Ten dojezd se ale nezmění, říkám, že je to moc málo. To auto je hrozně velkej kompromis, říkám, že to chce kolem těch 35 kwh aspoň tak už to jde, najezdil jsem se celkem dost s ráznými EV a teď mám teda Model 3 rwd takže nějakou představu a zkušenost mám.
Psal jsem to obecně o elektromobilitě... Tesla s tou zadokolkou slibuje nově dojezd 700. Až se dostane na cenu tak o 200 níž, nebude co řešit... U Tesly je zrovna vidět jak ty ceny klesají. Uvidíme co předvede příští rok po nástupu nové Y. Co bude příští rok hodně napoví teď začátkem Listopadu Praha.
ale já vás nemusím tahat za nos, už s tím pár let jezdím. Nabíjet mě řekli hned při prodeji na 90% , tak po sundání kabelu z nabíječky je dojezd 360 , po dojetí do prahy, pokud tedy jedete tak jako kolem 140 km v hodině vám to sebere něco málo, cesta dom to samé a v Liberci mě to už nadává že 15% baterie je lumpárna. jde o volvo xc40 náhon na předek jen. A ano, otočím s tím z Liberce Teplice , při dojezdu už jsme na tom podobně a to mám tepelné čerpadlo a moc netopím, jen to musím abych nezmrznul na tu dálku. Po dojezdu dom už tak na nabíječku a končíte. nicméně jsem to asi blbě napsal, při scéně na den jsem už myslel na dáčku 🙂)))
Jo a dobíjet na veřejných ? To už rovnou mohu jet klasikou naftou, cenově to je stejné a přitom rychlejší
To tak odpovídá. Ono to původně vypadalo, že nedojedete do Prahy. Do Prahy a zpět 140km/h je pro mne až překvapivě dobré na to jaká je Volvo krabice... Také jsem o něm uvažoval... právě o té řadě 40... protože na živo ex30 je už moc velký prcek...
To nesouhlasím, i tohle bude hrozný, kupují to akorát společnosti na sdílení aut, žiju v Madridu a tady to má jedna z 5 firem co sdílí (Zity). Chápu, že člověk nad 100km běžně nenajede, ale dát za malou rakev na kolech skoro půl mega je moc, když to ani nikam nedojede a fakt je to jen na jednu věc. Neříkám, že malé auto hlavně do města musí mít mega dojezd, takový Fiat 500e je ideální (se 42kwh baterií) to auto má reálný dojezd 250 - 300km, je malé a je hlavně do města a okolí, ale je celkem použitelné i na trochu delší trasy, sprint fakt ne a skoro půl mega za mě přijde fakt moc, chystá se nové Twingo, které by to mohlo také splňovat a nestát zas tak moc (ten Fiat je drahej). Min 35kwh baterie, jinak je to auto fakt na nic. Jinak takový běžný zaměstnanec si nekoupí auto jen na jednu věc, to si koupí bohatší člověk a ten si zase nekoupí mini rakev.
Jak jsem psal, vydržte 2-3 roky. Ceny elektromobilů jsou dány pořizovací cenou baterií. Ta celkem rychle klesá. Myslím že hlavní problém elektromobility je jak to do nás rvou násilím. LPG taky nikdo nikomu necpe a jeden z mála aut s plynem od výrobce Dacia Daster na LPG se prodává krásně.
Není náhrada za ropu, a nechytil se plyn ani elektromobilita aspon v ČR !! A futurologie o H vodíku je na dalších 25 let ve světě nejen čr!!
Rozhodně máte pravdu. Nikdo tím nejezdí a nikdy jezdit nebude. Ani za nic! Nikdy! Nikdy! Nikdy! Je to nesmysl a měli by to zakázat než se to rozšíří jako mor!!!!
Ano, takze jste presne clovek o kterem jsem psal, diky za potvrzeni. Takze jste auto bud koupil na firmu (bez DPH), nebo dokonce dostal jako sluzebni, takze jste porizovaci cenu neresil vubec.
