Co je jako kravina? Že budoucnost bude v mixu pohonů? Kravina je, že budoucnost bude 100% v EV. Ani náhodou, i kdyby byly ceny aut těch 300 tisíc a automobilky stíhali vyrábět, tak tady budou dál spalováky všech možných typů, to je a bude realita ! Žádné takové, že je to jenom předražený......
Nebudou, až budou EV v bazarech za pár desítek tisíc Kč, tak si běžné spalovací auto ani z desáté ruky nikdo nekoupí, jedině jako veterána nebo nějaký speciál, na běžné jízdy tu bude za 20 let 99% aut čistě elektrických....
Ale, ale, že by jenom dočasné pozastavení??? Ani náhodou, FIAT naštěstí velice rychle zjistil, jaký je faktický zájem o plné EV. Žádná sláva, takže bude ještě, jako i jiní, koketovat s přesunem na hybridy, ale nakonec ani to nebude žádná sláva......, že by, nějaký smyšlený jakýsi kompromis? Ale ani náhodou. Budoucnost, ať se tomu geendiealoví šílenci brání jakkoli, tak budoucnost je pouze a jenom v mixu pohonů. No budou tady "vzrůstat" počty EV, ale půjde to jako psovi pastva, ale budou s EV koexistovat spalováky, a to na stále naftu, benzín, LPG, CNG, přijde řada na ethanol, jako v Jižní Americe už léta, a budou se etablovat nová syntetická paliva.......vodík zřejmě ne ve velkém, z mnoha objektivních důvodů. Takže klídek, budoucnost je každopádně v mixu ohonů ! To je jasný fakt, jinak tomu být ani nemůže.
kravina, jen je to předražený... kdyby stál vzhledem k výkonu, velikosti a dojezdu cca 300 tisíc, tak nestíhají vyrábět... Takhle si raději koupí každý jiný EV...
za skoro stejnou cenu je prakticky Tesla s dvojnásobným prostorem, dojezdem a mnohonásobným víkendem...Takže kdo by si kupoval takové auto za takhle nesmyslnou cenu? a ještě Fiat? Odpůrci EV aspoň budou moct říkat, jak ty EV nikdo nechce 😄 já bych nechtěl už nic jiného než EV, ale Fiat nikdy.... a za tuhle cenu už vůbec ne
akorát jsem se vrátil z většího nákupu, píše to - 175 km celkem, 24 kWh spotřeba, 13,9 kWh na 100 km průměr, kWh doma mě stojí 5,94 včetně distrib. poplatku, tj. cena stejná jako vařič nebo lednice. sice byla dálnice asi jen třetina, ale snad 3 hodiny na parkovišti se zapnutým udržováním teploty 22°, venku bylo 30. takže 100 km za 82,60 včetně 22° uvnitř po celou dobu … a ta pohoda s jedním pedálem a ticho, předjet nebo ukrutně přidat - radost. akorát teď tady u nás u pumpy instalují nové nabíjecí stojany, SCH je daleko, ale posledně po cestě mi účtovali 10 Kč tady i v DE. v zimě jsem jednou nabíjel u Kauflandu, trochu komplikované napoprvé, ale ani mi účet nepřišel. teď se usnesli že bude všude QR code, takže kartou lehce … mimo elektřiny a pár vylepšení zatím náklady 0 … jo, bydlím kousek od D10, kdybys měl cestu, můžeš u mě i nabít …
já jsem až z Ústí ale díky 😄 ale přesně jak píšeš, jdu nakoupit, nechám si v autě udržovat teplotu, jedu za pakatel a zatím žádný servis... není důvod vracet se do spalováka...
- spíš mi připadá, že většina těhle typů žije ve svém vlastním světě s basou lahváčů anebo konzervy se slabším potenciálem kreativity, případně vliv takových kámošů. Ani v paneláku to není tak jednoduché, nevědí že na cesty na nákup a do práce a podobně stačí nabít jednou za týden. Počítám, že se to bude postupně, aspoň u těch bez dluhů, měnit. Mj. spalováky jsou taky úplně jiné než před 50. lety, S EV to půjde rychleji, možná 2 - 3 roky, budou levnější, vic nabíječek, bude ho mít soused nebo kolega … přejde to do povědomí …
přesně tak.... většina, asi tak 99% lidí ani neví, o čem elektromobilita je, v čem jsou její výhody a vidí EV jako nějakou hračku na baterky, která za rok odejde... Já žiju s EV skoro 4 roky, bydlím v paneláku a nemám sebemenší problém... určitě by bylo lepší, kdyby byla nabíječka přímo u paneláku a každý den volná za cenu, jako mají lidi v rodinných domech... ale i tak je to prostě mnohem lepší než jezdit spalovákem...
