speciální školství, které vzniklo již za první republiky a později fungovalo i za socialismu, bylo na špičkové světové úrovni. Odborníci ze světa obdivovali jak náš jedličkův ústav, tak celostátní péči o sluchově postižené, a další. Systém zvláštních škol pochválil dokonce i soud s přízviskem D.H. po roce 1969 jej začal stát ničit ve jménu inkluze. V ústavech byli pouze lidi se středním a těžkým mentálním postižením. Např ústav ve Vlašské v Praze byl špičkovým pracovištěm, kde jsem strávila 14 dní na povinné praxe speciálního pedagoga. Lidi s mnohačetnými komorbiditami jsme tam vzdělávali v základech všeho možného. Málokdo si uvědomuje, že pokud se musíte starat 24 hodin o takto postižené : nemůžte pracovat, tím pádem trpí celá rodina zoufalým rozpočtem. nemáte dovolené a volno. Nic. A když vám dítě roste a stává se dospělým, vy stárnete a sami začnete potřebovat pomoc, jsou podobné ústavy požehnáním pro rodiče, kteří už péči o postižené nezvládají. Viz několik případů, které se staly v posledním roce, kdy zoufalá rodina se snažila "vymanit se" z tohoto pomocí vraždy postiženého, kdo nezažil, nepochopí.
Děkuji autorovi za pregnantní analýzu keců paní historičky. Ovšem lidé mají moc rádi žvásty o pracovní době učitelů, jejich volnu, navýšení rozpočtu,který tak vypadá nenasytně. Ještě raději mají nesmysly o kvalitě práce odvislé od platu nebo naopak. obzvláště toto vše milují závistivci, neználci a profesionální trollové. Ovšem neméně rádi podobné lži šíří i samotní politici, nebo´t to samozřejmě pro ně přihřívá polívčičku o nutnosti šetřit a škrtat.
Učím 40 let. Nikdy jsem neměla žádný sešit na přípravy. každá hodina pro mě byla vždy nová. Pokud vím, má to tak většina lidí. Cca 15 let učím skoro bez učebnic. To pak musíte každou hodinu nachystat. A ještě ,aby toho nebylo málo, učím na malotřídce. Takže na jednu hodinu děláte přípravy 3.To je ta neviditelná část práce. Ano, kterou můžeme dělat doma. tudíž klidně můžu odejít z práce už ve 14:00, doma si dát voraz, pak ale zase šup, přípravy. A ve škole je ještě třeba: opravit sešity či pracovní listy, připravit si (třeba v prvních ročnících) tabuli, dát do teams cosi pro ředitele. Vyplnit pár lejster )týdně se toho sejde až až. Pár telefonů s rodiči. Metodické sezení, je toho více, než si lajcká veřejnost myslí. jen by mě zajímala ta potřeba kecat do práce učitelů. Vždy, když to slyším si sebe představím, jak stojím za zády řidiče autobusu a kecám mu toho, kdy má řadit nebo když už má dát blinkr.
Tady je tak krásně vidět, jak se (snad i záměrně?) přehlíží pravé příčiny toho, co se děje. Kartous zaslepeně jede v kolejích, které byly totalitní. Tenkrát ,když byl průser, mohli za vše imperialisti. Kartous za tím vidí "totalitní myšlení".
Asi přehlédl, jak v Německu stoupá kriminalita migrantů a další zcela zjevné věci, o kterých otevřeně píší i další naše ( i německá a světová) meinstreamová média. Jen Kartous si vede svou. Od experta na školství, kterého už nikdo nechce se rychle přešajtroval na politologa. A manipulátora. Inu, o jednu práci přišel, tak musí hledat další teplé místo
Bože, jak já tohle znám.
Bože, já o tom psala před deseti lety. Inkluze byla politická zakázka, která se musela protlačit za každou cenu. Špatně nastavená, špatně zaplacená, od jisté doby stále více osekaná o finance a bude hůř. za chvíli nám skončí skoro všechna podpůrná opatření, ale samotná inkluze zůstane s tím, že profík učitel si musí poradit se vším. A když ne, ať vypadne.
Když přestal ?(snad už proboha) škodit školství, dal se na politiku.
