Mám Mazdu 3 2016 a nemohu si ji vynachválit. Drží na silnici skvěle, výborně se chová, i na škole smyku po ní instruktor šilhal, že tak ukázkově chovající se podvozek dlouho neviděl. Spotřeba slušná, i když samozřejmě na Priuse to nemá, ale ne každý chce jezdit Priusem, že. Auto vypadá velmi elegantně a na svou cenu vypadá i velmi hezky uvnitř, porovnejte to s podobně drahým Superbem/Octavií alias tvrdý plast všude, a porovnáváte nebe a dudy.
Motor spolehlivý, a co možná měl redaktor zmínit: bez turba. Turbo (hlavně eko turbo) samozřejmě znamená, že auto táhne dobře odspoda, ale také přináší X součástek v motorovém prostoru, které mohou odejít. Tady nic takového nemáte. Takže to je skutečně ten typ auta kterému můžete věřit na dlouhá léta bez závažných oprav, a to s přehledem převáží spotřebu, která je "jen" ucházející. Auta bez turba se také chovají pod plynem na křižovatce/při předjíždění více předvídatelně, což také leckdo ocení.
Slušnou 6 v této generaci seženete pod 600tis ojetou. Není to málo peněz, ale kdo má na auto podobný rozpočet, nemyslím si, že je na trhu moc konkurentů, kteří by se s 6 dali objektivně srovnávat. Jako nové auto za více než milion by si to ale přece jen asi vzal jen velký fanda, nebo blázen. Berte 3-5 let ojeté.
Mě fascinuje, jak se snaží tento článek vykreslit všechny, kdo s tím mají problém, jako rasisty, a že problém je vlastně v nich, a jedním dechem zmiňuje i např. Cleopatru. Pokud tomuto opravdu věříte, zavíráte kompletně oči nad skutečným problémem.
Představte si, že by někdo natočil film, ve kterém by američané hrdinně osvobodili od nacistů celé území ČSR. To by bylo hezké, co? Jenže ono to tak nebylo. A skutečnost, že to tak nebylo, nás hodila do východního bloku a éry komunismu. Natočit takový film by byla lež, propaganda a přepisování historie. A bylo by zcela legitimní jej odsoudit. Tak proč je podle Vás "rasistické" nebo nelegitimní odsoudit černošku v roli Cleopatry a snahu vykreslit Egypt jako černošský stát, když to tak historicky nebylo, což dokážeme doložit řadou historických pramenů?
Co se týká Víly, tam je to mnohem více nevinné, protože jde jen o pohádku. Pořád ale lidem vadí obecně, když se zásadně mění postavy, které znají z předchozích příběhů. Pokud tu byly desítky adaptací Víly, kde Ariel vypadá +- stejně, najednou ji udělat úplně jinou prostě bude kategoricky lidem vadit, protože ji už dobře znají, ale úplně jinak. Ze stjeného důvodu by lidem vadilo, kdyby Balrog z Pána Prstenů najednou byl bílý kůň, který Froda doveze do Mordoru.
Prohlásit, že lidem tyto věci vadí kategoricky jen z důvodů, že jsou rasisti, a tedy je chyba u nich, je hulvátské, sprosté, bagatelizující a lživé. Samozřejmě, tací se najdou také, ale je to jen část kritiky, kterou tyto filmy zklizují.
Teď je jen otázka, co na tom odejde za 30, 70, 100... tis km, kolik budou stát náhradní díly, jaké na ně budou čekací doby a celkově jejich dostupnost, a celkově, jak moc opravitelné to auto je, aneb zda každá kravina znamená výměnu celého dílu ideálně i s X díly kolem (a ano, vím, že místní auta mívají alespoň některé z těchto problémů velice často také, jen je otázka, o kolik lepší nebo horší v tom bude ta Čína).
Levné auto je Vám nanic, pokud v servise čeká na každý díl týden, a ten díl stojí majlant. Spotřeba také nicmoc, mám atmosférický dvoulitr co žere podstatně méně. Najít někoho, koho baví řídit CVT, také úplně snadné nebude, i když maminkám od rodin to asi bude fuk. Ergonomie je evidentně trochu pochybná, ale zvyknout se dá na leccos. Jak to je s bezpečností? Těžko říct, ale nejspíše také nicmoc.
Pokud se Vám to líbí, kupte si co chcete, ale já bych se neptal, kolik stojí vůz samotný, ale spíše jaké to je takový vůz teď aktuálně u nás vlastnit. Spotřeba a díly jej mohou klidně prodražit a najednou zjistíte, že se Vám ta Čína finančně vlastně až tak nevyplatila.
Brzdit tak, aby ABS nesepínalo? Tak to si běžte popovídat s intruktory bezpečné jízdy, kteří doporučují pravý opak. Snad Vám vysvětlí, jak velkou chujovinu tu plácáte.
Pro ty, kdo nechtějí skončit čumákem ve volantu - na brzdový pedál se v krizi dupe maximální možnou silou, klidně vahou 70kg. Ano, abyste toho dosáhli, bude se většina z Vás muset opřít do brzdového pedálu plnou silou, a vzepřít se u toho proti němu o opěrku sedadla. I proto také v sedadle nesmíte "ležet". Pokud brzdíte jakkoliv jinak, přidáváte si celé metry na brzdné dráze jen to švihne. Tečka.
