Takže realita ano? VW Caddy MAXI LIFE, VW Golf Variant stáří 10 let, 10tis ročně nájezd, garančky, servis prodejce, tedy OlfinCar, poslední tři roky běžný servis v místě. Za 10 let stál servis běžných součástí 30% ceny auta. Bez nehod, bez problémů s nějakou skrytou vadou ap. Nová stála 600 tis. každé.
Když chceš něco komentovat, měj o tom povědomí, buď alespoň trochu kompetentní.
U elektra nic z výše uvedeného není třeba servisovat, protože to tam prostě to auto nemá.
Zrovna vcera jsem koukal na rozhovor s Vaculikem ... o reklamnich blabolech o "bezudrzbovych" elektromobilech a truhlicich jako Ty, ktery to berou vazne - a v cem pak jezdi... 🙂)
A jian ksi aspon zkus po sobe precist, co sam pises. Odporujes sam sobe, ani zadenho oponenta nepotrebujes :-)
Tak to teda rozhodně nemá 🐽
Tarif C27D jedna kWh 1,53 Kč. Při spotřebě 15kW je to 23 Kč na 100km. No a pak kde máš náklady na držení toho smradlavýho dechtu při životě? Když ti chcípne vstřik? Kolik stojí výměna rozvodů? Kolik výměna oleje a filtrů? Když ti uhnije vejfuk? Nedej bože spojka? Tohle je bžunda, fakt! Jak malý dítě. Seš úplně mimo.
Utocite zbytecne a nesmyslne. U jakychkoliv modernejsich spalovacich aut jsou vymeny spojek, vyfuku nebo prevodovek zcela vyjimecne. Rozvody jen u nekterych vozu, a to po 200.000 Km - takze po rozpocitani nakladu na km jsou zcela marginalni. Vstriky jen u dieselu a podle druhu a jizdy take po stovkach tisic km. Pri prumernych najezdech v CR (11.350 km rocne) jde o desitky let! Gumy, brzdy je potreba menit u i u elektromobilu, podvozek naopak trpi u e-aut daleko vic a je drazsi. Daleko castejsi jsou zavady roznych systemu, elektro nebo opravy po mechanickych poskozeni - i to je drazsi u e-aut. Spocitate-li ferove vsechny naklady, vychazi to v realu podobne a neni sance v tom rozpustit vyssi naklady na porizeni e-auta.
Fakta:
1) Ekologicnost e-aut je minimalne sporna. V optimalni pripade od 80.000 najetych km proti spalovacimu autu.
2) Cim vic se e-mobilita nasilne tlaci, tim vyssi je odpor proti ni.
3) Cena e-aut je pro 80% Evropanu (hlavne vychodnich) prilis vysoka.
4) E-mobil je vhodny jen na nektere aplikace (pomala jizda, mestsky provoz...) do severskych podminek, do odlehlych oblasti atd se nehodi.
5) Zniceni evr. autoprumyslu je primym podporenim cinskeho, ktery neni vubec ekologicky. Dusledkem tedy bude ZHORSENI ovzdusi na planete.
6) Nuceni e-aut, dotace, povolenky, atd... zdrazuji auta natolik, ze v primem dusledku si lide nechavaji auta stara - tedy rychle starne vozovy park nejen ve vych Evrope. Tedy se ZHORSUJI emise.
7) Dobijeci struktura staci na dnesnich par procent e-aut. Bude-li jich treba 50% (tedy v CR ca 3.400.000) a bude-li doba dobijeni stale v desitkach minut, nutne se budou delat hodinove fronty.
9) Elektroauta jsou v principu daleko zranitelnejsi nez nezavisly motor s palivem offline a bez moznosti hacknout neco na dalku.
10) Cena fosilnich paliv bude vyrazne klesat kvuli slabnouci poptavce.
11) Vybudovani dobijeci infrastruktury je extremne drahe.
