Přesně, nějak se rozmohlo vymýšlet si důvody ke zdražování.Zajimavé, že se vybyly tisíce hus kvůli chřipce a na ceně se to vůbec neprojevilo, že?
Před velikonocemi je každý rok ptačí chřipka, takže ceny vajec letí nahoru, záhadně nejsou k sehnání bílá vejce a když tak za pořádný příplatek. Před vánocemi zase máslo. No je mi zle z tohoto jednání. Jednají s námi jak s ovcemi a je mi líto, že si češi nechají fakt všechno líbit.
jděte na pracák,zaplatí vám rekvalifikaci a v tu dobu budete dostávat slušné dávky.
To není pravda před 8 mi lety jsem byla vedená na ÚP, opravdu aktivně hledala práci a žádala abych se mohla účastnit rekvalifikace, blízké mému vzdělání, paní mi řekla že musím mít příslib zaměstnavatele abych to mohla absolvovat a že se dojíždí do vzdálenějšího města. Opravdu ta rekvalifikace by mi pomohla zaměstnání sehnat, takže tak.
Za mě prostě vyhrál ten víc uřvanej polokriminální exhibicionista, žádný další pozitivní atribut u něho nevidím....a to, že strašil nepokoji a bordelem pokud nebude zvolen je ta úplně nejvíc zoufalá ubohost co mohl vytáhnout v předvolebním cirkusu.
A nezapomeňme jak radil lidem aby nejak do sebe vpravili desinfekci když propukl covid.
Scholzy ty ubožáku už to stačilo, když jsi benevoletní i k vraždění matek od dětí, tak nevím a nechápu proč se Němci už nebouří a nebojuji za své životy.
Já jsem se na tohle němců ptala, když jsem tam pracovala před 8mi nebo 9ti lety. To tam přišla ta první vlna. Nemci byli naštvaní, ale nic, ticho po pěšině. Odpovidali, že mají obavy, aby je ostatní země opět neobvinili z rasismu. Už tehdy nepoznali rozdíl mezi takovými situacemi. Co na to říct....
To je hlavně o tom, že přibývá matek alkoholiček, matek uživatelek drog, postižených co předavají své geny další generaci, matek co civí pouze do mobilu a o děti se nestaraji je taky dost atp. Není to o tom jak tady někdo tvrdil, že se jim dřív nafackovalo a byli v cajku, dokud se nebude systémově řešit tohle bude se to jen zhoršovat. Vidím to každý den kolem sebe.
Každý máme s pedagogy jiné zkušenosti. Čekala jsem podobnou reakci, nepřekvapila mě. Ale já, naštěstí, mám s učiteli (jako většina blízkých) až na vyjímky - Fy, Che dobré zkušenosti. Nehážu všechny do jednoho pytle jen proto, že u některých to tak není. Učitelství je poslání a pokud to tak někteří neberou, tak to neovlivním. Jinak podobnou zkušenost má jedna příbuzná a musela to řešit. Trvalo to rok, dopadlo to pro ně dobře, ale paní učitelka učí dál a jinde. A to je problém. Protože ona to slovo " poslání" evidentně nesplňuje a pokračuje ve své "kariéře" 😟. A ano, neuznává sebemenší rozdíly mezi dětmi.
Nechtěla jsem všechny házet do jednoho pytle, ale poukázat na to, že individualita by se měla podporovat od dětství. A ve školství to tak nemáme.
Máte naprostou pravdu. Bohužel, někteří tomu hledání nedají tolik času i v domnění, že "jim" se to stát nemůže, aby mělo jejich dítě nějaký problém. Vzhledem k tomu, že mám pár známých ve školství, tak mi to také takto vysvětlili a z praxe to je tak, jak píšete. Velice často tyto děti bývají manuálně zručné nebo technicky nebo umělecky nadané. Díky za komentář a přeji hezký den.
