Děkuji za komentáře od kolegů, ještě jsem nestihla odepsat. Lidé jako tento pán by se měli jít léčit. Anebo zkusit učit. Doporučuji sedmý ročník na ZŠ.
Vás bych poslala tak na rok do nemocnice, na pozici magistersky vzdělaného zdravotníka. Noci, dny, státní svátky v práci( když ne, tak nadělat, protože zákon) 12 hodinové směny, měsíčně 100 hodin přesčasů, které nikdo nezaplatí, řvaní, fyzické napadání ze strany pacientů, smrady z nemytých těl a hnijících ran, přebalování, cévkování, atd. víkendy, veškeré vzdělávání ve volném čase za vlastní peníze a pak si popovídáme o těžkém údělu učitelů.
Vaše úvaha však počítá s tím, že by takový učitel měl na starosti pouze jedno dítě. Reálně to ale bývá 20-30 dětí. Tedy 20x5000 je100 000. Tolik učitelé fakt neberou.
Jenže tam byla skupinka jen po 3 dětech a jedním kmenovým a dalším odbíhajícím učitelem. A jak říkám + oběd + odpolední zábava + všechny papírenské věci a pomůcky.
Pán psal do Hospodářských novin, kde kontroloval, co se může a nemůze uverejňovat, psal do Lidových novin a tady ze sebe vypotí takový dehonestující článek, který je plný nepravd a nesmyslů. 4 měsíce volna, to by bylo skvělé, jistě by ty děti šel učit s radostí každý..
Nějak mi přijde, že si školu a následně družinu představuje jako hlídací kroužek pro odložené děti, s kterými je mu zatěžko trávit svůj volný čas, nebo si ho pro ně udělat. Myslím, že ceny hlídacích agentur s výukou pro děti by musel hradit podstatně větší částkou, než nakonec dostane učitel sám.
No to není pravda, příměstský tábor s IT výukou stál 5 tisíc. Takže za měsíc je to 20 tisíc, včetně oběda a odpoledního programu. To učitelé berou víc ne?
Ano, máme se skvěle, nic neděláme krom buzerování dětí a rodičů, bereme prachy, jaké svět neviděl, a máme pořád volno. Proč jen je nás pořád tak málo, že aprobovanost už se neřeší a vlastně stačí slib, že si to pedagogické vzdělání někdy dodělám? Asi to bude tím, že jsme taky hloupí, a tak většina mladých zdrhá po dvou letech reality.
Nevím, že by vás bylo málo. Mladí učitelé běhají po Pardubicích v marné snaze sehnat práci. A z mého okolí 3 dojíždí desítky km daleko kamsi na Vysočinu, protože tady a ni v Chrudimi je nezaměstnali. To je další takový mýtus, který učitelé rádi šíří...je nás málo...no není, jen víc pracovat by to chtělo.
Lítost pociťujeme i s Vámi. Ti lidé jsou stejně nešťastní, jako Vy. Nic o tom pořádně nevěděli, Vy asi také. Jde o nepravidelné povodňové vlny, na které nebyly místní úřady, ani komunity připravené, natož jednotlivci. Neuměli přiměřeně reagovat. Nyní budou, to si pište. I u sousedů, kde bylo vody jen po kotníky, měli štěstí, že se to "vylilo shora vedle...
Až budete s dětmi zítra sedat do auta, tak s pokorou. Že se může něco stát, na co prostě nebudete mít vliv, co se nikomu v okolí, ani Vám nestalo. Co bude silnější, než Vy. A bude Vaše chyba, že jste vzala děti do auta? I když ráno hlasili, kolik lidí na silnicích zase zemřelo?
Buďte ráda, že nebydlíte pod nějakým kopcem, máte o jeden risk v žití méně. I když se tam nikdy nic podobného, co paměť sahá, co kroniky píšou - nestalo...
Martine, vy koumáku, jak víte, že to neznám? Jak víte, že jsem neutíkala celkem nedávno před vodou?
