Začala jsem krev darovat v 18 letech. Pravidelně 4x za rok. Po pár letech pak přišel objednávkový systém a termín jen 1x za rok.. Dala jsem se do registru dárců kostní dřeně a posledních víc jak 7 let daruji plazmu - v nemocnici. Nezažila jsem za těch cca 19 let (a 110 odběrec) , že by někdo byl nepříjemný. Ba naopak. Za ta léta je vše v přátelské atmosféře. 🙂
Byli jsme tam cca měsíc a půl zpět. Ve všední den, v době oběda. Narváno! Čekali jsme až se uvolní místo. Při odchodu (cca za hodinu) venku fronta asi 15 lidí (čekali na místo). Není to na chození na kávu a dort každý den. Příležitostně ale ano. Sever Čech - máme jednu vyhlášenou kavárnu, která se specializuje na podobné dorty (teď tedy obměňuje). Cena jen asi o 50 Kč nižší. Taky na severu všichni "prskali", že to je drahý a bla bla. Ale chytlo se to. Je to z dobrých surovin, kvalita zaručena.. tak proč ne. Taktéž stále plno a někdy se člověk ve špičce s místem nechytne..
Pokud hodinu supluji, tak vykonávám dohled nad třídou. Většinou mají zadané opakování od kolegy + nabízím možnost procvičit si předměty, které učím (dopsání písemky, opravné zkoušení). Jako učitelka matematiky a IKT budu těžko v hodině vysvětlovat něco z elektra, montérství nebo automobilů. Pokud mám nadúvazkovou hodinu = dojde ke změně a danou třídu mám na předmět, který učím, tak normálně odučím a je to pro nás bonusová hodina navíc.
Když se začne v 9:00, v kolik děti budou končit? Jak budou zvládat koníčky, sporty, kroužky atd.?
My ve škole začínáme v 7:30 (SŠ), konec 13:25 (nejpozději 14:40). Děcka dojíždí.. S takovou by mohly být všichni na intru.
A až pak pujdoutdo práce a budou pracovat od 6:00, vstávat v 5:00,zvládnou to? Nebudole to pro ně šok?
A kde na to vezme?! Kéž by to bylo pořádně promyšlené...
Ten, kdo má příjem cca ten 1 milion Kč za rok, tak 5000 Kč potřebovat nebude. Nebo ho to extra "nevytrhne". Přispět klidně, ale jen těm, kteří jsou na tom hůře. Dejme tomu do půl milionu Kč, při splnění dalších požadavků (aby to nebylo, že někdo, kdo nikdy nepracoval bude pobírat jen tak...).
Ale jasné, že se zase budou předhánět, aby se v očích voličů zalíbili.
Ať si to každý, kdo remcá, jde vyzkoušet sám - míst na školách je dost.
Opravdu jsem od října do teď nebyla na chalupě a ani jsem se neválela doma. 80% všech hodin jsem odučila ze školy. Když se nedalo, tak z domova (ale to jsme se pak na distanční výuce doma skoro překřikovali a dělali seznam kdo kde bude). V průměru každý den učim 6 hodin. S pětiminutovou pauzou mezi hodinou. Vymýšlet prezentace, dělat soubory jako zápisky. Upoutat pozornost (protože oni se žáci neučili jen z domova, ale třeba z auta, z dílny, z brigády atp.). Kontrolovat samostatnou práci (mám 21 tříd, cca 380 studentů). Napsat zpětnou vazbu. Řešit opozdilce, vymlouvače. Studenti (a i rodiče) většinou měli potřebu komunikace večer/v noci. Sms od rodičů před půlnoci nebyly zvláštním úkazem (požadující odpověď nejlépe hned). Takže ano.. těším se na dovolenou (ne na prázdniny - my prázdniny nemáme, ale dovolenou). Protože mezi tím vším se člověk musel starat přeci i o svou rodinu, děti atd. A mnoho věcí dělal na úkor právě těch svých..
Proč od 10.5. rotačně druhý stupeň, když od 17.5. chtějí rotaci zrušit? + pustit vše ostatní? To najednou "nevadí", že se budou kumuovat všude lidi, skupinky atd.?
Byl někdo z pánů ministrů někdy na SŠ? Vzpomínají si, jaké to bylo před koncem školního roku? V době maturit - ostatní třídy jezdily na výlety, do kin, divadel atp. Proč? Aby byl ve škole klid. Spousta učitelů u maturit. Hodně suplovaných hodin. Co to středoškolákům teď dá? V rámci distance mohou dostat materiály + případně práci (s kontrolou). V rámci suplované hodiny - nedělají vůbec nic. Už teď "prskají", že budou muset vstávat (někteří) o dvě hodiny dřív. Dojet do školy. Tam být v respirátoru. Bojí se zkoušení a písemek (někteří kolegové už jim nahlásili, co je bude čekat..).
Ne, testy nebyly tak hrozné. Matika byla OK, z geometrie tuším 2 úlohy. Čeština taky šla, ale moc textu. Takže jim to dalo zabrat. Děti byly vyjukané, asi z toho, že jsou zase ve škole. Někteří o matiku půl času koukali z okna, protože "měly hotovo". Na konci, při vybírání, zjistily, že matika měla 2 listy zaznamoveho archu a oni ten první nevyplnily. Z češtiny odcházely i o půl hodiny dřív. Před koncem času jsem tsm neměla už ani nohu.
Ti, co pracovali, přihlašovali se do hodin, tak nebudou mít problémy při opakování. Zbytek ano. Ti to nepoberou ani při opakování.. mají jiné preference - brigády. (SŠ) Dodržet, že 3 týdny na rozkoukání? To by jim díky rotaci (mají ji ale běžně, teorie/praxe) vyšlo do konce klasifikačního období. Kde tedy pak brát známky? Jak hodnotit ty, co nic nedělali nechodili a pak třeba přišli do školy?
