Výroba elektřiny zdaleka není vždy ekologicky čistá. Navíc tahle auta ráda hoří. A jsou tu ještě auta na plyn. V budoucnosti se jistě objeví další ekologicky pohon.
čistá není, ale je čím dál čistější a výrazně čistější než pálit benzin ve spalovacím aute. V EU je 1/3 jaderná, 1/3 OZE a 1/3 fosilní. Podíl OZE se zvyšuje a uhlí se nahrazuje plynem. Jiný ekologicky pohon nedává smysl, jelikož elektřina je nejefetivnejsi. Ona vůbec byla při vzniku vesmíru vůbec jenom elektrina...
Zkušenost mam roční s vw id4 a stačilo mi to. 1. Úplně nesmyslný leasing, tak ze člověk to opravdu neřešil, ale za takovou splátku se jim to ani nevyplatí na operativní leasing dávat. 2. Kamen úrazu baterka, která pri každém poklesu teploty velmi výrazně reagovala a snižovala dojezd 3. Bezradný servis, takže se opravdu nedivím, ze mají problem. Ma druhou stranu si pořad myslím ze to je jen hra jak od německé vlády vytáhnout dalsi peníze. A 30 tis. Propuštěnych lidi přímo z vw a mozna dalších 30 tis co je navázáno na subdodavky je velký argument
No vidíte, protože to pořádně neumí předehřívat baterku. Mám Taycana, ten si ji předehřeje a pak udržuje teplotu, rozdíl tak není tolik znatelný. Servis taky tragédie. ID4 bych si taky nekoupil, až nyní nový refresh konečně funguje dle recenzentů.
Samozřejmě, že natáhnou ruku, za zeptání nic nedají.
Buď firma vyrábí produkty o které mají klienti zájem a tomu i uzpůsobuje výrobu a nebo vyrábí to co říkají politici a jiní experti, tim se jejich produkt velmi prodrazuje a neni o to takový zájem. Velmi jednoduchá matematika. A od te doby co neni v Německu dotace na e auta tak o tyto vozy moc lidi nestojí.
Ona hlavně ani není nabídka. Kdybyste měl zkušenosti s prvními elektrovozy od VW, pochopíte, proč zavírají.
je otázka jak to dopadne, když budou češi dělat místo pro němce pro číňany...
Úplně stejně. Nebudeme montovna pro Němce, budeme pro Čínu. Co se týče nějakých pracovních podmínek, tak to bude podobné. V Číně v technologických centrech a tedy zrovna i v centrech, kde se nejvíce koncentrují tamní automobilky, je dnes průměrný plat vyšší jak v ČR.
Obávám se, že to je teprve počátek větší krize. Ekonomický model, postavený na trvalém růstu ekonomiky se logicky vyčerpal a teď nikdo neví co dál. Bylo by třeba se výrazně uskromnit ve spotřebě, ale to žádný volič nebude chtít slyšet. Takže kára pojede dál, dokud to nesemele opravdu pořádná, neřízená krize. Jak skončila krize, která začala před cca sto lety všichni víme. Kdo ne, ať si o tom něco přečte. Líp už prostě bylo.
Zatím, jsme si ani nepřiznali, že je tu obrovský problém a svádíme to na vše možné, vymlouváme se na Covid, Rusko, drahé energie atd. a to ve snaze najít viníka, na kterého by se to dalo hodit. Až se viník "najde", tak se předhodí davu a ten už s ním zatočí..... Historie se opakuje.
Vy jste to myslel dobře, ale zapomněl jste dodat, že VW nedokázal růst. Jestli máte zkušenost s jejich prvními elektromobily, tak se nemůžete divit, proč zavírají továrny.
Kdyby VW své ID prodával ze stejné ceny jako v Číně odbyt by měl velký.
Př ID 3 - 380tis (Čína) 799tis (ČR)
Ostatní modely též za polovinu až 2/3 levnější než v EU.
Upozorňuji, že jde o vozy vyrobené v Eu a exportované do Číny
Tady je chyba.
VW čeká osud Nokia a Kodaku,
Nevím jak u jiných modelů, ale zrovna ID3 vyrábí v Číně. Ta cena 400 tisíc je i s matrixy. Tady abyste měl matrixy tak si musíte ještě připlácet pakety.
Pokud chcete v Číně zaregistovat nové spalovací auto, tak jsou na to pořadníky a čeká se velmi dlouho. S EV to máte hned.
Takže proto.
Není to proto, že by to bylo výhodnější nebo lepší. Prostě soudruzi rozhodli. V jejich obrovských přeplněných městech to dává smysl kvůli omezení lokálních emisí. Ale aby to celé pokryli a měli na to dostatek el. energie, tak otevírají jednu uhelnou elektrárnu každých 14 dní. Za 2023 zprovoznili kapacitu 47GW !!
To je maximální kapacita, reálná spotřeba jim z uhlí klesla. Za posledních 10 let se snížila z 2/3 na méně než 50%. A v letošním roce díky tomu, že bylo dost vody a foukalo, tak spotřebovali o 27twh méně než vloni z fosilních zdrojů za první polovinu roku.
Evropě určitě neutíká svět ale realita, bohužel EU nepochopila že když nemáme zdroje na výrobu baterii a budeme je kupovat z Číny tak je jasné že čínské elektomobily budou levnější než ty evropské…
Suroviny tu v Evropě jsou a je jich hodně. Problém je, že se nestaví doly, protože každý jouda s lahváčem to zablokuje. Tak raději dál pálí naftu a pak to dýchá.
Bude hůře, likvidace tradičních evropských výrobců a značek bude pokračovat to je cíl EU, vždyť to říkal i nejvíce zbytečný ministr Dvořák, lidé budou méně jezdit a tím poškodíme Putina. Jenom si myslím, že hlavně poškozený mozek má pan ministr.
Mluví se o Číně, o čínském trhu s čínskými nákupními cenami, praktikami, normami a politikou. EU a GD s tím nemá nic společného. Prostě zaspali, tečka. Není problém, že se VW nedaří, je problém, že tu nevznikají nové dravé automobilky, které by VW nahradily. A nevznikají tu proto, že není dostatek levné a volné pracovní síly, realit či možností postavit doly na suroviny na baterkárky - každej jouda s lahváčem v ruce to zablokuje.
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Suroviny tu možná máme (i když si myslím že ne) ale pochybuju že je dokážeme vytěžit za cenu co Čína která si kolonizovala Africké doly a ti lidi co těží tyto strategické suroviny jsou placené almužnou a s ekologii nemají pranic společného. Takže opět jsme u nesmyslných diktátů EU.
Chtěl bych vás vidět jak by jste si nechal stavět továrny či doly u svého domu. Žijeme v demokracii a ne v socialismu takže ano každý jouda může blokovat veřejný zájem.
A když mluvíte o naftě tak doufám že u autech, auta na elektřinu mají výfuk v elektrárnách a pak to dýchají lidi co bydlí u elektrárny.
1 odpověď
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
- suroviny máme
1 odpověď