Výčet tratí, které bude nutno elektrizovat, se autorovi článku poněkud nepovedl. Realita je trochu jiná.
Praha Radotín – Praha Krč – Praha Běchovice: trať je již dlouhou dobu elektrifikována.
Brno – Třebíč: aktuálně probíhá elektrifikace části trati, od příštího roku tak bude elektrifikován úsek Brno - Zastávka u Brna.
Plzeň - Domažlice: zde opravdu elektrifikace zatím chybí.
Ostrava – Opava: trať je mezi těmito městy elektrifikována.
Olomouc – Prostějov – Nezamyslice: trať je již dlouhou dobu elektrifikována.
České Budějovice – Protivín – Strakonice: trať je již dlouhou dobu elektrifikována.
Problémy se mají nahlas pojmenovat a řešit, nikoliv zametat pod koberec a tvářit se, že žádný problém neexistuje. Tímto přístupem vše časem pouze vygraduje. Je možné, že uvnitř Sparty se problém řeší, ale jen to maskují navenek, těžko říct. Ale ani to by nebylo správné, protože pak dělají z fanoušků hlupáky. Mám obavu, že to dopadne tak, že Birmančevič bude teď do konce roku jakože zraněný a v zimě odejde. Tím Sparta vyřeší národností třenice v kabině, ale po sportovní stránce utrpí.
Divím se, že si Robert Fico nevezme ponaučení z chyb Miloše Zemana. Ten lezl Číňanům do zadní části těla a sliboval, že z toho budeme mít ekonomický užitek. Pompézně se podepisovala různá memoranda, ale ve finále z toho nebylo prakticky nic. Největší investicí byl nakonec nákup fotbalové Slavie, kterou Číňané pravda finančně stabilizovali, nicméně za pár let zase prodali. Jednoho čínského podnikatele udělal tehdy prezident Zeman dokonce svým poradcem, ovšem měl smůlu, že ten se znelíbil panu Si, a od té doby už ho nikdo neviděl...
Za prvé: rychlovlaky zvýší mobilitu obyvatelstva a současně uvolní stávajícím přetíženým tratím, čímž umožní rozvoj regionální dopravy v okolí velkých měst i lepší průjezdnost pro nákladní dopravu. Jinými slovy, jedině skrze VRT lze uskutečnit významnější přesun lidí i zboží z přetížených silnic na železnici. Za mě se VRT měly projektovat již v 90. letech a jsem rád, že poslední tři vlády (Sobotkova, Babišova, Fialova) se bez ohledu na politickou příslušnost tento dluh svých předchůdců rozhodli napravit. Za druhé: co se týče D4, tak autor článku pozapomněl, že stát nebude soukromníkovi pouze splácet dálnici, ale v uvedeném poplatku je zahrnuta i její údržba a opravy, které bude dělat po stanovenou dobu zhotovitel dálnice. Informace o tom, že za dálnici zaplatíme 2x tolik, než kdybychom jí stavěli jinak než pomocí PPP projektu, je tedy značně nepřesná.
Vysokorychlostní tratě jsme měli začít stavět již v 90. letech. Důsledkem jejich absence jsou přetížené tratě v okolí velkých měst, dlouhá cestovní doba vlaků, pokles zboží přepraveného po železnici. Vlivem výše uvedeného dochází návazně k přetížení některých silnic a dálnic. Tedy přípravu stavby VRT jednoznačně podporuji. Pouze bych se pozastavil nad těmi prohlášeními, že se rychlovlakem svezeme již za 10 let. Nevím, proč všechny vlády plánují nereálné cíle výstavby silnic, dálnic a železnic a ty letopočty, dokdy to má být hotové, se pak potichu stále posouvají.
Souhlasím s autorem článku skoro ve všem, snad jen částečně s výjimkou toho Covidu. Co se týče samotné nemoci, tak tam určitě měla být výhradně diskuse lékařů, ovšem co se týče těch proticovidových opatření, tak tam si stále i zpětně myslím, že kritika části byť neodborné veřejnosti byla na místě. Opatření byla místy chaotická, stále se měnila. Nejprve se na jaře r. 2020 vše zavřelo až histericky a zbytečně moc, s tvrzením, že to stačí vydržet pár měsíců a bude to dobré. Přitom i laik musel tušit, že ten Covid se za čtvrt roku nesebere a neodletí na Mars. Někde se dokonce lidem zakazoval i vstup do přírody, takové nesmysly se dělali. V létě se vyhlásilo velké vítězství nad Covidem, roušky jsme zahodili. Logicky nás pak epidemie doběhla na podzim a to poměrně nepřipravené. Nejlepší bylo, když na jaře 2021 zavřeli okresy (což byl podle mě další nesmysl) a po roce nám znovu zopakovali, že když to chvilku vydržíme, tak to bude dobré, čemuž už po zkušenosti ovšem nikdo nevěřil. Toto vše pak bohužel vedlo k tomu, že lidé už nevěřili ani vakcínám, což byl přitom konečně velmi efektivní nástroj v boji s tou nemocí. Tím se nechci zastávat jedinců, kteří blábolili o tom, že vakcíny obsahují nějaké čipy apod., ale určitou nedůvěru některých lidí, kteří po roce a čtvrt nepřesných informací už nevěděli, čemu vlastně mohou věřit, jsem chápal.