Autora článku bych se pak zeptala: Jak to řešit, když děti vE 2. a 3. třídě musí učit nekvalifikovaný pedagog (podle toho to vypadá, prostě nejsou lidi)? Mám přesvědčit dítě, že důležité je mít jedničku? Systém známkování je veliká tragédie... Dál to komentovat nebudu.
Já bych nepsala nekvalifikovaný...já bych napsala vyhořelý, nedovzdělaný, líny....to je pak peklo na zemi a rodiče se mohou doma na hlavu stavět a nic nezmůžou.
Tohle je těžké téma, protože mnozí pedagogové jsou neschopní. Mě si jednou pozvala učitelka mého syna a stěžovala si na něj, že je nepozorný, ať s tím něco dělám. Překvapeně koukala, když jsem jí sdělil, že je to na ní, aby upoutala jeho pozornost, že já zodpovídám za jeho chování doma, ona ve škole. Navrhovala psychologickou poradnu. Na to jsem jí řekl, že jestli si to opravdu přeje, tak to udělám, ale v nejlepším případě mu budou diagnostikovat ADHD, a ona mu bude muset vypracovat individuální plán výuky, ale jednodušší pro ni bude, když začne učit zajímavěji a děti více přivýuce více zapojovat na na místo využívání dlouhodobého monotónního frontálního výkladu. Pak už si nikdy nestěžovala. I když vím, že kolegům vykládá, že má chudák smůlu, že vyfasovala tu nejhorší třídu, protože takových dětí tam má hodně.
Na druhou stranu, ať si o některých pedagozích myslím co chci, nikdy jsem neúspěch dětí nesváděl na učitele, v tom má článek pravdu, že to je velmi zhoubné.
Amen
jj souhlasím. Když je pak "vypustíme" do světa, ať se umí o sebe postarat. Mým synům to vůbec ke škodě nebylo. Když byl můj starší na střední na intru, kolikrát řekl spolužákům " kupte maso a já vám udělám perfektní čínu". A moji spolužáci si na vejšce také vařili sami. Ohledbně jídla jsem měla jediný telefonát , když jsem dítě vypustil.a na vysokou- / mami, jsem v tescu, co přesně mám nakoupit na bramboráky?"/ a taky hodně ušetřili tím, že si vařili sami.
Přesně tak..A co je to za chlapa co ani neumí ženě uvařit, když je třeba hodně nemocná? Tyhle praktické věci musí zvládnout obě pohlaví.
Melete absolutní nesmysly člověče ...
V 5 letech si dělat snídani - BLBOST !
Ve 12 letech vařit oběd - BLBOST !
Kdyby jste napsal - pomoci s přípravou - SOUHLAS - ale takto mi připadnete jako zamindrákovaný otec co nezvládá výchovu.
Neberte dětem dětství !!! Už takto dostávají ve škole nálož, jakou jsme mi nedostávali.
Neházejte na děti že jsou neschopné a nesamostatné, když jste si u nich nezvládli vytvořit přirozený respekt tím jak se chováte, jak jim jdete příkladem - a ne jak na ně řvete a nadáváte jim jak jsou neschopní ... !
Souhlasím, že dnešní děti i mládež jsou mnohdy nesamostatné - z pohledu rodičů - ale skutečnost je často jiná. A odkud to mám, z kroužků kde vypomáhám, od vedoucích turistických a sportovních oddílů atd.
Počkejte, když si dítě nezvládne uvařit ve 12 letech aspoň 2 jídla zcela samostatně, tak je vážně ve výchově chyba. Syn je vysoký takže sám vaří asi od 8-9 let, to samé obě neteře. I synovec, který má k jakékoliv činnosti v kuchyni velice vlažný vztah v 11 letech dělal sám rizoto. V 5 letech si dítě může třeba samo namazat chléb, ale zbytek je blbost, ale těch 12 to má pán pravdu.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Není se čemu divit..