Včera dcera strávila odpoledne a část večera (celkem 2,5 hodiny) takovou tou neviditelnou prací na přípravách, slovíčkách, referátu... A to víte, v jejích 15 letech ji to strašně baví.
Apropo, mám tchyni učitelku a tak vím poměrně přesně, kolik té mravenčí neviditelné práce kolem toho je.
Ona s vámi tchýně bydlí?
Nechce se tomu věřit, ale úvazek žáka v 9. třídě (bez přípravy na CERMAT) je 32 hodin, což je o 10 hodin více než úvazek pedagoga. Proto doma slýcháme, že my rodiče se máme, protože chodíme do práce (a odpoledne máme většinou volno).
úvazek učitele je 40 hodin. 22 nebo 23 je tzv. přímá práce. Ten zbytek je taková ta neviditelná práce na přípravách a dalších věcech. Ta se jako nepočítá?
Nejsem učitelka, ale to nevadí. Ve škole pracují i jiní odborní pracovníci. Každopádně díky za demagogický příspěvek. Domníváte se snad, že učitel je ten, kdo si vymyslel mnohovrstevnou inkluzi? Narážíte na to, možná ani nevíte. Do škol přichází mnoho dětí z nepodnětného prostředí a ty opravdu učitel musí učit dělat ty základní věci. Může za to snad on? Učitelé neumí najít v dětech talent? Byl jste někdy na nějaké alespoň průměrné ZŠ? Víte vůbec/ teď budu trošku osobní/, kolik dětí kam nasměruji? Kolika dětem seženu i neplacenou příležitost se projevit ve svém nadání? Ano. Ti chytřejší a schopnější ve škole trpí. Někdy ano. I já jsem šla do školy vybavena vědomostmi/ čtení, psaní, přehled/, ale to není problém školy. Některé děti jsou o dost vepředu. Díky nám, opravdu děti ve škole netrpí!!Chápu, že se Vám situace ve školství nelíbí. Většině z nás také ne. Pokud se tedy domníváte, že je to špatně, pokuste se většinu z našich řad podpořit a obraťte se na ministerstvo školství. Povezte jim/ jako řada z nás/, co si o inkluzi myslí rodiče. Podpořte nás!!
Tohle je marné, to nevysvětlíte demagogům. My víme, že se snažíme. Rodiče to často rozflákají jednou větou, pronesenou před dítětem. Nikdo netvrdí, že každý učitel je dokonalý. Ale i světoznámá Gaussova křivka mluví jasně, kolik asi může být špatných učitelů nebo špatných škol. Tyhle ubohé zobecňující články doslova miluju. A kdo si přečetl vše pořádně, tak viděl, že za problémem ,který matka popisuje, vůbec škola není. Sama píše, že dcera si začala sama myslet, že už se doma nějak dále dovzdělávat nemusí. ze školy jí to nikdo nezakázal, zakázala si to sama.
Co to jsou za nesmysly.... Nepamatuji, že bychom se před těmi padesáti, šedesáti lety do školy kdovíjak těšili. A to jsem byl jedničkář, učení mi šlo téměř bez námahy. Jen jsme to brali jako samozřejmost a nedělalo se milión "průzkumů" jako dnes a nerozpitvávalo se to denně na sociálních sítích. A matinky (či naštvaní tatínkové) si každou chvíli nestěžovali, že jejich dcerušky přestaly číst encyklopedie... Dítě se holt vyvíjí, a vco je baví nějaký ten rok, o rok později je to bavit nemusí. A ano, čas strávený ve škole jim samozřejmě nějakou část dne zabere, takže už je nabaví studovat celý den. Co na tom? To proto, abych si mohl číst encyklopedie, přestanu chodit do práce?
Naprosto souhlasím. Školu jsem brala jako něco, co musím dělat. netěšila i těšila jsem se zároveň. Něco jsem se učila raději, něco méně ráda. Co ale bylo nej - nikdo nedělal z prdu kuličku, prostě se nepitvaly věci jako dnes. Je to možná tím, že máme příliš mnoho organizací, které potřebují vykazovat činnost, obzvláště "výzkumnou" a tak si doslova hledají problémy. Ono stačí pár špatně položených nebo formulovaných dotazů a máme tu "problém".
Teď vám nerozumím. Vám přijde fér-, že mladý pracuje za 2/3 platu kolegy? Já jsem stará aby bylo jasno.
