Učím 35 let a nestačím se neustále divit. Jásal jsem, když jsem se dočetl o plánované změně. Teď se bojím, že bude opět k horšímu. Jedna z mála kvalitních věcí, která nám zůstala po "socialismu" bylo jednotné školství. Generace učitelů vzdělávaných v šedesátých letech byla příkladem pro mladší. Chápu, že některé moderní metody mají pro rozvoj dětí význam. Pestrost má svůj význam, ale také vlastní příklad, pečlivost, důslednost atd. Zjednodušení ano, ale ve výstupech. Děti se učí nesmysly, které by si možná mohly osvojit na střední škole. RVP v kombinaci s ŠVP je slohové cvičení, kde není prostor pro vlastní formulace stejného významu (zřejmě aby soudruzi inspektoři zvládli kontrolu). Na 1. stupni opravdu základy bez memorování dat. Ano - násobilku, vyjmenovaná slova, básničky pro rozvoj paměti, k tomu moderní tvořivé, skupinové a další metody. Zde opravdu škola hrou. Děti jsou zvídavé, když je neunudíme. Druhý stupeň: naučit učit, vystihnout podstatu, obhájit názor, umět napsat dopis, umět argumentovat. Ne, děti neumí promluvit, když něco napíší, je to k pláči. Hlavně, že vědí, o jakou se jedná vedlejší větu, nebo umí dvacet veledůležitých dat z historie. Zmenšit objem učiva, procvičovat, dávat do souvislostí, kriticky uvažovat. Ne všichni to zvládnou, ale to je a bude vždy. Další samostatnou kapitolou je potom hodnocení. Na prvním stupni maximálně slovně, další je o diskuzi. Ta se ovšem nevede a zejména ne s učiteli. To vždy nějaký mudrlant něco vymyslí a kantoři se jenom diví, co z toho nakonec vyleze. A to nemluvím o tom, že by škola měla být apolitická. Není! JK
Moc hezky a jasně napsané.
No jistě, ty vaše studie jsou pěkně na...
Pritel teď vozil nakazeneho do práce, byl s ním v přímém kontaktu, a nechytli jsme nic ani jeden a jsme neočkovaný. A taky to tak bude.
Ano tohle je hodně zajímavé, manžel měl covid vloni na podzim, i když jsme spolu normálně žili v domácnosti, já ani děti jsme to nechytili. Znám spoustu lidí, kteří to takhle měli. Asi by spíš měli prozkoumat jak se ten virus vlastně chová.
Dobrý den, ano jsem stejného názoru. Není nad to když starý člověk může být doma v obklopení svých blízkých. Moje maminka se takhle o svého tatínka také starala, nakonec stejně zemřel v nemocnici, protože dostal zápal plic. Ale byl tam jenom 2 dny. Já osobně už bych ho do nemocnice nedala. Bohužel nerada v okolí slyším názory tipu "nemám na to žaludek". Myslím, že je to jenom pohodlnost.
Co je platné, že máme více než dvojnásobné množství absolventů VŠ než před 30 lety, když více než polovina z nich má úroveň vědomostí horší než tehdejší maturanti. A pokud se chování týká, to je již kapitola sama pro sebe.
Dobrý den, přesně tak, denně to v práci vidím, co si dovolují mladí VŠ ke starším. Frajeřina a arogance. Nevím proč, ale převažuje to u kluků. Také bych chtěla říct, že maturita už je v dnešní době to, co dřív výuční list. Proto tolik dětí dělá přijímačky.
Nebudu hodnotit úroveň přijímacích zkoušek, myslím si o tom své. Proč ale řeší nějaká komise tyto zkoušky až teď. Copak neexistuje kontrola a nikdo odpovědný se k nim nevyjadřuje? Jako učitelka na střední škole jsem si s kolegou svého času chystala přijímačky sama a taky jsme si je po obě odpovědně kontrolovali. Ale to bylo zadarmo a v tom bude asi ten problém.
Dobrý den, správně testy by měli pedagogové nejdřív vyzkoušet a schválit.
