterd hor na Krete nebo na severu Finska proste nemaji sanci zit s elektromobilem. A krome toho - proste nebude v Evrope dost stale el. energie. 6.500.000 registrovanych aut v CR, 11.650 Km prumerny rocni najezd a 20 kW prumerna spotreba na 100 Km - staci si to znasobit. (+ pouvazovat o realnosti nabijeni aut na nabijeckach, kdyz jich bude ne 20.000 ale 3 miliony a vic.
Ziju v zahranici a prave jsem se vratil z tydenniho pobytu v Cechach. To mnozstvi "vraku" na silnicich, z nichz se vali cerny dym pri kazdem seslapnuti plynu mne sokovalo. Bezohledna hovada za volantem aut s vykastrovanym filtrem P C kaslou na to, co zpusobuji ostatnim a je jim jedno, ze jejich auta (spolu se starymi nakladaky) produkuji 95% skodlivin, vcetne tech nejhorsich, silne rakovinotvornych, ktere v modernich autech davno nejsou.
Kdyby EU prestala dotovat mrtvy smer elektromobility a dotovala nakup modernich (3-6 let starych) aut pro lidi, ktere si je nemohou dovolit, aby ty stare vraky vyhodili, udelala by pro zivotni prostredi konecne neco zasluzneho. Cpanim penez do nesmyslneho e-projektu primo zapricinuje zdrazovani a nedostupnost novych aut a tim i zastaravani autoparku = dela pro zivotni prostredi to nejhorsi, co muze.
Precetl jsem par reakci na clanek a domnivam se, ze jde casto o nepochopeni. Autor mladou generaci neodsuzuje, ale varuje. Ziju mimo CR a vim proto, ze zde se na cesky fenomen: "Chci hned bydlet ve vlastnim , beru si hypoteku 80-100% na X desetileti a jeste napul s nekym, s kym podle statistik s P>50% nevydrzim ani 5 let..." divaji s neskryvanym udivem.
Nejde o to nekoho soudit, ale mlade varovat a vysvetlit jim, ze musi mit i realisticke scenare B a C, pro pripady, kdy neco nevyjde.
A pravda je, ze se mezi nimi opravdu vyskytuji (zdaleka ne vsichni) taci, kteri si mysli, ze na vlastni bydleni (nejlepe v Praze), dobre zdravotnictvi zadarmo, elektrinu v cene roku 2018 atd. maji PRAVO. Ne, nikdo na takove veci pravo nemame. Bohudik.
No jo je to stale dokola.Spolecnost je proste rozdelena a ne jen u nas ,ale skoro po celem svete.Nechme uz toho hadani.Frustrace lidi,kterym nedopadly volby podle jejich predstav je neunosna.Vcetne politiku ,kteri neudrzi nemoci mnohdy na uzde.Apropo temer vsem politikum jsou volici uplne ukradani .Vse co delaji nedelaji pro nas ,ale pro sebe.Uz se s tim musime naucit zit.Statnici a ryzi vudcove uz vymizeli .Jsou jen hloupi a nenasytni politici.Takovi lide nemaji sanci uspesne ridit zemi,nebot na to nejsou mentalne vybaveni a nejhorsi na tom je,ze si to z nich nikdo nikdy neprizna.Vsechny tradicni strany jsou jiz davno diskreditovani a kdyz jsme uz u to nalepkovani volicu,tak prave tady nechapu,jak treba takovou ODS dodnes muze nekdo volit.Pokazde ,kdyz byla u moci ,tak nastala katastrofa a nastane i nyni.Lide ovsem vstupuji do stejne reky porad dokola.Opravdu nechapu.
Odpoved je jednoducha: nekoho volit musime. Nevolit nikoho = volit vsechny. A pak nezbyva, nez volit nejmensi zlo.
