Tatru 603 poslední generace jsem měl asi rok. Byla hodně shnilá (nejvíc to bylo vidět mezi podlahami), nemohl jsem jí opravovat pod střechou v garáži (nevešla se do vrat), seřídit ventily byla práce na půl dne a člověk se přitom nesměl bát vlézt celý do motorového prostoru, přídavnému topení se nepřetržitě ucpávala tryska a vypínalo se (časem jsem se naučil sahnout pod sedadlo a "nahodit" relátka, benzínová pumpa při poloteplém motoru nefungovala, protože se klapky přilepovaly a pumpa nepumpovala benzín - profíci vozili s sebou vodu, kterou polévali čerpadlo dokud se klapky neodlepily - i když stačilo nahradit kuprextitové klapky hliníkovými "domorobo"), ale byla to skvělá technická hračka, která uměla 1000 km/den v naprostém pohodlí - na čtyřku vůbec nebyl slyšet motor (za litr oleje a "kapku" benzínu), naučila řídit (když to trochu klouzalo, jezdila v zatáčkách zadní náprava jinudy než přední) a nostalgicky na ní vzpomínám.
Skončila v Německu, výměnou za lehce ošuntělého Passata.
Otec měl tři Wartburgy od 311 až po 353 po "faceliftu". Rád na to vzpomínám. Ve své době to byly velmi užitečná auta: bez zbytečných cingrlátek, k opravám stačil šroubovák a sada klíčů, motor jsem dokázal vyndat rukama, prostoru měly na rozdávání a hodně toho vydržely. Prodat se daly pokaždé za víc než kolik stály. Jen se seřídit za - palování byla akce na půl dne - než bratranec dostal stroboskop a měřič odtrhu. Potom jsem se to naučil dělat za chodu motoru (v gumových rukavicích).
Jízdní vlastnosti odpovídaly tehdejším silnicím (i mnoha dnešním) a výkonu motoru = nic moc, ale naučilo mě to hodně ... hlavně předvídat 😎
Krásné video 😎 Sám jsem projezdil hodně alpských silniček od Mangartu po Col de la Cayolle, ale radši jsem se odvažoval jen na silnice, na kterých se při míjení nemusí dlouhé kilometry couvat 😲
Škoda, že hodně (původně vojenských) cest už zaniklo. Buď už po nich neprojede ani motocykl, nebo byly nahrazené komfortnější silnicí - často při stavbě přehrad. Průjezd úzkých tunýlků, nahrubo vysekaných ve skále může být dost adrenalinový - hlavně pokud vedou do zatáčky 🤣
Proč mají samohyby poháněné Ottovým motorem vepředu otočné kolo, po jehož otočení samohyb počne zatáčeti ve směru pohybu téhož? Protože několik trucktorů, u kterých to bylo vinou chyby mechanika při montáži opačně nezaručovaly, že se mašinista strefí na pole!
Nechápu proč tyto "nechytré" články bere stále ještě tolik lidí vážně.
Mám MX-5 NC 2l 2009 a je to auto čistě pro radost. Nejvíc se jí líbí zakroucené okresky ale umí i dálnice - i když bez tempomatu mám za chvíli křeče v pravé noze od toho, jak málo musím šlapat na plyn 😉
NC je i docela pohodlný cesťák - Alpy jsem projel křížem krážem mnohokrát a přes Galibier, Nice, Provence a Andorru mě dovezla až do Biarritzu - to vše samozřejmě bez střechy (kromě dálnic - moc velký kravál) 😎
I když popravdě: průvan na šešulku se po pár hodinách omrzí a čepici se štítkem proti slunci rád snesu a spolujezdkyně radši šátek - ten z hlavy neuletí 🤕 Jediný (drobný) nedostatek je miniaturní kufr, který zespodu vyhřívá tlumič výfuku - pivo v něm určitě nevychladne 😅
Prodejce smí prodat střelnou zbraň vyšší kategorie jen oproti nákupnímu povolení, které vydává policie a každá legálně koupená zbraň musí být registrována, takže policie má dokonalý přehled o nákupech střelných zbraní.
