Ale maturanti umí jen trochu česky a anglicky. Ostatní předměty drilem na maturitu zapomenou skoro úplně. Snad jedině ta matematika ten obrázek trochu zachraňuje. Ale jen trochu. Tak hlavně že vy jste stále plná aktivit. Ale výsledky jsou jaksi neviditelné. Tak k čemu to celé pachtění?! Odpovím si za vás. K ničemu.😡👎
A jak to víte? Dělal jste si nějaký výzkum nebo studujete dojmologii?
k tomuto tématu mám co napsat. Autor je zde mnohými napadán, že si vymýšlí a nemá pravdu. Má pravdu, ale téma pojal povrchně. Mám tělesně postiženou sestru s dětskou mozkovou obrnou. Je narozena v roce 1974. Hodně dlouho se nepřišlo na to, že je postižená, ikdyž byl její vývoj velmi pomalý. V jejích dvou letech se s tím začalo něco dělat. Pamatuji si, že ji rodiče odvezli na půl roku do lázní Luže-Košumberk a tam ji postavili na nohy. V Praze byl Jedličkův ústav, ale tam nepřijali každého kdo o to projevil zájem z důvodu kapacity. Jedličkárna měla pobočku v Liberci. Tam rodiče sestru vždy v neděli večer odvezli a v pátek si pro ni jezdili. Sestra tam absolvovala základní školu. Tehdy neexistovali jakékoli úlevy v zaměstnání pro rodiče. Velmi omezené byly i kompenzační pomůcky. V té době bylo takových ústavních zařízení velmi málo po celé republice. Pamatuji si, že ústav v Liberci byl ve staré oprýskané budově, kde bylo hodně schodů, ať už u vchodu nebo uvnitř. Neexistovaly schodolezy. Děti tak zaměstnanci ústavu tahali ručně. Pár let před revolucí se rodiče dozvěděli o cvičící metodě MUDr.Vojty s tím, že podle ní "tajně" cvičili v Železnici u Jičína. Rodiče tam se sestrou zajeli, bylo jí asi 12 a tam se dozvěděli, že kdyby Vojtovu metodu cvičili od narození, tak by sestra neměla postižení takového rozsahu jaké má dnes. Sestra se dnes sice pohybuje po svých, ale ujde jen pár metrů. Kvůli postižení rukou si nenamaže ani chleba. Takže jak zde někteří tvrdí, že péče o postižené za komunismu byla vynikající, si lžete do vlastní kapsy.
To,co popisujete ,to byl celosvětový problém. To nebylo jen o socialistickém Československu. jsem vystudovaný speciální pedagog, takže mám nastudovanou péči, která probíhala i v tom vzývaném západním Německu nebo Francii. neděljte si iluze o tom, že v době 70. let byla někde v světě péče lepší. Naopak, byly státy, kde ta péče byla ještě o hodně horší, a to nepíšu o bývalých postsocialistických zemích. Teprve vývoj medicíny a technologií v 80. letech a později nás všechny posunul hodně dopředu. A ještě dnes netušíme, co způsobuje autismus, v poslední době se opět rodí více dětí s tzv. perinatální obrnou (že by vliv starých matek?) a další. Ani dnes není jednoduché do školy pořídit schodolez nebo další náročné pomůcky.
speciální školství, které vzniklo již za první republiky a později fungovalo i za socialismu, bylo na špičkové světové úrovni. Odborníci ze světa obdivovali jak náš jedličkův ústav, tak celostátní péči o sluchově postižené, a další. Systém zvláštních škol pochválil dokonce i soud s přízviskem D.H. po roce 1969 jej začal stát ničit ve jménu inkluze. V ústavech byli pouze lidi se středním a těžkým mentálním postižením. Např ústav ve Vlašské v Praze byl špičkovým pracovištěm, kde jsem strávila 14 dní na povinné praxe speciálního pedagoga. Lidi s mnohačetnými komorbiditami jsme tam vzdělávali v základech všeho možného. Málokdo si uvědomuje, že pokud se musíte starat 24 hodin o takto postižené : nemůžte pracovat, tím pádem trpí celá rodina zoufalým rozpočtem. nemáte dovolené a volno. Nic. A když vám dítě roste a stává se dospělým, vy stárnete a sami začnete potřebovat pomoc, jsou podobné ústavy požehnáním pro rodiče, kteří už péči o postižené nezvládají. Viz několik případů, které se staly v posledním roce, kdy zoufalá rodina se snažila "vymanit se" z tohoto pomocí vraždy postiženého, kdo nezažil, nepochopí.
1/Připomněl, že od září budou mít zřizovatelé škol, tedy obce a kraje, v rámci nového rozpočtového určení daní k dispozici na 10 miliard korun.= toto nikde neproběhlo, protože nidko ještě ty změny neudělal. Není na to zákon, kterým to musí projít.
2/Stát totiž nyní posílá školám peníze na platy učitelů v objemu, který by měl odpovídat tomu, aby v průměru činily 130 procent průměrné mzdy z předchozího roku. = nic takého stát neposílá. Propočteno ekonomem Danielem Munichem= stál letos dává cca 106% na platy, které ze zákona mají být 130%- Jsou na to důkazy.
Celkově tam chybí informace, že tyto změny vůbec nejsou jisté, protože nejvíce se jim brání sami zřizovatelé. Všechno další je pouhá dojmologie.
