Prosím vás, když v článku napíšete, že Trump v debatě neustále lže, tak každý normální novinář by napsal alespoň jednu tu lež a vyvrátil jí nějakým dohledatelným argumentem... anebo k tomu citátu napsat alespoň něco jako "Julián Castro ovšem neuvedl ani jeden příklad lži a nevyvrátil ji protiargumentem". Takhle to vypadá, že se schováváte za něčí citát a vlastně jen šíříte prázdný narativ, že Trump je lhář.
V Riu naměřili pocitovou teplutu přes 60°C. Může mi někdo vysvětlit, čím ji naměřili? Až dosud jsem předpokládal, že pocitová teplota je taková teplota, která se neměří teploměrem, ale vyjadřuje pocity průměrného člověka (ani zimomřivého, ani teplomilného), jakoby bylo ve stínu tolik a tolik stupňů Celsia či Fahrenheita (Réamura už mladí asi ani neznají).
Citace Facebook Daniel Vávra:
V Brazílii bylo 62 stupňů! Pocitových!
Konec světa!
Zajímalo by mě, podle čích pocitů to měřili. Sněhuláka z Frozen? Tučňáků z Madagascaru?
Protože víte kolik tam bylo?
Ještě nikdy jsem neviděl, že by někdo mel koule si vymyslet teplotu skoro 2x větší než byla a tvářit se u toho, že to myslí vážně.
EDIT: Pocitová teplota se dá počítat vzorcem, který nemá žádný standard, je jich mnoho a zohledňuje obvykle rychlost větru (čím méně, tím hůře) a vlhkost (čím víc tím hůř). Podle nejčastěji používané australské metody to při nulovém větru a 100% vlhkosti (tedy nejhorší možná varianta) při 35 stupních vychází na 50 pocitových... Tak asi nějakej lepší vzorec Grety Thundbergový.
EDIT 2: Tak se mi podařilo vypátrat co a kde se vlastně změřilo a je to ještě horší, než jsem myslel. Viz moje další dva příspěvky
Dokud si první producenti (zemědělci) či zpracovatelé (Agrofert, Madeta atd) neotevřou obchody vlastní které dokáží nízkými maržemi řetězcům konkurovat NEUVĚŘÍM. Z keců o vysokých maržích řetězců vás vyléčí první návštěva farmářských trhů či družstevních prodejen ...
Není pravda, co píšete. Jeden malý příklad ... Albert sklenička červené řepy šedesát korun, ta samá sklenička od Hamé v malém českém řetězci Koruna za 21 korun. Je jasné, že i ten malý řetězec to musí prodávat se ziskem, jinak by to neprodával a očividně to jde. To samé salámy a sýry. V Albertu (nebo vlastně kdekoliv jinde ve velkém řetězci) mnohem dražší než v Koruně. Problém je v tom, že většina lidí nemá možnost nebo nemá ve své blízkosti takovéto malé řetězce. Další věc, když Fiala vytrvale tvrdil, že jsme ve válce, tak to se to pak zdražuje mnohem líp, lidi si řeknou, hm, jsme ve válce, to se hold nedá nic dělat ... a mezi tím si řetězce, které se chovají, jako kdyby měli kartelovou dohodu, mnou ruce, jakého máme mamlase za premiéra, když jim dává volnou ruku, si dělat co chtějí a oni můžou, protože mají takřka monopol. Kolik lidí může jít nakupovat jinam? Trh nefunguje.
Podívejte se na toto moje video a zkuste si tipnout, kolikrát jsem se za 50 kilometrů jízdy dotkl brzdového pedálu.
Po 60 tisících kilometrech mám brzdové kotouče na 99% a destičky na 95%.
Nepoužívám brzdy, brzdím rekuperací a za jeden měsíc jsem schopen vygenerovat dalších 800 kilometrů jízdy. Jen tak, pouhou gravitací.
To rozhodnutí EU je docela logické. Nedává smysl jezdit ve spalovacích autech. Už jen komfort jízdy je naprosto jiný. Pro uživatele je to mnohem příjemnější jízda s pocitem naprosté kontroly nad vozem.
Energeticky a ekologicky taky nemá smysl je provozovat.
Jaký máte důvod sednout do spalováku za deset let? Žádný. Dojezdy budou násobně větší a cena stejná nebo nižší.
Rekuperace je dobrá věc.
Nicméně rozhodnutí EU lhát je podle vás dobře? ...protože když záměrně do ekologické stopy nezapočítají výrobu baterie, tak to je prostě lhaní za mě.
Však ta analýza ČVUT ukazuje, že energeticky a ekologicky právě nedává smysl ta elektromobilita. Lokálně ano - lepší vzduch v centrech měst (i když nedávný článek zde ukázal, že koncentrace CO2 v Praze na různých místech nepřekračuje limity), ale jen v případě, že bychom energii vyráběli z jádra. Další věc, že evropa do celkových světových emisí CO2 přispívá malým dílem, takže i když tu všichni v evropě začneme jezdit v elektroautech a byla by pravda, že ekologická stopa elektroaut je nižší než spalovacích, jak nám tvrdí, tak to planetě pomůže pranic. No a nezapoměňme že elektroauta jsou násobně dražší, než spalovací, takže většina lidí na ně nebude mít. Dá se předpokládat, že pokud lidi začnou kupovat elektroauta, budou kupovat spíš asijskou produkci, kde na nějakou ekologii výroby nehledí, spíš jim jde o smog ve centrech měst...
