Tak pan z Agrární komory dost mlži - výrobci zdražili o 15 Kč, prodejci navýšila obchodní přirážka na 26 Kč. To jsou dost podstatně rozdíly - “zdražit o” a “navýšit na”, ale on to podává jako by si prodejci zvýšili zisk o 26 Kč.
Ale na 1 kg másla a ne na 250 g kostce, která je na regálu. Dříve 46 Kč, dnes 70 Kč.
Četla jsem a je to i pravdou, že řetězce navýší zboží a pak to pompézně dávají do Akcí za původní cenu. Tudíž to není žádná Akční cena! Ty ceny jsou některé už za hranou, pořád se zdražuje a platy stojí.
Dnes jsem koupila malý balený trojúhelníček sýra Blaťácké zlato s ořechy 48% jen na chuť v Bille. První původní cedulka nalepená hmotnost 0,142kg,cena/kg 249kč,cena 35,36kč,spotřebujte do 26.10.2024.Druhá cedulka jen špatně přelepená na témže sýru hmotnost 0,144kg,cena/kg 299kč ,cena 43,06kč,spotřebujte do 31.10.2024.Kdyby to lepili než přelepovali udělali by lépe, jaká vlastně byla správná váha a cena tohoto sýra?
Stačí se podívat na čokoládu Studentská pečeť - 140 Kč 😆🤮.
Úplně to samé, jako třeba s čokoládou. Tvrdili nám, jak zdražily kakaové boby. Takže obyčejná čokoláda, jež stávala běžně 19,90,-, dnes stojí 39,90,-. Kousek od nás, v Německu, stojí tatáž čokoláda, v tomtéž supermarketu, stejné značky, běžně 0,79€ (19,75,-). Takže ty samé kakaové boby jsou o 100% dražší pouze u nás, zatímco u sousedů ne? A mohl bych hovořit a psát dále, ale asi všichni víme...
Co si ještě necháme líbit?
Kartel a žádné konkurenční prostředí v ČR mezi prodejci. Němci, když je něco drahé, tak to přestanou kupovat a obchodník sníží cenu.
Co dělal celý západ poslední dekády? Namísto řešení situace si problém tahal domů a humanizoval a teď to musí řešit Izrael. Teď se hlavně nezastavovat, nedat jim ani minutu na nadechnnutí dokud nebudou všichni mrtví a nikdo si je už nebude pamatovat.
Posílal peníze do Palestiny a financoval Hazballah a Hamás.
Některá se smrskávají, jiná zvětšují. Nic nového. Místo dvoulitrové Pepsi máme 2,25 litru a místo 100 gramové tyčinky 80 gramovou. Nechápu, proč na to někdo nadává. Nikdo nikoho nenutí kupovat menší či větší balení. Nabídka se jen přizpůsobuje poptávce.
Ale obě balení, jak Pepsi, tak tyčinky zdražily. U Pepsi to jde pochopit. U tyčinky nikoliv. Ale i to zdražení Pepsi, hodnotově neodráží množství nápoje v balení.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Britskou ne, ruskou ano.