12) Dusledkem nuceni bude dalsi odpor, ktery nakonec ve volbach "odvola" zelene strany a vrati se do EU zdravy rozum.
Howgh
Porad to same, 100x dokola. Ja a mnoho ostatnich realistu uz roky piseme o vyhodach, ale i nevyhodach elektromobilu, ktere zatim znemoznuji jejich masove prodeje v Evrope, ptame se odborniku - vedcu i vyrobcu - poukazujeme na neprekrocitelne fyzikalni principy, pocitame cisla, sdelujeme fakta a neignorujeme objektivni trendy. Do hry ferove bereme "hluk", "smrad", ale i dojezd, delku tankovani-nabijeni, cenu, dotace a take napriklad mnozstvi dostupne elektriny, ktere uz ted neni dost (viz posledni dny v SRN) ...
Naproti tomu se porad a porad vyskytuji placeni trollove jako autor tohoto clanku, kteri misto argumentu utoci osobne, oznacuji ostatni za hatery, vymysli dehonestujici fiktivni nepratele (milovnik smradu, ktery jen zavidi atd...), na nez pak utoci.... k tomu nakazuji co mame a nemame delat, sdeluji nam jistoty, jak bude vypadat budoucnost ("vsichni budou...") a kohokoliv, kdo s nimi na zaklade zdraveho rozumu i umeni pouzivat trojclenku nesouhlasi, oznaci za trindniho nepritele a zpatecnika. Nejvetsim trestem pro tyto chudaky by bylo je pripoutat k zidli, donutit absolvovat prednasky o zakladech fyziky a pak nepustit, dokud by nezacali racionalne argumentovat... :-)
až na to že čtení značek nefunguje a asi nikdy nebude fungovat 100%, protože často jsou značky umístěny trochu zmatečně nebo hůř viditelně, obzvlášť když se jedná o nějaké provizorní značení. Čtení si někdy přečte značku, která platí pro úplně jiný pruh, např. odbočovací. A když by takováhle věc začala na dálnici brzdit ze 130 na 30, protože si někde přečetla špatnou značku, tak by pak teprve vznikali nebezpečné situace.
🙂 Je to ani ne tyden - jel jsem po dalnici (nemecke) 240 km/h a najednou mi moje auto ukazovalo ze jedu v oblasti kde je omezena rychlost na 50 Km/h ! 🙂) A za chvili dokonce 30 km/h !! Vaculik ze Sveta Motoru o tom taky mluvil - ze auta ctou cokoliv (napr stojany s cenou benzinu kolem silnice) jako znacky a hlasi: "Tady muze jet jen 38,70 za hodinu!" 🙂) Super - predstava, ze bude mit aktivniho asistenta, ktery zacne sam brzdit nebo cukat volantem... !! Je neuveritelne, jak kraviny tu komisi napadaji.
Hříchy mládí. Čestně přiznám, že i já jsem měl svoje "telecí roky". V tehdejších autech na tehdejších silnicích s minimálním provozem na uzoučkých běhounech diagonálních pneumatik - stovka byla už závratná rychlost.
Hodně nás to naučilo: kdy už to moc klouže, jak brzdit, jak vyvolat smyk a jak se s ním vypořádat, jak vykroužit zatáčku aby se naproti vešel i autobus.
Auto tehdy nebyl spotřební materiál, ale rodinný klenot, a tak jsme se k autům i chovali. Ani já, a ani nikdo z kamarádů auto nikdy nenaboural a ani neodřel.
Zato jsme se starali: seřídit, promazat, vyměnit brzdové pakny, spojku výfuk - všechno na co nebyl potřeba zvedák ... zkrátka nás to naučilo jak auto funguje, co si můžeme dovolit. To dnešní řidiče žádný asistent nenaučí.
No jo, tak to ja smyky moc nemusim... Obcas to nekonci dobre... Ale poucil jsem se - na snehu jedzim uz 30 let krokem, na vode pomalu. Aquaplanning ve 180 km/h mne poucil. Potreboval bych skolu smyku...