Je neuveritelne, jak se dokola opakuji ty nic nechapajici komentare "odborniku", sociologu a politologu - ted tedy vcetne CT - na uspech Turka. Psal jsem to uz 10x a muzu znova - nesouhlasim s mnoha jeho nazory, ani osobne neni ma krevni skupina, ale je naprosto LOGICKE, ze uspel, protoze normalne a s trochou zdraveho rozumu pojmenoval veci, ktere velkou spoustu lidi proste opravdu trapi. Pojmenoval nekompetentnost a pokrytectvi uredniku z EU a napriklad jeho debata s Peksou ukazala tragicky rozpor mezi nekym, kdo bere fakta za dana a nekym, kdo od faktu utika k prazdnym a heslum a nerealistickym ideologiim. Ze na dobijemi EL-aut nebude dost energie je fakt. Ze sit neni pripravena na XY GW z fotovoltaiky je fakt. Ze E-Auta nezlevni na 80.000-100.000 (prumerna cena spal-auta na ceskem venkove) je fakt. Atd... Kdyby toto spravne pojmenovala a alespon slibila snahu o reseni nejaka "standardni" strana, nemel by Turek volne pole... Jo - a nejsem ani mlady ani podprumerne vzdelany muz se zalibou v hranatosti... Turka u nas v rodine volila jen moje 82-leta maminka.🙂)
Mila Terezko, dite naivni, nejak jsi opomnela zminit to hlavni - Turek ma jedno tema, ktere zasahuje vsechny z nas a prebije to ostatni. Nejsledovanejsi porad na svete je Top Gear o autech. Nejrozsirenejsi konicek na svete je automobilismus. Nejcasteji denne pouzivana vec po kartacku na zuby a mobilu je auto. "Autickari" jsou a) nejvetsi klub na svete + b) vsichni, kteri jsou zasazeni dementnim zakonem 2035. Kdyby zakazali kartacky na zuby, body by sbiral ten, kdo by proti zakazu bojoval. Vse ostatni (politicke plky, historie tech kandidatu, kdo je plati, nazor na Ukrajinu...) je podruzne. Vsichni kolem mne, kteri uvazuji, ze je budou volit, maji jediny duvod - zakaz spalovaku. Nezapomen, v Cesku je 6.500.000 automobilu. A nekdo nam je chce vzit.
Nebo vy posuzujete vše jen z úhlu pohledu vaší sociální bubliny. Filip Turek je chytrý chlap a jako velice rychle pochopil kde najít své voliče, v europarlamentu pochopí odkud vítr vane. Je to ryzí oportunista a pragmatik i když trochu Jája. Má potenciál být politikem jako málo kdo. Nemusím s ním souhlasit ve spoustě věcí, ale nemám strach, že tam bude pro ostudu.
Nechapu, proc svuj text pisete jako reakci na mne. Obsah meho sdeleni zcela mijite. Nic z toho, co pisete, nerozporuje nic z toho, co pisu ja. A kazdy piseme ze sveho uhlu pohledu (= soc. bubliny) - tomu se nejde vyhnout. Jen fakta a cisla jsou objektivni (proto reaguji na pani Stuchlikovou tak, jak reaguji).
Tak teda dlouho uz jsem nevidel nekoho, kdo je fakticky tak mimo , jako pani Stuchlikova a pritom si troufa delat politickeho komentatora. Osobni nazory necht ma jake chce, to je v poradku, ale fakta by ignorovat nemela. A pokud elektromobilite, Green Dealu a ekologii absolutne nerozumi, mela by se proste tomuto tematu zcela vyhnout a komentovat nove nazvy CSSD, kde se vyzna. Nic proti jeji ignoranci sveta techniky, vyroby aut atd... ale proste kdyz ji to nic nerika, tak at to necha stranou. A uz vubec by nemela komentovat vyjadreni lidi, kteri - na rozdil od ni - ta fakta znaji a ve svete se orientuji.
Jina vec je, ze mi Turek nesedi v jinych oblastech (treba jeho nazory na valku na Ukrajine), ale o stavu elektro-sveta a postojich automobilek neco vi.