No školství, můj mimořádně inteligentní syn s prokazaným vysokým iq z mensy je ve škole nucen počítat příklady typu 5-2 , které počítal takto ve 3 letech, jen proto že učitelka řekla( na mou otázku, proč mu nedá těžší) nee on musí dělat to co ostatní děti a potom mu dám těžší úkol. Můj kluk na to kouká neví proč se tím má zabývat a ona se diví, že mu to trvá.
Nebo můj spolužák ze ZŠ, opravdu mimořádně nadaný výtvarně a zničil mu matikář na střední život, tak že neodmaturoval a skončil se základním vzděláním. Tak nevím k čemu jsou človeku, který by se živil jako portrétista nebo ilustrátor funkce a podobné věci. Ať prostě dělají co je baví a jsou v tom podporováni už od dětství.
Mám manžela v dětství těžká dislexie, porucha pozornosti a doma naprosto nepodnětné prostředí. Za život přečetl jednu knížku o kreslení. Je ale technický typ. Zvládl práci programátora, technické křeslení i čtení tech.dokumentace a manuálně vyborně uručný v mnoha oblastech. Je pravda že s komunikací měl vždy problém, ale né kvůli tomu že by nečetl, ale proto že mu nebylo čteno když byl malý. Nicméně funguje normálně. Já bych dětem dala na výber z toho co je baví. Mě na střední také vadilo, že půlka povinné četby bylo absolutně mimo můj zájem. Vždycky se najde něco co je bude bavit.
Můj syn je po manželovi technicky typ. Jednoduché pohádky typu kačer donald ho nebaví, tak čteme neználka, to vydrží poslouchat opravdu do konce( pro dnešní děti je to dlouhé), ale když jsem mu přečetla dětskou encyklopedii jak věci fungují, tak mi za to poděkoval. Je třeba hledat.
Zručný tam mělo být. Manuálně zručný v mnoha oblastech.
To jsou právě ty dyslexie apod. Většina dyslektiků lépe přijímá informace ústně. Což výkres nelze 🤷. Domníváte se, že si to sami vybrali? Prostě si v tom našem břiše 9 měsíců polehávali a plánovali, s jakou diagnózou vyjdou na svět 😥.
Také mám syna "dyskdeco", jak sám o sobě říká. Také má technický obor a vydržel v něm 15 let! Jenže. On si jej sám vybral, bavil ho a v době teorie utíkal na praxi k soukromníkovi (dodneška jsou přátelé, 5 let u něj pracoval po vyučení). K maturitě ho nepustili a u učňovský zkoušek exceloval. I samotní mistři OV se ho na některé speciální úpravy, jak se dělají a jak fungují, vyptávali a sami řekli, že je škoda, že není studijní typ. Že kdejaký maturant mu znalostmi z praxe nesahá ani po kotníky.
A o tom to podle mě bylo, je a bude. Pokud i takoví mladí lidé jdou tam, kam chtějí, učí se, co je baví (holt musí i něco navíc) a věří, že se oboru budou věnovat v budoucnu 🤷, tak to pak vypadá úplně jinak. Pokud je tam ovšem omylem, nebo protože nevěděl kam a nebo "rodiče chtěli", tak to dopadne úplně stejně jako "za nás" a nic se do budoucna nezmění.
Teď čtu Ecce homo od Karla Klostermanna...ale zeptejte se mě za měsíc, dva?! Řeknu vám o čem to bylo a od koho, ale na název si nevzpomenu 😥. Tím jsem si 100% jista 😟!
Mám manžela v dětství těžká dislexie, porucha pozornosti a doma naprosto nepodnětné prostředí. Za život přečetl jednu knížku o kreslení. Je ale technický typ. Zvládl práci programátora, technické křeslení i čtení tech.dokumentace a manuálně vyborně uručný v mnoha oblastech. Je pravda že s komunikací měl vždy problém, ale né kvůli tomu že by nečetl, ale proto že mu nebylo čteno když byl malý. Nicméně funguje normálně. Já bych dětem dala na výber z toho co je baví. Mě na střední také vadilo, že půlka povinné četby bylo absolutně mimo můj zájem. Vždycky se najde něco co je bude bavit.
