Vy, co tu nadáváte na současnou dobu a jak byla za komárů výchova ok - vzpamatujte se!!!
Pokud jsou ve hře výchovné problémy, je ten největší podíl vždy na rodičích a funkčnosti/nefunkčnosti rodiny.
A kdože to ti rodičové jsou??? Je to z velké většiny generace "husákových dětí." Tedy lidí narozených a vyrůstajících před a krátce po roku 1990.
Takže prátelé, jak je tedy možné, že generace vychovaná za toho zlatého socíku nezvládá vychovávat své děti?
Kdyz vynechame politizovani, mate pravdu
Jistě, teoreticky je toho tolik, že bychom taky mohli studovat do 40 let. Stačilo by neučit literaturu jako telefonní seznam, ale také to skutečně číst.
Za mě je ta hranice zbytečně vysoko i v porovnání s jinými státy s relativně spíše dobrým školstvím. A myslím, že tím dosti lidem znepříjemňujeme život, zbytečně. Stejně se pak musí vzdělávat celý život. A je prostě dosti rozdíl když je mi 29 a pracuji plně kvalifkován rok, nebo 5 a přemýšlím o rodině...
S tou literaturou s vami plne souhlasim, skutecne to byl telefonni seznam, ale radeji o vyznamnem dile a spisovateli neco vedet, ta historie by zaslouzila tez zredukovat - mam na pameti, jak jsme tenkrat v ucebnici meli i popis,, že ze severu, ci z jihu se utocilo, vycet bohyn a jejich poslani, lidem se pri studiu zneprijemnuje zivot studiem veci, ktere v nem opravdu nebudo potrebovat nebo jsou naprosto k nicemu ( znama hlaska: i skladnik si muze precist Vergilia v originale , ale osobne proti latine nic nemam).
O rodine jsem po VS ve 24 letech nepremyslela - proc spechat ( starosti - prace + domacnost, dite), chtela jsem si uzivat a pak si najit vhodneho partnera, ktery jeste nebyl, a to az do 30 let.
No, naštěstí hodně dětí je zvídavých a přirozeně se rádo učí nové informace....ale můžete se poplácat po zádech a pochválit se za to, že je v jejich zájmu jejich zvídavost a talent nerozvíjet.
Aspon, ze jste uvedla slovicko hodne, ale uz ne dobu, ono se kazde dite rozvoji trochu jinou rychlosti, vim, jak dite melo za 4 z cj ve 2. tride a nakonec vystudovalo SS, takovych spoluzaku jsem mela vice, a jak nekteri vykazovali matematicke nadani ( zak v 5. tride prisel na to, jak zapsat cislo ve dvojkove soustave, ale na VS technickeho smeru nestacil), zatiimco ja jsem to tehdy nesvedla, ale po ss humanitnim vzdelani jsem ji vystudovala a jeste s vybornym prospechem. V mladi dobre funguje mechanicka pamet, ale ne logicka, ta se rozviji casem studiem.
Můžete se té idee o délce vzdělání smát jak chcete, ale skoro neznám ženu vysokoškolačku např. lékařku, či jinou profesi, kde je u nás povinná další profesní kvalifikace, která by toto neřešila. Ale chápu, proč by měl vzdělávací systém vycházet z potřeb lidí, když jim může škodit, neboť tak to bylo nastaveno vždy a tak to zůstane!
A potom si nezapomeňte stěžovat, že jich je málo a že čekáte dlouho na vyšetření. Chlapi už pochopili, že v it dostanou více peněz za méně úsilí a ty ženy čím dál tím více vidí, že v nemocnicích s touto délkou vzdělání navíc si holt rodinu pořídit nemůžou, takže slušný odrazující faktory. Ale hlavně že si v deváté třídě potřetí projedou všechny bitvy Alexandra Makedonského.