Snad každá politická strana či hnutí v ČR vnímá zahraničí politiku jako neoddělitelnou součást politiky celkově. Jsme malá země uprostřed Evropy a co se děje za našimi hranicemi nás samozřejmě značně ovlivňuje, mj. i ekonomicky. Všechny strany mají jasný názor na naše členství v EU a v NATO. Já jsem třeba zastáncem setrvání v obou aliancích, ale respektuji, že jsou strany a voliči, kteří mají názor opačný. Ale mají ho. A pak je tady Socdem se svou novou předsedkyní, která se rozhodla oslovit voliče tím, že mezinárodní politika není vůbec důležitá, jelikož se jí nenajíme, a že např. v otázce našeho setrvání v NATO (což je mimochodem kromě zahraničněpolitické otázky i otázka bezpečnostní) žádný názor vlastně nemají a snad ani mít nemusí, protože je to podle nich vlastně úplně jedno. To už není od bývalé nejsilnější české politické strany snad ani pád na dno, ale mnohem hlouběji, rovnou do propadliště dějin.
Asi nemá smysl tady věcně diskutovat o vině či nevině pana Kramného, když myslím nikdo z nás nečetl jeho spis. Za mě je nutné respektovat pravomocné rozsudky soudů, protože opačný přístup by vedl k naprosté anarchii. Také je třeba zdůraznit, že každý obviněný má právo se odvolat, následně podat dovolání, pak žalobu k ústavnímu soudu a v případě neúspěchu i u ÚS podat žalobu k Evropskému soudu pro lidská práva. Tedy jeden případ může posuzovat až 5 nezávislých soudních instalací, které se řídí zásadou "v pochybnosti ve prospěch obviněného". Předpokládám, že pan Kramný všechny soudní instance využil a všechny konstatovali jeho vinu. Co se týče obnovy řízení, to není institut, který by měl odsouzeným umožňovat projednávat jejich případ stále dokolečka, ale mimořádný prostředek, který lze užít jen v případě, že se objeví nějaký nový důkaz, který nemohl být v době původního projednání věci k dispozici. Třeba přezkum nějakých vzorků novou dříve neznámou metodou, výpověď svědka, o kterém se v době procesu nevědělo (byl např. v zahraničí) apod. To, že si obhajoba nechá udělat další znalecký posudek, který se shoduje s tím, se kterým již jednou u soudu neuspěla, není podle mě důvodem obnovy řízení. Pokud by se toto připustilo, bude o obnovu řízení žádat každý druhý, což by soudní systém naprosto zahltilo.
Mě to připadá, že ta digitalizace je tlačená za každou cenu hlavně kvůli kšeftu pro IT firmy. V článku je uvedena nějaká částka 49 mld. Kč, pokud jsou to náklady vynaložené za rok, tak to je pecka. Když se udělá nějaký průzkum, tak všichni samozřejmě chtějí digitalizaci, ale reálně jí pak nevyužívají, pokud nemusí. Datové schránky má velmi malé procento fyzických osob. O řidičský průkaz nebo registraci vozidla si elektronicky také žádají jen nízké jednotky procent žadatelů. U stavebního řízení zavedli digitalizaci jako povinnou a jak to dopadlo. Digitální občanka sice funguje, ale zatímco ověření totožnosti při předložení plastové kartičky trvá několik sekund, tak u digitální občanky i několik minut. A nosit tu malou plastovou kartičku nikoho nezabije, tedy opět projekt, který nám nepřinesl vůbec nic.
Ať to bylo s odvoláním Ivana Bartoše jakkoliv, tak je neoddiskutovatelným faktem, že ten nový stavební systém funguje s bídou na 20 procent a pokud by v nejbližší době nedošlo k umožnění využití dosavadních nástrojů, tak by to prakticky zablokovalo povolování staveb a kolaudace. Na rozdíl od jiných agend je v případě stavebního zákona problém, že využívání digitalizace je povinné, v jiných oblastech si žadatelé mohou vybrat, tedy když něco nefunguje, vždy se dá využít starý dobrý papír. Stavebníci co mohli podali v červnu, ale teď už je potřeba začít povolovat i novější záměry. A Ivan Bartoš se urputně bránil dočasnému přechodu na staré systémy, čímž začal ohrožovat celý stavební sektor. Proto v podstatě nezbylo v zájmu zabránění velkým národohospodářským škodám, než pana Bartoše z MMR odstranit. Že to udělal Petr Fiala poměrně neobratně, to už je věc jiná.
Tak tedy tenhle článek je na žalobu za šíření poplašné zprávy na jeho autora. Emisní normu Euro 6b budou muset splnit pouze nová vozidla nově uváděná na trh. Ta půjdou ve většině případů (pokud se jedná o osobní automobily) na první měření emisí až za 4 roky. Starší vozidla budou i nadále kontrolována pouze vzhledem k těm normám, které musela splnit v době své výroby. Citované vyjádření ministra dopravy se týká aktuálně medializované problematiky některých podvodů při měření emisí a technických silničních kontrol vozidel a se zavedením normy Euro 6b vůbec nesouvisí! Poslední lží v článku je tvrzení, že vozidlo, které neprojde měřením emisí bude vyřazeno. Tak to není a nebude. Kdo neprojde měřením emisí, dostane ve většině případů technickou na 30 dní s tím, že má možnost si nechat vozidlo opravit a dostavit se na opakované měření emisí a technickou prohlídku. Administrativní vyřazování vozidel z registru se týká pouze vozidel bez povinného ručení (přičemž po zaplacení pojistky lze vyřazení ukončit), což je něco úplně jiného. Já být autorem článku, tak jej okamžitě vymažu a veřejnosti se omluvím!!!
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
My lidé jsme a budeme nespokojení vždy a všude, máme to v krvi. Na druhou stranu, lidská nespokojenost je hnací silou pokroku. Spokojené lidstvo by se nezabývalo vymýšlením vynálezů a novinek.