~ přesně, mně ani nevadí že je tady, obzvlášť na diskusích tohohle webu taková averze na elektro, aspoň třeba ty výhody zůstanou co nejdéle, a budu moct vždycky v pohodě předjet anebo se rychle vymotat z chumlu na dálnici. ty výhody EV snad všeho mě potěší vždycky když si vzpomenu, a dál než 250 km tam a zpátky jedu stejně jenom výjimečně.
asi tak... je to blbost lidí, že si to nevyzkoušejí a neví, v jakých krámech na benzín nebo naftu vlastně jezdí a co už dnes můžou mít za cenu nové Octavie... Připadá mi to, jako kdyby někdo používal tlačítkový telefon, protože vydrží dlouho nabitý a v tašce nosil notebook, aby si mohl přečíst maily....
~ zkoušel jsem číst skoro celé vlákno, obdivuju tě že na ně dokážeš reagovat. taková snůška nesmyslů co dokážou spalováci vyprodukovat jenom aby si obhájili ty svoje lži, to bych nedal. mi připadá, že Solženicin už tehdy o nich věděl když napsal - Oni vědí že lžou, my víme že lžou, oni vědí že my víme že lžou, a my víme že oni vědí že my víme že lžou. ale stejně pořád lžou …
njn, taky už mě to přestává bavit vyvracet ty nesmysly.... nejsem žádnej dealer aut, ale pouhý uživatel, jen mě štve, když defacto o mě někdo tvrdí, že jsem blbec, že mám tak neschopné auto, tak se to jen snažím vyvrátit... Přitom mě na druhou stranu baví, že tu tolik EV není a mám tak jedno z nejvýkonnějších aut v republice, jezdím za minimální peníze a velmi pohodlně a bezpečně...
Pokud by se nestačily vyrábět, šla by cena nahoru. Opak je pravdou.
tak je to cca měsíc, kdy se cena modelu 3 zvýšila o cca 40 tisíc Kč... Naopak to, že cena nejde dolů jako u ostatních automobilek znamená, že se prodává dobře... Mimochodem dva modely Tesly jsou mezi prvními třemi EV na světě v prodejnosti...
Viděl, zkusil, katastrofa. Děkuji nechci. Navíc ten displej svítí do očí mnohem více jak přístrojová deska. Navíc výkladní skříň nad hlavou, brrr. K tomu si nevyberete ani barvu. Aktivní podvozek? Aha taky nic. Ale však je to jedno, ono se to ukázalo na prodejích, Tesla šla s cenou dolů až na krev, ale lidi došli. Prostě fanoušci Muska/Tesly nakoupili a zbytek už moc zájem nemá.
Tak aktivní podvozek už nový model 3 má, dražší modely S a X taky.. Střešní okno úplně v pohodě, dá se skrz něj dívat i na slunce... displej jde ztlumit tak, že se už nedá na něm nic přečíst ani ve tmě - stačí si to umět nastavit a nebo to nechat na automatu. Barev je několik a vždy se dá použít i folie... Mimochodem jsou pořád Tesly nejprodávanější EV a nestačí se vyrábět... stačí o tom něco vědět a neplácat blbosti, evidentně jste se možná tak podíval na pár sekund dovnitř, nic víc...
Opravdu chcete srovnávat holobyt, který se rozpadává ještě před prodejem zákazníkovi s pořádně udělaným autem? Srovnání by se dalo asi tak s Oktávkou.
Holobyt? Já mám v Tesle plnou výbavu, to že je tam jen jeden displej neznamená, že by to mělo horší výbavu... naopak mi nic nesvítí za volantem do obličeje, všechno se nastaví automaticky jak si přeju atd. Když jste to viděl a nezkusil, tak nekritizujte...