Netvrdim, ze to auto je hrozne, nebo nema zadne vyuziti. Na jezdeni okolo komina asi staci, ale problem je, jak uz jsem psal, ze fabie za 350 vam udela DALEKO lepsi sluzbu a dojezd neresite vubec. Dodam, ze fabie je o SEGMENT vetsi auto! A to jste pri nakupu -150 tisic Kc a pri prodeji dalsich -50, protoze kdo si koupi - i kdyby mirne - ojety spring za 300 tisic? Kdyz za 250 muze mit tu samou (stejne starou a ojetou) fabii? A bude doufat, ze neprohraje v bateriove loterii.
Jenže 100 000 km v tomhle tě vyjde na 27 000,- (u baráku se soláry ještě míň) 100 000 km v té fábii tě vyjde na 200 000,- + 4x servis kolem 7 000,- (gumy neřeším, potřebují obě auta +- stejně, tahle Dáčie opravdu gumy "nežere" 😉 )
Kdyby jsi v tom nedej bože (v takovém krámu, že...) najel 200 000km (za 10 let to není nereálné, můžeš klidně Dačii "hodit ze skály", protože se jen na rozdílu za palivo zaplatila... 🤷♂️🍻 Tož tak...
To auto není dokonalé, ale pro svůj účel: městské vozítko s občasným výletem do 150km má ekonomicky uvažujícímu zákazníkovi s vlastním domem co nabídnout...
Jednou jsem s tím jel a bylo to snad nejhorší auto, které jsem kdyz řídit (to a 2010 Fiat Panda s 0,8 bez turba), když jsem zaviral dveře tak se mě díky zvuku vybavily vzpomínky na to když mě bylo 5 let a ještě jsme měli Škodu 125 atd. Jinak ten dojezd je tak 180km, 225 z toho fakt nedostanete a to těch 180 pojedete hodně na spotřebu, když normálně tak spíš tak 140 - 150km.
Ta stará generace byla peklo v praxi. Tohle by mělo být výrazně lepší. Dojezd nad 100km ve městě běžný člověk ani nepotřebuje. (i v Praze najet 100km za den je strop co rozhodně "průměrný" člověk nedělá každý den...) Nabije se to přes noc ze zásuvky. Cena baterek by příští rok měla dál padat, takže myslím, že i průměrný zaměstnanec by kolem 2026 - 2027 mohl vážně o takovém elektromobilu uvažovat pro běžný denní provoz.
proč ne, mám doma jedno co papírově ujede 400 km a dávat to každý den na kabel je otrava i když jsme v baráku. Ano to mám na courání po okolí a jinak to jezdím klasikou autem dál. Když totiž dostanete nápad že chcete jet třebas z Liberce do Prahy a nedej bože i dál, tak to scéna na den . No a vyrazit s tím do Itálie k vodě ... jdete do půjčovny , to lepší 😄
Buď jezdíte jak Emerson Fitipaldi, nebo nás taháte za nos...
Auto s dojezdem 400 papírovejch v pohodě udělá nabité 300, nebo v pásmu 20-80 minimálně 200.... Takže při courání po okolí to opravdu nemusíte nabíjet každý den. Z Liberce do Prahy bez problémů dojedete, je to +-100km. Takže i když máte baterku na 50%, protože jste nevěděl že tam pojedete, pořád by jste do Prahy dojel. Pokud budete mít míň, holt si cestou přicucnete...
Pokud máte baterku nabitou, uděláte otočku Liberec Praha Liberec bez nabíjení i s pojížďkama po Praze.
Pokud jde o dobu nabíjení: Když spěcháte, dojeďte na nabíječku mezi 15 a 5% a nabíjejte jen do 50, max. 60%. To je nejrychlejší. Od 60 do 80 už to trvá déle a od 80 do 90% je to za mne jen pro vášnivé čtenáře...