To bude paráda.. Didakťáky, závěrečný zkoušky, maturity - do toho pusťte po půl roce středoškoláky. V téhle době zkoušek se většinou lifrují pryč ze školy, aby tam byl klid, volné místnosti a mohli být učitelé u zkoušek (supluje se). To vše do cca půlky června. To ta teorie nemůže dojet distančně? Kde mohli alespoň nějak pracovat (zadaná práce, téma - cokoliv), než sedět ve škole na suplované hodině, kde neudělají vůbec nic?
V metodice MŠMT byla kouzelná věta: Pokud by se žáci měli vrátit v červnu, tak to není již produktivní a tudíž výuku dojednou distančně.. Co je to v květnu? Od 26.4. mají pustit praxe na SŠ (snad!), pak si dají 14 dní zase klid. Pustí druhý stupeň? Dalších 14 a pak by pustili zbytek? Děcka si už jakžtakž zvykla na distanční formu. Přechod na klasickou výuku (alespoň ti starší) pro ně bude zásah a budou se s tím muset opět zžívat. Pokud by to mělo být rotačně, tak kolikrát do konce roku do té školy půjdou, když vezmeme, že v půlce června cca je uzavřena klasifikace? Hlavně ať jdou v září! A na dlouho.. ne zase jen na měsíc. Sice všichni meleme z posledního, ale ten měsíc a kousek se dá. Hlavní je zabezpečit, aby od nového školního roku školy fungovaly a nedělaly se takové "pokusy" na studentech.
"A tak to zase vše pustíme na 14 dní a pak zavřeme." To tu již bylo. Do škol ano, ale až v únoru. Pokud je pustí 25.1. půjdou na 3,5 dne (čtvrtek je vysvědčení a na dosti školách se pak končí dřív). Žáci/studenti ví, že je po pololetí a do učení se nepohrnou. Nosit roušky ve škole? Není to nic extra, ale když už, tak to opravdu dodržovat (ne se handrkovat s každým druhým zda si ji vezme nebo ne). Maturanti a závěrečné ročníky ano, ale na ty důležité předměty - k čemu je truhlářovi ekologie/občanka/počítače? Když nemůže do dílny na praktickou výuku? Praktická výuka co nejdřív. Puštěním jakékoliv skupiny naroste počet lidí v MHD - cesty do školy + v obchodech (svačina, pití) a cestou ze školy další cesty do obchodu.. Lepší vydržet ještě 14 dní, než pak fofrem zase zavírat a být na distanční výuce do Velikonoc.
Mě by zajimalo, kde berete ty 3-4 měsíce?! prázdnin. Mám 40 dní volna. Ve škole jsem první týden v červenci, poslední týden v srpnu. Dovolenou si nemohu určit jak chci (třeba na podzim, na jaře). Téměř celou vyčerpám na léto, kdy mají děti prázdniny. Já ne. Já čerpám dovolenou. Z práce nedocházím ve 12h ani ve 13h, nechodim na 8 hodinu ranní. V práci jsem od půl sedmé, doma ve tři. Během distanční výuky učím 6-7 hodin denně online. Doma jsem se neválela ani jeden den. Učila jsem ze školy. Dva dny jsem měla "volno" při darování plazmy a ty dva dny jsem si dané hodiny odučila v náhradních hodinách. Jen tak na vysvětlenou. A ne, nezatěžuji si, nebrečím (práce mě baví). Jen než začnete plácat takové zkreslené informace, tak si ověřte fakta. Ze svých přátel neznám nikoho, kdo by se vykašlal na distanční výuku a měl nohy nahoře.
Každý si běžte zkusit jaké to je UČIT. Distanční výuka je mnohonásobně náročnější, než výuka ve škole. Navíc studenti i rodiče žijí dojmem, že jsme online 24h denně (zpráva ve 23:00, o pár minut později e-mail a o hodinu později klidně sms od rodičů). Prázdniny? Ano, máme 40 dní dovolené.. To nejsou 3 měsíce ani 6 měsíců prázdnin, jak se uvádí. Volno děti nerovná se volno naše.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
"Berou skoro pade! Učí od 8 - 12:00. Udělají jedny přípravy a žijí z toho x-let. 4 měsíce prázdnin. Pracují jen 45 minut a pak mají furt přestávky. V hodinách nic nedělají, děti nic nenaučí a pak to musí dohánět rodiče doma..."
Tohle všechno si myslí veřejnost?! Přála bych všem, kteří si toto myslí, aby si to mohli jít vyzkoušet. Ne na jeden den, ale alespoň na měsíc! Díky zprůměrování se na tu částku samozřejmě většina z nás nedostane ani omylem. Ano, jsou dny kdy učím "jen" 3-4 hodiny a jsou dny, kdy mám 7 hodin. Během volných hodin řeším třídnické věci, řeším s kolegy kdo, co a kde vyvedl, řeším s rodiči... Pracovat se skoro dospělýma puberťákama je taky někdy boj. Jako učitel nesmíte skoro nic, ale oni mohou skoro vše (když se to "hloupě sejde".. naštěstí takových není zase tolik). Některé třídy formujete skoro celý školní rok v prváku, aby si to "nějak" sedlo a dalo se tam učit. Ty 4 měsíce doma také nejsme. Čerpáme dovolenou. Delší, než mají jiní, ale dovolenou...!
Nej jsou pak rodiče, kteří na třídní schůzce řeknou, že by učit nemohli, protože by je museli mlátit za to, jak se chovají.. Není to med, ale je to poslání. 🙂
2 odpovědi