Shodou okolnosti jsem vcera videl asi hodinovy rozhovor s M.D. (tedy dnes se misto rozhovor rika "podcast") a pokud si M.D. nebymyslel, tak za mne je to frajer. Podle mne je velka cast v tom, ze je to puvodem techniik a ze je jeste ze stare generace, ktera byla zvykla makat.
No a jinak - ty komentare tady jsou tak typicky ceske... 🙂 )) Clanek o odmenach v Jablotronu a diskuze se stejne jako vzdy stoci na "zavist", "Babise", "Fialu", Ukrajinu atd... Casto toho nelituju, ze jsem z Ceska utekl...
Evidentně Vás baví měnit dokola rozvody, svíčky, olej, převodovku, těsnění pod hlavou, brzdy, výfuk atd, atd... nejsem fanda elektroaut, ale vím že výhody převažují. Až se cena srovná, dojezd trochu povyroste, bude to jasná volba nedávat stovky tisíc servisům..
🙂) jojo, my se spalovaky menime porad dokola vsechno. Ja osobne prevodovku jednou za 16 kilometru a vyfuk za dvacet. 🙂)
Duvod, proc se fanatickym zastancum elektromobility vsichni smejou, neni kvalita a "pouzitelnost" elektroaut, ale tisice podobnych komentaru, jako je ten Vas. Smich prodluzuje zvit - takze dekujeme 🙂)
Mě se zdá, že tento "výzkum" přesně kopíruje statistiky příčin dopravních nehod a vůbec nezohledňuje skutečné situace na českých silnicích.
Já mám např. velmi špatnou zkušenost se "závodníky": Se svojí Mx5 nejezdím příliš pomalu (s otevřenou střechou je to příjemné cca. do 100 km/h - proto ani nejezdím po dálnicích), ale dovedou mě vytočit "závodníci", kteří si za každou cenu chtějí "změřit síly" a zkoušejí předjíždět za každou cenu (i tam, kde to nejde) jen aby mi to "vytmavili". Svoje "závodnické roky" mám dávno za sebou, takže radši přibrzdím a klidím se stranou, ale když (skoro) při každé jízdě přijde situace, kdy musím půlkou kola z asfaltu (a přitom si zbytečně ošoupávám brzdové destičky) mi prostě vadí.
"... Svoje zavodnicke roky mam za sebou..."
Takze jste to driv delal taky ? 🙂)
No je a není. Kvůli referendu není tento stát v EU tak, jak je obvyklé, ovšem bilaterální dohody existují a Švýcaři si z EU berou v podstatě jenom to, co se jim hodí.
Co se týče zbytku Vašeho příspěvku, tak je to asi pravda, nicméně (přestože se to dost tvrdí) si nemyslím, že by většina tuzemské populace kecala a pila kafe - pokud se ovšem nebavíme o státní správě 😉.
S dovolenim - psal jsem "...te velke casti...", nikoliv "vetsine". Take si nemyslim, ze by vetsina Cechu jen kecala a pila kafe.
A to, co pisete o Svycarsku neni pravda.
Za prve - bilateralni dohody byly uz davno z velke casti nahrazeny ramcovou dohodou s EU.
Za druhe - Je to prave naopak. EU vnucuje Svycarsku vsechno mozne a Svycarsko se brani dost slabe.
Za treti - po legendarnim referendu z roku 2014 a nekolika letech, kdy EU nemela cas resit svuj vztah s CH kvuli migracni krizi, Brexitu etc., se konecne dostalo k jednani, ktere ale skoncilo neuspechem pro nesmyslny a nevstricny postoj EU. Bohuzel si EU drive prosadila, ze pokud CH neodslouhlasi kazdy jednotlivy zakon, pada cela ramcova dohoda s tisici dilcimi narizenimi. De facto tedy padlo vsechno a EU ted Svycarsko vydira, kde se ji to hodi - de jure nemusi uznat nic. Loogicky je CH na EU mnohonasobne vic zavisle nez EU na CH.