Když dojedu na otočku Praha Budějice Praha, tak vy z Liberce úplně v klidu, vždyť to máte celou cestu po dálnici...
Asi reagujete na něco jiného než jsem psal já. Má reakce byla na pana Novy, který psal něco o nabíjení. Koho nějaká taková informace zajímá? I když by měla, ale jenom uživatele elektra. Pokud jezdím se spalovákem, tak podobné informace nepotřebuji. A to co píšete o YouTube, těch videí jsem už viděl mraky. Ani se o nich nic dozvídat nepotřebuji. Proč taky?
Aha, vy žijete v přeludu že budete se svým spalovákem jezdit dalších 20 let... Tak hodně štěstí. Já se pomalu chystám na to, že nafta půjde do garáže na "sváteční projížďky" a na denní ježdění holt bude nějaký elektro...
A to je právě ono. Jedna z věcí, které odrazují od Elektra. Dáváte jenom drobnou zmínku o nabíjení a polovina národa vám nerozumí. Ale když někdo napíše, že jezdí tankovat benzín tam a tam, protože jim tam dobře fungují hadice a rychle to teče, tak vědí všichni o čem je řeč.
Když se chcete něco o dozvědět o nějakém elektroautě, najděte si ho na youtube od některého z českých propagátorů elektromobility. Jsou už videa i o pořízení (co před tím a co po tom). Pepa (Z)Vrtal prostě dělá tuhle recenzi, protože potřebuje na složenky jako my všichni. Takže pohledem staromilce. To že občas kecá, za to nemůže. Jak mu ta technická data připravili, tak to odkecal... Tores je díky LiFePo baterce celkem hratelné auto. Problém je cena. Tepelné čerpadlo za příplatek, vyšší výbava za příplatek... Ve finále se dostanete na cenu, která už tak konkurenceschopná není. Být o 200t levnější, tak je to hratelné... Bohužel, mnoho lidí čeká na jaro/léto 2025 na novou Teslu model Y. Tam jestli bude cena základního modelu (LiFePo s WLTP dojezdem přes 500) pod milion, tak bude mít hodně těchto aut starosti...
Jako ze ostatni zvirata ktera maji sklon k homosexualite jsou taky v nesouladu s prirodou?? 🤔🤭
Jsou jako každá anomálie v souladu s přírodou určeni k vyhynutí.
Stejně tak to bylo v lidském druhu. Homosexuálové byli vždy, díky statistice jsme věděli že +-3 až 5% jedinců se s touto genetickou odchylkou narodí. S ohledem na jejich preference se v drtivé většině dál nemnožili. Tzn. počet jedinců nestoupal. V současné době se již rozmnožují běžně a ve stejném duchu 3-5% potomků homosexuálních jedinců bude heterosexuály. Tzn. je jisté, že v budoucnu se poměr heterosexuálních a homosexuálních jedinců bude měnit směrem k 50/50. (je to čistě technická analýza, pokud do toho chcete míchat emoce, tak je to vaše chyba)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Nevrtam, chran buh! Ale. Cely zivot jezdim na motorce a slysim jen kecy typu.... dárce, nebo az to nekde nevybere a sam jde smrti naproti....atd. Ok, pak se neco stane a no jooo, muzesi za to sam a blablabla. Rozdil mezi horolezcem a motorkarem je jakej? Sam tam chtel, sam tam lezl, šance, ze tam zahyne je vetsi nez u toho motorkare. Kdyby sedel doma na zadku s rodinou, tak se mu nic nestalo. Ja jen ty uplakaný komenty moc nechapu. Jdi nekam, kde to je fakt o hubu, umru tam a div me nevyhlásí za svateho. Nechapu. Chlap co jde rano do kolbenky a prejede ho na chodníku auto, to je tragédie. Tohle nestoji za komentář....
5 odpovědí
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Jo kámo, to máš jednoduchý... My jsme odpad společnosti, horolezec je hrdina...