Už jste pane Kartousi splatil dluhy, které jste nasekal v pražském institutu? Kdysi bylo zvykem, že se lidé za defraudace střelili nebo aspoň chodili kanálama. Dnes je jiná doba. když jen píšete ,tak mi to nevadí. Pro mě je odborníkem na tuto tématiku fakt někdo zcela jiný.
Českému školství nejvíc škodí Líní učitelé, Štěkanky a podobní chytrolíni, kteří píší blogy a ječí na videích na TikToku a jiných platformách. Nikdy nic pořádného s žáky neudělali, tak si zařídili soukromé praxe jako "poradci a experti na fše" a dávají knížecí rady. Jelikož jednu z těch osob znám, žiji ve stejné lokalitě a znám jejich "praxi", kterou předváděla v době, kdy ještě učila, tak vím, že si právě potřebuje žehlit ego pomlouváním zbytku světa učitelů a učitelek. Tací Jidáši se vždy našli a to bych řekla, že Jidáš neměl takové máslo na hlavě a nakonec spáchal sebevraždu. Alespoň měl čest. To se dnes nenosí. Bohužel, dnešní společnost více fandí podobným křiklounům a zkreslovačům svých pravd. nikdo nepátrá po tom, zda věty, které jsou uváděny jako "pravda" nejsou vytržené z kontextu a upraveny do náležité podoby (což se děje). Lidi prostě milují tohle bahno, tuhle chátru, která díky tomu získává větší pozornost, že obyčejný skromný pedagog, který pracuje a nemá potřebu flusat síru kolem sebe.
Přiznávám se, jsem učitelka. Ráno v 7:00 jsem na place. Je nás tu skoro 90%. Těch deset procent jsou ti, co tu jsou už dříve nebo o trochu později (později většinou maminy malých dětí).22 hodin přímé práce zahrnuje (autorka udělala chybu) pouze práci ve třídě. Zbytek ,tedy 18 hodin, spadá do nepřímé práce. V tom jsou ty dozory, konzultace, opravy, přípravy, telefonáty s rodiči, porady a další a další. A ano, část nepřímé práce lze vykonávat doma. Což je fajn. Většinou jsou to přípravy. Protože mýtus o tom, jak si učitel udělá jednou v životě přípravu a potom podle ní učí až do důchodu je pohádka. Ne, je to blbost. Já odcházím z práce většinou po 14 hodině, často i déle, někdy i po 17 hodině. Doma voraz, kafčo, povídání s manželem, dříve s dětmi. Nějaká ta domácí práce. A potom hups a začnu s přípravami. Jelikož učím dost hodin v málotřídním prostředí, na jednu hodinu si musím připravit 3 přípravy. A skloubit tak, abych všechny žáky zaměstnala. K tomu ještě sleduji denně odborné články, ukládám si nápady z Pinterestu. A najednou je tu místo 8 hodin práce spíš 9. Ale je to dobrovolné, nikdo mě nenutí. O prázdninách vedlejších míváme školení, úklidy kabinetů, povinnou inventarizaci, vypracování strategie školy, dalších dokumentů. O prázdninách já osobně ještě obhospodařuji školní zahradu. Takže až 22.srpna nastoupím zase do práce, vím zcela jistě, že před naší školou nebude stát štrůdl lidí, kteří by tohle "boží" zaměstnání se spoustou volna, pár hodinami práce a hlavně super platem chtěli. Když někdo ubyde, sháníme cca půl roku náhradu. To je divné?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Čtu tady znalce Zeleného a není mi dobře. Dojmologické nesmysly, nepodložení ničím, jen prostě tím "já si myslím že". To nestačí. Vypadá to na člověka, který nemá dobrou znalost kritického myšlení a sežral ty dehonestující články mnoha hejtrů i s navijákem. Bůh mu odpusť. A takových je celkem dost. Proto učitelé píší:pojďte si to zkusit. ne pojďte pracovat. Protože jak psal již náš nejvýznamější psycholog Matějček - některé zkušenosti jsou prostě nepřenositelné. A moje babička to říkala taky, ale ne tak pěknými slovy. Její věta zněla : dokud si ... nenabije hubu, neuvěří. Takže Hejtr ví, že si nepůjde zkusit, on ví, že by nedopadl dobře. Protože pak by nemohl hejtit a přišel by o zábavu.
1 odpověď