Na to nemá smysl reagovat. CNG auta aktualne provozujeme 2, LPG taky 2 a jeden baterkac. Plynová auta už vlastně mám přes 20let. Ta Vaše Tesla s náklady 0.5kc/km, resp 1,5kc/km na superchargerech má evidentně spotřebu do 10kWh/100km. CNG octavii mám asi půl roku (novou, resp předváděcí s nájezdem 1500km, s cenou pod 500.000, v podstatě maximální úroveň výbavy, včetně matrixu, masážních sedadel atd...). Třeba servis na koncernová CNG je naopak ještě o dost nižší díky levnemu "běžnému" oleji. V nezávislé dílně jsem za "velký" servis neplatil nikdy víc než 4000 včetně filtru a svíček, malý servis kolem 2000. Ale jak říkám, je to jedno. Užívejte si svou Teslu se spotřebou do 10kWh, případně s cenou za kWh, která platila mozna před 8mi lety. Ale hlavně se pokuste chovat v diskusích slušně. Být drzý Vašemu příspěvků na důvěryhodnosti rozhodně nepřidá.
Nevím jestli neumíte počítat, ale KWh na SCH stojí cca 10,- Kč s DPH, spotřebu mám cca 15 KWh na 100 km. Když dobiju na spotu elektřinu za 2-3,- Kč za KWh, tak jezdím od 0,3 Kč na km do max. 1,5 Kč na km. A opravdu nevím o tom, že by se nová Octavia prodávala pod 500 tisíc s plnou výbavou... Servis CNG Passata, který má praktický stejný 1.4 TSI motor jako Octavia taky znám, takže taky byl větší než píšete a to jsem nejezdil do autorizovaného servisu. Nemluviě o tom, že se začalo hned po záruce podělávat DSG, ventily na CNG lahvích atd. takže servis v brzké době budete mít mnohem mnohem vyšší.
Ale ale... Trošku silný slova. Vzdycky když se někdo takto projevuje, často nemá zkušenosti s elektromobily vůbec žádné. Já píšu zkušenosti z našich aut, které reálné vlastníme a provozujeme a tudíž mám přesný data a ne co jsem si přečetl někde v diskuzích. Moc dobře vím, co platím. Zajímavé že, že teoretici jako Vy naprosto ignorují pořizovací cenu auta, která naprosto zásadně ovlivňuje cenu za ujetý kilometr. Přesně proto se v podstatě žádný baterkac nikdy nevyrovná plynovým autum. Až zase budete chtít argumentovat, zkuste se chovat alespoň trošku slušně.
já používám EV už skoro 4 roky tak opravdu vím o čem píšu a píšete nesmysly... Mimochodem měl jsem kdysi auto na CNG, originál z výroby, palivo sice vyšlo na cca 1,- kč za km ale servis a tedy i provoz ani náhodou... a pořizovací cena byla v roce 2012 cca 750 tisíc Kč. Teslu mám za cca 1 milion Kč ale dnes jsou to menší peníze než před 12ti lety... Takže v čem se baterkáč nevyrovná plynovým autům? Možná tak když si koupíte 20 let starou Octavii a předěláte jí na LPG, tak tam ta cena resp. pořizovací náklady budou nižší...
4
Sledujících
1
Sleduje
4
Sledujících
1
Sleduje
Hmm, no nic...... NO, to určitě EV v bazarech a za pár desítek tisíc Kč. Nikdy ! A i kdyby, tak toho, kdo si koupí bazarové EV, můžeme jenom politovat. Výměna za novou baterii nebude nic moc laciného, pokud bude vůbec možná. Už jsem zaznamenal i článek, jak u prvních modelů EV ani nelze baterii nahradit, takže konečná. Ale vývoj jde stále dopředu, tak uvidíme, jak to bude, a za dalších 20 let ,
mne to už nebude zajímat vůbec, ale o spalováky se nebojím ani tak, vše bude jinak, než si to greendealoví šílenci představují, to je jisté už dnes.
1 odpověď
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
já mám už čtvrté EV... a ani jedno nemám kvůli nějakému greendealu nebo ekologii... a znám desítky lidí, co EV mají ale jen jeden tvrdí, že hlavně kvůli ekologii.. kdo si zkusí EV, tak si raději koupí 20 let staré EV než 10 let starý spalovák... ty baterie v autech jsou ten nejmenší problém, protože pokud jsou správně používané, tak auto přežijí...
1 odpověď