Ať se Vám to líbí, nebo ne, pokud by se měla SPD dostat do vlády, demokracii, svobodu a bezpečnost tohoto státu by silně ohrožovala. Můžete se vztekat sebevíc, že prezident odmítající jmenovat demokraticky zvolené ministry je protiústavní nebo nedemokratický. A budete mít naprostou pravdu. Jenže on by v tu chvíli měl 2 možnosti - a na tu tak idealizovanou demokracii by dupnuly obě. Jen jedna hned, druhá časem. Demokracie je ideál, važme si jej, ale čirý idealismus a "demokracie" je to, co otevřelo dveře nacistům, bolševikům a další jim podobné, na to nezapomínejte. A na nich nic demokratického nakonec vážně nebylo.
Také nepoužívají historická sedla, která měla opěrky, jejichž účel bylo držet jezdce v sedle. To, jak jej ve vodě vyrazí ze sedla si nejsem jist, zda by s historickým sedlem bylo možné udělat (bezpečně na filmovém plátně asi těžko). Rovněž je u toho vyražení ze sedla možná až moc vidět efekt "herec je na šňůře a volně si lítá". Odletí od toho koně jako nic, a ten, který jej ze sedla sráží, se ani nehne. Chlap ve zbroji může snadno mít 110-120kg, podle toho, kolik váží bez ní. Ale to jsou pochopitelné detaily.
Trochu mě fascinují lidé, kteří proklamují, že tohle byl nějaký zinscenovaný atentát. Prezident pojede zásadně v pancéřovém voze. Sériový osobák něčemu takovému maximálně poškrábe lak. Kdyby to byl atentát, bude to úplně jiné auto a následovat budou výbušniny, protože ani střelba z ručních zbraní by moc šancí na smrtelný zásah neměla.
Mno nevím, někomu se toto může líbit, mně ani náhodou. Přijde mi, že velice často při těchto "oživeních" starých aut se snažíte za každou cenu do nové verze nacpat co nejvíce rozpoznatelných prvků z té staré a dělat z toho nějaké pseudo retro. Například ten fastbackový zadek svažující se razantněji a razantněji dolů. Taková auta se dnes nedělají. Je mi fuk jestli jen proto, že to už není v móde, nebo proto, že to dokonce ani funkčně nedává smysl (to neumím posoudit), ať je to z kteréhokoliv důvodu, takové auto pak okamžitě působí nezvykle a řekl bych spíše pěst na oko nezvykle než jen netradiční nezvykle.
Takže ekologičtí aktivisté chtějí upozorňovat na snahu snížit emise CO2 zapálením dýmovnic a blokací závodu, který podporuje cyklistiku. Sebereflexe střechu prorážející.
Tahle jalová stáda si neuvědomují, že jejich chování má přesně opačný efekt a lidem, kteří by jinak třeba i pro planetu něco dělali, se fofrem přestává chtít, protože opravdu nechtějí být asociováni s tímhle výplodem.
To už je smysluplný směr. 625km to ale nedá na baterii ani náhodou, to známe, výkonem je to bída. Na druhou stranu kapacita baterky bude trochu zkreslená, protože reálně se bude dobíjet trochu i během jízdy. I tak si myslím, že to bude potřebovat baterku o ideálně 2x větší kapacitě. Také bude potřeba více dobíjecích stojanů. Na druhou stranu, pokud si většina populace vystačí během svého městského poskakování alespoň z velké části ze soláru, vyřeší to elegantně problémy s potenciálním přetížením elektrické sítě. Ještě by mě opravdu zajímalo, jak moc "zodpovědně" je auto reálně stavěné. Interiérové materiály jsou roztomilé, ale jak jsme na tom třeba v oblasti superekologicky těžených vzácných kovů, Lithia apod.? 🙂
EV se mi nelíbí, design tohoto auta považuji za otřesný a opravdu mám rád benzíny, pro jistotu atmosféry. Ale tady musím říct, že až patologický děs, který z budoucnosti má spoustu ostatních v této diskuzi, je někdy až k smíchu. EV se musí technologicky ještě hodně posunout, teď nedávají smysl většině populace, a o tom absolutně žádná diskuze ani nemůže být vedena - to je holý fakt. Ale zkuste lidi trochu přemýšlet, co se za dalších 12 let vývoje ještě může zlepšit a o kolik. A pokud to za těch 12 let bude pořád stát za **, budu první, kdo řekne, že to stojí za **. Ale počkám si na ten den než budu opravdu soudit.
Já jen žasnu kolik odborníků tady plácá opakovaně něco o vzoru 58, když tady se mluví o náhrade Dragunova. Toto má být ostrostřelecká puška, ne samopal/útočná puška. Pokud vám to opravdu nedochází, je to jako kdyby měla armáda problém s náklaďákem, a vy jste psali něco o tom, jak úžasný teréňák je nějaký jeep. Až takto jsou vaše poznámky mimo 😄
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ono tohle ještě někoho dokáže šokovat? Jen za poslední rok jsem byl tolikrát svědkem naprosto neuvěřitelně hovádského chování řidičů dodávek a kamionů, že je mi z toho zle. Upřímně si ani nejsem jistý, kolik krizovek jsem měl kvůli osobákům - tak 3x - 4x méně, než kvůli velkým autům řízeným "profíky". Pokud toto policii "šokuje" nebo "překvapuje", pak se už asi nedivím, protože je evidentně moc neřeší.