Že chtějí slevu není legitimní? Švédové jen využívají situace s válkou na UA a válečné choutky Ruska. Třeba si je Švéďáci chtějí nechat pro sebe.
A neobávejte se, smrt z vyplašení je ta nejhorší :-)
Nenechal bych se vylekat. Švédové nakonec couvnou. On totiž jediný kdo ty Gripeny chce po určitou dobu je Ukrajina a ta je zase škemrá darem a to jen na určitou dobu a zdarma je tam Saab určitě nedá tak kam s ním že jo
Za mě je primární problém už jen v tom, že předchozí vlády sáhli ke kroku pronájmu letadel. Už tenkrát se mělo koupit x F16, které jsou prověřené, funguji a do české kotliny stačí. Navíc jsou celosvětově rozšířené a používají se, pokud se nepletu i v okolních státech. My ale musíme pronajmout za nekřesťanské peníze Gripeny.
Pokud si dobře pamatuju, tenkrát se rozhodovalo mezi F16 a gripeny a vyhráli švédi. Dnes jsme si objednali F35, což za mě není úplně špatná volba, hlavně budou naše, takže se situace obrátila. Švédy tedy úplně nechápu. Jasně, byla tady nějaká pře co je lepší a co stačí, ale všichni tady voláme o suverením státu. Tak trochu nechápu kopání tady do nás a obranu švédů. Švéd má pravo si určit cenu jakou chce, ale taky se musí vzít v potaz, co s těma letadlama bude dělat, když si je nevezmeme my. Nemyslím si, že někde stojí fronta na použité gripeny.
Protože ty stroje F-16 kterém nám byly nabídnuty přeprodejem už byly belgickou stranou olétané a švédská strana nabídla stroj stejné generace nový za super cenu ale k pronájmu. Nemusíme řešit kam uložíme letadla z 60.let
Jasně, mohou si diktovat podmínky a my máme možnost volit jen "menší zlo". Můžeme sice přejít na půjčené F16, ale vzhledem k přeškolování pilotů i mechaniků to na pár let nedává smysl. Teoreticky bychom mohli překlenout období pomocí L159, ač to také není zdaleka ideální.
Gripen a F35 jsou v mnoha ohledech naprosto odlišné stroje. S F35 je pilot mnohem méně vidět na radaru, což je ve vojenském průmyslu naprosto klíčový parametr, který se i dramaticky projevuje ve všech simulovaných soubojích 5. vs. 4. generace (20:1), a zatím i ve všech nasazení v praxi (např. Irán vs. Izrael). F35 má navíc výrazně jednodušší ovládání a pilot snadno vidí, co se děje pod nebo za ním. Parametrově je to těžší, tj. méně obratný letoun. Jinými slovy, F35 je pro boj výrazně účinnější než Gripen, vyjma "filmového" dogfightu, což dnes prakticky nenastává.
Na hlídkování nám teoreticky stačí L159 za řádově nižší náklady než Gripeny, nadzvuková rychlost na našem malém území není zásadní.
Naprostá pravda. Pro hlídkové lety stači L-139 ale na ostré starty stíhačky potřebujeme a hlídáme prostory 5 států a na to stíhací letouny potřebujeme. Hlídáme i Slovensko protože ti mají jen 2 stroje F-16 a pak jsme ještě v rotaci pro pobaltské státy. Pro zahraniční mise kde rotujeme je F-35 nejlepší volbou
F-35 je projekt který má svoji logiku. Pokud máme být spolehlivým partnerem NATO potřebujeme mít letiště kde může přistát F-35 protože partneři z NATO tyto stroje mají je logické abychom je měli i my. Ať je to jak chce švédská strana nabídla další stíhačky mezi 4-5 generací a to je v současné situaci málo. Leopard 2A8 nám byl slíben když odstoupíme T-72 M4CZ ukrajinské straně tak kde je problém. To se zas Němci chtěj zbavit šrotu tak nabízej Leopard 1 že jo
Má to jeden háček. Aktivisté jsou obvykle z řad mladých lidí, kteří bydlí u rodičů a žádný dům nevlastní. A rodiče s jejich hloupým počínáním vůbec nemusí souhlasit, tak by bylo nefér, aby přišli o dům.
Tak půjdou uklízet škody. 16 hodin denně. Jistě ani nechodí do práce. Kdyby ráno museli být od 6 v rachotě neměli by takové roupy a volný čas věnovali odpočinku. A pokud mají práci obstavit jim plat dokud škody nezaplatí
Frustrace lidí a průtahy pojišťoven a zákony jsou děs. Kupříkladu mám nehodu pomačkané plechy jde do to servisu tak přijde likvidátor a zaplatím spoluúčast jenže v servisu odhalí že v důsledku nehody se stala závada na dalším místě a tak další spoluúčast navíc nutí montovat neoriginální součástky jenže vražda manažera to neřeší. Je to politikou pojišťovny a oni na jeho místo dosadí někoho jiného. Jen vrah si zničil zbytečně život a užije si týden pozornosti veřejnosti a médií a pak mu hrozí výjimečný trest
Pane Vlachovský, Senát nelze zrušit podle žádného zákona. Pokud by mělo dojít ke zrušení Senátu, tak by to musel Senát udělat sám, tedy zrušit sám sebe. Jistě neočekáváte, že by k tomu mohlo dojít. Tohle by byla doslova rarita. Tohle udělal jen jediný Senát na světě a to ve Švédsku. K tomu se naše politická kultura ještě ani zdaleka nepřiblížila a dlouhá léta se nepřiblíží.
Omyl. Senát zrušit lze, projde to klasickou cestou. Poslanci projednají zákon o zrušení senátu a schválí a senát ho logicky vetuje a vrátí ho zpět, poslanecká sněmovna veto senátu přehlasuje 2/3 většinou a pak už zákon do senátu nejde, obchází ho a jde na stůl prezidentovi a ten buď podepíse nebo vetuje ale i jeho veto lze 2/3 většinou přehlasovat. Ale je pravda že se to očekávat nedá ze 2 důvodů. Co nezvolení poslaci a 2/3 se jich nikdy nesejdou a možné jsou i žaloby u ústavního soudu
No, hodina jednání ve Sněmovně stojí cca 700 000,- Kč, Když tam předvádí rétorickou dyzenterii v rámci obstrukčních vystoupení, která trvá hodiny a hodiny, tak ta cena se vyšplhá snadno ke čtyřem milionům + samozřejmě plat poslanců, přičemž efektivita jejich práce se rovná nule. Tohle je dnešní degenerovaná PS ČR. To Senát je proti ní dobře fungující dílna.
Jenže poslaneckou sněmovnu může rozpustit jen prezident v tom případě že neplní svou funkci, ale okamžitě musí dojít k předčasným volbám z nichž zase vyjde nové složení poslanecké sněmovny takže podle zákona lze vlastně zrušit jen senát, poslaneckou sněmovnu by šlo podle zákona zredukovat ale přece si poslanci nezruší svoje vlastní odkladiště a komfortní zónu když senát zasedá jen ve středu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jako docela bych jim i věřil. Katar je suverénní stát který si zrovna do ničeho nenechá moc mluvit. Možná i to je důvod proč tam žijí špičky extremistických a teroristických organizací. Zkapalněný plyn ale můžeme brát i z USA kde ale bude asi taky dost dražší a navíc na moři se potulují desítky lodí se zkapalněným plynem už několik měsíců protože Evropě chybí fabriky aby zkapalněné LNG rychle přeměnily zpátky na plyn a do trubek.