Můj zážitek ze školky je už letitý. Při obědě jsem si nacpala řízek do kapsičky zástěrky, kterou tehdy ve školce holčičky nosily. Paní učitelka se mě zeptala, proč to dělám. Vysvětlila jsem ji, že maminka tatínkovi nechce dát nažrat.
Můj tatínek rád a hodně jedl a maminka se slovy, ať se tak necpe, upřela tatínkovi další řízek. Můj otec na to reagoval slovy. Ani mi nedáš nažrat....
Zastřelte ho! Pokud komentuje závod žen v plavání, je jasné, že plavající jsou ženy a přechylování snad není nutné, když nejde o česká jména. Co když nějaká čeká plavkyně používá legálně nepřechýlenou podobu příjmení? Třeba Svoboda. Taky komentátora vyrazí, když neřekne Svobodová? Ti tam nahoře jsou důležití jak papír od sekaný...
To je přeci nesmysl, že rodiče o svých dětech dříve nepřemýšleli.
Všichni rodiče vždycky snad chtějí a chtěli, aby z jejich dětí vyrostli slušní lidé, kteří se živí vlastní prací.
Že plesknete dítě přes zadeček, když po opakovaném vysvětlování znovu a znovu vběhne do silnice přeci není bití ani týrání.
Vždycky byli a budou rodiče, kteří výchovu zvládali a zvládnou a rodiče, kteří to neumí.
Hejného metoda předpokládá, že učitel nebo učitelka, kteří takto učí, skutečně matematice rozumí a umí používat různé metody a formy práce, aby dětem zprostředkovali cestu, jak si osvojit různé znalosti. Je zde propedeutika rovnic, funkčního myšlení i geometrie, která nespočívá jen v rýsování, jak si někteří myslí.
Bohužel mnoho učitelek na prvním stupni moc matematiku neumí.
V Hejného metodě jde hlavně o konstruktivismus, budování představ na základě objevování a práce s chybou, propojení školské matematiky s realitou. Násobilku děti vyvodí a pak procvičují v různých modifikacích. Tak je to se vším. Špatné uchopení Hejného přístupu nadělalo dost škody.
Bohužel učitelky, které neumí matematiku, těžko naučí děti přemýšlet, hledat vztahy a souvislosti, ať učí jakkoliv. Ale to už je problém výběru a vzdělávání budoucích učitelů.
Určitě to chápu. Já teda ráda lyžuju a letos na prahu šedesátky jsem poprvé vyrazila na lyže do Itálie. Byla jsem jako v Jiříkově vidění a užila jsem si to a jestli nezemřu do příští zimy, chci to zkusit znovu.
Ale přesně takhle nesnáším plavání v bazénu. Narvat oblečení a boty do miniskříňky a věčná zima....Snahy oblíbit si plavání, když podle všech tak prospívá, byly. A musím podotknout, že plavat umím asi dobře, v dětství mě nutili plavat závodně. Dodnes si pamatuju ten děs, když mi docházel dech a pevná půda pod nohama nikde.
Jak už jsem psala, snažila jsem se dle rad všech objevit benefity plavání v bazénu. Ten čas tam tak pomalu ubíhá. Ručičky se ani nehnou, po každém uplavaném bazénu pocit beznaděje, že ta zaplacená hodina nikdy neskončí.
Ráda ale plavu v řece, moři, rybníce, ale tam je to nějak zábavnější.
Takže pro mě lyže super, ale ten bazén v žádném případě!!! Každý holt máme to svý...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To je novinka! V naši škole žáci nesmí používat mobilní telefony už několik let….pokud nejsou používaný jako součást výuky.
A myslím, že nejsme jediná škola.
Rodiče si to přáli, máme to ve školním řádu, který podepisují děti i rodiče. Děti se o přestávce normálně povídají, blbnou,
Ale jak zavřou dveře školy, mají mobily v rukou…. Škola to asi nespasí.
1 odpověď