Ale bych si dovolil vás ve vsi slušnosti opravit. Spravne reseni je podle autora zadání 70, 48, 90. Ze by vás již delší dobu drželi metodici v omylu? Anebo ze byste take nedávala pozor? Jediné jednoznačné zdůvodnění výše uvedeného výsledku platne pro všechny tri kytičky je to, ze součet nejvyšší a nejnižší hodnoty pak druhé nejvyšší a druhé nejnižší a nakonec součet třetí nejvyšší a třetí nejnižší hodnoty je v rámci jedné kytičky stejný. A tohle pravidlo platí pro všechny tri kytičky. Takže všichni, kteří jsme koukali na vzájemné postaveni lístků jsme vycházeli ze špatného předpokladu. A vypadá to na to, ze se k nám přidal i metodicky pokyn.
Můžu se zeptat, kde jste našel řešení dle autora? Prosím o odkaz, protože my máme k dispozici očividně jinou literaturu...Neberu si osobně vaše
útoky a urážky, ani mi nešlo o to vás jakkoli školit, jen bych o měla o řešení jasno. Nezřídkakrát mění ve vydáních informace a ráda bych je měla aktuální. Děkuji
Asi jste pani Janě nasadil brouka do hlavy, primel jste ji se doopravdy zamyslet nad smyslem zadani a jeste nenasla tu spravnou odpoved
Správnou odpověď znám už nejaký čas, protože jsem podle tohoto pracovního sešitu učila. V metodické příručce je řešení takové, jak jsem psala... Takže - brouka do hlavy mi opravdu nikdo nenasadil. Možná by občas bylo lepší dodržovat základní slušnost a neurážet někoho, kdo se pouze snažil něco vysvětlit. Hezký den
Pokud to má fungovat, pro všechny kvítka na stejné bázi(což si myslím, že by ve 3. třídě mělo), tak to vaše řešení postrádá logiku a smysl. to by si potom mohli děti sčítat a odčítat nekonečně mnoho kombinací kolem dokola, jak se jim zlíbí, podloe toho, co píšete.
Bohužel to opravdu není ve všech kytičkách stejně (ale vždy se sčítají nebo odčítají dvě čísla) - spousta úkolů se vymyká očekávaným vzorcům řešení...Děti musí hledat různé cesty k cíli.
První kytička je 10, druhá 48 a třetí 90. Jde o příklady na sčítání a odčítání do 100 - horní okraj stránky je takto označen - pokud se držím označení stránky není už tak obtížné řešení... Děti často ve škole nedávají pozor, když paní učitelka vysvětluje jak na domácí úkol a doma pak neví, co s tím mají dělat. Bez vysvětlení to asi není vhodný domácí úkol...
A k čemu to dětem všechno je? Myslím, že k ničemu. Nevím, proč se tady musíte takto nemístně chvástat. Školství jde každým rokem rapidně dolů. Maturity k ničemu. Odpovídat netřeba.
Prošla jsem si studiem na 1. stupeň také a věřte, že to není chvástání, ale popis reality. Z TV jsme dělali stejné zkoušky jako budoucí učitelé TV, z Vv jme odevzdávali práce z různých technik, k tomu dramatický výstup...Samozřejmě M,ČJ, ale i fyzika,biologie, jazyky, pedagogika, psychologie... Nestěžuji si ani se nechvástám, jen popisují realitu. Hodně štěstí novým budoucím kolegům - je to náročná, ale hezká práce 👍
Takže on bere 660k i s paušálními náhradami a je jim to málo? Už mi pár lidí blízkými hradu říkalo, že proti tomu, co tam bylo za Zemana, se to teď pořádně roztočilo, ale teď už se ani nestydí to dělat veřejně. Nakonec tady budeme všichni vydělávat jen na státní aparát a neustálé navyšování úřadů. Už jen ty nároky na vozový park, přenábytkování prezidentského sídla.. 🤔
To je ale náhoda a velké štěstí mít pár lidí blízkých hradu, kteří vidí do hospodaření na nejvyšším místě a ještě se vám všichni svěřují s důvěrnými informacemi... Lidé mající přístup k takovým informacím musí mít jistě bezpečnostní prověrku a nevykládají běžně interní informace... Něco se mi na tom nezdá 🤔
Houby, vraťte speciální a zvláštní školy, jinak se tyto stanou ze základek a " normální" a nadané děti najdete jen na víceletých gymnáziích.
