Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze kdykoli nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se lze doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud se jedná o popisné vědy. U technických a odborných předmětů lze dostat teoretický základ jako definice, věty, vzorce, značení a různé manuály činností, ale často dokonce i výklad a vysvětlení určitých matematických, fyzikálních a chemických zákonů, jevů a procesů, a to někdy i na odborné bázi. To, co říká paní v článku o našem vzdělávacím systému, tady tvrdím stále a mohu tedy jen potvrdit. Bohužel je to smutná pravda. Systém je rigidní a zcela zkostnatělý bez jakékoli vize a perspektivy do budoucna, pokud tou vizí nejsou myšleny jen vyšší platy učitelů. Víc k tomu už asi ani není co dodat. Snad jen že bez hluboké reformy se naše školství v dohledné době ocitne na pokraji propasti. Hezký den všem.👍
Tady fakt někdo v dnešní době ještě jede mantru digikomediantů o tom, že internet je spásou vzdělání? Že všechno stačí si dohledat? Bóóóže, ti lidi fakt existují?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Aha, takže bavlna je stejně nebezpečná ukázka jako hákový kříž a kuklux klan, v tu chvíli jsem přestal číst dál.