Ve školství věkový tarif nahrazuje možnost kariéry. na rozdíl od různých firem tady není kam "postoupit". Ředitel a zástupce je většinou jen jeden. proto ten postup. A mmch - podobně to tak má spousta jiných profesí. A podle tabulek vidíte, že zas tak velký rozmach to není.
Za mě by se vůbec lidé neměli posuzovat podle původu.
Chceš studovat, tak pro to musíš něco udělat.
Rodiny, které podporují své děti jsou rodiny, které ví, že "Bez práce nejsou koláče".
Rodiny, které nepodporují své děti ve studiu, často cíleně zneužívají systém, ve kterém žijí spokojeně a nemusí pracovat.
A rodiče, které své děti přemístí z jedné školy na jinou, protože kolektiv dětí se vzdělávat nechtěl, tak jsou obviňováni, že těmto dětem, které se nechtěli vzdělávat, způsobili nerovnost ve vzdělání.
Je úplně jedno, jakou máš barvu pleti.
Pokud potřebuješ pomoct a něco pro to děláš, tak tu pomoc máš dostat. Existuje i mnoho dětí z "českých" rodin, které pomoc potřebují.
Zjišťovat tzv. kvalifikovaný odhad počtů Romů ředitelům škol nezávidím.(zavání to rasismem) Měli by se proti tomu ozvat. Je to nesmysl. Tak jako je nesmysl pozitivní diskriminace.
Měly by rozhodovat schopnosti. Nikoliv barva pleti.
Proti tomuto "sčítání" jsem se veřejně několikrát ozvala. měla jsem dokonce na toto téma rozhovor v rozhlase. nezměnilo se nic. Navíc je problém, že těm v Brusli nikdo nevysvětlí, že i z těch speciálních škl se jdou děti vyučit a mohou v klidu později pracovat. Dokonce jsou děti, které si udělají i dva , tři obory a mají větší šanci na trhu práce. Toto je komisařům zamlčeno. Vypadáme potom jako ti špatní, byť u nás chodí všichni do školy, na rozdíl od jiných tzv. vyspělých zemí, kde ještě toto etnikum kočuje a jejich vzdělávání je poněkud pofiderní. To ale Bruseli nevadí. Tam si nikdo nestěžoval.
Tak jste měli učit a ne na všechno kašlat a posílat rodinám jen emaily s požadavky, co se mají naučit. Tak se to má dělat i dnes, když to tak nějak dva roky mohlo fungovat bez větších ztrát kytiček. Totální selhání bez vyvození jakékoli odpovědnosti. O těch hadrech radši nemluvím. To byl za mě zločin na dětech.
Jenže naše škola učila, milej pane. 70% výuky bylo online. Takže neplkejte blbosti.
Vím to naprosto přesně. Stěžejním a hlavním předmětem, hned po tom co se naučí číst a psát, by měla být finanční gramotnost, čtenářská gramotnost a zdravověda. Aby nikdo nejezdil na pohotovost s dítětem navlečeným v bundě a dece s tím, že má horečku 😄 😄 aby se tam lidi nestavovali ve 2 ráno s tím, že mají klíště nebo je pálí při čůrání. Aby věděli co dělat, když babička nevstane z postele aby věděli co si uvařit, když nechtějí jíst nesmysly a polotovary. Aby si nebrali hloupé úvěry a uměly podat daňové přiznání přes datovou schránku, aby si nekupovali hrnce nebo peřiny za 40 tisíc na předváděčkách a chápali proč to nemají dělat. Aby věděli co je čistá a hrubá mzda proč se uvádí vždy jen ta hrubá. Aby měly základní mediální gramotnost a nebyli tak snadným terčem dezinformací..je toho víc, tohle je jen základní kostra.
Tohle vše se ve školách učí. i za nás se učilo, že kouřit je nezdravé a škodlivé. Přesto mnoho lidí kouří. podobně jeto s finanční gramotností. Ale když lidi v diskusích vědí prostě úúúplně vše. Hlavně ví o tom, co nikdy nedělali.
Díky našemu decentralizovanému školství, každá škola nabízí něco jiného. Mám 3 děti, dvě na gymnáziu a třetí ještě malé. Když byly starší děti malé, razila jsem teorii, že nejbližší škola k domovu je ta nejlepší.. Kvůli kamarádům, komunitě, atd.. Dnes už si to absolutně nemyslím. Pro naši malou chci moderní školu pro život a vím, že mě to bude stát hodně práce, abych takovou našla..Protože valná část pro život není a radost ze vzdělávání nenabízí..
a jaká škola je "pro život"? prosím konkrétně.