Můj syn je po manželovi technicky typ. Jednoduché pohádky typu kačer donald ho nebaví, tak čteme neználka, to vydrží poslouchat opravdu do konce( pro dnešní děti je to dlouhé), ale když jsem mu přečetla dětskou encyklopedii jak věci fungují, tak mi za to poděkoval. Je třeba hledat.
Téma dětského čtení je složitější a nezasluhuje si zjednodušení v tom smyslu, že děti už pro samé mobily nečtou. A že pokud jdou rodiče vzorem, děti budou rovněž číst. Mnohdy a mnohde to tak je, ale jindy a jinde zase není. Některé děti čtou, některé nečtou. Čte řada dětí, které k tomu doma nevedli a naopak někdy nečtou takové, které jsou doma obloženy knihami. Rodiče jsou, či mohou být, jistě vzorem, nicméně vliv vrstevníků, kamarádů a spolužáků je v řadě ohledu mnohem silnější a rychlejší. Mám příklady ve vlastní rodině: ačkoli jsme dětem vždycky četli, kupovali knížky a sami šli se ženou příkladem, stejně nečtou, mají jinou zábavu. Rovněž si nic nenalhávejme sami o sobě: my jsme také všichni nečetli, mnozí četli jenom proto, že neměli nic jiného, čemu by se věnovali a spousta dalších četla jenom podřadný brak. Jakmile ten brak začali dávat v televizi, číst pochopitelně přestala. Spousta (nejen) dětských knih minulosti hovořila ke svým generacím a dnešním dětem už je cizí, není to jejich svět. Hovořit ke dnešním dětem je velmi obtížné. My rodiče si myslíme, že přesně víme, co by je zajímalo, ale to je volovina, jejich svět se rychle mění a jeho dynamika a trendy jsou pro většinu autorů neznámé.
Já tedy jako dítě četla hodně, za mě mobily byly leda v U.S.A., ale vybírala jsem si knihy mj. také podle tloušťky, abych je zvládla dočíst.
souhlas...čistě fyzické postižení by nemělo být problém pro absolvování normální školy. Bohužel kolik takových případů je? V rámci toho, co do inkluze nacpali jsou to jednotky procent?
Ono už samotné žáky bez postižení bych dělil na 3 rychlostní stupně, protože už takhle je rozdíl hodně podstatný a talentovaní žáci nemusí ani na základce, ani střední prakticky dělat nic.
ekvivalent osmiletého gymplu bych protáhl už od první třídy a základky bych rozdělil na 2 úrovně.
Plus tedy oddělil lidi nezvládající s potřebou speciální výchovy ať už rákoskou, protože na některé nic jiného nezabere, nebo na mentálně hodně slabé - ti ovšem potřebují asistenty, speciální výchovu atd, jak to bylo ve zvláštních školách. ale i tam by bylo potřeba oddělit ty, co se snaží, ale holt na to mentálně nemají od těch, co by mohli mít, ale ať už z rodiny, nebo z jiného okolí maj rozvinuto problematické chování.
Víte, že problematické chování může mít i žák mimořádně inteligentní, jen proto že se nudí? Protože mu učitelka dává stejné úkoly jako ostatním dětem a odmítá mu dávat těžší úkoly, protože sama nechápe smysl inkluze. Ona ta inkluze není jen pro podle vás hloupé a postižené děti. Ve světě to funguje, že ten chytrý se dostane dřív tam kam potřebuje a ten méně obdařený se může dostat dál, než by dosáhl ve zvláštní škole. To by ovšem češi nesměli být dinosauři zabedněný. Např.kojenecké ústavy ve vyspělých státech také nenajdeme a funguje to tam i bez nich. Vyspělé státy pochopili, že investovat do dětí se vyplatí, jen český dinosaurus to označí za černou díru. Ono totiž velké procento učitelů vůbec nepřemýšlí o tom, že by se dalo něco udělat jinak a jsou to malé nenáročné dílčí změny, proto jim to pak nefunguje a vadí.
