Selským rozumem:
Děkan Kubala si na UP vytvořil svoje království,kde se pasoval do role Nejvyššího,který bude rozhodovat o všem co se kde šustne,upirat mzdy a odměny,rozhodovat privátně o jejich výši a dokonce lézt i do soukromé korespondence "poddaní" budou skákat a tančit,jak bude pan Velkomožný piskat.
Dávno měl být odvolán a nahrazen! Finanční postih UP by měl hradit ze svého!
Selský rozum, jak vidno, občas představuje ekvivalenci bludného kořene.
Výběr z hroznů prof. Zbořila:
Souhlasím s absurditou toho, aby jedna z forem alkoholických nápojů byla od daně osvobozena, a jiné nikoli. Jinak ale článek považuji za silně tendenční, tlačící čtenáře k jediné pravdě o nutnosti opětovného zdanění. Co se na to ale podívati z druhé strany? Co kdybychom všem alkoholickým nápojům spotřební daň zrušili?
"že cílem nových požadavků je vytvořit základ, který má zvládnout každý."
Co to znamená "každý"? Kdo určí, co každý zvládne? Za jakých podmínek to má zvládnout? Co když to někdo nezvládne?
Opravdu je tento "rovnostářský" přístup správný? Chceme školství (teď píši všeobecně, nejen o základním), které dá příležitost k získání kvalitního vzdělání nebo dosahovat rovnosti "výsledků" bez ohledu na kvalitu? Kam povede nasazování laťky podle nejslabších? Jak je motivuje, aby projevili alespoň elementární snahu či vůbec pozornost při výkladu? Jak to motivuje naopak ty nadané? A nakonec...jak se to celé odrazí na české společnosti?
Obchodování s tituly nechám nyní stranou, to je kapitola sama pro sebe, a zaměřím se na publikační etiku (s níž souvisejí například zmíněné predátorské časopisy).
Úskalí je v nastavení současné scientometrie, které k takovým praktikám zkrátka motivuje. Ještě závažnějším problémem než predátorské časopisy je ale fakt, že i do jinak seriózních žurnálů se občas dostávají publikace jednoduše zfalšované (1) či nakoupené odjinud (tzv. paper-milly). Zfalšovaný výzkum nejenže podrývá důvěru ve vědu, ale významným způsobem škodí jí samé jednak tím, že ovlivňuje toky financí, zadruhé pak nabourává její samotnou podstatu, neboť na publikované výsledky navazují další výzkumy. Když se však pramen otráví "daty", která neodpovídají skutečnosti, je další seriózní výzkum brzděn, popřípadě může pod vlivem "výsledků" od neetických kolegů docházeti k chybným závěrům. To nejsou jen abstraktní morální dilemata, nýbrž závažné problémy, neb na vědě stojí celá společnost (technika, medicína, infrastruktura,...). Z tohoto pohledu je nezbytné, aby se společnost a stát začaly otázkou vědecké etiky vážně zabývati a nastavily vhodné mechanismy, jež by od falšování výzkumu efektivně odrazovaly (zatím je tomu spíše naopak). Jinak je totiž naprosto legitimní otázka daňových poplatníků: "Na tohle máme dávat prachy?!"
(1) jeden příklad: Odkaz
Hájení demokracie je sice hezká věc, ale k demokracii patří i respektování výsledků voleb (byť si o nich můžeme myslet cokoli). Pokud proběhly procesně v pořádku, znamená to, že se lid vyjádřil a není co řešit.
Proto (a nejen zde, ale všeobecně) považuji demonstrace ve smyslu "pryč s vládou" těsně po volbách za naprosto nemístné.
Chtějí pouze zpět svůj majetek. To je úplně normální.
S touto logikou sice nelze nesouhlasit, ale dostaneme se do úzkých, pokud půjdeme v historii dál a vzpomeneme zabaveného majetku českých pobělohorských exulantů, který posléze získali právě noví páni poslušní Habsburkům a katolické církvi.
Kde je tedy hranice, kam se lze zpětně odkazovati na historická vlastnická práva?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pokrytectví
1 odpověď