Tak to slyším poprvé, že absolvent pedagogické fakulty nemohl sehnat misto ve školství kvůli pracujícím důchodcům. Znám to z opačné strany. Kdyby nebylo pracujících důchodců -učitelů, můžeme školy pomalu zavřít, protože mladí učitelé jaksi nejsou nebo teda jsou, ale vydrží u této práce chvíli a mizí za lukrativnější prací....
Učil jste někdy na "zvláštní škole", že máte tak jasno. Já s těmito speciálními školami mám bohaté zkušenosti, za které jsem vděčná a můžu zcela zodpovědně říct, že žáci se zde opravdu naučili základy, které potřebovali pro život. Zažívali zde pocit úspěchu, protože se s nimi pracovalo s respektem k jejich potřebám.Nyní žáci s mentálním postižením vyjdou sice základní školu, ale mnohdy neumí vůbec nic, což je pro jejich budoucí uplatnění v životě zcela fatální. Žádný asistent nedokáže suplovat speciálního pedagoga, který měl ve speciálních školách méně žáků, speciální učebnice atd. Je to paradox, žáci, kteří potřebují speciální odborné vedení jsou vrženi do prostředí, kde jsou často na chvostu, věnuje se jim hlavně asistent bez speciálně pedagogického vzdělání. Ano, na první pohled to vypadá moc hezky, že děti nejsou "vyháněny" do speciálních škol, ale je to jen taková Potěmkinova vesnice, která stojí na hliněných nohách.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Inkluze po Česku se opravdu nepovedla. Rozum mi nebere, že handicapované děti, které by potřebovaly intenzivní péči speciálních pedagogů jsou většinou celý den v péči asistentů, kteří většinou nemají speciálně pedagogické vzdělání ba ani vysokoškolské pedagogické vzdělání. Připadá mi to, jako kdyby se o člověka s infarktem starala zdravotní sestra , bez lékaře 🙈. Mohla by se přetrhnout, ale péči lékaře by pacientovi nahradit neuměla... A učitel, který má třídu na starosti a také asistenty, neví kam dřív skočit. Před inkluzí, jsme měli vyspělé speciální školství, které bohužel šlo k ledu a zbyly z něho trosky. Přijde doba, kdy se za velké slávy začne budovat znova?
2 odpovědi