🤔 Artritida útočí na mladé. Hlavně v palcích u rukou.... .
Mně je tolik, kolik je, únava neskutečná - bolí záda v kříži, kyčle a kolena cajk. Vstanu, rozchodím a je po bolesti. Všem chybí pohyb a nemusí se jednat o žádný sport. Stačí posekat a obstarat zahradu, příprava dřeva na zimu, nosit dřevo do kamen, uklidit, vyprat uvařit atd. ... .
Čili degerativní projevy opotřebovaného pohybového ústrojí budou pro domácí, PC/TV hajánky přímo čítankové.... .
Ti budou mít problémy jako první.
Tak to je vidět, že nevíte o čem mluvíte. Já mám od 15ti let revma v kolenech a po dvou dětech mám teď problémy i s kyčlemi, hýbu se hodně, přesto večer jsou ty nohy tak vyčerpané a bolí, že kvůli tomu kolikrát nemůžu ani spát.
No hlavně by stát měl utáhnout kohoutky velkorysého financování života všem známému etniku, které umí jenom natahovat pazoury po všech možných dávkách a aby se erár vyhnul problémům s nimi na úřadech, tak jim je zcela dobrovolně vyplácí a díky tomu my všichni sponzorujeme jejich zahálčivý život. A s ohledem na to, že většina z nich má panděro až ke kolenům, zadky jak almary, tak se jim z našich peněz, bez toho, aby některý z nich kdy sáhnul na práci, žije jak vepřům v žitě. Kdyby tohle stát nepodporoval, tak si myslím, že by zbylo i na obědy dětem ve školách, anebo rodinám, které se starají o nemohoucí děti, nebo rodiče, čímž státu každý měsíc ušetří docela slušný ranec peněz.Ti by si to zasloužili daleko víc, než tyhle chronické netáhla.
Včera jsem prošla kolem nehtového studia a seděli tam jen tihle a jejich muži a děti na ně čekali.
Odstranit hnízdo Vlaštovkám , či Jiřičkám je ukázka necitlivosti k přírodě. Každý druh žijící tady s námi na modré planetě má tu svou určitou ,potřebnost . A je přece pěkné poslouchat Vlaštovky za oknem ,když krmí mladé rád je pozoruji.
Může mi prosím někdo vysvětlit, kde si tito ptáci dělali hnízda než si začali lidé stavět domy?
13
Sledujících
1
Sleduje
13
Sledujících
1
Sleduje
Nejde o to, že by školy nerozpoznaly nadané dítě, nebo dokonce mimořádně nadané dítě (i když nevěřím, že paní je má hnedle čtyři, to je statisticky nepravděpodobné, i kdyby byla sama Marie Curie a za muže měla Alberta Einsteina). Učitelé si samozřejmě všimnou zjevného nadání. Ale často si nepovšimnou té zmiňované tzv. dvojí výjimečnosti - dítě je nadané a zároveň má nějaký problém, třeba tu zmíněnou dyskalkulii, který to nadání maskuje. Jenže - přijde mi velmi nepravděpodobné, že by škola v dnešní době ignorovala doporučení poradny a takové dítě nechávala propadnout, i když má naprosto jasné instrukce, jak s dítětem pracovat. Každá škola má výchovného poradce, který toto vše hlídá. Jako pedagogovi z mnohaletou praxí mi to přijde spíš prakticky nemožné. Je ale pravda, že roky se směřoval všechen zájem a všechny prostředky k dětem s problémem a nadané děti (hlavně ty mimořádně nadné) byly zanedbávané. To se v posledních letech naštěstí mění.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nám se tohle děje. Mám prvňáčka mimořádně nadaného, test z mensy, doporučení z poradny zprávu od neurologa a první schůzka s učitelkou a výchovnou poradkyní byl šok, kde se mě snažili dostat do pózy- hele moc si nevyskakujte. Od začátku odmítají plnit IVP z SPC. 2x ho dehonestovali a kluk má deprese nevydrží ve škole déle než je nutné...takže ano děje se to a dokonce na prestižní škole.