A nejvtipnejsi je, kdyz pani Stuchlikova komentuje, co kdo z volicu chce - tedy ze hodnoty Turka nikoho dnes uz nezajimaji a ze je stary dinosaur ... to jsem fakt premyslel, jestli muze myslet vazne. Pokud ano, je neuveritelne slepa a ignorantska.
Otázkou není proč je u nás tolik elektroskeptiků, ale proč je u nás tolik zaslepených fanatiků co si byť na okamžik odmítají přiznat, že na elektroautě v současné podobě není absolutně nic ekologického, že se jejich zavadením do provozu ve velkém měřítku k lepšímu nic nezmění a proč stále trvají na tom, že je to jediné řešení.
Já chápu že idiot co se za celý život nenaučil řídit může mít vlhký orgasmus z toho jak snadno se EV řídí, že prožívá nirvánu pokaždé, když dupne prudce na plyn ve chvíli kdy má nabito a auto vystřelí jak z praku, ale tohle jsou vlastnosti vhodné leda tak pro puberťáka a i toho to brzy přejde, hlavně ve chvíli kdy pujde kupovat novou sadu pneumatik, co ten jeho těžký krám unesou. My ostatní co jezdit musíme a není to pro nás jen ukázka bohatství ostatním, řešíme jiné důležité věci které auto musí splňovat a bohužel elektromobily se součanými bateriemi těmito vlastnostmi neoplývají a ještě dlouho nebudou.
A ta hloupá fráze zbavit se závislosti na Rusku ohledně ropy, to je takové ubohé klišé, protože jaký je rozdíl v tom když vyměním jednu závislost za druhou, vše pro výrobu baterií v současné podobě má pod palcem Čína a já tam žádný rozdíl nevidím, komunista jako komunista - závislost jako závislost, ale jestli se někomu bude spát lépe tak budiš, protože pro mnoho současných "myslitelů" je špatné řešení lepší než žádné a proto to dnes vypadá jak to vypadá a nejhorší na tom všem je, že kdejaký pisálek má patent na rozum a neštíti se urážet ostatní pro jiný názor na věc, s pocitem že jen ten jeho názor, navíc ničím nepodložený, je ten jediný správný.
Zavislost na Cine je horsi. Rusko potrebuje penize za ropu, Arabove taky. Takze i kdyz jsou to nepratele, budou obchodovat a dodavat - jsou na tom zavisli.
Cina si nas namaze na chleba - brzy nas potrebovat nebude.
Elektoauto je menší zlo, než klasika, ale furt je to auto, co jezdí na pneumatikách po asfaltu a takové kolo má cca 30 krát větší valivý odpor, než kolo železniční. Málo se ví o karcinogenním mikroprachu z otěru pneumatik. Kdo žije poblíž silnice, má ho v sobě, mňam.
Kde to jen trochu jde, mělo by se jezdit po kolejích. To už věděli před 200 lety a vymysleli proto koněspřežnou železnici, jeden koník bez problémů utáhl po rovině vůz s 20 pasažéry, bez kolejí by se brzo zastavil.
Ještě k článku, autor uvádí 0,38 Kč/ 100 km, to se trochu "umáčknul", má tam být samozřejmě 38 Kč/ 100 km. Článek se mi líbí, jen se mi nelíbí ten náš konzervatizmus.
Bingo! Jdu si koupit soukromou lokomotivu ! 🙂
Nevi nekdo, kde by se dali sehnat levne prazce a koleje? Asi tak 6 kilometru...
Já jsem elektro auto zkusil v několika provedeních a je to opravdu svezení které se spalovákem srovnat nedá při jízdě téměř nepotřebujete brzdit motor se o to postará sám a rekuperací zpětně dobíjí baterii. Údržba proti spalováku téměř žádná. Bohužel to má velké ALE nikdo dnes nedokáže odhadnout co takto rozsáhlá změna způsobí do budoucna, co s planetou způsobí těžba milionů tun kovů potřebných pro výrobu baterií, kde se bude vyrábět všechna ta elektřina, a nutnost vybudovat nesmírné posílení infrastrukrtury atd. které dnes asi ani nedokážeme domyslet. A navíc zcela postrádám veřejnou odbornou diskuzi na toto téma a každý kdo se odváží mluvit proti je okamžitě dehonestován. Osobně si myslím že je to bohužel jen další slepá ulička s nedozírnými následky a spíše to chápu jako cestu k tomu jak z aut učinit luxusní zboží určené jen pro super bohaté. A nakonec vždy když se na něco takto jednostranně tlačilo vylezla z toho obvykle nějaká lumpárna.