Já ho vytahovat nebudu, ale souhlas. Ono má Švýcarsko trochu zvláštní postavení v EU, a už v dobách minulých dalo nahlas vědět, co si myslí třeba o nápadech "tety" Merkelové.
S tím poučením nevím, ale každopádně by se asi většině Čechů žilo lépe ve Švýcarsku 😉.
Pardon, ale Svycarsko neni v EU. To jste si asi nejak popletl.
A pokud jde o to, jak by se Cechum zilo ve Svycarsku .... hm... je t ocelkem jednoduche. Te schopne, samostatne, aktivni a pracovite casti dobre. Te velke casti, ktera chce svoje socislni jistoty a pokud mozno nemakat, spis si chodit do prace pokecat a na kaficko ... tem dost blbe.
(Teda - pak je tu jeste dost velka cast tech, ktera si nabrnkla Svycara a pracovat nemusi vubec, ale ty nechavam stranou. Stejne jako par zbohatliku s velkym pasivnim majetkem - ti se tu maji jako v raji.)
Lžete s těmi 60% populace. Naprosto drtivá většina populace jezdí denně doslova pár kilometrů nebo nic.
Pěkný den.
Vazeny pane Langer, svymi slovy dokazujete, ze presne patrite na uroven onech demagogu a utocniku ad hominem. Jednak obvineni ze lzi je velmi vazna vec, lez je vzdy umyslna a Vy mne obvinujete, ze umyslne rikam nepravdy. Mohl byste se aspon snazit o zakladni lidskou slusnost a napsat, ze se podle Vas pletu. Nevim o co Vam jde, ale s timto utokem asi tezko o vecnou diskuzi a realne argumenty.
No a vecne vzato s Vami nesouhlasim - jednak existuji statistiky prumerne delky jizd - a to je opravdu vic nez "par km" a druhak - i na tech par km denne musite planovat, protoze nekdy nabijet musite. Kdyz ne dnes, tak za tyden... i pri kratkych jizdach. Takze Vas argument zcela postrada smysl. Pekny den.
Tak ale tohle se dá napsat o raperech, ti se také "jen trefili" do pocitu chudáků, kteří neví co sami se sebou a o Evě a Vaškovi, kteří se trefili do pocitu senilům atd., atd. Svět se mění, to máte pravdu, ale úplně stejně tak, jako staletí před tím. Staří nerozumí mladým a naříkají nad jejich stylem oblékáním, kulturou, muzikou, vše se díky dříve nemyslitelné technice mění a zrychluje. Starší ročníky jsou z toho podráždění, nesví v tenzi. Je to logické. Jejich svět to již není. A dnešní mladí také dříve či později zestárnou, budou se divit, kroutit hlavou, hořekovat tak, jako vy teď. 🙂
No, ja nehorekuju, jen kostatuju. Jsem naopak moc rad a vdecny, ze se tomuto svetu mohu vyhnout a delat veci po svem (= po staru).
No a o mladych / starych jsem vubec nepsal. Svet se stal plytkym obecne, pro vsechny. Negeneralizoval bych. Jiste mate pravdu, ze na tuto plytkost naskakuji z logiky veci spise mladsi, ale neslo mi o srovnavani generaci, slo mi o vyvoj sveta an sich.
A pokud jde o trefeni se do pocitu mladych/senilnich/cernych/... to jsem nezpochybnoval, kvalitu jejich textu ci pocitu jejich fanousku nehodnotim. Slo mi jen o hudbu jako takovou. Treba ma texty na Nobelovku, muze byt, o tom nic nevim. A ze se Eva a Vasek asi trefili do pocitu starsich davu (podle jejich uspechu), to muze byt 100% pravda. Ale stejne jako u T.S. to nic nevypovida o samotne kvalite jeich produkce, ktera je podle odborniku katastrofalni.
