Citlivá a promyšlená rekonstrukce bytu. Návrat klasických dveří s kováním, obnova parket, přeložení kuchyňského koutu z předsíně (asi byl hned vedle vstupních dveří- brrr), vyhození vestavěného podhledu z předsíně. Nikde žádné papundekly či sádrokartony, obnova původního prostoru. Nábytek si tam v budoucnu může dát každý podle svého vkusu, bytu je vrácena původní kvalita. Za mne skvělé.
Inu, ve vlastním bydlení začátečník. Trochu inspirace v katalozích, trochu Ikea, trochu popminimalismu. Bylo by zajímavé vidět byt po 10ti letech, jak ho pan architekt zabydlel. Věřím, že nadčasovou hodnotou budou parkety, vestavěný nábytek a interiérové dveře. Strop bude bíle omítnutý a možná se zavěšeným podhledem, protože kročejový rámus od sousedů nahoře (stačí batole či kočka) bude rušit. A i pan architekt dozraje k zakrytí té holé konstrukce, neboť nebydlí v průmyslovém loftu, ale v pohodlném funkcionalistickém domě a nemá smysl předstírat, že jde o syrovou fabriku či sklad.
Kdysi jsem četl jakou nelibost vyvolal u staromilců plán postavit Petřínskou rozhlednu. Tehdy mě napadlo že Praha měla kliku že si Karel IV nenechal do svého plánu postavit slavný most od nikoho kecat. Mohli jsme se tam dodnes brodit po hřbetech pijavic..
Nikdo však do Prahy kvůli Petřínské rozhledně nejezdí. Ano kvůli Paláci kultury, který je velmi objemnou stavbou. Čeho je vlastně ten odborník odborníkem? Karlův most byl postaven, protože Juditin most nebyl dostačující a taky byl převážně ze dřeva, nebyl dost bytelný.
Dr Peková ..stejně jako jeden známý zubař a podobní exoti jsou přímo odpovědni za smrt starých lidí, kteří se báli očkování a pak na to doplatili.
Bohužel za žvásty se u nás nezavírá...
Moje babička v 90. letech zemřela na chřipku (bylo jí 72 let) a nikdo nemyslel, že je to proto, že se nenechala očkovat proti chřipce. Prostě tělo po 3 infarktech nebylo v dobré kondici a lidé ještě neměli tak strachem polarizované myšlení. Každý rok se v určitých vlnách objevuje epidemie chřipky. Nově je obohacena o covid. Tvrdit, že vakcíny zachraňují životy je výzkumem nepodložené.
Text neodpovídá fotografiím, jako by ho psali amatéři (na patinované výmalbě není nic uměleckého, jde o řemeslný prvek, nikoli uměleckořemeslný; ložnice není bez omítky, zřejmě oškrabali jen štukovou vrstvu, jádro omítky zůstalo, nejde o betonové stěny ani nejsou obnažené cihly). Celá koncepce fabrické otlučenosti bohužel stírá noblesu původního prostoru. Dovedu si představit na bílých stěnách barevné obrazy, které by teprve interiéru dodaly na originalitě či "uměleckosti". Teď jde o "ušmudlaný" prostor s "operetní" koupelnou, vyniká jen nádherná parketová podlaha.
Interiér působí velmi příjemně. Úklid bude náročný (skleněné plochy, vrásněné obklady v koupelně atd.), ale to může dělat profesionálka. Takto střídmá kuchyně je trochu v rozporu s jídelním stolem pro 6 osob, řekla bych, že zde vaření není hobby majitelky. Obrazy bude jistě průběžně převěšovat, zbystří to jejich vnímání. Díváme se na aranžmá bytu před tím, než v něm majitelka začne bydlet. Později jistě přibude řada věcí (knihy, drobné umělecké předměty, květiny atd.). Místa i světla je tam pro ně dost, přeji té dámě, ať se jí dobře bydlí.
Text klame. Majitel totiž odstranil část původní stropní konstrukce - záklopová prkna pobitá rákosem, aby obnažil nosné trámy. Odstranil také původní omítku s měkkými liniemi fabionů, takže interiér ztratil na historickém výrazu. Parkety jsou ovšem krásné, ty jediné skutečně objevil a renovoval pod novodobými nánosy. Mě se to jeví jako rekonstrukce nikoli zvýrazňující původní prvky, ale rekonstrukce, která je dává do kontrastu s moderními, tedy nikoli "nádherně snoubí", nýbrž vytvářející napětí.
Ne, opravdu není jednodušší opravit shnilý most, než postavit nový - je to rychlejší, levnější a lepší. Autor o tom evidentně neví vůbec nic a bude psát nějaké svoje teorie.
Ten most půjde dolů, to je jasný, nikdo nebude zdržovat současný stav, nikdo nebude platit drahou opravu.
Krom pár hipsterů, kteří tím vlakem v životě nejeli a jen chodí mas**** nad panoramatem za zídku na Vyšehrad, to všem přinese jen zkvalitnění života.
Až na to, že dávno existují návrhy kopie ocelové konstrukce mostu (pro dvě i pro tři koleje), ale vlastník přesto vypsal mezinárodní soutěž. ta kopie by byla rozhodně levnější nežli zcela jiná konstrukce. proč vlastně SŽDC financovalo "architektonický dialog"? Tady nejde o to, že nový most je "levnější".
Ach, nechápu tu oblibu. Byly to pro mne ty nejhloupější písně. Neskutečně hloupé texty zpívané s křečovitým a prázdným pathosem. Podle článku a ohlasů jsem asi sama, kdo vypínal rádio. Je pro mne překvapení, jak nezrale a bez reflexe se může prezentovat doktor filosofie. Omlouvám se příznivcům, prostě to jen nemohu pochopit.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Doporučuji autorovi článku přečíst si knihu "Architekt si spomína" od Vladimíra Karfíka. Zjistil by, že v ateliéru arch. Le Corbusiera pracovali studenti z celé Evropy, aby získali praxi, za byt a stravu. Kdo měl nápady, které chtěl v budoucnu realizovat, se bez dobré praxe neobešel. Rodinné domy se stavěly podle projektů z katalogu či podle projektu stavitelské firmy. Ne každý architekt našel dobré uplatnění. Na reprezentační vilu si stavebníci hledali architekta, který byl zavedený a odpovídal jejich vkusu, zřídka dali šanci čerstvě dostudovanému bez praxe, za něhož se nikdo nezaručil. Architektura je zkrátka artistní obor, umění vždy bylo závislé na mecenáších.