Svezeni se neda srovnat ... protoze pri jizde temer nepotrebujete brzdit ...?
Inu, obavam se, ze bezny clovek opravdu neposuzuje kvalitu jizdy dle toho, kolik musi brzdit. V tom jste spis vyjimka. Normalne jde o pohodli - rychlost - zazitek ... jak komu... ale o nutnost brzdeni?
A udrzba - zaprve mrknete na nektere recenze a videa odbornych magazinu, udrzovat musite i el-auto a za druhe - i kdybyste mel pravdu, tak mi odpadne 1x navsteva servisu za rok, nekdy ani to ne, kdyz menim olej soucasne s prezutim pneu... To mne fakt neomezuje. 99,999% casu clovek jezdi, neopravuje.
Problém je v tom, že většina nedostatků, o kterých píšete, jsou jen Vaše subjektivní názory a zkušenosti - blinkry na volantu má jen Tesla, zbytečně zobecňujete, navíc je to záležitost zvyku zhruba na týden. EV jezdím 5 let, jezdím dost, dříve VW, nyní Teslou, a na nabíjení jsem v životě nečekal. Ovládání přes tablet mi nevadí. O zrychlení z 0 na 100 se píše u každého auta, nejen u elektromobilů - tak proč to používáte jako argument? Podobně bych se mohl ptát já. Když uvádíte jako výhodu dojezd spalovacích aut, kolikrát měsíčně potřebuje maminka dojezd 1000 km? Průměrný nájezd obyvatele EU je mimochodem 40 km denně...
Úplně nechápu smysl tohoto textu. Že si mám detailně zjistit, co kupuju, než to koupím, to snad platí úplně obecně o čemkoli. Když tvrdíte, že výrobci elektromobilů zamlčují nevýhody, řekl byste mi prosím, ve které reklamě a na který výrobek se uvádí nevýhody? Viděl jste třeba v reklamě na Audi a8, že je to sice báječné auto, ale žere jako kráva? Nebo že samsung S24 je skvělý mobil, jen je trochu předražený a po 3 letech budete muset vyměnit baterku?
"...Problém je v tom, že většina nedostatků, o kterých píšete, jsou jen Vaše subjektivní názory a zkušenosti ..."
No a kupodivu prave subjektivni nazory a zkusenosti budou rozhodovat o tom co si kdo z nas koupi. Rika se tomu preference a je to docela dulezita soucast demokracie ve svobodnem svete. Jenze majitele benzinu nikomu nenarizuji, ze si nebude moci koupit elektriku. Ale elektrosilenci nuti 97%-ni vetsinu si koupit neco, o co podle svych preferenci nestoji a jeste to zduvodnuji ekologii, coj je objektivne nesmysl.
17
Sledujících
0
Sleduje
17
Sledujících
0
Sleduje
Vy nějaké čoudící vraky na silnicích vidíte? Já tedy ne, tak nedělejte z komára velblouda. Toto naprosto bezzubé opatření opět nic nevyřeší.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Osvedcena taktika: Zavreme oci a problem neexistuje. 🙂 Asi moc po silnicich nejezdite.
Bezzube - neresi vsechno a vsechny, ale lepsi nez nic. Jak vime, zmena zakona o STK nepomohla. Primy zachyt vraku na silnici nejde okecet - v tom je jeho vyhoda. Aspon par jich chytnou a pro ostatni aspon jako varovani - i kdyby jen 100 aut za rok prislo o stk, porad lepsi nez nic.