Ach jo, zase nějaký "chytrý" pán, co viděl školu před 30 lety. Tak a´t si založí svou školu, kde se děti budou jen bavit a dělat jen to,co je baví.
A paměť je opravdu pěkná mrška. Není to tak dávno, co byl lockdown a všichni děsně chtěli aby děti chodily do školy pořád. i ty děti to chtěly. Asi jim chybělo, že se mohly ohřát, nasvačit a vyčůrat se svými vrstevníky, že?
Pán si plete dvě věci. Něco jiného je být dobrý v učení a tím pádem mít dobré známky. To ,co uvádí není dáno inteligencí nebo neinteligencí. Je to dáno charakterem člověka. A Mnohdy, jak všichni víme, jsou v popředí ti, co umí kulové, ale umí to tzv. prodat, jsou bez skrupulí, jdou si za svým hlava nehlava. A ano, jsou to oni, co jsou pak na vysokých místech. Jejich známky ze škol s tím nemají nic společného. Takže celý ten článek je o tom, jak si doslova vymyslet blbinu a pak ji prezentovat veřejně. Jinak doporučuji přečíst si např, nějako knihu Františka Koukolíka, která o psychopatech a sociopatech hovoří jasně. Včetně výzkumů a statistik.
Odklad by měly dostat děti na základě odborníků. A rodič by ho musel poslechnout. ne, že PPP napíše, že odklad netřeba jenže rodič si to prosadí. to je nejvíce dětí. A potom rodiče by měli více makat a konečně se dětem věnovat. Stačí jim číst, povídat si, dávat dětem hračky, kde se používají ruce a pod. A to by kdekdo koukal, jaká zlepšení by se objevila.
Já tedy konstatuji, že mimořádně souhlasím s Čapkem. I když v mých hodinách HV se vždy tančilo. Dokonce naposledy ještě v šestce. Tam už se ale žáci začali zřetelně dělit na ty, co tanec berou jako přirozenou činnost, kterou se při hudbě projevují a na ty "co je to pro ně děěsněěě trapnýýýýý". Předpokládám, že kdybych to s nimi táhla dále, zvětšovala by se skupina B. Ono už i pokyn - udělejte pár dívka -chlapec vyvolá povyk na 10 minut. Byť se navzájem objímají všude možně, když to mají "dovoleno" tak se začnou náhle stydět.
Ano. My učitelé máme super platy. Vždyť to píšou na těch internetech. A taky máme pořád prázdniny. A v poledne jsme doma. A ve škole nic neděláme, jen rozdáváme pětky a pijeme kafe. Prostě naprosto boží zaměstnání. Když jdu domů v poledne z práce, nemůžu se prodrat davem chtivých uchazečů o tuto suprovou práci. Prosím vás, nečtěte ty články, nebo přijdu o práci a přenádherný plat.Všichni mi budete závidět.
To, jak vypadá naše školství, za to můžou lidé jako jsou ti z organizace, která pořádala tu "anketu". Oni a potom vypečení úředníci z MŠMT a NPI(dříve NUV). Ti se soustavně skro 30 let snaží naše školství doslova zruijnovat. Pod nádhernými slovy o inovacích, modernizacích apod. se skrývá jen ideologický balast. Stačí sledovat ten průběh, číst legislativní dokumenty a tzv. metodické pokyny. Učitelé prostě učí. A učí většinou dobře. právě tito výše jmenovaní dobro--erové se zasloužili o to, aby : děti nemusely nic umět (učivo je totiž nepovinné, povinné jsou jen tzv. očekávané výstupy!, to málo kdo ví), aby se nemusely biflovat (vždyť básnička nebo násobilka přece do hlavy naskáče sama od sebe, když si u toho dítě bude hrát), aby se snížil i ten zbytek znalostí, které děti mají mít, aby měly cosi, čemu se říká všeobecný přehled (chystá se reforma tzv. osnov , nyní s názvem RVP ZV). A to vše pod vlajkou wellbeingu pro děti. Navíc škola má už nyní za úkol oromě výuky : naučit děti správné životosprávě, naučit se poznat dezinformace, naučit je digitální gramotnosti, naučit je pracovat s financemi, naučit je rozeznávat nebezpečí závislostí, naučit je sexuálnímu psrávnému chování, naučit je chovat se hezy navzájema a dlaším slušnostním záležitostem. Naučit je hýbat se i po hodině TV, chovat se hezky k přírodě a planetě vůkol. A pak je tu asi ještě si 10 naučit, které si ani nepamatuji. To vše se po škole chce. Ve stejném časovém limitu, jako byl vždy. A aby toho nebylo málo, tak si učitelé o sobě tak co tři dny čtou, jaká jsou paka. No neber to. Vítejte v realitě.