Pročetl jsem už dávno. Je to neaktuální. Například kobalt se dneska téměř nepoužívá. Kvůli tohoto článku ten nadpozemsky krásný pocit z jízdy nezavrhnu.
Mimochodem když si kupujete nové auto, tak vybíráte podle parametru CO2?
Neznám nikoho, kdo by považoval svůj elektromobil za ekologický. Jeho provoz je ovlivněn radou faktorů, energetickým mixem dané země.
Ale určitě ve městě neškodí jako spalovací auto. Minimálně z hlediska emisí prachu z brzd.
Neznám nikoho, kdo by si vybíral auto podle emisí, ale za to vím o lidech, kteří nám chtějí nakázat, která auta se budou moct prodávat. Ti lidé sedí v Bruselu a na své chlebíčkové srazy létají soukromými tryskáči.
V článku u kobaltu zmiňují, že alternativy existují, ale mají nízkou životnost...
Emise prachu z brzd jsou, pokud vím, větší u elektroaut, kvůli jejich vyšší hmotnosti.
Lidé nechtějí vědět realitu a fakta. Lidé si rádi rochní ve svém světě. Dneska je IN a COOL psát cokoliv, co může jen trochu podnítit nenávist vůči EV.
Je to paráda. Fanatismus a nepochopení v každém příspěvku.
Mám pocit, ze jediný objektivní jsem tady já. Petrolhead se zavodnimi zkušenostmi, stovky osmiválců až dvanactivalcu odjetych.
Teď samozřejmě už jen elektromobil. Už se nechci trápit v nějakém spalovacím autě.
Takže jaký bude zítra článek? Ze ve třetím patře kajut praskla zářivka?
Doporučuju k pročtení - srovnání uhlíkové stopy elektroaut a spalovacích aut z dílny ČVUT Odkaz
Začalo se stražit s ekologií, přechodem na zelenou energii, auta a vše co má kola má být na elektřinu. Neboť motory na fosilní paliva devastují životní prostředí. Tedy alespoň v EU.
Tož sem si položil otázku. Jaké jsou energetické náklady na výrobu auta se spalovacím motorem v nejvyšší emisní třídě, jeho provoz na dobu cca. 10 roků a náklady na jeho ekologickou likvidaci.
Tu samou otázku jsem si položil u elektromobilu. Taktéž z provozem po dobu 10 roků. Protože těžba lithia není bez ekologických škod a energetické náročnosti a elektronka se sama nepostaví, ani ekologicky nezlikviduje.
Výsledné srovnání by mě hodně zajímalo.
Čímž se dostávám k možné ekologické havárii při teoretickém potopení té kocábky. Co ublíží přírodě víc. Potopená auta na fosilní paliva, nebo elektrické baterie?
O toto srovnání se postarali na ČVUT, je to komplexní čtení a elektromobily z toho vyšly opravdu špatně. Co je ale snad ještě horší, že evropská legislativa do uhlíkové stopy nezapočítává uhlíkovou stopu výroby baterie a tak se může říkat, jak jsou elektroauta krásně zelená
V prosinci bylo pozitivních tisíce lidí a co udělala vláda, otevřela všechny obchody. A teď když je denní nárůst pod 200 se najednou bude zpřísňovat? A není to trochu divný, že v momentě, kdy se přestane testovat v zaměstnání a končí škola, najednou pozitivita roste? Tady je něco špatně a už mi to připadá jen jako hra s čísly, která stejně nejsou pravdivá jen aby nás vláda dostala, tam kam chce...
Roste, protože se téměř zdvojnásobil počet PCR testů oproti minulému týdnu (podívejte do statistik na Odkaz ), to se v těch alarmistických článcích málokdy dočtete, lidé začli jezdit na dovolené a tak se testují.
Pusťte si ČT24, jeden primář nebo ředitel nemocnic za druhým, všichni říkají, že mají pacienty staré 40 až 60 let i mladší, teď myslím říkal ředitel nemocnice Slaný, že to není tak, že by měli převahu sedmdesátníků, to vůbec....
Ano a jeden z nich se už v září nebál říct, že si přijde jako na akutní obezitologii, to je potřeba připomenout. Lidé by si měli vážit svého zdraví a ne se přežírat.
Prosím vás, takhle to není, to zase tu informaci media záměrně zkreslila, já už nemám sílu na tenhle typ názorů reagovat. Bohužel, vždy když v diskuzích se snažím tuhle paniku urovnávat například i pomocí odkazů, tak mě mažou, tady už se mi to stalo dvakrát včetně blokace na týden. Dohledejte si včerejší rozhovor s docentem Balíkem, ten tam přímo na tohle reaguje.
...rozhovor v ČT
8
Sledujících
0
Sleduje
8
Sledujících
0
Sleduje
No zrovna Musk má co povídat. V zásadě touží po diktátorském ovládnutí světa. Nedělá to však stupidně válčením, ale manipulací hlavně s mladými lidmi pomocí sociální sítě.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ano, přesně tak... manipuluje s lidmi tak, že odmítá mazat příspěvky na své sociální síti, tak jak po něm chce EU 😄
2 odpovědi