Smysl tohoto nového opatření mi opravdu není jasný - snad kromě snahy namočit do příp. selhání i někoho mimo policii.
Na takto modernizovaných okreskách dokáže dostatečný boční odstup dodržet snad jen vrtulník. Nevím proč je dělají tak úzké, že se dva autobusy vyhnou jen když oba mají kola napůl z asfaltu a krajnice je měkká, nebo se žádná.
Nedovedu si představit, že by i naložený vozík dokázal tak moc vychýlit ze stopy předek auta, který je zatížený motorem. Řidič se asi (oprávněně?) lekl, strhl řízení, krajnice "si chytila kola" a poslala auto do kotrmelce.
Odpovědi p. Svobody na manipulativní a podsouvající dotazy ekoaktivistů mi naopak přijdou docela chytré. Autora by evidentně neuspokojila žádná jiná odpověď než jeho vlastní.
Řídit cokoliv čistě aktivisticky může možná vést k uspokojení těch několika málo ječících aktivistů, ale určitě ne většiny ostatních. Stačí porovnat počty osob v autech s počtem kol, které projíždí stejnými místy. Aktivista není demokrat, pouze zneužívá demokratické principy - viz např. těch několik bezmozků co se snaží blokovat hlavní dopravní tepny a pro zvýraznění nátlaku se ještě lepí k ulicím. Proti nim je p. Svoboda velmi rozumný člověk.
Proti autonehodám nás mohou nejlépe ochránit autonomní drony nebo chození pěšky. Pro chodce jsou už dokonce vyvinuty speciální obleky s airbagy proti pádu a uvažuje se o povinném užití čidel, která zamezí chůzi pod vlivem alkoholu.
Těmito způsoby se sníží počty úmrtí na silnici o 80, a v druhém případě dokonce nejméně o 120%.
Chce to jen několik nadšených aktivistů, kteří to "pro nás" hlasitě vyřvou.
Ještě by mě zajímalo o kolik % moderní asistenty zvedly ceny automobilů, a kdy se konečně objeví nějaký asistent pro řidiče kamionů který zamezí vybočení kamionu po prasknutí některé z předních pneumatik - to je častá příčina nehod s vážnými následky.
Jakkoliv mnohé popudím: železniční most je čistě industriální stavba s předpokládanou životností 100 let. Architektonickou hodnotu v podstatě nemá a líbí se nám hlavně proto, že jsme si na něj zvykli. Rozebrání nýtované konstrukce bez rozsáhlé destrukce je velmi pracné (odsekáním hlav nýtů a vyražením dříků?) tak i velmi nákladné, proto se nedivím, že by dráhy uvítaly jeho výměnu za širší s další kolejí, která by podstatně zvýšila jeho kapacitu.
Nutno podotknout, že současný most nahradil ten starší jednokolejný a ke cti našich předků slouží i to, že výměnu mostů zvládli se snad jen s jednodenním výpadkem provozu (jak to asi dopadne dnes?), i tenkrát se jistě našlo mnoho odpůrců, ale stejně si veřejnost nakonec na dvoukolejný příhradový most zvykla.
V reportáži je zdůrazňováno "větší úsilí", ale ve skutečnosti jde hlavně o mnohem větší peníze za rekonstrukci než za stavbu nového. Argument "když se chce tak to půjde" opomíjí to, že dráhy také něco chtějí. Proti aktivistickému přístupu ovšem v dnešní pragmatické argumenty nestačí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Vzhled čumáku via "nařvaná držka" se bohužel prosadil i pro malá auta - asi je to "atraktivní design". I tak ale většina aut stejně vypadá jako bačkora.
Těsně před kapotu není vidět např. i u trambusových kabin náklaďáků - proto je občas vidět jak před sebou tlačí menší auto. Pro tyto případy (i ty US-svalovce) by neškodilo něco jako přední kamera - něco podobného jako couvací. 😉
1 odpověď