Asi autor nepochopil a navíc má dojem, že to, co on dělá doma, že to tak nedělá každý,
Ta pedagogika má více aspektů:
-příklon k přírodě /(proto ty dřevěné hračky a pomůcky)
-neznámkování
-soulad společenství
-respekt k jinakostem
A výchova doma dnes není o tom, co se píše v článku. Mnozí rodiče neumí správně vychovávat, pletou si dojmy a pojmy. Neposilují potřeby (oni se jen domnívají, že to dělají). nezapojují děti do práce, spíše je obletují.
Psát by se toho dalo více. Není čas a prostor
Může mi autorka nebo někdo jiný vysvětlit toto:
Ona někde mezi tím upadla na hlavu?
A to ještě autorka zapomněla na to, že placení nemocenské se z ONIV přesouvá do peněz na platy. Tudíž je vymalováno ještě dřív, než se dozvíme rozpočet pro letošek.
Jinak všechny tlachali a závistivce, kteří drbou o našem povolání zvu srdečně do škol. Jako učitele a další. Ať si taky "polepší". Zákon o tom, že učit smí každý s titulem platí od září. Vítejte v ráji, pánové a dámy.
Autor článku je vystudovaný učitel, učil asi 2 roky. Nejspíš zjistil, že živit se poučováním učitelů je lepší džob. Činí tak již několik let a úspěšně se vyšplhal na vrchní post umělohmotného Pražského inovačního institutu, odkud byl vykázán kvůli zpronevěře financí. Takže nyní jezdí po republice a káže. Jak již psali jiní, podivnými slovy vysvětluje nevysvětlitelné. Mnoho občanů, bez nějaké speciálního vzdělání, žije tak, jak popisuje. jiní tak nežijí, protože to nepovažují za své. Je to každého věc. Pořád se omílá škola, ale že nám přestává výchovně působit rodina, to nikomu žíly netrhá. Inu, je jednodušší kopnout si do pedagogů. Taková zcela účelová zkratka. Hlavně, že za to jsou peníze, které nesmrdí.
Chudáku autore. Než začneš něco psát, sežeň si, prosím, informace. Máš tam několik nesmyslů a v tom případě nemáš nárok vůbec cokoli napsat. Pro příklad:
1/cituji...My zaměstnanci mnohdy nemáme možnost stávkovat, protože v zaměstnání nemáme ani odbory.... Tak stávkovat může každý, i bez odborů.
2/ stávkují nejen školy, ale další subjekty, včetně fabrika atd.
Dál to rozebírat nebudu, protože komentovat tuhle snůšku nesmyslů je ztráta času.
Tak si to shrňme - učitelé mají jít jinam, když chtějí vyšší výdělek. Fajn. A kdo teda bude učit?
Kvalita - vážení, za vzdělávání dle zákona odpovídá rodič! Učitel pouze nastavuje podmínky ke vzdělávání. jestliže se žák neučí, není to problém učitele. tudíž, když si mnozí žáci myslí, že budou jen dostávat, ale nic dávat, kvalita se nezlepší. Ovšem to je kvalita žáka, ne učitele. A ty, co si stále myslí, že pracují učitelé jen 22 hodin a mají pořád prázdniny, ty zvu, ať jdou tu bohovskou práci vykonávat. Jak jste si všimli, u každé školy stojí fronta zájemců o práci, protože brát 50 táců za polovinu hodin je prostě rito.