Teď už bych to nechala být. Jenom škoda, že ten lehčí test nebyl v pondělí. Myslím že by to dopadlo lépe. Zbytečně ty děti vystrašili.
ať mě kamenujete jakým chcete způsobem ale jsou rodiny kteří si nemůžou dovolit nejít do práce aby uživili rodinu vzdělání je důležité ale když díky vzdělání nemají dostatek peněz na uživení rodiny tak je to k čemu ??? k h....... ne každý má možnost nejít do práce a to se nebudu bavit o tom nejhorším a to je že ne každý je pedagok a před několika lety když jsem chodil do školy já tak se vše učilo jinak a to co dělají ve škole že dávají dětem tunu úkolů který po těch letech nechápe plno dospěláků je další věc jak může rodič vyučen třeba kuchařem učit děti doma ???? když nato prostě nemá školu ten peďák ty učitele nemají jen tak ten mají aby se naučili učit děti ale to lidem prostě chybí a jak mají ty děti učit doma ?? Plaga je hlupák kterýmu jisté věci nedochází ano s jeho platem by mohli všichni rodiče být doma a učit děti jak jen to jde ale je tu tuna lidí co mají minimální platy i přes tunu škol a tohle si dovolit nemůžou protože jejich zaměstnání jim to nedovolí ano každého volba povolání ale ne vždy to jde
Přesně tak, prostě upřednostnili ekonomiku, před vzděláním našich dětí. Továrny zavřít nemůžou, ale školy ano? Co takhle alespoň zkrácené úvazky pro rodiče, kteří musí chodit do práce, aby se dětem mohli víc věnovat. Někteří z nás chodí z práce v 5 odpoledne. Takže rychle nakoupit, uvařit na druhý den a tak pořád dokola. Zeptám se dětí co škola? Řeknou jenom dobrý, ale už ztrácím přehled.
co naděláme, když lidé neumí sedět chvíli za zadku doma, musí stále někam lozit,
učitelky, které se rekreovaly na Zamzibaru, by měy vše uhradit, ty náklady léčení....jako kdyby zde nebyl vzduch, příroda...dotáhnou toto svinstvo a potom státe starej se a dokroři padejte na ústa.....je to od nich nezodpovědnost, velká....přímo vlastizrada
Úplně s Vámi souhlasím. Tady jde zase jenom o prachy cestovních kanceláří. Proč závist, lidé by měli zapnout rozum.
Kvalita škol je stejně různorodá jako kvalita distanční výuky. Tlak na školy můžeme vyvíjet sami.
Cermat je zatím nejlepší srovnání studijních předpokladů, co tady zatím bylo. Není dokonalý, ale lepší systém tu nemáme.
V testech z ČJ i M je velká část věnována pochopení zadání, ne nějakým nadstandardním početním a nebo gramatickým úlohám.
Když se přijímačky ponechají v současné podobě, tak se alespoň ukáže, jestli měl distanční rok nějaký vliv. Tak bude v průměru o 2, 3, 4 body méně, než v loňském roce. Vadí to? I v předchozích letech se dávali kondice, když chtěl někdo trochu navíc...
Dobrý den, v tomhle máte pravdu. Ale Cermat by nemusel dělat takové ty logické slovní úlohy z matematiky. Např. vloni ta zahrádka tulipánů a letos v ilustračním testu je zase něco podobného. Tohle se totiž většina dětí na základce neučí. Příjde mi trochu, že se tam předhánějí co zase vymyslí záludného.
Pracuji ve školství. Nekamenujte mě prosím...Můj názor na věc je jednoduchý.Ministr Plaga je nekompetentní a školám rozumí jako koza petrželi. Já pracuji jako mistrová...na začátku pandemie ministr řešil jen základky a gymnázia, že má nějaká učiliště či odborné školy úplně zapoměl..to mu museli později připomenout ředitelé škol, kteří nevěděli, co dělat. Distanční výuka je za trest pro děti, rodiče i učitele. Obzvlášť odborný výcvik se ťukáním do klávesnice opravdu nenahradí. Loni se řádně nedokončil školní rok, letošní školní rok je torzo...nejlépe by bylo zrušit ročník a od září opakovat. Takhle opravdu ze škol půjdou ještě větší troubelíni než dosud. A už teď je to bohužel tristní.
Souhlasím s Vámi. Mám jednoho syna v prváku, za ten půl roku se vůbec nic nenaučil. Druhý je v 9 té třídě a už je z distanční výuky nešťastný. Nic jim neuteče.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ať si rodiče laskavě uvědomí, jak vychovávají svoje děti. Kde je nějaká úcta ke stáří? Vždyť stáří a umírání je součástí života.