Nevim, ze by v 9. tride zbyl cas na opakovaní bitev A.V, kdyz za nas se v 9. tride doslo k dejinam 1. a 2. svetove valky a od doby, co jsem na ZDS chodila ubehlo 50 let, tedy dejiny narostly, ani v jinych hodinach se neopakovalo nic, pripravy na prijimacky z cj a mat. se delaly mimo povinnou vyuku. Ve skole jsme travili v 9. tride 6 hodin denne, a pokud zak bydlel blizko skoly, mel i soucasne cas na nepovinne zdarma vedene hodiny cizich nazyku, praktika z chemie, aj., na hru na hudebni nastroj.
Což je možná také dané tím, že u nás holt předškolní "vzdělávání" neexistuje, a hlavně "nebudeme kazit dětství" což v překladu znamená. nebudeme rozvíjet jejich talent, jen ať si hrají s bábovičkama. Což je taky nejčastější důvod žádosti o odklad - "nemůžeme jim prodloužit dětství"? Ne nějaká skutečná zaostalost a nezralost, se kterou by se nedalo i ve prospěch těch dětí pracovat.
Naštěstí jsem naposledy byla u zápisu v NL. V těch 5 letech dítěte, kdy už tedy od 4 let tam ty děti se učily psát a číst a jednoduché počty, takže v těch 5 to tam obecně dětem nedělal nějaký problém. Samozřejmě, individuální odchylky jsou všude. Jo a většinu dětí, co tam znám, to hrozně baví, už v tom dětství, ty informace sají doslova jako houby.
Mimochodem ten, kdo jde do školy v 7 letech může možná převyšovat své vrstevníky v těch 6 letech. Počkáme si, až jim bude 30. Jestli si správně pamatuji, toto zkoumali ve Finsku a data jim ukazovala, že ty co šly dříve, byly v delším horizontu úspěšnější.
A co ty deti poslat rovnou pracovat jako v Cine, kde kvete detska prace,aby se doma neflakaly?
Myšlenka je to v zásadě dobrá a chvályhodná. Je třeba to důkladně promyslet a propracovat. Základní škola 8 let by stačila. Poté dva roky nižší střední vzdělání.
Ne všichni žáci jsou zralí na maturitní obory. Bohužel někteří rodiče mají jiný názor. Tudíž by zde už by mohla probíhat, třeba ve druhém ročníku, specializace na různé obory. Podle talentu žáka. Někdo má rád techniku, někdo přírodu, případně jiné zájmy.
Po těchto dvou letech všeobecného vzdělání pro všechny by bylo vhodné zavést možnost nástupu na dvouletou Střední odbornou školou ( SOU, tzv. učňák), podle talentu a zájmu studenta. Samozřejmě s možností doplnit si dalším rokem studia maturitu pokud by student na to měl. Vzdělání není nikdy dost a vzdělaný dělník má lepší přehled, i všeobecný.
Nebo na některý tříletý maturitní obor. Opět už výběr z několika oborů, technik, zdravotník apod. Hlavně je třeba odstranit systém biflování, kdy se žáci musí naučit mnoho vzorců a pravidel nazpaměť. Samozřejmě ty základní musí umět. A ty složitější? Je třeba žáka naučit kde vzoreček nebo předpis najít, a jak ho použít. Tudíž, student musí hlavně umět myslet.
Je dobré začít co nejdřív, školství, zejména učňovské, je hodně zanedbané. A pokud chceme postupně přecházet na kvalifikovanější produkci s vyšší přidanou hodnotou, což je nezbytné, tak potřebujeme vzdělané lidi.
Ale ty slozitejsi se daji odvodit treba pres integralni pocet - staci preci jen myslet, ale mit hlubsi matematicke zaklady.
0
Sledujících
3
Sleduje
0
Sledujících
3
Sleduje
Je spousta věcí které mozek nechápe ale sám jsem se setkal s případem který mi potvrdil že jsou věci které rozum nebere ale jsou. Nejednalo se o reinkarnaci. Nic bych na to nevsadil že něco na tom bude.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Napodobne, i mne urcite veci, co se mi prihodily. rozum nebral