A ještě přidám. Pan Líný učitel, celým opravdovým jménem Robert Čapek , byl odejit z několika škol, včetně vysoké. On tvrdí, že ne. o jeho zbabělosti hovoří i to, že na FB poté, co mu tam psali bývalí kolegové o jeho blbé práci a rodiče, zastávající se dehonestovaného pana učitele, si pozastavil diskusi, zkorigoval ji( přeložte si jako vymazal pro něj nevhodné komenty). O jak zvláštní. A tak jen poslední post jeho bývalé kolegyně:
Dobrý den všem, nedá mi to nevyjádřit se. Trošku se mi příčí, že zrovna zde a hned uvedu proč. S p. Čapkem (autorem knihy Líný učitel) mám osobní zkušenost. Byl mým kolegou po dobu jednoho roku a musím bohužel říci, že jeho práce odpovídala absolutně přesně titulu jeho knihy. Do podrobností nehodlám zacházet, nepřipojím se k plivání špíny. Proto ve mě kritika postupu učitele, který je mým kolegou, na škole, kde ráda učím a se kterou jsou spokojené děti i jejich rodiče vyvolává pobouření. Jsem zastáncem názoru, že je absolutně nevhodné komentovat způsob výuky a postupy pedagoga bez přezkoumání reality a upřesnění okolností. Děkuji.
A já dodávám. Tento hrdina nepovolí diskusi u svého blogu a ze své FB skupiny si vždy vymaže to, co se nehodí.
Toto je v diskusi pod článkem:(jména vynechám)
Syn chodí k panu Konířovi do 2 třídy a opravdu jsem si nevšiml že by ho pár špatných známek demotivovalo spíše naopak. Taky jako rodiče máme přehled jestli počet špatných známek ma vzestupnou nebo sestupnou tendenci a co je dítěti nejasného proberem a potrénujeme doma( a světe div se kluk má spustu volného času na hry zábavu ) Pan učitel je člověk z bohatou praxí trvající několik dekád, děti ho mají rádi a hlavně naučí. Díky výborným referencím jsem si ho osobně vybral a nelituji toho. Svou práci odvádí příkladně
Další rodič: Já se pana učitele Koníře zastanu. Dcera byla v jeho třídě v době distanční výuky, která byla skvělá a jím samotným nabídnutým doučováním čtení jsem byla nadmíru spokojená.
Po návratu do školy se psalo sice více písmenek, hodnocení bylo ostřejší, ale byly to krátké testíky o pár příkladech, nebo slovech, žádné dlouhé písemky.
I dnes dceru pan učitel vyučuje v jednom předmětu a má jej ráda.
A kolegové:Je mi skutečně smutno z toho, jakým způsobem v dnešní době prosazujeme svůj názor. Anonymně, hrubě, bez podložených informací, bez varování, adresně a přes FB stránky druhého člověka, kterého možná ani neznáme, jen využijeme jeho komunity. A na druhé straně je mi smutno i z reakcí ostatních kantorů, kteří na základě několika vět odsoudí uznávaného kantora s celoživotní praxí, který toho dětem věnuje tolik. Jako dospělí máme jít dětem příkladem - jsme skutečně příkladem v této situaci? Nejen jako rodič, ale i jako kolegyně stojím za panem učitelem Konířem a pevně doufám, že se celá tahle nešťastně řešená situac
jsou školy, které to zvládají. A to navzdory systému, který jim podtrhává nohy. A frustrované matky, místo aby nabídly pomoc, ječí do médií. navíc tam paní generalizuje vlastní zkušenost, která nemusí být stejná pro všechny. Dítě, které nesnáší silné zvukové podněty se nemusí rovnat nadané dítě. Problematika nadaných je složitější, než je to popisováno. Takže klídek, podpora je. I když každý rodič má vždy pocit, že se celá škola musí věnovat právě jen tomu jejich bobánkovi. Ono to prostě nejde.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Prosím Pekaře a jemu podobné, aby přestali žvanit a přesně popsali, jak by ta skvělá škola měla vypadat. to nevíte, že? Ale plácat to jo.
2 odpovědi