Ach jo, zase nějaký "chytrý" pán, co viděl školu před 30 lety. Tak a´t si založí svou školu, kde se děti budou jen bavit a dělat jen to,co je baví.
A paměť je opravdu pěkná mrška. Není to tak dávno, co byl lockdown a všichni děsně chtěli aby děti chodily do školy pořád. i ty děti to chtěly. Asi jim chybělo, že se mohly ohřát, nasvačit a vyčůrat se svými vrstevníky, že?
Pán si plete dvě věci. Něco jiného je být dobrý v učení a tím pádem mít dobré známky. To ,co uvádí není dáno inteligencí nebo neinteligencí. Je to dáno charakterem člověka. A Mnohdy, jak všichni víme, jsou v popředí ti, co umí kulové, ale umí to tzv. prodat, jsou bez skrupulí, jdou si za svým hlava nehlava. A ano, jsou to oni, co jsou pak na vysokých místech. Jejich známky ze škol s tím nemají nic společného. Takže celý ten článek je o tom, jak si doslova vymyslet blbinu a pak ji prezentovat veřejně. Jinak doporučuji přečíst si např, nějako knihu Františka Koukolíka, která o psychopatech a sociopatech hovoří jasně. Včetně výzkumů a statistik.
Stav českého školství a to co produkuje už dávno není jen o penězích. Do školství můžete klidně naházet stamiliardy a výsledek bude stejně tristní jako doposud. Ostatně jako i v jiných oblastech v Čechystánu. Peníze se doslova prožerou, vyplýtvají na pseudo projekty a potěmkinovské vesničky a značná část se "odkloní" a rozkrade. Změna by musela nastat předně u lidí na obou stranách, tj. učitelů i rodičů a hlavně v nastavení a fungování celé české společnosti. A to je skutečně zcela nereálné sci-fi. A to je ta krásná země, země česká....
A jak by ta změna u učitelů měla vypadat. Oni snad mohou za psoudoprojekty nebo potěmkinovské vesničky?
S druhou částí příspěvku souhlasím. S tou první v žádném případě. Za své děti jsou odpovědni rodiče. Odborník by měl být pouze poradce.
Jenže v tom právě tkví současná příčina příliš velkého množství odkladů. Rodiče si myslí, že jeto dobře. Odborník ne. A jediným výsledkem bude, že ti nahoře to zakážou úplně. Takže můj návrh je dobrým kompromisem. Už jsem totiž viděla 4 návrhy MŠMT a asi by se vám to nelíbilo.
Odklad by měly dostat děti na základě odborníků. A rodič by ho musel poslechnout. ne, že PPP napíše, že odklad netřeba jenže rodič si to prosadí. to je nejvíce dětí. A potom rodiče by měli více makat a konečně se dětem věnovat. Stačí jim číst, povídat si, dávat dětem hračky, kde se používají ruce a pod. A to by kdekdo koukal, jaká zlepšení by se objevila.
Já tedy konstatuji, že mimořádně souhlasím s Čapkem. I když v mých hodinách HV se vždy tančilo. Dokonce naposledy ještě v šestce. Tam už se ale žáci začali zřetelně dělit na ty, co tanec berou jako přirozenou činnost, kterou se při hudbě projevují a na ty "co je to pro ně děěsněěě trapnýýýýý". Předpokládám, že kdybych to s nimi táhla dále, zvětšovala by se skupina B. Ono už i pokyn - udělejte pár dívka -chlapec vyvolá povyk na 10 minut. Byť se navzájem objímají všude možně, když to mají "dovoleno" tak se začnou náhle stydět.
Ano. My učitelé máme super platy. Vždyť to píšou na těch internetech. A taky máme pořád prázdniny. A v poledne jsme doma. A ve škole nic neděláme, jen rozdáváme pětky a pijeme kafe. Prostě naprosto boží zaměstnání. Když jdu domů v poledne z práce, nemůžu se prodrat davem chtivých uchazečů o tuto suprovou práci. Prosím vás, nečtěte ty články, nebo přijdu o práci a přenádherný plat.Všichni mi budete závidět.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Vy si jen hajite své teplé místečko a prachy jako každý jiný úředník ve státní správě. Vám nejde o blaho dětí a jejich rodin. Je mi to jasné. To je všechno.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nevzpominam si, kdy jsme se potkali. Protoze nepotkali, nechapu, jak muzete tvrdit cokoli o me, me praci a mych pocitech. Vysoka dojmologicka?
1 odpověď