Fakt mě dojímá, že ředitel školy rozhoduje o tom, kolik bude kdo brát.....
Přijde mi to skoro jako by strojvůdce určoval cenu jízdného.
Škola je státní instituce (většina z nich) a jako takové má zřizovatele stát a ten má řídit výši mezd a ne "pan ředitel".
A průměrná mzda 52 tisíc mě také dojímá, protože to znamená, že někteří mají i méně, ale také více a možná podstatně více....
Práce pedagogů si vážím, ale jak se traduje:
"Kdo to umí ten to dělá. Kdo to neumí ten to učí."
Soudruhu, pojď do našich řad, ať se taky máš dobře.
Proč by měl učitel/ka co prd naučí mít 130% průměru a kuchařka která třeba nevaří úplně marně zůstat roky na svém? Proč by školník který pro školu dělá mnohem víc než nějaké ucho co si hraje na učitele nemohl dostat něco navíc když tomu jelitu žáci nerozumí a nemají výsledky?
A, další expert na kvalitu učitelů. MMch, 130% nedostanou i ti sebelepší-
Psychology do škol beru rozhodně jako pomoc. Stejne tak spec.pedagogy. I když je to zatím jen na papíře.....
Budou zcela zrušeni sdílení psychologové a speckaři. Pro školy do 180 žáků. Další nastavení parametrů je zatím ve hvězdách, podobně jako financování těchto pozic. Zatím to vypadá, že končí pozice jako PO - tedy placení přes R44. A školy mají dostat finance ad hoc - ovšem nikdo neví, jak to bude. nejspíš to dopadne tak, že od ledna to bude částečně nějak nahrazeno a zbytek si bude muset ředitel sehnat jaksi "nějak". No a pak je otázkou, jak dopadne Phmax. Slyšela jsem i návrh, dát tyto pozice do 11. platové. Tudíž například já tím pádem pak okamžitě končím. A nebudu sama.
Výborné zhodnocení paní autorko. Chtěla jsem se zeptat, jestli se při nějakých dalších hodnoceních (nebo tomto) ozval někdo z původních "rodičů" inkluze po česku. Viděla jsem kdysi nějaký pořad o zavedení inkluze a bylo to hrozné tak, že ani rodiče budoucích inkludovaných dětí o to nestáli. Nicméně všichni odpírači inkluze byli hystericky překřičeni a umlčeni.
Ne, nikdo se neozval. Jen možná pan Štech, který provedl analýzu před cca 5 lety ,ale nesměla být zveřejněna na stránkách MŠMT. Mám ji staženou v počítači. i tak je hodně zkreslená. A paní Zapletalová si poté našla teplé místečko a dnes se nehlásí k ničemu, co spáchala před lety. Jo a paní Valachová samozřejmě stále mele to samé a už nikdo neví, že v prvopočátku u zrodu naší české parodie na inkluzi stál i samotný Fiala. A tek něco jako sebereflexi snad ani nezná.
Děkuji autorovi za pregnantní analýzu keců paní historičky. Ovšem lidé mají moc rádi žvásty o pracovní době učitelů, jejich volnu, navýšení rozpočtu,který tak vypadá nenasytně. Ještě raději mají nesmysly o kvalitě práce odvislé od platu nebo naopak. obzvláště toto vše milují závistivci, neználci a profesionální trollové. Ovšem neméně rádi podobné lži šíří i samotní politici, nebo´t to samozřejmě pro ně přihřívá polívčičku o nutnosti šetřit a škrtat.
A kdybyste ty vaše marginální nelogické nesmyslné aktivity nedělala, tak se stane co? Odpovím za vás, vůbec nic. Maturity jsou u nás ve velké většině z pofiderni češtiny a nepoužitelného jazyka a nic dalšího tedy nedává smysl. I maturitní otázky studenti do pár měsíců zapomínají, natož jakékoli jiné předměty, které kdy na škole dělali. Jsou to všechno jen vaše ubohé aktivity pro aktivity, abyste se tady měla čím chvástat. Význam a smysl pro žáky a studenty je jen velmi marginální. Takže nedělejte vůbec nic a nikdo to stejně nikde nepozná. Peníze dostanete, žádný strachy. A ještě vám lidi nakonec poděkují, že mají od vás pokoj. Rada je to gratis, děkovat netřeba. Děkuji za pozornost. Sbohem. Odpovidat netřeba.😠😡👎
Profesionální vy-č jako vy mě docela baví, ale jste už únavný. Nic originálního, jen žvásty. Zkuste svým mozečkem vymyslet něco smysluplného, tedy pokud jste toho schopen.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Čtu tady znalce Zeleného a není mi dobře. Dojmologické nesmysly, nepodložení ničím, jen prostě tím "já si myslím že". To nestačí. Vypadá to na člověka, který nemá dobrou znalost kritického myšlení a sežral ty dehonestující články mnoha hejtrů i s navijákem. Bůh mu odpusť. A takových je celkem dost. Proto učitelé píší:pojďte si to zkusit. ne pojďte pracovat. Protože jak psal již náš nejvýznamější psycholog Matějček - některé zkušenosti jsou prostě nepřenositelné. A moje babička to říkala taky, ale ne tak pěknými slovy. Její věta zněla : dokud si ... nenabije hubu, neuvěří. Takže Hejtr ví, že si nepůjde zkusit, on ví, že by nedopadl dobře. Protože pak by nemohl hejtit a přišel by o zábavu.
1 odpověď