A pak se na základních školách testují (povinnost daná ministerstvem) znalosti dětí, které neodešli na víceletá gymnázia, cizinci a děti znevýhodněné a poukazuje se na jejich špatné výsledky a znalosti...
Budu reagovat spíš na příspěvky tady v diskuzi než na samotný článek. Dětem, obzvláště těm dnešním, se všeobecně strašně křivdí. Stejně tak i rodičům. Je přece naprosto v pořádku, že si nenechají nic jen tak líbit, že automaticky nesouhlasí se vším, co učitel nebo škola požaduje, dělá či říká. Jsou to samostatné bytosti ve svobodné společnosti, už nejsme někde ve starém mocnářství. Člověk na to musí být připraven a neočekávat, že učitel má postavení a pravomoci daňového kontrolora. Všude jsou děti nadané i méně nadané, pozorné i méně pozorné, zvědavé i laxní, a všude jsou rodiče spolupracující, rodiče ignoranti, rodiče prudiči i rodiče hyperprotektivní. Ale naprostá většina dětí i rodičů jsou prostě docela obyčejní a docela normálně vychovaní lidé. Tak jako většina lidí venkoncem kdekoli. A abychom si nemysleli, v jak těžkém postavení jsou dnes učitelé a v jak nepřející době žijeme, poslyšme, jak své dojmy z učitelování vylíčil Otokar Březina v roce 1892: “Učitelství jest těžký, robotný úřad, vysilující duši, ochromující fantazii, pijící sílu z organismu; děti přicházející do školy jsou zlé, svéhlavé, bludné vychované bytosti, rafinované, zlomyslné, zhýčkané, zbloudilé, instinktivně nepřátelské a ve velkém procentu úžasně neschopné; vracím se po 5 hod. vyučování duševně vysílen, disgustován, umrtvený, zatemněn, tupý, mdlý a sešlý. Pouze noc jest vyhrazena mé duševní práci a i tu se nedostavuje vždy dispozice, vystřebána celodenním rozechvíváním nervového systému a stálým krvácením intelektuálním.” Opravdu si myslíte, že dneska je to horší a že svět jde z kopce?
A to v té době ještě nepsal posudky na sociálku, pedagogicko-psychologickou poradnu, neměl v jedné třídě mongola, vietnamce a ukrajince, netvořil pro každé dítě ohrožené školním neúspěchem plán pedagogické podpory...
„Řekli nám, že na nový dům už tady stavební povolení nedostaneme,“ řekl Urban.
To jsou opravdu někteří lidé nepoučitelní? Oni by si nový dům postavili na místě, kde jim voda už jeden dům vzala? Pak by se ještě divili, že jim ho žádná pojišťovna nepojistí...
Přeji jim, ať si koupí domek na nějakém hezkém a bezpečné místě.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nekde uprostred to uvedla autorka clanku. Ale to není to podstatné. Prectete si prispevky pani Jany Beranove, ta podrobne vysvetlila o cem je logika reseni. . Mnozi z nas vcetne mne jsme se upnuli na vizualni vztah cisel :v okvetnich listcich.misto toho abychom hledali vazby mezi cisly samotnymi. Pokud jenom hledate stranku výsledků tak jste na nesprávné cestě.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jste na nesprávné cestě... Ach jo, proč mi nemůžete odpovědět bez rýpnutí... Pokud chci mít aktuální a správnou literaturu - chci být v obraze, tak je to přece naprosto v pořádku. Stejně tak je v pořádku diskuze. Dětem bych uznala všechna řešení, která mi objasní (i kdyby to nebyla ta, která jsou v řešení).
1 odpověď