Rettigová z roku 1986 taktéž úpravu kvíčal nabízí, ale vydru ne. Nejčastěji ovšem listuji v kuchařce "Vaříme zdravě, chutně a hospodárně" z roku 1952, kterou mám po mamince, zejména proto, že si tam maminka dělala praktické poznámky.
Já ji mám taky po mamince, ale z roku 1966 a taky jsem podle ní vařila:-).
Brně evakuují pacienty nemocnice? To je určitě lež. Naši flastenci na FB píšou, že u nich neprš, nebo že to je jen deštíček a média straší lidi 😂
Od čtvrtečního rána doteď napršelo 124 mm . Nemocnici evakuují pro jistoru, obávají se vody z kanalizace,kdyby přišla a která by mohla způsobit výpadek elektřiny a další problémy.
Na ten osudný pátek do smrti nezapomenu. Bylo mi 8 let a jako každý pátek jsem jel s doprovodem do Hradišťtánku ze zastávkou u strejdy. Těsně před křižovatkou se kolem nás prohnalo velké množství sanitek a pak i několik hasičských aut. U strejdy jsme se pak dozvěděli co se stalo. Netušil jsem, že se mě to nějak bude dotýkat. Kamarádův strýc Pavel zemřel na místě. Rodinného kamaráda Víťu zachránilo nedostatek cigaret. I takový je život...
Myslím, že na to nezapomene nikdo, kdo to tenkrát nějak zažil. Mně se to strašné houkání sanitek a hasičů vybaví, kdykoliv si na to vzpomenu. Nepamatuju si, jestli a kdy to bylo v TV a jak se to vyšetřovalo, ale co bylo příčinou se v Hradišti vědělo od začátku.
Jezis to je zas kec... Kdyz jsem hodne davno pri vejsce jezdil na lokomotive na vedlejsak, mel jsem do zavedeni odvodu dokonce jen 5% dani jako student. Ale platily pro me upolne stejny podminky. Priplatky za nocni, soboty , nedel, svatky, stravny a svete div se, jednou za rok jsme mel vejplatu jak hrom, protoze mi prumerem proplatili pomernej narok dovoleny. Tak nevi, proc by najednou mel nekdo fachat bez vsech priplatku... A pokud to nekdo chce narovnat oproti zamestnacum, tak je spatnej.... Uz mi prijde, ze se nekdo toho dotacniho podvodnika nemuze dockat. A to zas bude s tlustou Ancou ficeak.
Na vedlejšák (vedlejší pracovní poměr) jste měl opravdu úplně stejné podmínky. DPP je dohoda mimo! pracovní poměr, který měl doposud jednodušší podmínky. Problém je v administrativě a do toho se nechce zaměstnavateli, kterému jednou za rok přijde na brigádu pár studentů.
Jestli tou zelenou myslíte doslova jedno zelené světlo, tak vlaky běžně odjíždí i na jiné barvy a barevné kombinace a je to tak v pořádku.
Někdy dokonce odjíždějí rovnou na červenou, když k tomu má strojvedoucí příslušný rozkaz. 🙂
Tak to jste mě uklidnil,🙂. díky. Ovšem v tomto případě je barva dost podstatná a já prostě nevěřím, že strojvůdce odjel z nádraží, i když neměl.
On se objevil i někdo další, kromě toho jednoho, který řekl tu podivnou větu o zelené a nesprávné koleji?
Běžné to celkem je, když je půlka zhlaví rozkopaná a jiné koleje k dispozici nejsou. To nástupiště je nástupiště ještě neaktivované zastávky Pardubice-centrum.
VC pro RJ od cesťáku u nástupiště k odjezdovému návěstidlu a pro NEx od vjezdu křížem do liché skupiny.
Ten RJ expres nestál, ale minul návěstidlo s návěstí stůj, říznul výhybku a zastavil až na zhlaví těsně před nárazem.
Než nákladnímu vlaku naběhnou brzdy, trvá to třeba i několik desítek sekund, v závislosti na režimu brzdění. Jeho strojvedoucí ten vlak RJ nejspíš viděl, ale předpokládal, že zastaví tam kde má, u odjezdového návěstidla, a když to neudělal, tak už bylo pozdě.
Jaké záložní zabezpečení? Na páteřních tratích je spousta míst, kde není přenos kódu.
Jestli je běžné, že vlaky neodjíždějí ze zastávky na zelenou (doufám, že to je to totéž jako plácačka výpravčího), přestanu používat vlak, protože adrenalinový sport ani ruská ruleta nejsou moje záliba.
Stále více svědků uvádí, že RegioJet projel první návěstidlo na zelenou. Rozjel se na 60 km/h, na následujícím návěstidle ale svítila červená. Strojvedoucí jí viděl, když vlak zastavil. Zřejmě ale nebylo v jeho silách udělat to před návěstidlem. Vlak není auto a před semaforem ze šedesátky na fleku nezastaví. Vyvstává tedy otázka, proč jel vlak šedesát a jestli strojvedoucí měl červenou očekávat. Šlo o mezistátní expres. Nevím, nakolik je běžné, aby na velkém nádraží typu Pardubice míval nákladní vlak přednost před mezinárodním expresem a byl veden mezi nástupišti po stejné koleji, když jistě byly k dispozici jiné paralelní. Další otázkou tedy je, jak byla vystavěna vlaková cesta obou vlaků. Proč strojvedoucí nákladního vlaku stojící expres na stejné koleji neviděl a pokud ho viděl, proč vůbec nebrzdil. Nákladní vlak jel 40 km/h a na videu není vidět, že by zpomaloval. I kdyby ke střetu stejně došlo, následky mohly být mnohem menší. Další podivností je, že veškeré zabezpečení spočívalo pouze na návěstidlech. Záložní zabezpečení bylo demontováno a nové má začít fungovat až od ledna. Kdyby šlo o lokálku z Dolní Lhoty do Horní, je to podle předpisů a asi by to stačilo. Pardubice ale leží na páteřní trati a je to železniční uzel. Spousta otázek zatím zůstává bez odpovědi.
Přesně tohle si myslím. Proč měl přednost nákladní před rychlíkem, nota bene, mezinárodním a ke všemu v 11 hodin v noci při minimálním provozu. O kolik víc tam bylo vlaků, než tyto dva?
No jestli RJ nemohl počkat na nástupišti až NV projede na nákladové nádraží teprve potom se rozjet. Alespoň takto jsem to pochopil, zdá se mi to celkem logické.
No právě, já nechápu, proč v 11 hodin v noci, při minimálním provozu, by měl dostat přednost nákladní ! vlak před rychlíkem, který právě vyjel ze stanice na zelenou.
10
Sledujících
0
Sleduje
10
Sledujících
0
Sleduje
Ovšem z toho nástupiště veškerá MHD jede vždy rovno, např. šalina osmička a další, takže borec prostě nepočítal s tím, že ten bus bude zatáčet.
1 odpověď
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Šaliny ano, ale toto je noční rozjezd a autobusy ve směru osmičky stojí před viaduktem, vůbec z tohoto nástupiště nejedou.
2 odpovědi