Jak jezdim? Myslite kvuli tomu castemu nabijeni / tankovani ? Rychle. A pri rychle jizde proste stoupa spotreba nasobne... to je fyzika, s tim nic neudelate. A samozrejme to potvrzuji testy v nemeckych casopisech. Podle podminek (vitr, teplota, rocni obdobi, vlhkost, druh vozu ..) je dojezd e-auta pri rychle jizde v praxi 80->10% ca 80-120 Km.
((Aby nedoslo k nedorozumeni - odpovidam na otazku pana Sokola, nikomu neradim jezdit rychle, prosim nereagujte slovy: "mas jezdit pomalu", nema to smysl.)) Dekuji
Kdyby tehdy nám nevládla RVHP, tak bychom byli úplně někde jinde. Tady přeci vládli sověti! EU nás také nikde do ráje nedovede, ale je to menší zlo. A zase KDYBY, politici a euro poslanci, měli úměrné platy, více se zajímali o jejich život, rozpočty, kolik za co platí a kolik jim zbývá v peněžence peněz, bylo by určitě LÍP. Jak nasycený může rozumět hladovému?
Asi jste se spletl v adresatovi. To asi nebyla reakce na moji jednu vetu. Nebo jsem neco nepochopil? Ja jsem reagoval poze na to, ze pani "Eva Svoja" nam tu nakazuje, co mizeme a co nemuzeme srovnavat. Jinak jsem nic k tematu nepsal.
Clanek vedle:
"Průměrná cena nově registrovaných elektromobilů se letos v Německu zvýšila o přibližně 4 000 eur na 56 669 eur, ..." Tedy ca 1.445.000 Kc.
Co dodat?
Prumerna cena auta kupovana v Cesku soukromnikem je ca 300.000 Kc.
Jaky potrebujete jeste argument? 10% milionaru si ho koupi, ostatni na to proste nemaji. A kydy o tom, ze si mohou nechat za 500.000 zateplit domek a za 700.000 dat na to fotovoltaiku z Ciny a usetri na palivu jsou ekonomicke nesmysly. Zaplati se jim to asi tak v roce 2145...
Porad to same. Vsichni to vedi, vsichni to 100x cetli, proc skoro nikdo ze soukromniku e-auta nechce (nakupuji jen firmy nebo milionari jako 2-3ti auto do rodiny + par placenych elektro-marketaku), presto porad dokola ty same clanky.
Kdo chce odporny design + ticho + veliky display a hromadu digi-hejblatek + velmi nepohodlne ovladani za jizdy + nastup vykonu skoro hned + nutnost neustale planovat kde a jak dlouho bude nabijet a pritom ma cas jezdit jenom pomalu a taky na to ma XYZ.000 penez, koupi si e-auto.
Kdo chce svobodu, moznost si urcovat vlastni zivot sam, nemuset porad planovat podle auta, ale podle sve vlastni potreby a chuti + moznost jezdit rychle a dlouhe trasy + pocit z jizdy, nevadi mu zvuk tradicniho auta a ma jen prumerny plat a moznosti, koupi si spalovak, protoze tak daleko proste jeste e-auta nejsou.
Uz jsem to dneska nekde psal - pri mych cestach bych musel nabijet kazdych 80-120 km. Cestu bych misto 6 hodin jel 14. Na to nemam cas, je mi lito. Az to bude e-auto umet, klidne si ho koupim,
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Celkem slecne rozumim. A neni ostuda ani potupa, ze jim to nevyslo.
Odesel jsem do Svycarska a mne se povedlo prorazit (dost vysoko), ale je to i o stesti. A od nasich zamestnancu uz jsem slysel: "znam asi 100 Cechu, kteri to tu zkusili, ale 99 z nich to vzdalo a vratili se do Cech...". Mozna je to pravda. V kazdem pripade tady na Cechy clovek narazi spis v nekvalifikovanych pracich - obsluha v restauraci atd..
Takze obdivuji jejich odvahu, to je nekdy vic nez pozitivni vysledek.